English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Odd - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 31, 32, 33  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
3%
 3%  [ 7 ]
Svensson
0%
 0%  [ 1 ]
Eyjolfsson
0%
 0%  [ 1 ]
Strandberg
4%
 4%  [ 9 ]
Dorsin
0%
 0%  [ 1 ]
Jensen
1%
 1%  [ 3 ]
Selnæs
6%
 6%  [ 12 ]
Midtsjø
82%
 82%  [ 157 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Mikkelsen
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 191

Author Message
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 02.05.2015 00:53    Post subject: Reply with quote

Hehe, neida, jeg tuller ikke Wink

http://www.tv2.no/2015/05...dd/6871484
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 02.05.2015 00:56    Post subject: Reply with quote

Ja, leste ikke nøyaktig nok. Sorry for det, Megafritz! Embarassed Er da helt enig med deg i bollespisinga! Very Happy
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 02.05.2015 01:00    Post subject: Reply with quote

Megafritz wrote:
. La oss bare jobbe under radaren, plukke poeng

For øvrig spent på kampen. Tror nok vi slipper inn minst et mål, men tror også vi vinner sjansestatistikken. Så da gjelder det bare å sette sjansene.

Enig,kamper blir ikke avgjort i media eller i andre diskusjoner.
La oss ta dette gullet uten for mye selvskryt og debatt. La beina tale.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1549

PostPosted: 02.05.2015 01:35    Post subject: Reply with quote

Ja, vi får se hvem som ler best og sist.
Jeg tror vår spillestil er perfekt for tippeligaen. Nå når vi er best trent kan det gjennomføres også.
Nå har vi også Midtsjø og Mike som er perfekte i rollen samt Helland og Tobias/Riski.
Men midtbanen hadde vært for tynnt besatt uten Henderson. Han var et lykketreff. Nå har vi dekning på en plass som ikke hvem som helst kan gå inn og erstatte. Iallefall ikke Gamsten. Det skal vel holde hardt om han får innhopp selv skadefri.
Det blir bare Molde som følger oss inn. Jeg tror det blir to lag som ligger et lite stykke foran etterhvert. Nå må vi bare holde koken og unngå skader.
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 02.05.2015 02:01    Post subject: Reply with quote

Sorry, men Fagermo er en B trener.

Noen vil korsfeste meg å fortelle meg at han har en tredjeplass og en fjerdeplass i tippeligaen, greit det, men Stabæk vant en gang TL etter å kommet opp fra Addeco. Til og med Start klarte sølv, det klarte ikke Fagermo.

Dag, inntil du slår noen europeiske lag som er hakket kvassere enn Ventspils eller vinner noe metall av riktig valør så er du på samme linje som Jostein Grindhaug eller Sture Fladmark.

Kom tilbake når du har noe annet enn posession, tredjeplasser eller salg av spillere til Danmark å vise til.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7860

PostPosted: 02.05.2015 02:04    Post subject: Reply with quote

Enig, fattigmanns Ronny Deila. Kunne aldri tenkt meg han i Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 02.05.2015 02:15    Post subject: Reply with quote

Fagermo kan snakke så mye om ballbesittelse som han vil, det er jevnere enn man tror.


(Opta NOR på twitter)
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 02.05.2015 02:41    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Enig, fattigmanns Ronny Deila. Kunne aldri tenkt meg han i Rosenborg.


Han er ikke det engang, han har ikke vunnet noe, nada, zip.

Janne, Mons Ivar Mjelde, Deila, Rekdal har vunnet noe, Fagermo? Fuck all.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 02.05.2015 03:54    Post subject: Reply with quote

Fagermo går i fella:

Quote:
Rosenborg er et kontringslag - de har ballen lite og det holder ikke hvis du skal ta seriegull, sier Odd-treneren til TV 2, og konstaterer at han nok kommer til å hisse på seg mange nå.


Han mener i samsvar med overraskende mange i Norge at Rosenborg spiller en helt annen fotball enn hva de faktisk gjør. Men det er mulig han har rett. Rosenborg bør kanskje ikke vinne serien objektivt sett med spillermateriellet vi har. Men nå har det seg slik at ligaen vår er pinlig dårlig og "hvem som helst" med en god trener kan gjøre det bra. Det er bare å spørre folket på Oslo vest.

Jeg provoserer meg lite over Fagermos utsagn om at vi ikke tar gull, men som tidligere overrasker det meg at folk har så lite kontroll på hva de uttaler seg om. Før siste runde hadde Rosenborg statistisk sett dårligere effektivitet enn Odd, og sto med ti mer plussmål enn Oddrane. Fagermo har all rett til å mene at vi ikke er gode nok, men det bør i det minste være på riktige premisser. Kontringsfotball har ikke Rosenborg spilt i år; de har ikke en eneste kamp hvor de ikke har ført spillemessig. Et halvt dusin i angrep på overtid i omtrent hver kam vitner om det.

Jeg er fan av Fagermo, men "choose your battles". At RBK spiller kontringsfotball er rett og slett skivebom.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1549

PostPosted: 02.05.2015 04:47    Post subject: Reply with quote

Det er påfallende at han mener dette. Da vet han ikke hva kontringsfotball er.
Dere som har hørt på drillo. Er han ikke begeistret for gjennombrudds hissig fotball?
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 02.05.2015 06:33    Post subject: Reply with quote

Når Drillo prater dritt om RBK så gjør RBK noe riktig.
Back to top
View user's profile Send private message
hellvikrunner
Veteran


Joined: 25 Feb 2013
Posts: 2741

PostPosted: 02.05.2015 06:53    Post subject: Reply with quote

(Gammelt jungelord)
Back to top
View user's profile Send private message
stolavs
Veteran


Joined: 20 Oct 2007
Posts: 1646

PostPosted: 02.05.2015 08:02    Post subject: Reply with quote

Grunnen til at Molde har så mye ballbesittelse er for at de står på egen halvdel og triller ball hehe
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10955

PostPosted: 02.05.2015 10:08    Post subject: Reply with quote

Megafritz wrote:
Allikevel er han bombesikker på at han hadde vunnet serien med 10 mill ekstra å rutte med.


Attaboy wrote:

@Megafritz: Var vel ikke 10 mill. men nærmest 100 mill. i forskjell. Vesentlig forskjell det!


nidaros997 wrote:
Han sier vel at han kunne klart det om de så bare fikk 10 millioner mer å handle for.


Men, han må jo vite selv at det bare er piss at RBK har 100 millioner mer enn Odd å kjøpe spillere for? Hvor mye har vi brukt på spillere før denne sesongen, og hvor mye har Odd brukt? Jeg tror ikke på at Fagermo faktisk tror budsjett=spillerkjøpmidler, han driver jo med fotballklubb han også. Det som kan være vanskelig å forstå er at det koster mye mer å drive en stor klubb enn en liten klubb.

Men han mener altså at hvis budsjettet til Odd hadde vært 10 millioner kroner større så kunne han "gjort det Rosenborg har gjort", altså ledet serien og scoret 19 mål. Nå vet jeg ikke hvilken andel av et fotballklubb-budsjett som går på spillerkjøp og spillerlønn, for det varierer vel en del. Men i Rosenborgs budsjett for 2013 for eksempel utgjorde overgangskostnader (1,5) og lønnskostnader til sammen 87 millioner av et budsjett på 172 millioner, altså ca. halvparten. Men alt av dette er jo ikke spillerlønninger, la oss si at 80% av lønn går til spillerlønninger. Det spørs vel litt hva trenerne tjener. I så fall har Fagermo 4 millioner å bruke på spillerlønninger og overganger med en økning i budsjettet på 10 millioner. La oss så anta at EN spiller ikke vil være nok til å utgjøre forskjellen mellom dagens Odd og det Rosenborg har gjort. La oss si han trenger minst 3. Lønnskostnadene på alle disse tre beløper seg på en million kroner. For det gjør det fort, med pensjonsordninger og arbeidsgiveravgift og alt mulig. I så fall sitter Fagermo igjen med 1 million kroner å bruke på overganger. Hvis man setter en kontraktstid på 3 år på spillerne så kan man avskrive overgangskostnadene over 3 år, altså kan man 3-doble denne millionen å se at Odd kan kjøpe 3 spillere for 1 million kroner hver.

Hvem disse 3 spillerne til 1 million er som ville gjort det lett for Odd å vinne serien, eller lede tippeligaen og score 4 mål i snitt per kamp, skape 9,6 sjanser i snitt istedet for 5,4 og slippe til 1,8 sjanser i snitt istedet for 7,20, er jeg åpen for forslag på.
Back to top
View user's profile Send private message
WegHard
Veteran


Joined: 02 Apr 2005
Posts: 1261
Location: København

PostPosted: 02.05.2015 11:06    Post subject: Reply with quote

Fagermo leker mourinho før kamp. Jeg sier som en klokere mann har sagt før meg: æ tælle mål, æ.
_________________
Sparken så'n bli still.
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 02.05.2015 11:09    Post subject: Reply with quote

Fagermo gjør jobben som TV2 vil, han gir dem et oppslag om RBK og ikke er det spesielt ille heller. Slett ikke sikkert vi vinner, sjøl om jeg tror Fagermo heller vil ha RBK foran Molde ti av ti ganger.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10639

PostPosted: 02.05.2015 11:33    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
http://www.varden.no/sport/fagermo-omtrent-som-barcelona-1.1403364

Odd-magasinet..

konrad4ever wrote:
anbefaler odd magasinet. Ikke måte på hvor stort det er å få RBK på besøk, snakkes om det nærmeste de kommer CL stemning:)


Telemarksavisa har også videomagasin før kampen.
Intervjuer med Fagermo, Espen Ruud, billettsjefen og en sportsjournalist.

Tror det ble nevnt i begge disse magasinene at det å møte Rosenborg i en sen kveldskamp med flomlys, mye publikum og stor interesse rundt kampen nærmest er som Champions League-stemning for dem.

En med en rolle i sikkerhetsarbeidet (en av tre), som også er frivillig soneleder på Oddrane sin tribune, står frem som gammel RBK-supporter siden 1977. (Nevner bl.a. Sverre Brandhaug og RBK i Champions League.) Nå tolkes han som "konvertitt" av programlederen, da han faktisk skal ha sagt "vi" om Odd.

For øvrig nevner Fagermo i et av intervjuene at de hadde 27 innlegg mot Sarpsborg uten å få uttelling. (Han sa 30 i det andre magasinet, og det sto "over tjue" i Varden.)
Må vel regne med at de blir litt tøffere i boksen mot oss og eventuelt justerer.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10639

PostPosted: 02.05.2015 12:32    Post subject: Reply with quote

Sist Odd slo Rosenborg i serien var 3-0 seieren på hjemmebane 19. september 2004. Gangen før der var i 1962.

VG har 8-8 i sjansestatistikken fra kampen i 21. serierunde 2004.
I kampreferatet fremgår det at personlige feil av Riseth og Hoftun førte til det første og tredje baklengsmålet. RBKweb stilte også spørsmål ved keeperarbeidet til Espen Johnsen.
RBKweb skrev ellers:
    For tredje gang på ei uke ble det tap etter at Rosenborg hadde sløst bort sjansene sine. [ ... ]
    For Rosenborg startet kampen akkurat der tirsdagens kamp mot Panathinaikos sluttet: Øyvind Storflor snurret rundt med oppasseren sin (Espen Ruud denne gang), mens lagkameratene sløste med sjansene. Selv ikke da Jan Frode Nornes dyttet Roar Strand overende og forærte RBK et straffespark etter åtte minutter, greide gjestene å score; Odds nye tyske keeper Heinz Müller reddet enkelt den svake straffen til Frode Johnsen.

    Like etterpå måtte Ørjan Berg byttes ut. Midtbanemaestroen hadde prøvd å fortsette etter å ha blitt stemplet stygt av Olivier Occean allerede etter fem minutter, men måtte til slutt kaste inn håndkledet.

    Etter en drøy halvtime kom vendepunktet i kampen. Først skulle RBK ha hatt nok et straffespark: Øyvind Storflor fintet seg forbi urutinerte Espen Ruud, som "hevnet" seg ved å ta tak i shortsen til RBK-vingen og dra han overende. Soleklar straffe, utenom for dommer Tom Henning Øvrebø som vinket spillet videre.


I utdraget er det allerede nevnt tre spillere i dagens Odd-tropp.
-Frode Johnsen brant altså en straffe for Rosenborg.
-Espen Ruud ble kjørt karusell med av Storflor før backen ble byttet ut tre minutter ut i andre omgang.
-Olivier Occean fikk satt Ørjan Berg ut av kampen og hadde et mål og en målgivende.

De tidligere RBK-spillerne Bent Inge Johnsen og Morten Knutsen spilte for Odd.
Senere RBK-keeper Rune Almenning Jarstein satt på benken for Odd.

Tidligere Odd-spiller Jan Gunnar Solli spilte for Rosenborg.
Det gjorde også tidligere og nåværende Odd-spiller Frode Johnsen.
På RBK-benken satt Torjus Hansén, som spilte de sju neste sesongene i Odd.

Mikael Dorsin spilte kampen for RBK. I løpet av åtte dager, 11. - 19. september 2004, opplevde han altså tre tap med RBK og 2-9 i målforskjell.

Da vi slo Odd 1-0 på Skagerak Arena 2. november i fjor, var det Jørgen Skjelvik som scoret målet og ble kåret til banens beste av RBKweb.

Etter den kampen er det for øvrig ikke skrevet noe i spillertråden til Skjelvik her inne.

På tide med litt påfyll?
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59441
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.05.2015 14:41    Post subject: Reply with quote

Brutter’n er for øvrig like lite opptatt av Odd som lag, som han er av Fagermo før kampen.

- Seriestarten til Odd er meg revnende likegyldig. Det påvirker oss null hva de holder på med eller hva de har gjort. For meg handler det om hvordan Rosenborg skal se ut. Vi har vært solide på bortebane i år, og nå venter 90 minutter i Skien hvor vi igjen må forsøke å vise hvor godt kollektivet RBK er, sier han.

Les mer: Brutter’n: - Seriestarten til Odd er meg revnende likegyldig

Innbyttet på torsdag var sånn sett en test, fordi Helland tålte ikke å spille mot Vuku i norgesmesterskapet i forrige uke.

- Han hadde vært ute. Å hive ham inn fra start uten å vite hvor lenge det ville holde, var risikabelt. Samtidig har Riku og Tobias vært veldig gode. Det var tanken bak, forklarer Kåre Ingebrigtsen til rbkweb.no.

(...)

Emil Nielsen sliter med lysken, mens Morten Gamst Pedersen ble operert for idrettsbrokk på onsdag. Andreas Helmersen kan ikke reise på grunn av obligatorisk skole (tentamen?) på mandag.

(...)

Rosenborg-laget:
André Hansen

Jonas Svensson - Holmar Eyjolfsson - Stefan Strandberg - Mikael Dorsin

Mike Jensen - Ole Selnæs - Fredrik Midtsjø

Pål André Helland - Alexander Søderlund - Tobias Mikkelsen

Reserver: Alexander Lund Hansen, Jørgen Skjelvik, John Hou Sæter, Liam Henderson, Riku Riski og Tomas Malec.

Les mer: Helland starter mot Odd

Det var ikke noe spill mot to mål i dag og heller ikke skyggetrening. Men jeg er sikker på at Helland starter fordi Riski drev skuddtrening sammen med Malec - ledet av Hoftun - i lang tid etter at treninga var ferdig. Dessuten ble Skjelvik, Sæter og Helmersen stående igjen og vippe ball, mens førstekeeper Hansen drev ekstratrening sammen med Jamtfall.

Derimot kan jeg nok ikke helt utelukke at Henderson starter. Han ruslet nemlig i garderoben sammen med de ti utespillerne i den antatte startoppstillinga samt Lunna.

Men Midtsjø virket ikke misfornøyd, så vil nok tro Henderson igjen er superinnbytter.

Forresten har TV2 i det skjulte byttet kanal, ser jeg. Oppsettet tilsa hovedkanalen, men plutselig har originalsaken på fotball.no blitt endret til Zebra - historieforfalskning!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1263

PostPosted: 02.05.2015 18:23    Post subject: Reply with quote

Mange som skal ned? Er det bare T og U som er bortefelt? Isåfall, hvorfor går det ikke ann å velge T? Var vel bare 40 billetter igjen på U i stad..
Back to top
View user's profile Send private message
konrad4ever
Veteran


Joined: 19 Apr 2006
Posts: 2595
Location: Follo

PostPosted: 02.05.2015 19:22    Post subject: Reply with quote

Da jeg bestilte var det ca 450 billetter til salgs. Så virka det som de fjerna 200 billetter i en fei, da jeg sjekka dagen etter. Kjøpte for en uke siden. Tipper rbk har fått ca 300 stk, men mulig de har flere i bakhånd om de siste 40 blir solgt? Bare U som er åpen ja
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10639

PostPosted: 02.05.2015 20:08    Post subject: Reply with quote

Det var enten i et av videomagasinene eller i en artikkel i en Telemarksavis det ble nevnt at Odd ville vurdere å åpne det stengte feltet dersom det ble behov.
Ble også nevnt at de hadde solgt mange billetter til bortesupportere, dobbelt så mange som til en vanlig kamp. Og det var for to dager siden.

De regnet med 9000, men hadde håp om 10 000 på tribunene.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 02.05.2015 21:36    Post subject: Reply with quote

Hva, har vi ikke nøyaktige tall? Har vi ikke hacket Odds billettsystem ennå? Skandale.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8303

PostPosted: 02.05.2015 21:56    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
Fagermo kan snakke så mye om ballbesittelse som han vil, det er jevnere enn man tror.


(Opta NOR på twitter)


Ballbesittelse har vel også litt feilkilder i seg på en måte. Mye dytting av ball i forsvarsfireren skyldes ofte dårlig bevegelse i leddene foran. Dvs at dårlig kvalitet på lagets prestasjon kan av og til gi en høy ballbesittelsesprosent.
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 02.05.2015 22:18    Post subject: Reply with quote

Ja, derfor er det rart at Fagermo mener dette betyr at vi ikke kan ta gull.

Uansett, hørte rykter om at Drillo skal kommentere kampen vår igjen. Er det mulig å få inn noen andre, for guds skyld? Kjører Cmore kommentator samtidig med Tv2? I såfall skrur jeg over dit.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 31, 32, 33  Next
Page 2 of 33

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb