English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
FC København
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 39, 40, 41, 42  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59441
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.01.2013 01:20    Post subject: Reply with quote

Med henblik på FC Københavns efterår i Superligaen mener Jacobs ikke, at der er grund til at ændre ved den nuværende FCK-trup.

- Jeg mener, at vi kan være rimeligt tilfredse med både de individuelle og holdmæssige præstationer frem til nu. Og hvis man er tilfreds, så er der ikke grund til at lave om på en hel masse, lyder det fra FCK-træneren.

Læs mere: Jacobs: Vi har ikke brug for januar-forstærkninger

Ergo slipper vi å kjempe med FCK og VIF om de samme spillerne i vinter(?).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
iconbit
Veteran


Joined: 29 Sep 2012
Posts: 1973

PostPosted: 18.01.2013 02:05    Post subject: Reply with quote

Hvis spørgsmålet er om FCK kigger efter nye spillere, så er svaret: JA.
FCK kigger altid efter nye spillere og 'der er ikke grund til at lave om på en hel masse' skal oversættes 'vi holder en stor dør åben for der kan ske kjøb og salg, men av strategiske grunde vil det være dumt at fremstå i pressen som om at vi har noget særligt behov for nye spillere'. Smile

Hvis spørgsmålet er om FCK og Rosenborg kan forventes at være interesseret i de samme spillere, så er svaret: NEJ.
Mere præcist så er der gode grunde til at forvente, at der ikke vil være samme interessekonflikter mellem de to lag, som vi har set de andre år. FCK har allerede købt 4 spillere på 'det norske markedet' for lidt over 10 millioner/pr spiller (Diouf, Gamboa, Mos og Grindheim) og ingen af dem har vist et nivå i nærheden av det, der forventes av startelleveren. Jeg tror både fans og klubben har mistet appetitten på flere norske spillere og samtidig er norske spillere det, som vi først og fremmest bør kigge efter nå.
Derutover trenger lagene ikke de samme spillere med undtagelse af at FCK centrale midtbane har været elendig og vi også kigger efter en midtbanegeneral. Meget tyder dog på, at FCK her satser på Daniel Jensen og at vi satser norsk.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2238
Location: Oslo

PostPosted: 18.01.2013 03:02    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:

Ergo slipper vi å kjempe med FCK og VIF om de samme spillerne i vinter(?).

FCK slipper vi nok å kjempe mot, men VIF...
Han investoren deres lovet vel VIF 40 millioner til forsterkninger om de ansatte Reka, om det var en engangssum eller hva det nå enn var vet jeg ikke.
Men et VIF som har desperat behov for forsterkninger så er det ikke unaturlig at også de ser til en spiller som f.eks Stefan Johansen, eller Høgli for den sags skyld.
Ville ikke overraske meg om RBK ser annensteds etter å ha fått avslått budet på Høgli (etter sigende iallefall...), og at VIF da setter inn et støt der.

Kollegaer av meg fortalte forøvrig at Reka skulle på Bohemen torsdag eller fredag kveld, og at det var annonsert at han skulle ha med seg 2 mann.
Hva som ligger i det vites ikke, men de jeg prata med mente å tro at det ville være den nye treneren samt muligens en ny spiller.
_________________
Fremad, menn av Nidaros! Til Europa!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
orz
Proff


Joined: 19 Mar 2005
Posts: 422
Location: Østlandet et sted

PostPosted: 18.01.2013 10:34    Post subject: Reply with quote

Selv om VIF skulle ha mange millioner klarer jeg liksom ikke å være så redd for at de skal ta rotta på oss på overgangsmarkedet. Sist gang de kapra noen foran nesa på oss (Gunnarson, Kone) var det sannsynligvis til det beste for oss. Tipper de henter noen "kjente" spillere til blodpris, mens vi fortsetter å snappe opp "ukjente" vha vårt gode navn og nettverk..
Back to top
View user's profile Send private message
Øystein
Veteran


Joined: 28 May 2008
Posts: 1632

PostPosted: 18.01.2013 20:30    Post subject: Reply with quote

iconbit wrote:
Mere præcist så er der gode grunde til at forvente, at der ikke vil være samme interessekonflikter mellem de to lag, som vi har set de andre år. FCK har allerede købt 4 spillere på 'det norske markedet' for lidt over 10 millioner/pr spiller (Diouf, Gamboa, Mos og Grindheim) og ingen af dem har vist et nivå i nærheden av det, der forventes av startelleveren. Jeg tror både fans og klubben har mistet appetitten på flere norske spillere og samtidig er norske spillere det, som vi først og fremmest bør kigge efter nå.


Men nå har det jo ikke utelukkende vært snakk om norske spillere når FCK har vært interessert i samme spiller. De dukket jo opp i saker som Dockal og andre spillere som RBK har vært linket til fra utlandet. Jeg vil tro at begge klubber fortsatt er interessert i "uslipte" diamanter fra nivået under de som hentes rett til de største ligaene i Europa.
Back to top
View user's profile Send private message
iconbit
Veteran


Joined: 29 Sep 2012
Posts: 1973

PostPosted: 19.01.2013 00:39    Post subject: Reply with quote

Jeg synes også, jeg præciserer, at der ikke vil være samme interessekonflikter mellem de to lag, som vi har set de andre år - ikke at interessekonflikter er udelukket. Efter to udenlandske kjøb er der stor sandsynlighed for at Rosenborg retter blikket mod det norske markedet, mens FCK har brændt sig på dette markedet. Det er den primære grund til at forvente at de to lags indkøbsstrategier har fjernet sig fra hinanden.
Tilgangen af en belgisk træner og etableringen af School of Excellence har også ændret FCK's købsstrategi betydeligt. Derudover har FCK allerede utrolig mange spillere og et langt mindre behov for spillertilgange end Rosenborg. Hvis FCK vil have uslæbne diamanter kan de jo kigge på deres bænk. Min vurdering er, at FCK henter en enkelt spiller og jeg tror snarere det bliver en indkøbsstrategi i tråd med Christian Grindheim, Lars Jakobsen, Kris Stadsgaard, Michael Jakobsen og så videre. Altså en rutineret spiller med erfaring fra en god liga. Konkret er Daniel Jensen spilleren de fleste regner med.
Back to top
View user's profile Send private message
Ingeman
Veteran


Joined: 07 Dec 2006
Posts: 2582

PostPosted: 24.01.2013 19:20    Post subject: Reply with quote

http://www.nutjob.eu/njtvx21.html

om noen har lyst å se FCK.. Ligger under 1 - 0.

Edit: 3 - 0 ..
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 18.02.2013 16:43    Post subject: Reply with quote

Lurer på hvorfor det ikke er noen som har vist interesse for C. Bolanos, Santin og flere FCK spillere som er ganske gode.

Det er bare tidsspørsmål for når Cornelius blir solgt. Han er god nok for PL, og jeg tror de kommer til å få minst 30+ mill for ham.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 18.02.2013 17:04    Post subject: Reply with quote

Bolanos vil bort, og Brügge har (selvfølgelig) vært interesserte. Santin presterer kun i ligaspillet. Cornelius er ikke klar for slike oppgaver enda.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21964

PostPosted: 18.02.2013 18:29    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Han er god nok for PL, og jeg tror de kommer til å få minst 30+ mill for ham.


Kanskje om noen år.

Egentlig en ganske kjip spiller, men unektelig et stort talent. Langt unna noe PL-nivå ennå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
iconbit
Veteran


Joined: 29 Sep 2012
Posts: 1973

PostPosted: 18.02.2013 18:50    Post subject: Reply with quote

FCK har et prisnivå på deres spillere, der er med til at dæmpe interessen betydeligt. Der blev talt om 52 millioner for N'doye og 47 millioner for Oviedo i sommers.

En stillestående Bolanos og en uskarp Santin er ikke neppe interessant for store klubber. I mine øyne er deres lag stærkere når Gislason og Vetokele er med. Lagets profiler må tælle Wiland, Jacobsen, Jørgensen og Cornelius.

Jeg skal ikke vurdere Cornelius' nivå, men han har spillet seniorfotball 6 måneder, lavet 14 mål og 4 assists i 20 ligakamper og blevet A-landslagsspiller. Han er 19 år.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 18.02.2013 18:53    Post subject: Reply with quote

Langt å langt..Han var ikke så mye dårligere enn Vegard Forren som nylig ble solgt til PL. Jeg tenker da på når de møtte hverandre i EL. Tror ihvertfall at han om noen år spiller i PL.
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1575

PostPosted: 06.08.2015 21:59    Post subject: Reply with quote

FCK-fansen har sikkert våte drømmer om Barca og Guardiola enda, men hvor trygt sitter egentlig Solbakken?

Hans 2.periode i FCK har om mulig vært enda dårligere enn utenlandsfloppingen hans. 0 gull på 2 forsøk, bak Helsinki i EL-gruppespill og nå tap mot et tjekkisk minilag med knapt 6000 som kapasitet. Hvor lenge gidder de ansvarlige og spy ut hundrevis mill på middelmådige Solbakken ? Snart er det kun LSK og Ham/Kam som vil ha ham!
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 06.08.2015 22:02    Post subject: Reply with quote

Har de ikke forsterket og brukt hinsides med millioner den siste tiden...? Som alltid vakkert at FCK ryker på hodet og ræva ut. Spesielt etter 1-0 seier borte. Molde i går og FCK i dag... good times! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
oddarild
Proff


Joined: 16 Aug 2012
Posts: 281
Location: Lillehammer

PostPosted: 06.08.2015 22:24    Post subject: Reply with quote

Elsker at de ryker ut!! Nesten perfekt runde dette, men synd med seedingen..
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 06.08.2015 22:26    Post subject: Reply with quote

Jævla plastikklubb! Så fantastisk deilig at de ryker på hodet og rævva ut Tommel'n opp!
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 06.08.2015 22:28    Post subject: Reply with quote

Eneste som ikke gjør denne runden helt perfekt er Godset og Seeding. Ellers er det bare å smile.

Eller, hadde kanskje vært enda morsommere om Brøndby også røk. Ikke det at jeg misliker Brøndby like mye som FCK, men det hadde uansett vært kjekt å jekke danskene ned enda et par hakk.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
copenhagen
Proff


Joined: 10 Jan 2011
Posts: 315

PostPosted: 06.08.2015 23:00    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Jævla plastikklubb! Så fantastisk deilig at de ryker på hodet og rævva ut Tommel'n opp!

Hahaha Very Happy Eneste som kan få en i lidt godt humør på en ufattelig bitter aften for FCK, er at se nogle ikke er kommet videre end "plastikk".

Men jeg skal da love at næste gang jeg ser en far med en FCK løve tatoveret, mens han tager sine 2 glade børn ind i parken en smuk solskinssøndag i København, at der sidder folk i Trondheim som mener at de følelser bestemt ikke er lige så "ægte" og er mere "plastikk" end dem ham og hans børn har. Allermest synd er det dog for fans af FC Utrecht, eftersom det er besluttet at alle klubber fra inden 1970 er ægte, mens alle fra 1971 og frem er plastikk. Og Utrecht er jo netop fra 1970. Glæden er dog stor i fusionsklubben fra 1964, Brøndby.

Kald mig bare bitter i aften (for det er jeg virkelig) men jesus christ for et niveau at ligge for dagen. Selv alle Brøndbyfans jeg kender (og det er mange) er kommet videre fra det dér..
Back to top
View user's profile Send private message
konrad4ever
Veteran


Joined: 19 Apr 2006
Posts: 2595
Location: Follo

PostPosted: 06.08.2015 23:07    Post subject: Reply with quote

Playoff kampen mot FCK sitter fortsatt i ryggmargen. Du må ha litt forståelse for det.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3154

PostPosted: 06.08.2015 23:13    Post subject: Reply with quote

Hvor får forøvrig FCK alle pengene sine fra, skjønner ikke helt det der.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 06.08.2015 23:20    Post subject: Reply with quote

FCK er omtrent like plastikk som New York FC.



(chants klubben har laget - klikk for større bilde) Den siste er min favoritt.


Last edited by Harceïde on 06.08.2015 23:21; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
v_olden
Veteran


Joined: 10 Jul 2007
Posts: 2910

PostPosted: 06.08.2015 23:21    Post subject: Reply with quote

http://artoimages.cloud2....=230752019
DÃ¥rlig bildekvalitet, men budskapet er der.
_________________
Medlem nr. 2201

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 06.08.2015 23:45    Post subject: Reply with quote

Siden 2013, da Solbakken tok over, har de brukt 150 millioner på spillerkjøp.
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18529

PostPosted: 07.08.2015 00:03    Post subject: Reply with quote

Herregud for en flopp Solbakken har blitt. En dyr flopp.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 07.08.2015 06:25    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Hvor får forøvrig FCK alle pengene sine fra, skjønner ikke helt det der.


FCK er et datterselskap av det børsnoterte selskapet som eier Parken, og alle kontorlokaler rundt, Lalandia kjeden etc, så de får alle pengene sine fra morselskapet.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 39, 40, 41, 42  Next
Page 40 of 42

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb