English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tor-Kristian Karlsen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 20, 21, 22  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1121
Location: Trondheim

PostPosted: 11.10.2014 16:23    Post subject: Reply with quote

Interessant at så mange her mener at ansettelsen av sportslig leder (så lenge det er Tor-Kristian Karlsen, that is) er det aller viktigste valget klubben gjør, mens Karlsen selv er sitert noen poster over her på at trenervalget er det absolutt viktigste valget en klubb foretar.
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1121
Location: Trondheim

PostPosted: 11.10.2014 16:26    Post subject: Reply with quote

Synes det er mange ubesvarte spørsmål omkring Tor-Kristian Karlsen som hans supporterskare på RBKweb overhodet ikke har vært interessert i å diskutere. Jeg tviler ikke på at han har bidratt til å identifisere/hente talentfulle fotballspillere oppigjennom som speider i ulike klubber, men det er hittil ingen i denne tråden som har kommet opp med så mange eksempler på spillere kjøpt/solgt, til hvilken pris osv.

Men uansett er det ikke som speider han diskuteres her, men som sportsdirektørkandidat – med ubegrensede fullmakter, mener noen. Da må de som vet mer om ham dele sin kunnskap, for slik det er nå, er det mange ting jeg lurer på, og jeg tror ikke jeg er alene om det.

En gjenganger er at med Karlsen vil RBK bli en klubb som kjøper billig og selger dyrt. Det er noe alle prøver på, så det er lett å si, men vanskeligere å gjennomføre i praksis.

- Hvilken track record har Tor-Kristian Karlsen på kjøp og salg som sportsdirektør?
- Har Karlsen noen som helst annen ledererfaring enn to måneder som sportsdirektør i Fredrikstad og ti måneder i Monaco?
- Hvordan er han som leder i en prestasjonsgruppe?
- Hvordan takler han personalansvar?
- Hva er hans prinsipper/filosofi omkring spillestil?
- Hvilke resultater kan han vise til over tid med å følge sin filosofi?
- Hvor flink er han til å komponere en stall som fungerer?
- Hvordan vil han jobbe i en klubb med RBKs ressurser, kontra en klubb som Monaco, der han visstnok brukte 1.500 millioner på under ett år?
- Har Karlsen vunnet eller bidratt til å vinne noen titler i noen land?

I Monaco fikk han ti måneder da klubben lå i Ligue 2, og kjøpt av en styrtrik oligark. Karlsen handlet spillere for halvannen milliard kroner for å få klubben opp igjen. Kjøpe billig og selge dyrt kan ikke ha vært filosofien hans der. Hvis det var han og ikke eieren som styrte klubben, da. At Karlsen plutselig ga seg av personlige årsaker når han har fått en kjempesjanse til å kjøpe omtrent hva han vil på øverste eller nest øverste hylle, virker veldig merkelig.

- Mener fansen hans på forumet at det er helt irrelevant hva disse personlige årsakene er, i forhold til at han skal bli sportsdirektør i Rosenborg?

Mitt tips er at han er blitt brukt og kastet av eieren (og så fått en klekkelig sum for å holde kjeft), lik skjebnen til en lang rekke direktører og trenere i klubben etter at russeren tok over. Det finnes ikke én referanse til Karlsen på Monacos hjemmeside eller Wikipedia-artikler, så fra deres side har ikke den forhenværende direktørens snarvisitt i lilleputtstaten gjort like stort inntrykk som det har gjort på en del folk her inne på dette forumet.

- Hvis han er så hotshot som mange her påstår, hvorfor har han ikke da en fet stilling i en europeisk storklubb, i stedet for å livnære(?) seg som kommentator, blogger og ekspert på twitter?
- Og hvorfor da bry seg med en fallert «storhet» som Rosenborg i Mikke Mus-ligaen her hjemme, der økonomien attpåtil er preget av nedskjæringer?

- Hvem har han hentet inn som trener tidligere? Ut fra det jeg kan se har han kun én treneransettelse på CV-en, da han hentet Claudio Ranieri til Monaco i Ligue 2. Det er mulig mange mener Ranieri er et fotballgeni, men det som er sikkert er at han neppe var et verken billig eller originalt valg. Spørsmålet om Ranieri var Karlsens valg eller den styrtrike russiske eierens valg er også uklart.

Ellers kom han jo raskt dårlig overens med Anders Grönhagen, som rett før Karlsen kom til Fredrikstad hadde trent klubben til sin høyeste plassering sekstitallet. I løpet av sin svært korte karriere i klubben rakk han i hvert fall å signere Celso Borges. En bra spiller som ble kjøpt for rundt en million, har jeg sett. Likevel har Borges etter seks sesonger i Europa fortsatt kun spilt for Fredrikstad (Tippeliga og Adeccoliga) og AIK i Allsvenskan. Et bra kjøp til prisen, for en spiller som aldri har fått sjansen i en god liga.

Mitt inntrykk er at Karlsen er en svært fotballinteressert person som riktignok aldri har vært aktiv som spiller eller trener eller agent selv, men mer som en Stig Torbjørnsen-type. Hadde han vært det geniet noen her mener at han er, så hadde han vel vært trygt plassert i en ledende stilling i en storklubb, snarere enn å uttale at han er ekstremt interessert i å komme til det han kaller Nordens største klubb. Det høres ut som en som er glad til for å få muligheten til en lønnet jobb innen fotballen.

Jeg lurer også på om de tidligere engasjementene han har hatt som speider i andre klubber har vært som fast ansatt eller på konsulentbasis, og hva jobben(e) har gått ut på. Om han har jobbet tett opp til daglig leder/styret eller en speidersjef i de aktuelle klubbene. Og finnes det noen fra de tidligere klubbene som har uttalt seg om den jobben Tor-Kristian Karlsen har gjort, så ville det vært fint om eventuelle uttalelser og utenlandske presseklipp kunne deles her i denne tråden.

Men altså, for å oppsummere før jeg sporer helt av: Hva har Tor-Kristian Karlsen å vise til som sportsdirektør?

Og vær så snill å ikke svar med motspørsmålet om hva Erik Hoftun har å vise til, for som veldig mange andre mener jeg at han skulle vært avskiltet for flere år siden.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21963

PostPosted: 11.10.2014 16:27    Post subject: Reply with quote

Er det egentlig så interessant? (altså til ditt innlegg postet 16:23) Dette handler om hvilket perspektiv man vil bruke. I det store bildet så er det ansettelse av de øverste lederne som er viktig. Ser man kun sportslig vil treneren være den viktigste.

Vi som vet hvor mye ugang en dårlig SD kan gjøre, har lært oss verdien i dette. Og det gir ingen mening å skulle ansette en trener før en SD. Det må være den øverste sportslige lederen sitt ansvar, og per i dag har vi ingen.


Last edited by Hedon on 11.10.2014 16:35; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10948

PostPosted: 11.10.2014 16:28    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
Interessant at så mange her mener at ansettelsen av sportslig leder (så lenge det er Tor-Kristian Karlsen, that is) er det aller viktigste valget klubben gjør, mens Karlsen selv er sitert noen poster over her på at trenervalget er det absolutt viktigste valget en klubb foretar.


Det er jo ikke noe motsetningsforhold i det, det viktigste valget klubben gjør er hvilken trener de skal ha. Da er det viktig at klubben har den kompetansen som skal til for å velge riktig trener. Og med TKK får vi en som har kompetansen, og forstår hvor viktig trenervalget er. Derfor trenger vi han i klubben før vi ansetter trener. De som er her fra før kan ikke gjøre dette valget alene.
Back to top
View user's profile Send private message
Pillen
Senior


Joined: 15 Mar 2014
Posts: 237

PostPosted: 11.10.2014 16:31    Post subject: Reply with quote

Alt annet enn TKK vil jo nesten være et gedigent mageplask nå. Jeg merker jeg har blitt flink til å tolke Twitter-meldingene til TKK. Jeg så på hvordan han behandlet spørsmålene om RBK at han ikke akkurat viste seg uinteressert.

Denne signeringen er så spennende at jeg merker jeg blir forbannet om Rosenborg nå ødelegger denne muligheten. Jeg blir ikke bare forbannet, men oppgitt og frustert. Jeg vet ikke om jeg orker å følge Rosenborg mer med en eller annen folkelig trønder i hovedrollen. Rosenborg har nå fått tidenes mulighet til å signere et av de klokeste fotballhodene i fotball-Europa.

Det TKK står for er unikt, fremoverrettet og unorsk. Rosenborg har vært på en blindspor i mange år nå. TKK vil kunne bygge opp en internasjonalt fokusert organisasjon, som forhåpentligvis etter hvert vil gi resultater på banen. Det meste rundt klubben vil bli tatt opp et nivå, især speiderapperatet og arbeidet rundt spillerlogistikk.

Ah, så - unnskyld uttrykket - jævlig morsomt det hadde vært å følge Rosenborg med TKK.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21963

PostPosted: 11.10.2014 16:36    Post subject: Reply with quote

Pillen wrote:
Ah, så - unnskyld uttrykket - jævlig morsomt det hadde vært å følge Rosenborg med TKK.


Selv for en VIF-supporter?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21963

PostPosted: 11.10.2014 16:42    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
Synes det er mange ubesvarte spørsmål omkring Tor-Kristian Karlsen som hans supporterskare på RBKweb overhodet ikke har vært interessert i å diskutere.


Jeg berømmer forsøket ditt, men det er rett og slett vanskelig å starte noen diskusjon der man må sette av en halvtime bare for å komme gjennom første svar. Istedet for å lage en dritlang serie med spørsmål og betraktninger som du vil ha svar rundt, er det kanskje bedre å starte litt i det små - så kan de som har noe å bidra med rundt de forskjellige spørsmålene henge seg på.

Jeg har opptil flere kommentarer til det du har skrevet, men det blir jo altfor oppstykket om jeg bare skal trekke ut et par-tre punkter ut av det lange innlegget, så står over.

Ellers må jeg få legge til at du stiller både gode og relevante spørsmål. Håper du ikke tolker dette som kritikk basert pga meningsforskjeller.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Jakob
Veteran


Joined: 31 Dec 2013
Posts: 1025

PostPosted: 11.10.2014 16:55    Post subject: Reply with quote

Åpenbart at han er villig til å ta jobben. Her er det bare å kjøre på!

Quote:
Karlsen sier dermed at et eventuelt RBK-engasjement ikke trenger å bli kortvarig – om samtalene om hans navn på Brakka blir gjort alvor av.

– Jeg begynner jo å bli middelaldrende, smiler han.

– Og om dette skulle bli en aktuell problemstilling, virker det ekstremt interessant og motiverende, sier Karlsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 11.10.2014 16:56    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
- Hvilken track record har Tor-Kristian Karlsen på kjøp og salg som sportsdirektør?
- Har Karlsen noen som helst annen ledererfaring enn to måneder som sportsdirektør i Fredrikstad og ti måneder i Monaco?
- Hvordan er han som leder i en prestasjonsgruppe?
- Hvordan takler han personalansvar?
- Hva er hans prinsipper/filosofi omkring spillestil?
- Hvilke resultater kan han vise til over tid med å følge sin filosofi?
- Hvor flink er han til å komponere en stall som fungerer?
- Hvordan vil han jobbe i en klubb med RBKs ressurser, kontra en klubb som Monaco, der han visstnok brukte 1.500 millioner på under ett år?
- Har Karlsen vunnet eller bidratt til å vinne noen titler i noen land?


Vet ikke om Tor-Kristian leser her inne på forumet, men det hadde jo vært interessant om han kunne svare på noen av disse selv.
Back to top
View user's profile Send private message
Ivar
Veteran


Joined: 21 Jan 2011
Posts: 1586
Location: Trondheim

PostPosted: 11.10.2014 17:02    Post subject: Reply with quote

En gang må jo være den første for et avsnitt av "RBKweb griller.." der den utvalgte ikke har vært ansatt (enda).
_________________
@Ivaraal
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 11.10.2014 17:07    Post subject: Reply with quote

Haha, men jeg har på følelsen at han ikke er en som er sky for å svare på spørsmål rundt dette om vi virkelig lurer på det Smile Han virker svært down to earth (ihvertfall i mine øyne).
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2235
Location: Oslo

PostPosted: 11.10.2014 17:23    Post subject: Reply with quote

Sagt det før å sier det igjen.. Hire the man now!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11730

PostPosted: 11.10.2014 17:38    Post subject: Reply with quote

TKK hadde vært spennende å få inn, har jo god oversikt over spillere rundt om i verden. Har riktignok lite erfaring fra en slik rolle men han gjorde en veldig god jobb i Monaco det året han var der. Ryddet opp mye i klubben med mange spillere ut og med flere nye inn som blant andre stortalentet fra Argentina Lucas Ocampos som ble hentet for 15 mill euro.

Tror han kunne gjort en bra jobb, kunne nok kommet noen spennende spillere til RBK om han hadde blitt ansatt. Som det ble nevnt her så var det vel han som signerte Celso Borges den korte tiden han var i FFK og han har jo oppdaget spillere før som blant annet Berbatov når han ble hentet av Leverkusen i 2001.

Tror en ansettelse av TKK vil gjøre at de får ett større og bedre nettverk når det kommer til å finne spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
1r9b1k7
Veteran


Joined: 16 Jun 2006
Posts: 1484

PostPosted: 11.10.2014 17:54    Post subject: Reply with quote

Det er spesielt én ting som kan føre til at han ikke blir ansatt, han er ikke redd for å uttrykke sine meninger.

Men sånne folk har da vært i klubben før.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 11.10.2014 18:03    Post subject: Reply with quote

For å følge opp Oxbaillas bekymringer:

Kan han forskjellen på netto og brutto?

Hva legger han i begrepet hipp som happ?

Så mye som han har reist rundt og fulgt med i de store (les: dyre) ligaene på kontinentet, har han god peiling på up and coming stars fra 1-.divisjon (Addecco)?

Om han blir bedt om å gå hjem av supporterne, vet vi hvor han vil gå hen da? Monaco? Østlandet? Bakklandet?

Drikker han vanlig norsk kaffe, eller blir det mest hjemmekontor på Dromedar?

Føler det er mye ukjent rundt denne TKK (som høres litt ut som kallenavnet på kompisen til Påsan i Pondus).

Men, om det blir jobbintervju, Skype da sikkert, så tenker jeg Koteng har full kontroll. "Om æ ga dæ ein million av egne penga, korsen norsk premiær liig-spællar villa du ha signert for Rosenborg? Du veit, ein som passe inn i systemet og snakke norsk!"

***

Han virker å kunne mye om fotball, TKK, og har sikkert et bra kontaktnett, men en del av de kritiske spørsmålene Oxbailla stiller, stiller jeg meg bak. Skulle også likt å vite hva han kan om toppidrett mer generelt og hvordan han ville utviklet klubben på dette feltet, ref. tidligere samarbeid med Olympiatoppen.

Det er som Oxbailla påpeker stor forskjell på å ha en stor interesse for fotball og å være speider og en meget god blogger/analytiker, versus å ha lederansvar og skulle lede en organisasjon som sportslig avdeling i Rosenborg, inklusive å finne den rette personkjemien. Men om han har lederegenskaper og gode referanser fra tidligere engasjement i forhold til å kunne lede en klubb som Rosenborg tilbake til det sportslige nirvana (CL), så bør han absolutt intervjues for denne stillingen.

RBK


Last edited by nidaros997 on 11.10.2014 18:05; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
bommel
Veteran


Joined: 28 May 2006
Posts: 4092

PostPosted: 11.10.2014 18:03    Post subject: Reply with quote

Etter at PJH ble sagt opp og alle ryktene blusset opp har jeg vært opp og ned på følelsesskalaen fra dag til dag....Utrolige forskjeller...

Drømmen er å få ansatt TKK og TS, marerittet er å få ansatt EH og KI...

Hvis valget står mellom TKK og TS velger jeg TKK. Velger styret å frata sportslig leder de ledende oppgavene vil jeg ha TS.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 11.10.2014 18:06    Post subject: Reply with quote

Denne mannen er det bare å hente for den lønn og bonuser han enn måtte kreve, for det kommer til å være verdt det. Og man skal huske på at en speider kan være vel så viktig å måle utfra hvilke tapsprosjekter han sparer klubben fra å hente som det motsatte - og der er TKK bedre enn de fleste.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2086

PostPosted: 11.10.2014 18:56    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:

- Hvilken track record har Tor-Kristian Karlsen på kjøp og salg som sportsdirektør?
- Har Karlsen noen som helst annen ledererfaring enn to måneder som sportsdirektør i Fredrikstad og ti måneder i Monaco?
- Hvordan er han som leder i en prestasjonsgruppe?
- Hvordan takler han personalansvar?
- Hva er hans prinsipper/filosofi omkring spillestil?
- Hvilke resultater kan han vise til over tid med å følge sin filosofi?
- Hvor flink er han til å komponere en stall som fungerer?
- Hvordan vil han jobbe i en klubb med RBKs ressurser, kontra en klubb som Monaco, der han visstnok brukte 1.500 millioner på under ett år?
- Har Karlsen vunnet eller bidratt til å vinne noen titler i noen land?


- Kjøp i FFK 2009:


Celso Borges (Deportivo Saprissa)
Levon Pachajyang (GAIS)
Everton Santos da Costa (Paulista, forlenget utlån)
Atakora Lalawele (Liberty Academy, Togo, lån ut vårsesongen)
Amin Askar (Moss)

Vet ikke hvor mange som blie kjøpt av TKK siden han trakk seg allerede i januar, men Borges er i hvert fall hans funn.

http://fotballmagasinet.n...p;id=15675


- Spillere hentet i 2012/2013 sesongen av Monaco:

Alle på sommervinduet ble hentet under TKK, litt mer usikker på vintervinduet siden han ikke var der helt ut.

http://en.wikipedia.org/w..._FC_season

Ikke noen gigantiske kjøp som jeg kan se i hvert fall. Men klubben var fortsatt i L2 på hans tid.

- Ledererfaring:

Han var vel også sjefsspeider i Zenit.

- Lede en prestasjonsgruppe:

Om RBK gjør ting rett så er det ikke hans jobb å lede en prestasjonsgruppe. Prestasjonsgruppa er laget, og det ledes av treneren. Han skal stå for langsiktig utvikling og organisering av kjøp/salg og speiding.

Dette sa han før han trådde inn i sin stilling i Monaco:

Quote:
– Det viktigste blir jo daglig sportslig ansvar rundt førstelaget og ungdomslag, oppgaver i den sportslige administrasjonen og begynne planleggingen av spillerlogistikk til sommeren, forteller Karlsen.


http://www.tv2.no/sport/f...30912.html

- Personalansvar er det ikke så lett å finne noe om, men når han blir forfremmet fra SD til AD i Monaco så er i hvert fall det ett godt tegn.

- Filosofi/spillestil:

Dette er faktisk ikke så viktig hos en SD så lenge han er fleksibel, og flink til å finne spillere/trenere som passer inn med måten klubben ønsker å fremstå på. For en SD så er det viktigere med filosofi rundt organisering av klubben, som for eksempel hvorvidt en skal satse på spillerutvikling, eller massive innkjøp.

I FFK ville han satse på spillerutvikling, og det førte til at han trakk seg fra den jobben da treneren ikke hadde det samme synet.

- Resultater over tid:

Ikke mulig å si noe voldsomt om med tanke på FFK og Monaco, men Monaco gikk som sagt fra bunnlag til serievinner i løpet av den sesongen han hadde innflytelse på.

Det var vel også under hans tid i klubben at Zenit tok steget ut i Europa.

- Pengebruk:

Når jeg ser på overgangene for Monaco i 2012/13 så ser ikke jeg noen ekstreme overganger. Du har en på £5mill og en på £15mill (Ocampos). De 1,5mrd kommer nok etter hans tid i klubben. Sommervinduet 2013 var jo for eksempel ekstremt. Med bl.a. Rodriguez og Falcao, men dette var altså etter TKK.

En kan kanskje også trekke en tråd mellom avgangen i FFK og avgangen i Monaco, i FFK gikk han av da han ikke fikk kjøre løpet på sin måte med tanke på rekruttering og overganger. Og Monaco tok helt av på spillermarkedet vinduet etter at han trakk seg ut der. Så mulig at "personlige årsaker" rett og slett er uenighet rundt dette? Mener å ha lest nettopp dette ett sted.

- Resultater å vise til:

Opprykk med Monaco.

Ellers så kan du ta en titt på tingene han har skrevet rundt omkring. For eksempel i The Guardian:

http://www.theguardian.co...an-karlsen

Og da kanskje spesielt denne:

http://www.theguardian.co...avid-moyes
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3253

PostPosted: 11.10.2014 19:13    Post subject: Reply with quote

Det vil være usedvanlig skuffende om vi ikke kjenner vår besøkelsestid når en sånn mann er tilgjengelig.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10639

PostPosted: 11.10.2014 19:29    Post subject: Reply with quote

Nå er det bare å håpe at styret ikke har havnet (=satt seg selv) i en klassisk prosjektfelle der mandat/kravspesifikasjon utelukker den best tilgjengelige løsningen.
I tilfelle terrenget ikke stemmer med kartet, så still spørsmål ved om kartet er hensiktsmessig Wink
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9671
Location: Drammen

PostPosted: 11.10.2014 19:38    Post subject: Reply with quote

Hvis kartet viser at vi har noen i organisasjonen som vil være mer positiv for Rosenborgs utvikling enn TKK, så er det ikke bare uhensiktsmessig, men livsfarlig, og må brennes umiddelbart!
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1210

PostPosted: 11.10.2014 19:42    Post subject: Reply with quote

Det Rosenborg Ballklub trenger er en utenfra. En som kan røske opp i kompiskulturen som regjerer brakka. Det Rosenborg Ballklub trenger er en med bred fotballkompetanse, internasjonal erfaring og nettverk - samtidig som vedkommende kjenner Norge.

Vi trenger Tor-Kristian Karlsen.


Last edited by Rallepus on 11.10.2014 19:44; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1121
Location: Trondheim

PostPosted: 11.10.2014 19:44    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Ellers må jeg få legge til at du stiller både gode og relevante spørsmål. Håper du ikke tolker dette som kritikk basert pga meningsforskjeller.


Takk for tilbakemelding, det ble litt flere spørsmål enn tenkt - minstemann tok en lengre formiddagsdupp enn han pleier Wink

Synes også spørsmålet til nidaros997 om toppidrettskultur er relevant når man skal finsikte kandidater.

Ellers har jeg vært skeptisk til mange av RBK-toppene de siste årene, enten det er SD, styreledere/-medlemmer, Stjernen/Skutle, og ikke minst trenerkorpset. Jeg blir også veldig skeptisk når ingen andre uttrykker noen som helst skepsis til Karlsen Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4279
Location: Stiftstaden

PostPosted: 11.10.2014 20:13    Post subject: Reply with quote

har jo svart på dette om hvorfor han forsvant så fort ut fra FFK før, men kan ta det om igjen så oxbailla får besvart det spørsmålet i alle fall.

TKK ville satse på en linje hvor klubben satset på å utvikle egne og innhentede unge spillere som skulle være med på å utvikle klubben videre. Han fikk med seg styret i FFK på dette og da måtte Grønhagen fjernes, da denne kun tenkte kortsiktig suksess. Han ville beholde de litt eldre spillerne for å kjempe om gullet i 2009.
Styret backet ut i siste sekund og gikk for Grønhagen i stedet for TKKs plan. Vi vet alle hvordan det gikk med FFK.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.10.2014 20:23    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
Synes det er mange ubesvarte spørsmål omkring Tor-Kristian Karlsen som hans supporterskare på RBKweb overhodet ikke har vært interessert i å diskutere.


Gode og betimelige spørsmål du kommer med, og jeg kan ikke svare konkret på alle. Men det er flere faktorer som gjør at jeg ikke er redd for å ønske ham velkommen til Lerkendal:

-Han har et enormt nettverk etter sitt virke som speider og SD.

-Han har en CV, som til tross for at den er kort, er sterkere enn noen annen som har vært SD jeg kan komme på i ligaen.

-Han nyter stor respekt for jobben han gjorde som leder i det sprotslige i klubber vi ikke når til anklene.

-Han virker å ha en solid og klar plan og filosofi rundt "vedlikehold" av stallen og kommer sannsnyligvis ikke til å svi av masse penger på impuls på en dyr redningsmann som så mange andre SDer gjør.

-Han kan tilpasse seg økonomi.

- Han har vist at han ikke er avhengig av svindyre prestisjesigneringer for å bygge en god stall.

-Er i stand og villig til å legge ned vanvittig mye jobb.

-Han har en langt større oversikt og kontroll på prospekter og overgangsmarkedet generelt enn de aller, aller fleste realitsiske kandidater.

-Vektlegger egenutvikling i tillegg til smarte kjøp.

-Han besitter svært god fotballfaglig kunnskap.

I tillegg virker han sympatisk, er villig til å bli værende lenge, og har tydeligvis stor tro på at han kan få oss tilbake i posisjon som norsk og nordisk fotballs godstog med tilhørende CL-spill.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 20, 21, 22  Next
Page 3 of 22

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb