English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stig Inge Bjørnebye
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 102, 103, 104  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 10.07.2019 09:54    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Bardal er et klassisk dårlig forslag, synes jeg. Ikke fordi han ikke kan være en god kandidat, men fordi det er fint lite som tyder på at han er det.

Det viktigste i en sånn rolle er ikke taktisk forståelse på detaljnivå, men overordnet forståelse for sportslig utvikling kombinert med høy grad av gjennomføringsevne. Vi trenger ikke en fyr som mener mye om hvem som bør spille høyre indreløper og hvordan, men en som kan skaffe de som vet det, (speidere, trenere)

Den her er det verd å ta tak i og tygge litt på. Det virker som om stillingsbeskrivelsen til SD mest bare blir en flåsete festtale med fine ord, så vi fikk akkurat det vi bestilte der i Bjørnebye. En som er flink til å snakke, men som ikke leverer på det som teller. Å få inn gode spillere med potensiale. I alle fall ikke mer enn veldig mange andre med fotballbakgrunn ville klart. Vi er tross alt Bayern Munchen økonomisk her på berget der de andre er Augsburg og Mainz.

Vi har per i dag en speider, og han er ekstremt lite synlig. Og jeg tviler på (eller håper i allefall) at det ikke BARE er Halvard Thoresen som kvalitetssikrer. Men for min del så er det avgjørende at også sportsdirektøren faktisk kan gjøre en jobb her når navnene ligger på bordet med kvalitetssikring av det man kjøper med tanke på roller i laget og hva man faktisk får. Skal SD "styre skuta" så må han ha en forståelse som går ut over "gjennomføringsevne". For der er styrelederen vår helt ekstrem, men jeg går ut i fra at ingen ville hatt han som SD?

Få hive inn enda et navn her som har enda mer av den kompetansen Bardal besitter, nemlig Svein Maalen. Men han er neppe aktuell nå. Eller Michael Edwards, Liverpools SD og Moneyball-mann som var Portsmouths Prozone-mann og analysesjef under Rednapp før han kom til Liverpool.

For å ta et helt konkret eksempel på forskjellen på en SD med og en uten "taktisk forståelse på detaljnivå" (altså en som for eksempel kan bruke analyseverktøy som redskap ved kjøp):
Da Liverpool kjøpte Mohammed Salah var Tottenham egentlig først i køen, men deres speidere mente at han trengte for mange sjanser for å få mål så de endte opp med å ikke kjøpe han. Her var Edwards veldig ivrig og fikk trumpet gjennom kjøpet etter å ha sett nærmere på spilleren. Klopp var lunken til kjøpet da han heller ville ha Julian Brandt. Så den som så potensialet her var hverken Tottenhams team eller en av verdens aller beste trenere, men en relativt ung og ukjent SD med bakgrunn fra analyserommet som var ansatt av John Henry nettopp på det grunnlaget. At han var en mann med "taktisk forståelse på detaljnivå" for å sitere det over. Og som overstyrte "selveste" Jurgen Klopp da det skulle handles.

Et annet eksempel på et typisk "Edwards-kjøp" er Andy Robertson som kom fra Hull som per i dag muligens er verdens beste venstreback, det er ikke langt i fra i alle fall. Det var bare en mann som så den komme, det var Liverpools analytiske sportssjef som igjen hadde gjort jobben på videorommet. Hvordan jobber så Edwards? "Edwards apparently has a team of up to five mathematics and physics PhDs working for him. What did they see in the young Scottish fullback at a relegated club?" For dem som gidder.... http://www.northyardanaly...n-at-hull/

I mitt hode så må SD til en hver tid klare å finne rett type spillere til treneren man har (og da selvsagt ha en filosofi rundt det med trener slik at man har en kontinuitet på trenersiden hva stil angår slik at stallen man har til en hver tid er brukende for treneren). Og det er her man må ned på detaljnivå (Moneyball) for å finne gull i form av spillere der ute, ellers tråkker man bare i den samme løypa som alle andre.

Så i tillegg til navn som Bardal, Maalen (usannsynlig i dag) så ville jeg sagt at sikkert halve speiderkorpset til Ajax ville gjort den jobben langt bedre enn vår mann. Det det med "kontakter" i utlandet" bør telle mindre. Vi har ikke akkurat flust av Liverpoolspillere i Rosenborg selv om Bjørnebye spilte der for 19 år siden.

Men det var nå bare min mening her på morgenkvisten. Men mulig det er bedre å se etter en med "overordnet forståelse for sportslig utvikling kombinert med høy grad av gjennomføringsevne", hva nå enn det er i praksis annet enn fine ord som høres bra ut.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2881

PostPosted: 10.07.2019 10:09    Post subject: Reply with quote

Det hadde vært artig å sett lista over spillere som Bjørnebye og co har prøvd å hente til RBK. Den lista bør inneholde langt større navn enn Vaage Nilsen, Birk Risa og Stølås! En ting er at spillere ikke vil til klubben, en annen ting er om klubben ikke en gang har forsøkt seg på spilleren. Mistenker at det er mange middels Eliteseriespillere på den lista!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 10.07.2019 12:30    Post subject: Reply with quote

Litt lettere å ansette fem stykk statistikere med doktorgrad til å knuse tall, pluss en til å være sjef for de når du har Liverpool sitt budsjett.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9061
Location: Trondheim

PostPosted: 10.07.2019 12:38    Post subject: Reply with quote

Nå har RBK organisert overgangsstrategien slik at det i stor grad er hovedtreneren som har sett seg ut spillere, og gitt en ordre til Bjørnebye om å se om det er mulig å hente den spilleren. Derfor er det egentlig feil å skylde på Bjørnebye for kjøpet av Hovland osv. Da det var Kåre som ønsket seg spilleren. Og Bjørnebye bare fikk i oppdrag å fikse det. For min del ligger mesteparten av problemet der.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 10.07.2019 13:02    Post subject: Reply with quote

Wiseblood wrote:

Vi har per i dag en speider, og han er ekstremt lite synlig.


Litt av problemet er at vi ikke vet hva han gjør. Jeg har ikke fått med meg hvor han reiser, og ingen vet hvem han spiller inn til Bjørnebye. For alt jeg vet kan det hende han reiser verden rundt og tipser om Saparaer og Konèer på ukentlig basis, mens Bjørnebye vil kjøre safe. Eller så kan det selvsagt hende at han bare reiser rundt i de største byene i Sverige, bor på hotell og spiser på restaurant, for så å ringe Stig Inge en gang i uka og melde intet nytt.

Vi vet lite om Thoresens kompetanse, men enda mindre om hvordan denne (eventuelt) brukes.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 10.07.2019 13:06    Post subject: Reply with quote

Hva skal man med en SD om det er treneren som ansetter folk? Alstad ser nå ut til å håndtere kontrakter, så da kan man spørre seg hva SD gjør. Er da hans eneste oppgave å få inn talenter til akademiet, eller hva er det?

Jeg spør av ren nyskjerrighet, hadde vært artig med en liten analyse av hva i all verden det er folk gjør, og hva er nytteverdien av det med tanke på det ferdige produktet som er kampdag.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6739
Location: South-west coast exile

PostPosted: 10.07.2019 13:12    Post subject: Reply with quote

Syntes innlegget til Wiseblood er topp. Vi trenger ikke å ansette fem Stephen Hawking-kloner, men vi bør så absolutt tilstrebe å øke det analytiske nivået i rekrutteringsarbeidet vårt. Rekrutteringsstrategien/ansvaret bør også flyttes over til SD-stillingen. Om treneren til en hver tid skal bestemme hvilke spillere som ønskes blir vi mye mer utsatt for at stallen ikke stemmer overens med neste treners ideer og metoder.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 10.07.2019 13:15    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Litt lettere å ansette fem stykk statistikere med doktorgrad til å knuse tall, pluss en til å være sjef for de når du har Liverpool sitt budsjett.
Det er ganske mye som er lettere med Liverpools budsjett, men de ansatte en ukjent 37-åring med bakgrunn fra Portsmouth til å styre milliardbutikken. Poenget mitt er, hva i all verden er det en SD skal kunne?

Det høres fint ut med "overordnet", "langsiktig", "gjennomføringskaft" og en rekke andre fine ord, men hva i all verden ligger bak? Hva er det en SD bør være god på? Hva skal han kunne og hva skal han gjøre? Det er disse tingene man bør spørre seg i Rosenborg.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 10.07.2019 15:44    Post subject: Reply with quote

Så du vil ha inn masse Moneyballfolk med doktorgrad i matematikk, men de får ikke lov til å bruke tre- eller firestavelses ord? Du må nesten være konsekvent i eliteforakten, synes jeg..
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 10.07.2019 16:34    Post subject: Reply with quote

Si nå med statistikk og ikke matematikk, det er nå en begynnelse her Humma. Dessuten er vel poenget at vi ikke trenger en retoriker i stillingen, etter mitt syn trenger man folk med fagkunnskap av det analytiske slaget for å hjelpe til å fatte riktige avgjørelser.

Rosenborg har i dag ingen i analyserommet, der f.eks. Maalen satt for noen sesonger siden.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 10.07.2019 18:32    Post subject: Reply with quote

Wiseblood wrote:
"Edwards apparently has a team of up to five mathematics and physics PhDs working for him. What did they see in the young Scottish fullback at a relegated club?"


Ditt sitat.

Man trenger ikke å være retoriker for å snakke om gjennomføringsevne, det er tvert imot analytisk språk. Det er ikke noe å være redd for. Problemet med SIB er ikke ordene, men mangelen på handling (i begge betydninger). Hadde han vært mer begrepssterk, som for eksempel lektor Eggen helt klart er, hadde jeg hatt større tiltro enn jeg har nå.

Og det er forresten stor forskjell på Moneyball (den boken/filmen har tydeligvis gjort uutslettelig inntrykk på flere her på forumet) og det å se analytisk på spilleres egenskaper målt mot taktiske preferanser generelt. Det er ikke noe bare Liverpool gjør, for å si det sånn..
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 10.07.2019 18:35    Post subject: Reply with quote

Og poenget ditt var Humma?
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 10.07.2019 18:53    Post subject: Reply with quote

Det jeg skrev?

Synes verken idéen eller hersketeknikken var særlig sjarmerende, så da skrev jeg hvorfor jeg mente det. I setninger med ord. Flere av dem med fire stavelser.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 10.07.2019 19:09    Post subject: Reply with quote

Humma wrote:
Det jeg skrev?

Synes verken idéen eller hersketeknikken var særlig sjarmerende, så da skrev jeg hvorfor jeg mente det. I setninger med ord. Flere av dem med fire stavelser.

Det var ikke for å være frekk, hva var poenget ditt i første omgang? Mitt var at ny SD må bruke mer statistikk og hjelpemidler. Om du bare skal kverrulere uten å ha noe å si så er det også greit.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2881

PostPosted: 10.07.2019 19:12    Post subject: Reply with quote

Det er sikkert mange fordeler med dataanalyser og statistikk. Jeg mener nå at ganske mange av spillerne som klubben har vært linket til de siste årene burde man kunne se med det blotte øyet, uten noen form for dataanalyse, at de ikke tilfører eller hever laget noe nevneverdig. Jeg synes det er veldig merkelig at klubben virker å ha så dårlig oversikt over spillere som kan heve klubbens sportslige nivå! Det er veldig rart at en klubb, som hvert år har som mål å vinne serien og spille Europacup, går ut av et overgangsvindu uten backup på noen av backplassene, med en spiss som knapt er på topp ti lista i ligaen, og en aldrende tropp. Dette var status da vinduet stengte i vår, til tross for desse skyggelagene som Bjørnebye hele tiden snakker om. Det handler ikke bare om penger. Det handler også om dyktighet! Andre klubber greier det, til tross for mindre midler enn RBK. I mine øyne er dette Rosenborgs svakeste punkt, noe det har vært i mange år. Nå er utfordringen blitt enda større siden klubbkassa er mindre full etter mange dyre spillerkjøp. Spillerkjøp som ikke har hevet laget, utfra innhugget i pengekassen! Kanskje man skulle se framover og bruke litt penger på et bedre speidernettverk. Et nettverk som kan plukke opp spillere som Adegbenro, Ujah, Bolanos og Annan før de går til en annen norsk klubb for småpenger, og vi må betale et halvt statsbudsjett for å hente dem! Vi har klart det før, med Sapara og Dockal. Kjempespillere som hevet laget kraftig. Konan Ya, Eguren og Sibaya burde klubben fått mer utav. Meget gode spillere, som aldri kom helt inn i laget. Hadde foreksempel Eguren fått like mye spilletid som Søderlund og Hovland har fått i år, så hadde han mest sannsynlig blitt en av våre aller beste spillere noensinne. Spilte CL finale noen år etter at han forlot oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 10.07.2019 19:20    Post subject: Reply with quote

Jeg skrev hva jeg mente om SD-stillingen på forrige side. At jeg foretrekker at den som skal ta avgjørelser på mandat fra styret er skikkelig god til å finne en samlet løsning basert på direkte mating fra folk med spesialkompetanse og relevant utdanning/erfaring innenfor sitt felt.

SD bør kanskje ikke primært være fotballtaktisk genial, selv om det selvsagt er et pluss. Analytikere som Bardal (og Maalen for noen år siden) kan man ansette i en mye billigere stilling for klubben.

Evnen til å ta tverrfaglige avgjørelser (økonomi/klubbdrift/taktikk/spillerutvikling/kontraktsjuss) er spesialkompetanse. En spesialist innenfor ett felt eller kompis av klubben vil sannsynligvis ha mangler innenfor de andre.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2071

PostPosted: 10.07.2019 19:21    Post subject: Reply with quote

Tar meg den frihet til å henvise til ett tidligere innlegg av meg selv hvor jeg peker på galskapen i at den personen i klubben med det mest kortsiktige perspektivet legger føringer for den langsiktige utviklingen av klubben.
Hovedtrener skal trene klubben etter de prinsipper som er nedfelt i klubbens strategi og med de spillerne som er vurdert og innkjøpt etter de kriteriene.
Selvsagt skal hovedtrener få komme med sine innspill, men ikke avgjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.07.2019 19:43    Post subject: Reply with quote

Wiseblood wrote:
zaphod81 wrote:
Bardal er et klassisk dårlig forslag, synes jeg. Ikke fordi han ikke kan være en god kandidat, men fordi det er fint lite som tyder på at han er det.

Det viktigste i en sånn rolle er ikke taktisk forståelse på detaljnivå, men overordnet forståelse for sportslig utvikling kombinert med høy grad av gjennomføringsevne. Vi trenger ikke en fyr som mener mye om hvem som bør spille høyre indreløper og hvordan, men en som kan skaffe de som vet det, (speidere, trenere)

Den her er det verd å ta tak i og tygge litt på. Det virker som om stillingsbeskrivelsen til SD mest bare blir en flåsete festtale med fine ord, så vi fikk akkurat det vi bestilte der i Bjørnebye.


Leit å høre at du mener dette kun beskriver en flåsete festtale, men jeg er redd det sier mer om hvor lista ligger for 'fine' ord hos deg slik du argumenterer. Det er synd du føler at du må bruke slike beskrivelser for å få dine egne synspunkter til å høre bedre ut.

Det du etterlyser er jo mer konkret fotballkompetanse - speiderkompetanse - i organisasjonen, og det er jeg langt fra uenig i. Men det ligger ingen organisatoriske hindringer for å tilføre denne kompetansen i klubben, tvert imot har vi på ulike tidspunkt brukt folk som har hatt mye kompetanse på akkurat det å vurdere spillere, men vi sliter med å utnytte den kompetansen. Vi er, og har 'alltid' vært dårlige til å matche ferdigheter til roller, og drive langsiktig forbedring av spillerstall, derfor mener jeg det viktigste vi kan gjøre er å ansette en person som har kompetanse til å drive utvikling av klubben på mellomlang og lang sikt, og være den som vurderer om vi får gode nok faglige innspill fra de som har det som sin spisskompetanse, basert på erfaringene.

Med andre ord er jeg rungende enig i at vi må tilføre fotballfaglig vurderingskompetanse, men det tror jeg ikke vi får i en som også har de ledelsesevnene vi behøver i en sportslig leder.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 10.07.2019 20:25    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Med andre ord er jeg rungende enig i at vi må tilføre fotballfaglig vurderingskompetanse, men det tror jeg ikke vi får i en som også har de ledelsesevnene vi behøver i en sportslig leder.

Jeg er ikke sikker på at en sportsdirektør trenger å ha de helt store lederegenskapene om en bryter ned hva han skal drive med (i mitt hode). Om du mener at lederegenskap et hovedkriterie så ser jeg jo at du fort kan få problemer med å ansette unge tallknusere eller analytikere i SD-rollen. Men det har som sagt blitt prøvd av større klubber enn Rosenborg med hell, eksemplet var den meget introverte Edwards i Liverpool som langt fra er noen klassisk leder.

Skal man ha glede av analyseverktøy for vurdering av egne spillere og evt. mål på overgangsfronten så ser jeg vel mer for meg at en SD (i tillegg til selve analyseavdelingen/personen) har kompetanse innen dette mer enn å være en klassisk leder. Altså vil jeg sette faglig kompetanse høyere enn lederegenskaper. Lederegenskaper vil jeg si er viktigere i rollene til daglig leder, hovedtrener og styreleder.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 10.07.2019 22:07    Post subject: Reply with quote

Terje Liverød.

SÃ¥nn, der har dere fasit!
Ingen grunn til å takke!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.07.2019 22:11    Post subject: Reply with quote

Jeg vil ikke ha en ung tallknuser som sportslig leder. Hvor skal vi finne en ung analytiker som mestrer hele spekteret av oppgaver, mange av de med helt andre fagkompetanser?

Jeg vil ha en sportslig leder som kan identifisere behovet for en ung tallknuser, eller hva som nå måtte være mest gunstig, under seg, og overbevise resten av beslutningstakerne i klubben om at det er hensiktsmessig. En leder som evner å samle trådene, og kan gi styret kunnskapsbasert støtte i sportslige spørsmål.

Og så vil jeg jo personlig gjerne ha inn noen på analyse. Vi har vel strengt tatt aldri erstattet Loberto, som tilfeldigvis var her sist laget var ordentlig bra, og hva forteller egentlig det?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 11.07.2019 10:34    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Vi vet lite om Thoresens kompetanse, men enda mindre om hvordan denne (eventuelt) brukes.


Veldig usynlig fra utsiden ja, men siden han foreløpig ikke har fått SMS fra Koteng går jeg ut fra at det internt er klart hva han driver med.

zaphod81 wrote:
Vi har vel strengt tatt aldri erstattet Loberto, som tilfeldigvis var her sist laget var ordentlig bra, og hva forteller egentlig det?


Sikkert først og fremst at vi prøver å spare penger på støtteapparat ...
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4921

PostPosted: 11.07.2019 11:15    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Veldig usynlig fra utsiden ja, men siden han foreløpig ikke har fått SMS fra Koteng går jeg ut fra at det internt er klart hva han driver med.


Selv om vi vet veldig lite om hvordan speideren jobber fra utsiden vet man nok til å kunne si at produktet de leverer er veldig dårlig. Om det er Thoresen, SIB eller mest sannsynlig begge to som er problemet vet jeg ikke, men det er liten tvil for meg om at det er noe galt med enten utnyttelsen av Thoresen eller Thoresen sin utførelse. En klubb med et velfungerende speidersystem og innkjøpssjef slenger ikke inn et panikbud på Aasbak i overgangsvinduets siste time og ender opp med nada. Vi handler også mer eller mindre utelukkende spillere som er så velkjente at det er bortkasta penger å betale Thoresen for hva enn det er han gjør.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 11.07.2019 11:57    Post subject: Reply with quote

Det Montana sier. Å ha Thoresen der virker fullstendig meningsløst når man uansett tilsynelatende bare går etter spillere som er etablerte i Norge, eller til nød Sverige eller Danmark. Norske spillere er dessuten grovt overpriset. 10mill for Birk Risa er jo direkte latterlig.

Virker rett og slett som klubben har håpløst dårlig oversikt over det som skjer utenfor Skandinavia.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 15.07.2019 17:51    Post subject: Reply with quote

Fra Bjørnebyes datters Facebook:
Quote:
Min Pamp

«PAMP er en (oftest nedsettende) betegnelse for en mektig og ofte rik person som har kommet til en ledende, og innbringende posisjon i en organisasjon og som er uvillig til å avgi sin posisjon. Dersom makt i en organisasjon er konsentrert blant noen få mektige ledere brukes det nedsettende uttrykket pampevelde»

La oss alle si at Stig B. stinker,
I velbehag skriver vi brev om det,
Med kjerneintelligens som sakte minker,
Kan vi atter en gang sitte hjemme og le.

Det er hygg med lidenskap og alt det der,
Men hvem faen skrev det jævla brevet?
Imponerende hvor godt resonnert det er,
Det var kjernens fireåring som skrev det.

«Vi antar at det må være morsomt å være i en jobb,
Hvor man kan leke seg med masse penger»
Ikke vet jeg om det var humor eller mobb,
Men jeg tror penger er det siste $tig trenger.

Og i hvilken ordlek bar dere frukter?
For det som æres nå er sukkerspinn,
Herfra er det kjernepiss som «lukter»,
Og fireåringen var både dyslektisk og blind.

Er det altså sånn det funker, Viken?;

«La oss holde oss til det vi gjør best,
Opphev moral i nitti minutt,
Så samler vi hele troppen på fest,
Og poster dritten etter døgnets slutt»

Vit at lykken for Stig kommer først når han blir pressa,
Fireåringer må skånes, og truer ikke vårt hjem,
Men jeg hadde kanskje ventet mer av adressa,
Men kjempeflaks for Løfaldli, at han har passert fem.

Og mens Bjørnefam strever med en uutholdelig sommer,
rett bak domen i Benalmadena.
Finnes en streber i mors kjeller som dikter dritt til han kommer,
mens han fisker opp fraser og gnikker seg mellom bena.

Jeg snakker seff om Birger og hans stupide hånd,
som ikke passet inn et jævla sted,
æreløs sladderjournalist med selvbildet på bånn,
men bitter fantasering gir velbehag og fred.

Og Birger, hva faen er det du og dine vil forandre?
Dere radbrekker jo bare eget fag,
Snart er det eneste dere driver med; å intervjue hverandre,
Og bekrefter at dere er totalt nederst i journalisters lag.

Og til deg som aldri ble som du ville,
Vit at du fucker med feil fam,
Gå inn i deg selv og møt han bitte lille,
Tilgi deg selv for mislykket liv i skam.

Jeg skjønner det jeg, at du har boksere å fylle,
Du jobber og jobber og slutter aldri å slite,
Men et talent du har som jeg gjerne vil hylle,
Er din evne til å skrive mye, om lite.

For all del gønn på og ikke stans,
Sladder om Bjørnebye skaffer sikkert klikk,
Intelligens er visst en ubrukt sans,
Og din relevans er en videobutikk.

SÃ¥ la oss samle info og erkjenne fakta,
Bare sånn helt på tampen,
Du sitter bak en skjerm og tror du har makta,
Men det er du som er den ekte pampen.

Men uutholdelig sommer er helt seriøst,
Det er fint at du bruker litt fantasi,
Men akk hvor mye blekk du har sløst,
På å ha en journalisthjerne med ingenting i.


Dette må være det kleineste jeg noensinne har lest.

Og fra Tobias Bjørnebyes Instagram:



Haha, hva er dette forno..


Last edited by Stubbelur on 15.07.2019 18:15; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 102, 103, 104  Next
Page 56 of 104

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb