English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stig Inge Bjørnebye
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 102, 103, 104  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1982

PostPosted: 23.07.2018 19:11    Post subject: Reply with quote

Kan vel spekulere så mye vi vil. Får ikke noe mer svar uansett. Faktum er at vi må spille mot Celtic med en meget tynn tropp. Mangler spillere som konradsen, adegbenro og de lanley. Spillere med kvaliteter som nok kunne gjort en stor forskjell. Skulle vi hatt en sjanse burde de vært erstattet
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7860

PostPosted: 23.07.2018 19:16    Post subject: Reply with quote

Men det er en reell problemstilling som Koteng tok opp, nemlig at de spillerne vi jakter ofte tror de er så gode at de blinker seg ut Premier League og andre usannsynlige endestasjoner før de slår seg til ro med Rosenborg. Derfor er det ofte vanskelig å hente noen tidlig i vinduet.
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 23.07.2018 21:40    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
SIB presiserte nøye at han ikke hadde hatt ferie, men hadde reist. Kan bety så mangt.


«– Jeg har vært på reise, ja, men jeg har vært på jobb, sier Bjørnebye til VG, uten å utdype i hvilket ærend.»

Presiserte vel at han har vært på reise, men på jobb. Tolker det som jobbreise. Trener eller spiller?

Edit: Har på følelsen at det er snakk om ny trener. Forklarer hvorfor oppsigelsen måtte skje så raskt, hvorfor Koteng er så kryptisk rundt hvorfor det måtte skje nå, samt Rini sine uttalelser om at dette er korttidsperspeltiv.

*konspirere*
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 23.07.2018 21:48    Post subject: Reply with quote

Kanskje han har vært å snakket med Buvac. Vært stille rundt han de siste ukene/måneden.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7860

PostPosted: 23.07.2018 21:48    Post subject: Reply with quote

Det høres jo helt rart ut, men det hadde vært umulig å sparke Kåre om de skulle finne på å slå ut Celtic. Greit å gjøre det før den kampen om man først hadde bestemt seg. Det er nok først og fremst forklaringen på timingen.

Bjørnebye har noe i gjære her. Spennende å se om det er spiller eller trener, mest sannsynlig førstnevnte.
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 23.07.2018 21:52    Post subject: Reply with quote

det høres ut som den mest naturlige forklaringen, hello. Men det må da være lov å fantasere Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Driblevækk
Veteran


Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1480
Location: Drammen

PostPosted: 25.07.2018 23:05    Post subject: Reply with quote

Noe må SKJE snart. Aldri har jeg sett tynnere og dårligere spillerstall enn det som ble presentert mot Celtic i dag.

Flaut!
_________________
Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS)
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18529

PostPosted: 25.07.2018 23:33    Post subject: Reply with quote

Er vi fornøyd med Bjørnebye? Synes vi har bommet på mange signeringer de siste 12-18 månedene, få som har løftet laget.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1523

PostPosted: 25.07.2018 23:36    Post subject: Reply with quote

Syns det har blitt gjort en OK jobb fram til vintervindu 2018 men om det ikke kommer noen i dette vinduet er det helt klar rett å stille spørsmål rundt stillingen og jobben han har gjort
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7860

PostPosted: 25.07.2018 23:38    Post subject: Reply with quote

Jeg kjenner litt på at jeg kunne tenkt meg litt mer info rundt hvordan arbeidsfordelingen egentlig er for å felle en dom. På Koteng hørtes det jo omtrent ut som han var et stabmedlem som kun handlet på ordre fra hovedtrener. I såfall har hovedtrener større påvirkning på spillerlogistikken enn jeg trodde.
Back to top
View user's profile Send private message
Iziba Jaja
Veteran


Joined: 08 Dec 2007
Posts: 1412

PostPosted: 25.07.2018 23:39    Post subject: Reply with quote

Kommer vel en ny Morten Konradsen, Magnus Stamnestrø eller Malte Amundsen på slutten av vinduet skal du se.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 25.07.2018 23:52    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er litt vanskelig å si, for å være ærlig. Bendtner har vært eksepsjonell til tider, men også tidvis direkte svak. Dog PR-messig på grensen til genial signering. Trondsen har ikke levert som håpet, men har da heller nesten ikke spilt i rollen han selv foretrekker, og har best forutsetninger for å dominere i. Adegbenro startet med å bidra sterkt til inntekter i klassen tigangen av egen innkjøpssum, men har vært skadd omtrent siden. Hovland har vært en åpenbaring, men det er klart det er mye penger for en 30-åring fra OBOS.

Som jeg har vært inne på tidligere, avventer jeg litt. Vi har tross alt hatt et klima det siste halvannet året eller så hvor ikke en gang de rutinerte og etablerte leverer i nærheten av hva vi vet de kan, og da synes jeg det blir feil å slakte de nye; de kom tross alt inn i et system som ikke fungerte.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 25.07.2018 23:57    Post subject: Reply with quote

Kommer neimen ikke på mange signeringer etter Bjørnebyes ankomst som sportsdirektør som har vært veldig vellykket. Bendtner og Meling. Kanskje Adegbenro og Hovland. Flere?

Noen som har oversikt over alle? Føler at veldig mange av de er blitt handlet fra andre norske klubber og at tiden da vi kunne dukke opp med en Konan eller Sapara er forbi. Altså mange veletablerte navn, krydret med noen mer ukjente unggutter hvor ingen av de kan sies å ha slått igjennom ennå.

Flere av de veletablerte navnene har for meg fremstått som svært uinspirerte signeringer, som Johan Lædre Bjørdal, Alexander Søderlund nå i år og Adam Larsen Kwarasey,
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7860

PostPosted: 26.07.2018 00:00    Post subject: Reply with quote

Hvis Kåre har sagt at det er slike spillere han vil ha som trener, er det Bjørnebye sin feil at han har skaffet de?
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3906
Location: Oslo

PostPosted: 26.07.2018 00:02    Post subject: Reply with quote

"Bendtner og Meling. Kanskje Adegbenro og Hovland."

Tja, bortsett fra Hansen er vel dette omtrent våre fire beste spillere per i dag. Kan ikke si jeg er særlig misfornøyd med noen av disse...

Er utrolig vanskelig å bedømme en sportslig leders jobb.
Vi har ikke innsikt i hvilke muligheter han har på samme måte som vi har med en trener.

En trener har en gitt stall, som han kan ratte frem og tilbake på.
Hvorvidt SIB var flink nok i forhandlinger for å få en gitt spiller på lån vet vi fint lite om...

Personlig tror jeg han gjør en meget god jobb basert på hva som er tilgjengelig av midler og hvilke retningslinjer vi får. Ganske sikker på at enkelte transaksjoner fortsatt kommer inn fra "siden", men har håp om at SIB & co har noen gode kjøp i ermet.

"Hainn der som spilte så bra mot oss må vi bare ha"


Tror ikke det er lett å få til gode kjøp nå. Tidlig i vinduet ennå, mye kan skje og RBK står, dessverre, ikke øverst på listen til mange av de navnene som hadde fått oss til å smile.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjt. Wiseth
Veteran


Joined: 07 Feb 2012
Posts: 1005

PostPosted: 26.07.2018 00:03    Post subject: Reply with quote

Gi meg en sentral, venstre indreløper og en høyreback så er jeg mer enn happy!
_________________
Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18529

PostPosted: 26.07.2018 00:08    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
"Bendtner og Meling. Kanskje Adegbenro og Hovland."

Tja, bortsett fra Hansen er vel dette omtrent våre fire beste spillere per i dag. Kan ikke si jeg er særlig misfornøyd med noen av disse...


Jeg er ikke så fornøyd med Bendtner som dere, men uansett, bortsett fra Meling er dette spillere vi har brukt veldig mye penger på. I tillegg har vi signert en haug med spillere i kategorien "la oss se om de tar steget", ingen av disse har slått til. Samt Trondsen som vi brukte mye penger på uten at han har innfridd.
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 26.07.2018 00:10    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Hvis Kåre har sagt at det er slike spillere han vil ha som trener, er det Bjørnebye sin feil at han har skaffet de?


Det er det vi som ikke sitter i styre og stell i klubben ikke vet, men som det bør stilles spørsmål om. Hvorfor har ingen journalister spurt Koteng om Bjørnebyes rolle i det han anser som en nedadgående kurve?
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7860

PostPosted: 26.07.2018 00:13    Post subject: Reply with quote

De har spurt han om dette. Koteng forklarte at han hadde en stabsfunksjon og var organisert under Tove i hierarkiet. Så nå Rasmus etterspurte vurderinger av Bjørnebye sine prestasjoner så avfeide omtrent Koteng spørsmålet fordi han ikke ble målt på slik av han. Det var i så fall Tove sin jobb.

Du bør se det intervjuet.
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 26.07.2018 00:22    Post subject: Reply with quote

Har ikke fått med meg det. Da burde Rasmus kontret med spørsmål om hvem i klubben som har hoivedansvaret for hvem som signeres, altså et spørsmål som ikke har med prestasjon å gjøre.

Han kunne også fulgt opp med spørsmål om jobben til Ingebrigtsen og om lagbygging og spillertyper hadde en innvirkning på hvorfor de mente han hadde gjort en for dårlig jobb.

Deretter kunne pressen laget en større sak med fokus på signeringer gjort av Bjørnebye, om det kommer frem at han har ansvaret, og hvor vellykket eller mindre velllykket disse har vært og om hvordan dette har bidratt til den nedadgående kurven RBK er i.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7860

PostPosted: 26.07.2018 00:25    Post subject: Reply with quote

Jeg mener å huske at han sa noe sånn som at hovedtreneren bestiller spiller inn og ut, mens Bjørnebye utfører. Men husker ikke eksakt bruken av ord i den samtalen. Koteng gjorde seg litt vanskelig også for han virket litt irritert over at Bjørnebye skulle bli vurdert på prestasjoner.

Last edited by hello on 26.07.2018 00:34; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 26.07.2018 00:28    Post subject: Reply with quote

Det er ikke SIB som velger hvilke spillere vi trenger. Alle spekulasjoner i den retningen er teite. Forøvrig fornuftig å ta en timeout nå, når man absolutt skulle restarte midt i sesongen.

Neste trener har sikkert sine favoritter han vil gå etter.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 26.07.2018 00:35    Post subject: Reply with quote

Om det er KI som har kommet med spillerforslagene mens Bjørnebyes rolle er å forhandle frem overgangssum med klubbene og kontrakter med spillerne, så forkklarer det i hvert fall at de fleste overgangene er med spillere fra andre norske toppklubber eller norske proffer i utlandet. Altså godt kjente spillere hvor f-eks Lædre Bjørdal er en kjenning av Ingebrigtsen/Hoftun fra andre klubber de har vært i (Viking og Glimt), mens Eggen Hedenstad er vel en spiller Kåre I. har uttalt at han har ønsket seg i veldig mange år. At utviklingen har stanset opp underveis i karrieren ble kanskje ikke vurdert nøye nok.

I tilfelle skal ikke Bjørnebye få skylda for noe som helst, da har det vært Kåre Ingebrigtsens ansvar, kanskje med mye hjelp fra assistent Hoftun som har sportsdirektørerfaring fra tidligere og en del kjennskap til spillermarkedet.

At noen mer ukjente unggutter som Rasmussen og Levi også har blitt signert regner jeg med kommer fra Hallvar Thoresen som ser etter yngre spillere i de andre nordiske landene.
Back to top
View user's profile Send private message
Riversen
Proff


Joined: 29 Jan 2013
Posts: 265

PostPosted: 26.07.2018 23:42    Post subject: Reply with quote

Noen som kan gjengi litt?

http://www.adressa.no/100...8797b.html
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 27.07.2018 00:14    Post subject: Reply with quote

Arbeidsfordelinga mellom sportsdirektør og hovedtrener i RBK har vært slik Koteng skisserte så lenge vi har hatt sportsdirektør. Eggen sa tydelig at han bestemte spillere ut og inn og Rune gjennomførte.

Eneste treneren jeg tror overlot dette til sportsdirektøren var Janne.

Derfor er ogsÃ¥ en god del av kritikken mot Hoftun som sportsdirektør ogsÃ¥ urettferdig. Detre sa jeg i de heftige diakusjonene som var den gang, men ingen ville høre 😊
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 102, 103, 104  Next
Page 29 of 104

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb