English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fredrik Ulvestad
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 15, 16, 17  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Brakkebirger
Rutinert


Joined: 04 Feb 2015
Posts: 836

PostPosted: 06.02.2015 16:42    Post subject: Reply with quote

AAFK har vært i Europa League 3 av de 4 siste sesongene, så du utelukker noe ganske vesentlig uansett hvordan du ser på det. At RBK tiltrekker seg vesentlig større klubber enn AAFK har jeg mine tvil om, skal en uansett være i klubber som peridag har stort nettverk og gode muligheter videre er vi vel i bestefall nummer 3 bak Molde og Strømsgodset.

Selv om det er ett fanbasert forum så syns jeg at det blir vell hypet at det å bli i Ålesund er en dårlig løsning når han i grunn ikke taper noe på det. Han får ett overgangsvindu til og muligheten til å gjøre ett større steg enn RBK, selv om han ikke nødvendigvis er god nok til å gå til en av de store ligaene så ser jeg ikke at han får så veldig mye mer utav å måtte etablere seg i en ny klubb.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18398
Location: Oslo

PostPosted: 06.02.2015 16:46    Post subject: Reply with quote

Jeg har skrevet inn her tidligere at det er den beste løsningen/griske løsningen for både Ulvestad og Aafk. De øker sjansene for mer penger i lomme raskere.

Men la det ikke være noen som helst tvil, det er meget stor forskjell på Aafk og RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Brakkebirger
Rutinert


Joined: 04 Feb 2015
Posts: 836

PostPosted: 06.02.2015 17:05    Post subject: Reply with quote

Det eneste jeg sier er at det er ikke så stor forskjell på klubbene så det enkelte vil ha det til her inne. Ikke er Rosenborg den klubben i Norge som pumper mest navn ut i den store ligaen de siste sesongene heller. Selv om vi er den største klubben i Norge er det begynnt å bli en stund siden en direkte overgang i fra RBK til en stor liga fant sted.

La oss se på det rent sportslige.

Dersom ambisjonene til Ulvestad er forbi Rosenborg, Norge og tippeligaen er også det som gir han den beste muligheten til å komme seg ut å bli i Ålesund på en relativt kort kontrakt. Han får konkurrere på det samme nivået som han ville fått i RBK på ett lag han er godt innspilt i og har fast plass på. Han får ved neste overgangsvindu muligheten til å gå som bosman-spiller og er derfor relativt billig for større klubber å hente og derfor en lavere risiko enn og måtte kjøpe han utav en 2-3-4 års kontrakt hos RBK. Dersom han tegner en 3 års kontrakt med RBK vil han ved utløpet av den kontrakten være en 25/26 år. I en alder av 25/26 er man ikke lengre veldig ung og lovende, mulighetene dersom man ikke allerede har slått igjennom daler drastisk.

Om han kaster bort 4 måneder i Ålesund så har han nok ikke veldig mange færre muligheter til sommeren, Molde, Vif eller RBK om ikke alle tre vil nok til en viss grad fortsatt ha ett snev av interesse om han skulle gå lei av hjemstedet sitt.

Viss kontraktslengden er lengre enn 2.5 år så tror jeg ikke steget opp er så stort at det ville vært veldig klokt å velge RBK forann 4 måneder ekstra i Ålesund.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18537

PostPosted: 06.02.2015 17:08    Post subject: Reply with quote

Lite som skjer på Stormen-forumet?
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18398
Location: Oslo

PostPosted: 06.02.2015 17:11    Post subject: Reply with quote

Og igjen, det er ingen som helst tvil om at 4mnd kontrakt og gå gratis i sommer er det aller beste valget om ønsket til Ulvestad er å komme seg ut av Norge NÅ og tjene mer penger. Og det er selvsagt det lureste valget for Aafk, de får mer penger om han signerer for en utenlandsk klubb.

Er da ingen som argumenterer mot det.

Men det er vesentlig forskjell på klubbene, det er det ingen som helst tvil om.

For ordens skyld så er jeg tilnærmet 100% sikker på at du er Aafk-supporter og ikke RBK-supporter som du tynt legger deg ut for å være.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 06.02.2015 17:14    Post subject: Reply with quote

Det er vel viktig å påpeke at fordi om Aafk har solgt en keeper til ManUtd og en spiss til kinesisk fotball, så betyr ikke det at Aafk har eliminert forskjellen mellom klubbene, skal mer til enn som så.

Ikke undervurder det presset som er i Trondheim kontra Aalesund, det er noe som blir hverdags i det store utland, og Aafk har på ingen måte et slikt press, som RBK har i Norge. Dette er også en viktig del av utviklingen til en fotballspiller, og noe han ikke får "trent" skikkelig på der borte.

Men som nevnt her av veldig mange så er det enklest og tryggest å dra tilbake en liten stund, ikke vanskelig å forstå og akseptere om han velger det.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD


Last edited by SeG on 06.02.2015 17:17; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Brakkebirger
Rutinert


Joined: 04 Feb 2015
Posts: 836

PostPosted: 06.02.2015 17:15    Post subject: Reply with quote

Hva er det egentlig du impliserer?
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 06.02.2015 17:17    Post subject: Reply with quote

At du ikke holder med RBK Razz
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Brakkebirger
Rutinert


Joined: 04 Feb 2015
Posts: 836

PostPosted: 06.02.2015 17:31    Post subject: Reply with quote

Fordi jeg kan vise forståelse for at Ulvestad velger å bli 4 måneder i en klubb som ikke er av veldig stor betydning mindre enn RBK? Det må du gjerne tro. Det blir nemmelig ikke den eneste påstanden du kommer med der som ikke kan bli skutt i filler.

Du sier at det beste er nok i bli i Ålesund fordi dem er griske å vil tjene mer penger. Ville ikke det beste da være å gå til Molde? Takket han ikke nei til det?

Vær så snill å spar meg for grunnløse anklager. Dersom dere ikke klarer å se forbi at for en spiller som er etablert i en klubb ikke går til ett lag som i forhold til målsetningene til spilleren ikke er så mye større og innbefatter såpass stor risiko så er det viljen til å forstå fremfor evnen det står på.

Ulvestad har takket nei til Molde, som de siste årene har vært den klubben med den sterkeste økonomien og har også ganske stor internasjonal oppmerksomhet, for å ikke nevne ganske dominant i serien med noen få unntak. Dem har også Jim Solbakken som klarer å få spillere plasser dem ikke engang burde ha vært.

Det er tre faktorer til at Ulvestad ikke kommer til RBK
Jim Solbakken liker ikke RBK
Ålesund tilbyr en kontrakt som passer målsetningene bedre
RBK er ikke ett så stort sprang at det er verdt å ta sjangsen på å binde seg noe særlig lenge dersom ambisjonene er utlandet.

Press og lignende må folk gjerne prate mye om, jeg har aldri møtt mennesker som er mer kravstore enn sunnmøringer.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 06.02.2015 17:34    Post subject: Reply with quote

Okei, hvis sunnmøringene er så mye mer kravstore enn i Trondheim, hvorfor sparkes ikke trenere over en lav sko om det ikke blir gull? Det faller på sin egen urimelighet. Utover det er jeg tilbøyelig til å være enig med deg ang Ulvestad.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Brakkebirger
Rutinert


Joined: 04 Feb 2015
Posts: 836

PostPosted: 06.02.2015 18:01    Post subject: Reply with quote

Klubben har ikke sportslig slett gjort det spesielt dårlig de siste årene, ei heller trenerene. Rekdal ¨gikk¨jo etter 11 plassen, som er det svakeste resultatet dem har hatt på en stund. Sesongen før det vant dem cupgull og tok 9ende plass.

Nå må jeg også si at det å sparke trenere over en lav sko ikke nødvendigvis er løsningen eller ett stempel på at folk er kravstore. Ei heller noe vi som supportere eller klubb burde være veldig stolte over at har blitt gjort. RBK har tross alt som eneste klubb jeg kommer på i farta sparka en trener som ble seriemester fordi resultatet ikke var bra nok..(?)
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 06.02.2015 18:11    Post subject: Reply with quote

Okei, la meg gjøre dette helt klart da.

I Trondheim, har man over et par tiår nå, bygget opp en forventning som ikke finnes maken til i fotballnorge. Dette medfører at hver eneste touch på ballen er under intens vurdering fra 200.000 "Nils Arne Eggener" i hele distriktet. Dette fører til at hver eneste kamp er det full forventning om seier, med stil og fart i angrepsspillet.

I Aalesund har jeg ikke inntrykk av at det er slik. At Rekdal trakk seg etter 11. plass er sier jo alt! Han trakk seg, i RBK hadde han fått fyken for lenge siden fordi det er krav om å være i toppen hele tiden, det er DET som er presset og hvis du FORTSATT påstår at det er like mye, eller mer for den saks skyld i Aalesund så må du jo leve på en annen planet? De har IKKE krav om gull/medalje hvert år, de har IKKE krav om at hver kamp SKAL vinnes og vinnes med stil, fordi de oppbyggde forventningene i Aafk er mer nøkterne og etter hvor klubben ligger.

Det er DET jeg mener med press, det evinnelige presset om at man alltid skal være norges beste har man i RBK. IKKE i Aalesund, ikke tale om!

Edit: nei, sparking er ikke ensbetydende med at det er mye press, men det er søren meg en sterk indikasjon. I motsatt fall så sitter ikke en trener lenge hvis omgivelsene generellt er kravstore... det sier jo seg selv også.. KRAV-STORE
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD


Last edited by SeG on 06.02.2015 18:20; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8308

PostPosted: 06.02.2015 18:11    Post subject: Reply with quote

By Rise hadde ikke gode nok kvaliteter rent fotballfaglig/pedagogisk og manglet lederevner. "Hvem som helst" hadde ledet RBK til CL og TL-gull på den tida, da RBK var helt suverene her hjemme pga Eggens fantastiske innsats. Hareide ødela litt men RBK var fortsatt på internasjonalt godt nivå da "verdensmesteren til å snakke"; By Rise tok over.
Back to top
View user's profile Send private message
Brakkebirger
Rutinert


Joined: 04 Feb 2015
Posts: 836

PostPosted: 06.02.2015 18:30    Post subject: Reply with quote

Så må vi vell også bite i oss at den tiden da vi var dominante nå faktisk også er snart 10 år siden. At Ola By ikke er en god fotballtrener er det ingen tvil om, men at det å sparke trenere i hytt og pine er ett sunnhetstrekk vil jeg heller ikke påstå selv om det i mange av våre tilfeller har vært nødvendig, JJ, Perry bla.

Tilfellet når Eggen forlot Rosenborg kan sammenlignes til en vissgrad med at Sir Alex Ferguson forlater United. Premier League er riktignok litt gjevnere enn det Tippeligaen var når Eggen ga seg men poenget står. Det at 'alle' kan vinne seriegull med den troppen som var da er en påstand som man kan argumentere til og fra om, det er i grunn ganske irrelevant.

At Rosenborg har mange øyner på seg forandrer ikke at klubben fortsatt spiller i Tippeligaen uten å engang være best. Hvorvidt en spiller har spilt i Rosenborg, Strømsgodset, Molde, Ålesund eller Tromsø for den saksskyld har ikke vist seg spesielt utslagsgivende for hvordan spillere gjør det i utlandet etter dem forlater Norge.

Det blir forventet mer av RBK, jeg selv forventer også mye av RBK.
Det betyr ikke at jeg ikke klarer å innfinne oss i at vi er i den situasjonen vi er og at vi ikke er mer attraktive enn det vi er heller.

Det er forskjell på klubbene, det er større oppslutning rundt RBK enn det er rundt Ålesund, det er mer penger, det er større stadion, det er en klubb med høyere ambisjoner. MEN, det er ikke å stikke under en stol at det også dessverre de siste årene har vært en klubb med ufattelig mye rot.

Det å snakke om planeter og universer håper jeg vi kan slippe, det er sålangt bare funnet liv på en planet, de andre har ikke engang 3G dekning så la oss forholde oss til det.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8308

PostPosted: 06.02.2015 18:36    Post subject: Reply with quote

Sparkingen av trenere er en naturlig konsekvens etter alle disse hårreisende treneransettelsene, dessverre.

Ulvestad står visst på en slags vent i Hannover til sommeren etter det jeg har hørt via via noen i Ålesundsmiljøet nå nettopp i ettermiddag. Hannover er visst noe usikker på en nyinvestering. Men verden er full av gode spillere så Ulvehylet forregner seg nok sikkert viss han venter på et evt tilbud fra Hannover til sommeren, vil jeg anta.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 06.02.2015 18:43    Post subject: Reply with quote

Brakkebirger, jeg tror egentlig vi er ganske enige for jeg føler du beveger deg mest utpå diskusjonen vedrørende om sparking er det beste eller ikke. Vi er alle klar over realiteten i RBK om dagen, men at det fortsatt er et høyt press er det ingen tvil om. Det har avtatt, samtidig som det er lettere for den gjengse publikummer å angripe alle som ikke er Eggen, fordi han har så ettertrykkelig bevist at han kan dette.

Om spillere fra den og den klubben gjør det bedre i utlandet kan selvfølgelig alltid diskuteres, og det er som du er inne på ingen selvfølge at spillere fra RBK vil klare det bedre. Kanskje var det enda mindre sjanse for å gjøre det godt utenlands før, fordi spillerene kom fra et såppas bra kollektiv, uten egentlig å være så ekstremt gode individuelt.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10960

PostPosted: 06.02.2015 18:54    Post subject: Reply with quote

Brakkebirger wrote:
Selv om vi er den største klubben i Norge er det begynnt å bli en stund siden en direkte overgang i fra RBK til en stor liga fant sted.


Ja det er jo hele 5 måneder siden. Burde jo selge en spiller til en stor liga minst annenhver måned, eller?
Back to top
View user's profile Send private message
Brakkebirger
Rutinert


Joined: 04 Feb 2015
Posts: 836

PostPosted: 06.02.2015 19:20    Post subject: Reply with quote

Ja, diskusjonen går litt innom det sportslige satsning, forventninger og lignende uten at det egentlig er veldig relevant for saken, siden den gjør perspektivet litt unikt.

Vi kan egentlig oppsumere det slik, hadde ambisjonen til Ulvestad vært å ta ett seriegull i Norge burde han ha byttet klubb til enten RBK eller Molde alt ettersom, siden det er mer tilrettelagt for at disse to vil være de som kjemper i toppen. Det jeg har sagt hele tiden er at for Ulvestad så kan ikke RBK tilby noe som i prinsippet ikke AAFK kan tilby i forhold til de ambisjonene han tilsynelatende har.

Ulvestad er 22, skal han ut så må det skje snart.

Personlig vet ikke jeg helt hvor god Ulvestad egentlig er, jeg bare registrerer det jeg ser og hører til at forskjellen mellom RBK og AAFK er tilsynelatende for liten til at det er så åpenbart som det har virket som på mange her inne.

Som også hele veien har vært poenget mitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Brakkebirger
Rutinert


Joined: 04 Feb 2015
Posts: 836

PostPosted: 06.02.2015 19:30    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
Brakkebirger wrote:
Selv om vi er den største klubben i Norge er det begynnt å bli en stund siden en direkte overgang i fra RBK til en stor liga fant sted.


Ja det er jo hele 5 måneder siden. Burde jo selge en spiller til en stor liga minst annenhver måned, eller?


Så sant vi snakker om den samme overgangen så ser jeg ikke den franske ligaen som en spesielt stor liga, den er vell ranket som 6-7 i Europa. Bak den portugisiske og på nivå med den russike om jeg ikke tar feil.

Ikke hjelper det heller at laget er ett som ligger ann til å rykke ned.
Back to top
View user's profile Send private message
Tobb
Senior


Joined: 05 May 2006
Posts: 155

PostPosted: 06.02.2015 19:32    Post subject: Reply with quote

Ikke Bille, men Gamboa.
Back to top
View user's profile Send private message
Brakkebirger
Rutinert


Joined: 04 Feb 2015
Posts: 836

PostPosted: 06.02.2015 19:37    Post subject: Reply with quote

Den skal jeg faktisk utrolig nok innrømme at jeg hadde glemt Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 06.02.2015 21:03    Post subject: Reply with quote

Lett å glemme når man sitter på sunnmøre.
Back to top
View user's profile Send private message
Øystein
Veteran


Joined: 28 May 2008
Posts: 1632

PostPosted: 07.02.2015 00:45    Post subject: Reply with quote

Brakkebirger wrote:
Så må vi vell også bite i oss at den tiden da vi var dominante nå faktisk også er snart 10 år siden.
Det blir forventet mer av RBK, jeg selv forventer også mye av RBK.
Det betyr ikke at jeg ikke klarer å innfinne oss i at vi er i den situasjonen vi er og at vi ikke er mer attraktive enn det vi er heller.
(...)
Det er forskjell på klubbene, det er større oppslutning rundt RBK enn det er rundt Ålesund, det er mer penger, det er større stadion, det er en klubb med høyere ambisjoner. MEN, det er ikke å stikke under en stol at det også dessverre de siste årene har vært en klubb med ufattelig mye rot.


Molde var Norges beste lag i 2014, og ser skumle ut også i 2015. Såpass må jeg dessverre innrømme.

Men her snakker du om dominans i norsk fotball, og sammenligner oss med (din klubb) Aafk. Det fremstår rett og slett komisk.

Du sier 10 år siden RBK var dominante, la oss se på tallene. De siste 10 sesongene i Tippeligaen har RBK 3 gull(flest sammen med Molde) og 7 medaljer(flest). Aafk har i den samme perioden 0 medaljer. RBK leder maratontabellen for disse 10 sesongene med 107 poeng foran neste lag, 113 p foran Molde, og 194 poeng foran Aafk. Altså i de 10 sesongene som har gått siden vi var dominante.

Til og med hvis du ser på de siste 5 sesongene så har RBK 19 poeng mer enn lag nummer 2, som nå selvfølgelig er Molde. Også i denne perioden har RBK flest medaljer (5/5). Nå har selvfølgelig Molde gjort det bedre disse årene da de har vunnet det som teller flest ganger, altså gull. Men sammenlignet med Aafk har RBK de siste 5 årene 76 poeng mer og 5 medaljer mer.

Jeg gidder ikke å gå så mye mer inn i tallene for deg, men til og med de siste to sesongene er RBK det eneste laget som har medalje begge år og har tatt flest poeng av samtlige lag. De siste to sesongene har RBK tatt 32 poeng mer enn Aafk. Altså rundt 33% mer poeng. RBK har tatt medalje de siste 6 årene på rad, Aafk har aldri gjort det.

Vi er dessverre ikke der vi var for 15 år siden, og kommer ikke dit igjen. Det er selvfølgelig en bedre deal for Ulvestad (med Jim hviskende i øret) og få en korttidskontrakt og bo hjemme hos mor på Sunnmøre, for å komme seg ut til sommeren. Men at det sportslige nivået er det samme? Piss.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 07.02.2015 00:50    Post subject: Reply with quote

AaFK har aldri vært i Europa League, Brakkebirger.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.02.2015 15:17    Post subject: Reply with quote

RBK har visst ikke hatt kontakt med familien Ulvestad på flere uker.

Vil nesten tro man har siktet seg inn på andre i stedet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 15, 16, 17  Next
Page 12 of 17

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb