English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Norrköping
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 34, 35, 36  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens beste?
Pavel Londak
0%
 0%  [ 0 ]
Tore Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Jørgen Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Jonas Svensson
2%
 2%  [ 3 ]
Holmar Örn Eyjolfsson
7%
 7%  [ 8 ]
Mike Jensen
3%
 3%  [ 4 ]
Anders Konradsen
13%
 13%  [ 15 ]
Fredrik Midtsjø
49%
 49%  [ 56 ]
Pål André Helland
16%
 16%  [ 19 ]
Christian Gytkjær
0%
 0%  [ 0 ]
Yann-Erik de Lanlay*
7%
 7%  [ 8 ]
Total Votes : 113

Author Message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11758

PostPosted: 20.06.2016 16:01    Post subject: Reply with quote

Ser at Norrköping slapp inn 60 % av målene sine forrige sesong på hjemmebane. 20 innslupne hjemme mot 13 borte. Da toppet de bortepoeng statistikken og var nr 2 på hjemmestatistikken bak AIK (AIK 5 p bedre hjemme).

Men denne sesongen så har de så langt gjort det mye bedre hjemme enn borte. 5-1-0 på hjemmebane og de hadde scoret 3,4 mål i snitt på de 5 første hjemme før de spilte 0-0 i siste hjemmekamp før ferien (snitt på 2,83 nå). Men selv om de scoret mye så slapp de inn 1 mål i 4 av de 5 seirene. 17-4 har de på de 6 hjemmekampene.

På bortebane har de bare 2-2-2 så langt og 9-9 i målforskjell (som vil si 1,5 mål scoret og sluppet inn i snitt). De har bare holdt nullen 1 gang borte og det var mot nyopprykka Jönkköping Södra hvor de vant 2-0.

De har også spilt 4 cupkamper, 4-0 og 1-0 henholdsvis hjemme og borte mot nyopprykka Östersund og AFC United (nivå 2) i februar, 1-1 hjemme mot Jönköping Södra i mars og 1-0 tap borte mot Malmö uka senere.

Men cupresultater skal man ikke legge for mye vekt på.


Noe som bør nevnes ved Norrköping er at de har ett lite keeperproblem. Førstekeeperen deres brakk det ene leggbeinet i 5 serierunde slik at de har spilt med en urutinert 19 åring i mål, noe som har ført til at de har hentet inn Kenneth Udjus på free transfer som ikke har spilt kamp på 1 år (med unntak av to U21 kamper han har fått nå i Norrköping).

De vil også være uten både den faste høyre og venstremidtbanen sin til denne kampen. Nikola Tkalcic ødela kneet for ett par runder siden mens islandske Traustason er solgt til Rapid Wien. De to spillerne har stått bak 10 av 26 mål i serien så langt (5 mål og 5 assist, hvorav ingen av assistene var til hverandres mål).

De har riktignok en ok erstatter til Tkalcic i Bärkroth, men han har slitt med skader og har ikke fått ut talentet sitt.

Spillerenå se opp for er uten tvil Kujovic, den store spissen står med 7 mål og 3 assist på 9 kamper så langt. Hans makker Christoffer Nyman står med 5 mål og 4 assist på 12 kamper.

Norrköping spiller enn 4-2-2-2 formasjon. To sentrale på midtbanen med to på sidene som er mer vinger enn høyre/venstre midtbane som i en 4er på midten. Så har de jo de to nevnte spissene på topp.
Back to top
View user's profile Send private message
kentosd
Rutinert


Joined: 11 Nov 2014
Posts: 703

PostPosted: 20.06.2016 16:45    Post subject: Reply with quote

Har noen statistikk på hvordan de er på gress kontra kunstgress? Ser noen svensker melder at IFK er dårlige på gress.
_________________
kentosd wrote:
Der?

Innehaver av innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb.
http://www.rbkweb.no/vis/13776

Si ifra når det trengs mer - www.facebook.com/forfylla
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 20.06.2016 17:03    Post subject: Reply with quote

Slår vi ikke "Peking" over to kamper, har vi ikke en dritt i CL å gjøre. I motsetning til Malmø, Midtjylland, Nordsjæland og FCK, har ikke dette noe erfaring i Europa de siste årene.

Det spørsmålet jeg stiller meg nå er om taperen går inn i EL-kval eller om man er helt ute om man ryker.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9065
Location: Trondheim

PostPosted: 20.06.2016 17:04    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
Det spørsmålet jeg stiller meg nå er om taperen går inn i EL-kval eller om man er helt ute om man ryker.

Man ryker helt ut. Og derfor er det ekstra viktig å gå videre. Og derfor var det ekstra kjipt å trekke Norrköping.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 20.06.2016 17:10    Post subject: Reply with quote

Trekningen er grei nok, men kunstgress er ikke gøy, det burde vært forbudt å Ikke stille naturgress til CL kvalik
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11758

PostPosted: 20.06.2016 17:12    Post subject: Reply with quote

kentosd wrote:
Har noen statistikk på hvordan de er på gress kontra kunstgress? Ser noen svensker melder at IFK er dårlige på gress.


Ble overrasket over hvor mange lag i Allsvenskan som har kunstgress. Faktisk like mange som i TL (9 av 16). Greit nok at mindre lag (og lag fra litt lenger nord) har kunstrgress slik som Östersund og Sundsvall men at så mange andre må ha det når nesten alle lagene er i sør er litt merkelig.

Men angående statistikken til Norrköping så må de i hvert fall mene så langt i år. For i år har de 1-1-2 på naturgress mens i fjor hadde de 5-2-1 på 8 gresskamper.

Det ene tapet i år var mot Falkenbergs som sammen med Gefle allerede ser fortapt ut i bunn (11 og 10 p opp til laget på 14 plass). De tre andre gresskampene var mot Malmö (tap), IFK Göteborg (uavgjort) og Jönköping Södra (seier).

Kan også ta med at de tapte mot Malmö i cupen, også det på gresset i Malmö. Så sånn sett er det 1-1-3 denne sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 20.06.2016 17:22    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Vollrik wrote:
Det spørsmålet jeg stiller meg nå er om taperen går inn i EL-kval eller om man er helt ute om man ryker.

Man ryker helt ut. Og derfor er det ekstra viktig å gå videre. Og derfor var det ekstra kjipt å trekke Norrköping.


Litt kjipt da ja. Og det betyr at alle supportere og fans som er i Trondheim på kampdagen bør stå i kø på Lerkendal for å støtte laget.

Iriterer meg litt at klubben går ut i media og sutrer over trekningen, samme tabbe gjorde klubben i 2011 da vi trakk Viktoria Pilzn og det gikk til helvette.
De gjør liksom bare fallhøyden større, og det skaper en grøssende stemning blant supportere og spillere.

Dem må gjerne påpeke det over bordene på brakka, og Kåre bør ta en alvorsprat med gutta sånn at dem tar utfordringen på alvor(noe jeg tror han gjør). Men synes det er dumt å syte i media over noe man uansett ikke kan påvirke.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 20.06.2016 17:31    Post subject: Reply with quote

Litt bekymret at vi møter et så godt lag i tidlig runde. Vi har virket svært nervøs i de tidlige rundene og med et spissproblem er jeg meget usikker på om vi evner dette. En skade på Helland er nok, da har vi ikke sjans.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.06.2016 17:36    Post subject: Reply with quote

Spiller vi 2 kamper opp mot toppnivået vårt så tror jeg dette går greit. Det som bekymrer litt er at vi spillemessig har vært tidvis ustabile i prestasjonene, fra det bedritne til det nærmest brilliante. Riktignok har de svakeste kampene kommet mot de svakere lagene, og skyldes (forhåpentligvis) til dels undervurdering. Her må man være 100% skjerpet i 2x90min. Vi har ikke råd til tullebaklengs.
Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 20.06.2016 17:39    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Dobbeltkampen vi ikke skal tape. Kommer vi oss forbi dette hinderet nærmer vi oss i alle fall en av e-cupene. Artig med norsk mot svensk seriemester, og vil si vi skal slå de i 8 av 10, minst.


Får satse på at vi ikke møter dem i de to siste da. Dette bør bli plankekjøring og lekestue Smile
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
LordB
Junior


Joined: 10 May 2016
Posts: 10

PostPosted: 20.06.2016 17:40    Post subject: Reply with quote

Dette går så fint skal dere se. Vi er et mye større lag, bedre spillere og ikke minst bedre fans. Grei oppvarming til vi skal sende FCK til EL-Playoff i 3.kvalrunde. Nordens stolthet reiser seg igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 20.06.2016 17:41    Post subject: Reply with quote

Vi var gode i dobbeltoppgjørene i fjor (Debrecen og Steaua), og har nå grei erfaring med det. Gjør vi ting ordentlig, skal vi gå videre over to kamper. Helt enkelt.

Er ikke nødvendigvis enig i at det er noen ulempe å starte hjemme. 1-0 der, så trenger vi kun et kontringsmål i Sverige for å drepe kampen helt.
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1296

PostPosted: 20.06.2016 17:41    Post subject: Reply with quote

"Ikke sjangs" mot Nordköping faktisk, det er svært negativt selv til deg å være. Et lag jeg tror vi slår på lerkendal, mens je regner med en defensiv og kjedelig bortekamp. Vinner vi ikke over to kamper mot Nordköping, har vi ingenting i EL å gjøre. I hvertfall ikke CL.
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 20.06.2016 18:04    Post subject: Reply with quote

Da blir det Sarpsborg- og Norrköping-kamp i juli. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59519
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.06.2016 20:21    Post subject: Reply with quote

Jens Gustafsson har mött Rosenborg förr.

(...)

– Ja, som spelare i Helsingborg mötte vi dem ibland när vi hade Ã…ge Harreide som tränare. Dels Ã¥kte vi till Trondheim ganska mycket. Dels Ã¥kte vi och mötte dem pÃ¥ ett träningsläger i Belgien en gÃ¥ng. Men det är bara 15–20 Ã¥r sedan nu, haha.

Har du koll på dem idag?

– Det kan jag inte säga att jag har. Under den perioden som Rosenborg var bra hade jag järnkoll pÃ¥ hur de spelade, det hade nog de flesta. Det var väldigt strikt kring hur de agerar. Men nu har jag inte sett dem pÃ¥ väldigt länge, säger Gustafsson om klubbens storhetsperiod när man blev norska mästare varje Ã¥r mellan 1992 och 2004.

Läs mera: Jens Gustafsson: "Vi har chansen"

För [Andreas] Johansson innebär också Champions League-mötet ett kärt återseende med en gammal lagkamrat från Bochum-tiden, Holmar Örn Eyjolfsson.

- Jag skrev till honom när vi vann guld förra året och han skickade lite bilder på när de firade sin titel att "vi ses i Champions League". Mycket riktigt fick jag rätt.

- Jag tror att det är rätt bra att vi fick ett nordiskt lag. Då har vi lite lättare koll på hur de spelar och agerar.

Hur känns det nu när det har lottats och det börjar närma sig på allvar?

- Ju närmare det kommer desto mer kittlar det och det kommer bli skithäftigt.

Att Rosenborg har mer erfarenhet av att spela ute i Europa - vad tänker du kring det?

- Det är klart att de har det. Det kanske väger in lite när det börjar bli hett, men vi har erfarna spelare också som spelat ute i Europa. Sen var vi ju i Portugal på träningsläger inför där vi mötte Zenit och Dynamo Moskva bland annat. Där gjorde vi bra resultat och lärde oss jättemycket. Jag tror vi kommer vara fullt laddade ändå. Jag tror inte det spelar någon större roll, avslutar Andreas Johansson.

Läs mera: Peking ställs mot Rosenborg: "Att börja borta är väldigt positivt"

Bra at RBK er veldig opptatt av ikke å gi vekk bortemål. Nå blir det første eksamen.

På grunn av EM-pausen får Gustafsson bare ledet Norrköping i én kamp på forhånd - mot Djurgården.

toki wrote:
Vennskapsby til Trondheim dette her.
Forventer at Kjernenbussen blir tatt i mot med middag på rådhuset da.


Har tenkt på det tidligere: Det er egentlig overraskende hvor mange ganger RBK har besøkt noen av de 13 vennskapsbyene til Trondheim de siste årene - seinest i forrige CL-kvalik:

2004: Tiraspol
2006: Odense
2007: Tampere
2010: Split
2011: Kopavogur

toki wrote:
NÃ¥r berammes kampene?


Først i morra, ifølge Dyrhaug. Men jeg blir veldig overrasket om det ikke blir onsdagskamper; vil tro begge lagene ønsker mer tid til å forberede seg til disse kampene enn til seriekampene de påfølgende lørdagene.

Salg av TV-rettigheter er en liten X-faktor, men jeg greier ikke å se for meg at f.eks. Viasat krever tirsdag.

Dog kan vi håpe at interessen for oppgjørene er såpass store at RBK kan tjene gode penger på rettighetssalg i begge landene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 20.06.2016 20:27    Post subject: Reply with quote

Ganske tøfft lag å møte, men holder vi nullen hjemme tror jeg vi fikser dette greit. Merker meg også at det råder generellt stor optimisme på pekingforumet over trekningen. Norsk fotball er fortsatt undervurdert i sveariket. Men ingen spiller ball som rbk i Sverige og om vi får igang vårt eget spill har de ikke nubbsjans. Kunstgresslag har også en tendens til å fokusere på fordelen av at motstanderen ikke er vant med kunstgress. Det er en mentalitet som er så patetisk at jeg faktisk blir litt trist.
Tipper vi vinner tre null hjemme. Så kan de kose seg med plasten sin der borte på ostkusten.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4686

PostPosted: 20.06.2016 20:34    Post subject: Reply with quote

Folkens, en ting jeg er veldig glad for er at vi ikke trenger å møte noen lag fra øst-Europa der de er så jævlig kyniske at man har lyst til å rive av håret sitt. Jeg tror de er med fair lag osvosv. og at beste laget (RBK) vinner.

Bare fordi vi ikke trakk det letteste laget vi kunne fått, og fordi IFK var det vanskeligste, betyr ikke at de er uslåelige. De vil bare påføre oss litt mer slitasje i troppen mtp cup, serie og CL. Men vi hadde jo uansett stilt med toppet lag uansett lag.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6685
Location: Heaven

PostPosted: 20.06.2016 20:47    Post subject: Reply with quote

Mange kunstgress lag får litt sjokk over tempo når de kommer på gress også.Om vi er flinke til og holde opp tempo i kampene kommer de til og få problemer.

Farligheten er at vi blir omstendlige og lar de krige oss ut av stilen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59519
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.06.2016 21:16    Post subject: Reply with quote

Vi får i hvert fall dobbelt så mye seriekamptrening som bortelaget før møtet i Trondheim.

Toppscorer Emir Kujovic er forresten i EM-troppen, og skal muligens ha litt ferie etterpå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11758

PostPosted: 20.06.2016 22:13    Post subject: Reply with quote

Det er jo en annen fordel, ja. Kujovic får nok hvile litt (selv om han nok er tilbake til seriestart etter sommeren) og det er ikke sikkert han er i like god form som før EM.
Back to top
View user's profile Send private message
Eguren
Junior


Joined: 29 Mar 2016
Posts: 23
Location: Bodø

PostPosted: 20.06.2016 23:13    Post subject: Reply with quote

http://www.viasport.no/sp...favoritter

nå har vel ikke denne fyren sett rosenborg , så regner med at han bare skyter fra hofta?
Back to top
View user's profile Send private message
Eguren
Junior


Joined: 29 Mar 2016
Posts: 23
Location: Bodø

PostPosted: 20.06.2016 23:16    Post subject: Reply with quote

litt forskjellig som meldes på twitter fra folk som følger begge klubbene dog;

Lars Tjærnås:
Quote:
Ser mange hevder Rosenborg er klart bedre enn Norrkøping. Da har jeg pusset brillene svært dårlig de 15-20 gangene jeg har sett svenskene

Quote:
Blir Kujovic også borte er de selvsagt svekket. Men hjemme på kunstgress har de et toppnivå RBK skal slite med å matche


Rinor Tahiri (skandinavisk speider Silkeborg IF, VB & FCH (nei jeg aner ikke hvem disse klubbene er...))):
Quote:
Re. CL-trekningen: Gøy med skandinavisk duell. RBK høyere topp- og bunnivå enn Peking. Større og bedre bredde i troppen. Klare fav. imo.

Quote:
Mener Rosenborg er favoritter. Peking ingen drømmemotstander, men godt overkommelig.



edit; ser nå at også Tjærnås gir rbk favorittstemplet 55-45 fordel rosenborg. er nok ikke så store favoritter norrkøping, som denne Bosse Petersson mener.....
Back to top
View user's profile Send private message
Fusion
Veteran


Joined: 17 Sep 2015
Posts: 2209

PostPosted: 20.06.2016 23:29    Post subject: Reply with quote

Om De Lanlay blir friskmeldt, og resten holder seg skadefrie, så tar vi dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3890
Location: Levanger

PostPosted: 20.06.2016 23:36    Post subject: Reply with quote

Det er alltid en spesiell følelse å spille om noe annet enn medaljer i hjemlig liga. Blir som når man var underårig og ble med storebror på fest med hans venner. Håper virkelig dette går veien - det hadde laget, og ikke minst supporterne, fortjent etter den innsatsen som er lagt ned post Perry.
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
Micmac
Rutinert


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 785
Location: Under The Dome

PostPosted: 21.06.2016 02:35    Post subject: Reply with quote

Når jeg ser på spillerstallen til Norrköping blir jeg ganske sterk i troa på at vi avanserer i denne kvalikken. Dog er Kujovic en luring så skråsikker er jeg allikevel ikke. De har sikkert et par andre gode spillere også.

Har sett IFK i to kamper på tv i år, den ene var IFK Gøteborg borte, rror det endte 1-1 etter sen scoring fra gøteborg. Syns å huske at traustason var der ennå da hvis ikke var det den andre kampen jeg så dem i, som jeg ikke husker så godt. Uansett han var ganske livlig, men han er ikke lenger i klubben. Ellers husker jeg at de ble ganske slitne og omstendelige utover i kampen mot gøteborg og jeg satt bare og ventet på at gøteborg skulle komme tilbake, noe xe gjorde.

Hvis rbk finner frem storspillet sitt har jeg troen på dette, men det krever sitt av hele laget. Og vi kan ikke ha skader, skulle helst sett at vi fortsterket med en klassespiller.

Forza RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 34, 35, 36  Next
Page 2 of 36

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb