English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Beste keeper?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Tidenest beste RBK-keeper
Ola By Rise
3%
 3%  [ 8 ]
Frode Olsen
0%
 0%  [ 0 ]
Jørn Jamtfall
2%
 2%  [ 6 ]
Arni Gautur Arason
40%
 40%  [ 91 ]
Espen Johnsen
0%
 0%  [ 1 ]
Alexander Lund Hansen
1%
 1%  [ 3 ]
Lars Hirschfeld
0%
 0%  [ 2 ]
Rune Jarstein
2%
 2%  [ 6 ]
André Hansen
47%
 47%  [ 108 ]
Daniel Örlund
0%
 0%  [ 1 ]
Total Votes : 226

Author Message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 22.04.2016 18:29    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
Whoppa wrote:
Bare Keeper som får egen kåring, eller har vi startet med å kåre tidenes rbk-lag en plass av gangen?


Himla vanskelig å kjøre tidenes beste lag posisjon for posisjon. Vi har da ikke alltid kjørt 4-3-3. Neste tråd tenkte jeg å la være tidenes beste utenlandske spiller.

Arni ser ut til å gå av med seieren her. Satser på reprise om ti år, da får vi håpe at André Hansen vinner soleklart.
Men er vel knapt noen som kvalifiserer til tidenes beste som var her under Hamren eller JJ. Vil tro alle de beste har vært i klubben mens vi har spilt 4-3-3.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 22.04.2016 18:32    Post subject: Reply with quote

Tråd for dette, bare kom med bidrag (noen bør kanskje revidere også): Tidenes RBK-lag
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 23.04.2016 00:26    Post subject: Reply with quote

Haavarl,
takk - og jeg underviser i norsk... Embarassed
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2638

PostPosted: 10.05.2016 10:11    Post subject: Reply with quote

Problemet mitt med Jarstein er at han har én egenskap jeg ikke verdsetter i en keeper - eksentrisk. Kjennetegnes ved at man har et høyt standardavvik i prestasjonene. Da hjelper det ikke for min del at han stort sett lå i det riktige sjiktet. Jeg mener at det er en undervurdert egenskap å ha en keeper som sprer trygghet til forsvaret gjennom stabile prestasjoner, og her var Jarstein og spesielt Johnsen på feil side av skalaen. Arason var en kar som befant seg helt på motsatt side.

Det fine nå er at Hansen ser ut til å utvikle seg til å bli en keeper som tikker alle disse boksene i positiv forstand. Så har han et solid konkurranseinstinkt uten at han blir helt Jarstein-sprø.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 14.12.2018 11:27    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
1. Arni
2. Jarstein
3. Jamtfall

Om Hansen fortsetter på nivået han ligger akkurat nå, er han kandidat helt der oppe.


Hvordan ligger han an nå?
Back to top
View user's profile Send private message
Fusion
Veteran


Joined: 17 Sep 2015
Posts: 2199

PostPosted: 14.12.2018 11:34    Post subject: Reply with quote

En klar førsteplass.
Back to top
View user's profile Send private message
Mortenlj77
Rutinert


Joined: 07 Nov 2006
Posts: 964
Location: Askim

PostPosted: 14.12.2018 11:45    Post subject: Reply with quote

Etter denne sesongen mener jeg at André Hansen har gått forbi Arason som den beste RBK-keeperen gjennom historien.

Arason spilte mot bedre lag i CL, men Hansen har hatt mer direkte innvirkning på resultatene sånn som feks i playoffen i år derfor var jeg litt i tvil, men Hansen er bedre.
HÃ¥per han ikke blir solgt.
Back to top
View user's profile Send private message
1960
Rutinert


Joined: 31 May 2014
Posts: 825
Location: Stjørdal

PostPosted: 14.12.2018 21:13    Post subject: Reply with quote

1. Andre Hansen
2. Geir Karlsen
3. Arni Gautur Arason
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2238
Location: Oslo

PostPosted: 14.12.2018 21:30    Post subject: Reply with quote

De 5 som har stemt på Jamtfall bør snarest oppsøke lege og/eller psykolog for noe må være alvorlig galt!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21964

PostPosted: 14.12.2018 21:31    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
Hvordan ligger han an nå?

Øverst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21964

PostPosted: 14.12.2018 21:36    Post subject: Reply with quote

Thulian wrote:
De 5 som har stemt på Jamtfall bør snarest oppsøke lege og/eller psykolog for noe må være alvorlig galt!


De som har stemt på Jamtfall har gjort kloke valg. Han er helt der oppe, og den eneste av de på lista, sammen med Arni, Hansen og Jarstein, som har bevist høyt internasjonalt nivå. Jamtfall har alltid vært en hakkekylling, men han var en keeper langt forut for sin tid, og svært viktig for Rosenborg i den fasten der vi stabiliserte oss og virkelig begynte å yppe med de største og beste lagene i Europa.

Folk mister helt gangsynet så fort en keeper gjør tabber som egner seg på Youtube. For min del er det langt mer sjokkerende at totalt statiske keepere som Hirscfeld og Ørlund har fått stemmer. Å rangere de der oppe i toppen er ikke bare direkte feil, men også en helt komisk dårlig vurdering.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
1960
Rutinert


Joined: 31 May 2014
Posts: 825
Location: Stjørdal

PostPosted: 14.12.2018 21:42    Post subject: Reply with quote

Jamtfall var desidert størst på tabber, faktisk helt konge!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 14.12.2018 22:05    Post subject: Reply with quote

Jamtfall var, for sin tid, en fantastisk offensiv keeper. På lik linje med at man har førsteforsvarere, var Jamtfall sisteangriper. Han var veldig offensiv i hodet, og var så å si alltid rask og presis på igangsettinger, noe som er et undervurdert våpen i den raske omstillingsfotballen under Eggen. Mange contringer og angrep mot forsvar i ubalanse startet her, og veier man disse igangsettingene mot tabbene (og disse kunne være drøye), er summen garantert solid i pluss sammenlignet med om vi hadde hatt en stabil "strek-keeper", noe som var bransjestandard i de dager.

Jamtfall hadde sine åpenbare svakheter, men styrkene hans var viktige og riktige for Eggens Rosenborg.

Jeg rangerer dog Hansen som vår soleklart beste. Jeg har av aldersmessige grunner ikke nok grunnlag til å vurdere keepere fra før tidlig 90-tall, men Hansen er så komplett på et så høyt nivå at jeg faktisk vil vurdere ham blant de beste spillerne vi noen gang har hatt - naturligvis vurdert opp mot verdenseliten i sin posisjon.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2238
Location: Oslo

PostPosted: 14.12.2018 22:18    Post subject: Reply with quote

Offensiv var han, men gud hjelpe han ødela mye rent defensivt.
Bra rekkevidde i feltarbeidet, men håpløs på skudd imot.
Husker savnet av Ola By ennå, etter å ha erfart Jamtfall i en rekke viktige kamper.

Så kan det godt være at jeg var fortrengt hans gode inngripener, men det er tross alt for meg (og mange andre) det negative med hans periode som vil huskes for ettertiden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
avtrekkeren
Proff


Joined: 13 Sep 2014
Posts: 304
Location: Norway

PostPosted: 14.12.2018 22:38    Post subject: Reply with quote

Kan vi resette pollen?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21964

PostPosted: 14.12.2018 22:50    Post subject: Reply with quote

Thulian wrote:
Så kan det godt være at jeg var fortrengt hans gode inngripener, men det er tross alt for meg (og mange andre) det negative med hans periode som vil huskes for ettertiden


Noe som er veldig synd. En av de største legendene fra den desidert feteste tiden i Rosenborg sin stolte historie. 32 kamper i Champions League, i vår beste periode, sier sitt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2238
Location: Oslo

PostPosted: 14.12.2018 22:56    Post subject: Reply with quote

Jamtfall legende?
Den klarer jeg rett og slett ikke å se, og fikk med meg relativt mye i den perioden (79modell)...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 14.12.2018 23:09    Post subject: Reply with quote

Mange hårtuster fikk bøte med livet når det sto på som verst med Jamtfall, men du verden for noen syke ting han kunne gjøre også. Hadde det ikke vært for tabbene hadde han blitt solgt til en av de toppklubbene vi møtte jevnlig. Det sier seg nesten selv.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21964

PostPosted: 14.12.2018 23:46    Post subject: Reply with quote

Thulian wrote:
Jamtfall legende?
Den klarer jeg rett og slett ikke å se, og fikk med meg relativt mye i den perioden (79modell)...

Hvor mange andre i Rosenborg sin historie kan vise til lignende meritter? Han er milevis foran for eksempel Andre Hansen på legendeskalaen. Ingen i dagens stall som er i nærheten så betydningsfull for sin tid som Jamtfall var i sin. Hansen sendte oss til EL ja, men med Jamtfall spilte vi kvartfinale i Champions League mot Juventus. Selv for de som husker 90-tallet godt, høres det jo helt absurd ut.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2238
Location: Oslo

PostPosted: 14.12.2018 23:54    Post subject: Reply with quote

Det var vel helst på grunn av samhandlinga fremover på banen, enn fomlinga vak som gjorde at vi kom oss dit.
Men fint at du har hyggelige minner om Jamtfall, at han milevis foran Hansen? Heheh javel, trenger ikke si mer enn det for jeg kommer aldri til å bli enig med deg der
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 734
Location: Barteland

PostPosted: 14.12.2018 23:59    Post subject: Reply with quote

Epler&pærer. Forskjell på betydning for klubben, og kvalitetene til spilleren som sådan.

Mange spillere med høy kvalitet som har vært innom klubben, men som ikke har vært her lenge nok til å utgjøre en forskjell. Og motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 15.12.2018 00:03    Post subject: Reply with quote

Milevis foran på legendeskalaen ja, trenger jo ikke å misforstå med vilje heller. Og ja, det var en del fomling. Men det var jo ikke bare fomling, da hadde han jo ikke stått i mål for oss. Eller tror du at Jamtfall spillte for at han var på kompislista til Nils Arne?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 15.12.2018 00:11    Post subject: Reply with quote

Jamtfall var for øvrig spinnvill på straffer. Tok han ikke ni av 11 i alle turneringer ett år?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 15.12.2018 01:16    Post subject: Reply with quote

Geir Karlsen. Punktum. Riktignok spilte vi ikke så mnage kmaper i en soesong da, osm nå, men 5 baklengs i en seriesesongen er uansett oppsiktsvekkende. Han var i tilegg snetral for at klubben ifkk sitt aller første double-mesterskap.

Sett ift. til niåvet på laget på den tiden, er han kanskje den mest innflytleslerike keepern i lagets historie, ved siden av Hansen.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5320

PostPosted: 15.12.2018 01:25    Post subject: Reply with quote

Grå det iltt frot i svnigene når du srkiver, ellre? Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 4 of 5

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb