English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2015
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 53, 54, 55  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 20.10.2014 15:30    Post subject: Reply with quote

Hvordan jeg ser for meg 2015:
  • Malec og Søderlund konkurrerer om spissplass.
  • Sørloth leies ut til en tippeligaklubb.
  • Selg Mikkelsen.
  • Nielsen konkurrerer med Riski pÃ¥ venstre ving.
  • Midsjø og Hou Sæter som backup pÃ¥ indreløper.
  • Selg Gamst.
  • Eyjólfsson og Reginiussen som midtstopperpar.
  • Selg Strandberg.
  • Skjelvik benyttes kun ved skader/suspensjoner.
  • Kjøp venstreback som kan gÃ¥ rett inn som førstevalg.
  • Hent en ung back fra juniorlaget som kan bekle begge sider som reserve.
  • Dorsin som reserve.
  • Hansen konkurrerer med Hansen i mÃ¥l.


Håper på følgende førsteellever:
Nielsen - Malec - Helland
Diskerud - Selnæs - Jensen
Ny venstreback - Reginiussen - Eyjólfsson - Svensson
A.L. Hansen
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4822
Location: Trondheim

PostPosted: 20.10.2014 15:47    Post subject: Reply with quote

Mer eller mindre helt enig. Har tenkt mye av det samme ang. de spillerne du nevner der.

Tore, Jonas, Jensen og Helland.
Disse fire må være selvskrevne slik de leverer nå.

I dag har jeg lagt merke til at flere jeg har møtt sier:
- Herlig kamp i går ja?
- Såååg du Rosenborg i går eller?
- Var artig på Lerkendal i går!

Slike replikker har vært sjelden kost på mandager de siste årene.
HÃ¥per det blir oftere slik i 2015 RBK
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1549

PostPosted: 20.10.2014 16:04    Post subject: Reply with quote

Stubbelur wrote:


Håper på følgende førsteellever:
Nielsen - Malec - Helland
Diskerud - Selnæs - Jensen
Ny venstreback - Reginiussen - Eyjólfsson - Svensson
A.L. Hansen


Lovende og grunn til optimisme.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3344
Location: Trondheim

PostPosted: 20.10.2014 16:51    Post subject: Reply with quote

Har prøvd å sette opp en oversikt over troppen sånn som den ser ut fra nyttår om ingenting mer skjer på overgangsfronten før den tid. Har delt spillerne inn i kategorier for hvor viktige jeg mener de er for kvaliteten på fotballproduktet.

På generelt grunnlag mener jeg at store utskiftninger som vi har hatt hvert bidige år de siste 3-4 årene er skadelig, så det er ønskelig med lite overganger. Men noen utskiftinger blir det uansett, så da håper jeg at de riktige spillerne (i grønnt) blir, og gjerne at de riktige (de i rød) spillerne også drar.

Aleksander Lund Hansen
André Hansen
Jacob Storevik

Jonas Svensson
Holmar Eyolfsson
Tore Reginiussen
Stefan Strandberg
Mikael Dorsin
Jørgen Skjelvik
Per Verner Rønning

Mike jensen
Ole Selnæs
Mix
Morten Gamst pedersen
John Hou Sæther
Fredrik Midtsjø
Daniel Berntsen
Bent Sørmo

PÃ¥l Andre Helland
Emil nielsen
Riku Riski
Aleksander Sørloth
Tomas Malec
Aleksander Søderlund
Tobias Mikkelsen


Dette betyr fargene:
Kvalitet. Viktig for kvaliteten på laget, og verdt å kjempe for å beholde
Fin å ha i laget, bra/ok kvalitet
Usikker på kvaliteten
For ung eller sett for lite til å si noe om
Kan godt selges/fases ut
Back to top
View user's profile Send private message
Vante
Junior


Joined: 31 Jan 2013
Posts: 93
Location: Trondheim

PostPosted: 20.10.2014 17:27    Post subject: Reply with quote

Hvor sannsynglig er det at Berntsen blir/kommer tilbake?
Kan se for meg at han heller vil bli i Bodø, da han ønsker fast plass på 1. laget. Tror han kan bli en bra spiller å ha i indreløperrollen, og ikke som mer eller mindre defansiv midtbane der han ble brukt til tider under Perry.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1549

PostPosted: 20.10.2014 18:31    Post subject: Reply with quote

Enkelt og greitt og skal ikke vaere noen diskusjon: Midtsjo inn og Gamsten ut.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 20.10.2014 19:15    Post subject: Reply with quote

Vante wrote:
Hvor sannsynglig er det at Berntsen blir/kommer tilbake?

Siden han bare spillte under Perry er det litt vanskelig å si, men jeg håper egentlig han ikke kommer tilbake ut ifra hvordan han fungerte de gangene han var på banen denne sesongen.

Om Kåre har en ide og plan om hvordan han vil bruke Berntsen, og det er gitt at Kåre fortsetter, så er det vel ikke usannsynlig at han kommer tilbake. Om trenerspørsmålet fortsatt er i det blå og jeg var Bernten ville jeg satset på suksess et annet sted enn på Lerkendal...
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4822
Location: Trondheim

PostPosted: 20.10.2014 20:07    Post subject: Reply with quote

Mener at Berntsen er litt for glad i mange touch og for lite fremoverrettet til å spille indreløper i ekte Rosenborg-stil.

Da er jeg mer gira på å gi Midtsjø den plassen i troppen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 20.10.2014 23:11    Post subject: Reply with quote

Helt klart, Berntsen har ingen fremtid hos oss, dessverre. Har i hukommelsen bare et par kamper han gjorde det bra. Det holder ikke. Det viste seg at han ble for svak og for liten. Kjøper B/G ham, skal vi være glad. Håpet er at vi ikke går i minus, men det er vel for mye forlangt?
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8303

PostPosted: 24.10.2014 10:21    Post subject: Reply with quote

Hva bør vi gjøre med disse spillerne?

Her kommer fasiten:

31.12.14:
Mikkel Diskerud Forny eller evt erstattes viss han går
Lars Stubhaug Storevik overtar denne plassen
Daniel Örlund Andre Hansen erstatter svensken

15.07.15:
Holmar Örn Eyjolfsson Forleng kontrakten!

31.07.15:
Tomas Malec Forleng kontrakten viss ikke noe bedre dukker opp(håper på noe bedre)
Stefan Strandberg Ut av klubben fortest mulig. Mangler holdninger på og utenfor banen og har stadig blitt dårligere.

31.12.15:
Daniel Berntsen Har fått sine sjanser, mistrives i klubben, bør selges.
Alexander Lund Hansen Forny kontrakten viss helsa bedrer seg.
Fredrik Midtsjø Forny kontrakten. Bør få mange sjanser neste sesong
Brede Moe Forny kontrakten. Bør få noen sjanser neste sesong. Per Verner Rønning Terminer kontrakten. På tur ned pga mange skader
Jacob Storevik Forny kontrakten
Jonas Svensson Forny kontrakten
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 24.10.2014 23:53    Post subject: Reply with quote

Har vært uten nett et par dager og var spent da jeg logga på RBK Web i ettermiddag.
Blir litt som jeg aner meg at hotell Cæesar,eller noe sånt virker. Det skjer ikke så mye om man mister et par episoder.
Skummet gjennom noe og så noe om at underskuddet ligger an til og bli dobbelt så stort som budsjettet.
Kanskje er det nå tid for å stikke fingeren i jorda?
1.Vi kan ikke lete etter trenere som koster 5+mill. i året.Jeg har ennå, utrolig nok, tilgode å se noen navn som pirrer bortsett fra Sollied.

2.Vi driver vel fortsatt og betaler lønn til minst en trener og minst en i admin.Skutle,Stjernen,Hoftun..

3.Tror vi er nærmest avhengig av at KI med følge leverer varene og at NAE kan bidra i en eller annen form neste sesong.

4.Hvis 433 er skikkelig under huden på nåværende spillere og Midtsjø,Sæther,Nilsen+noen godbiter fra det store utland spisser laget og skaper alternativer i troppen, da må vi godta at vi er utfordrere til laget som trykker egne penger.

-Det får bli en bonus om vi kan ta tronen tilbake neste sesong.
Ikke glem at unge sultne spillere ved hjelp av en maestro-trener var det som brakte oss opp og frem i 88.

TL er foruten pengetrykker-laget mye enklere å erobre denne gang.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2087

PostPosted: 25.10.2014 13:27    Post subject: Reply with quote

Jeg mener vi kan lønne treneren med 5 mill+ så lenge han er verdt det. PJH var ikke verdt det, og jeg kan ikke fatte å begripe hvordan ledelsen mente at det var en god ide. Hamren og JJ lå vel på ca 3? Og de hadde en langt bedre CV enn PJH.

Ellers så må vi ikke glemme at vi neste år sannsynligvis får langt lavere utgifter også på spillersiden.

- Dorsin signerte ny kontrakt og gikk ned i lønn. (la oss si han gikk ned til 2 mill da sparer vi 1,3 mil, der)
- Bille ut er -2,4 mill
- Chibbe - 1,8 mill
- Mix - 2,8 mill
- Strandberg - 1 mil. (lønn frem til sommeren)
- Ørlund - 1,6 mill
- Berntsen - 500k
- Moe - 500k
- Gamboa ukjent, men la oss si 1,5 mill

Da har vi kuttet 12,6 mill

Inn kommer Malec, Eyjolfsson, og Hansen samt økte utgifter på Sørloth og Selnæs .

Dette er ukjent farvann, men la oss si 1 mill på Malec og Nielsen, 1,5 på Eylofsson og 2 på Hansen og 1 mill fordelt på Sørloth og Selnæs.

Da er vi oppe i 6,5 mill ut og har dermed kuttet 6,1 mill i lønninger på spillerne alene.

TR har vel også fått ny kontrakt, men jeg tipper også han har gått med, han har nok uansett ikke gått opp.

Så kan vi alltids håpe at vi får gitt bort Mikkelsen i løpet av vinteren.
Back to top
View user's profile Send private message
Saladin
Junior


Joined: 26 Aug 2014
Posts: 89
Location: Oslo

PostPosted: 25.10.2014 17:56    Post subject: Reply with quote

Helland skrev også ny kontrakt nå nettopp. Var nok en lønnsøkning der.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2087

PostPosted: 25.10.2014 18:41    Post subject: Reply with quote

Legg på 500k der også da. Vi vil uansett ha kuttet kraftig inn mot neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13712
Location: Namsos

PostPosted: 25.10.2014 18:45    Post subject: Reply with quote

Wiggen er jo også borte, aner ikke hva han hadde.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18398
Location: Oslo

PostPosted: 26.10.2014 03:25    Post subject: Reply with quote

Veldig synsetall som ikke stemmer helt, men poenget er jeg enig i, vi har kuttet kostnader mange plasser og vi ligger an til å fjerne mange utgiftsposter også i vinter. Ørlund tegnet ny kontrakt for en tid tilbake, har tjener mindre enn tidligere og skissert. Dorsin har også en beskjeden kontrakt i forhold til "gamle dager".

Perry tjente mindre enn JJ og Hamren, men poenget står, vi kan absolutt skaffe en klassetrener til den samme ish lønna.

Alt i alt så burde vi med en ok logistikk i vinter kunne hente inn noen virkelige klasse-forsterkninger uten å lide. Problemet er at styret har lagt mye ære i å gå i null neste å, og jeg mistenker at A-lagssatsingen kommer til å lide. Sannsynligvis blir det få storkjøp selv om pengene åpenbart renner ut andre steder når A-laget er så "billig" som det er idag.

Med inntektene vi har burde vi kunne brenne 25-35 mill på 4-årskontrakter uten problemer i vinter, men siden pengene renner ut "et sted" så kommer vi ikke til å gjøre det. Men klarer vi ikke å gå i null med en spillerstall som omtrent er ferdig avskrevet så kan vi nesten legge ned, da blir vi aldri et topplag igjen om ikke vi kan satse.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10639

PostPosted: 26.10.2014 11:23    Post subject: Reply with quote

En så godt som avskrevet stall er så godt som avskrevet som topplag der altså Razz
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 28.10.2014 19:52    Post subject: Reply with quote

Gleder meg til 2015. Håper laget får positiv utvikling nå, for første gang på veldig lenge. Desverre tror jeg ikke på gull og grønne skoger med en gang. Uansett trener bør vi kunne håpe på minst sølv i serien og at vi kommer langt i cupen. E-cup gruppespill og seriegull tror jeg vi skal ha litt tur for å klare.

Slik jeg ser det, er det viktigste nå at vi bygger fundamentet for framtida. Det betyr at vi må tørre å satse på egenproduserte spillere over tid og slutte å hente avdankede spillere på vei ned. En annen ting jeg håper, er at vi faktisk klarer et år i null økonomisk nå. Det er dumt å tære på reservene for å klare middelmådig pluss i stedet for bare middelmådig.

Spill inn system, hent bare spillere utenfra når vi må og la ellers egne unggutter få tid til å spille seg inn. Midtsjø for eksempel, blir hentet hjem igjen. Da bør han få muligheter til å spille seg varm. Samtidig er det ikke sannsynlig at han er med på å prege et gullag til neste år.

Jeg håper for guds skyld vi er ferdig med å hente spillere som Berntsen. Dyr junior som vi egentlig ikke har plass til å spille i form. Det er latterlig at de beste anskaffelsene de siste par åra var billige/ gratis - tenker f.eks på Jensen og Helland.

De relasjonene jeg drømmer om og det spillet jeg sikler etter, skaper man ikke på noen kalde vintermåneder. Det tar tid. Nå har vi heldigvis flere gode lokale gutter som har skrevet kontrakt og etter alt og dømme blir her ei stund. Bygg laget rundt dem.

Det er mulig jeg er lite ambisiøs på lagets vegne til neste år, men jeg bryr meg ikke all verden om seire mot Sogndal og Sarpsborg. Drømmen er at vi igjen skal kunne ta i mot en toppklubb en sen høstkveld på Lerkendal og spille dem i senk. Det kommer ikke til å skje til neste år - men om man bygger sten på sten over tid er alt mulig.

Så får vi håpe styre og stell bytter ut de alt for mange svake avgjørelsene de siste årene med gode valg, og at klubben blir bedre og bedre år for år.
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 29.10.2014 12:19    Post subject: Reply with quote

Vi skal ikke slutte å hente store talenter fra andre klubber, vi må bare være mer bevisste på hvilken rolle de er tiltenkt, og vi kan ikke kjøpe bare for å kjøpe. Det var i seg selv ikke feil å hente Berntsen, men vi hadde ingen plan for hans rolle i laget. Vi kjøpte han fordi han var et stor talent, og glemte at vi hadde tre andre store talenter i samme posisjon, som heller ikke var fast på laget.

Berntsen hadde vært et ypperlig kjøp, om vi bare hadde tenkt litt over hva vi ville med han, annet enn bare å ha han i stallen som en av 10 jevngode sentrale midtbanespillere.

Skal vi hente hjem Midtsjø i sommer er det viktig at vi vet hva vi vil med han, og hvor mye han får spille. Hvis vi skal vente og se om vi finner det for godt å bruke han, Jonas eller Gamst som tredjevalg i indreløperposisjon, kan vi bare la være å hente han hjem. Da har han ingenting her å gjøre. Han må gå foran Gamst i køa, og vi må fortsette med Jonas som back. Skal vi bruke Jonas som indreløper kan vi ikke hente hjem Midtsjø. Det er ikke plass til både Jonas og Midtsjø med mindre vi selger Mix og Gamst.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 31.10.2014 12:23    Post subject: Reply with quote

Avslutningen på denne ukes RBK- magasinet gir en pekepinn på hvordan utviklingen har vært. Tilbake på 90-tallet blir daværende Odd- spiller Frode Johnsen spurt om han har lyst til å spille på Rosenborg, rett etter en kamp mellom Rosenborg og Odd, og han svarer: "det er klart det. Alle vil vel det."

Den gangen var Rosenborg selve drømmen for alle norske spillere, og en Odd spiller kunne si at ha ville spille på Rosenborg rett etter kamp uten at noen reagerte på det.

Det har skjedd mye siden den gang gitt...
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4934

PostPosted: 31.10.2014 12:56    Post subject: Reply with quote

Jepp, vi har gått fra at motstanders spiller ønsker seg til oss rett etter kamp til at motstanders spiller brukes for å få folk på kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 31.10.2014 13:37    Post subject: Reply with quote

Heldigvis er vi ikke der ennå at det ikke reageres på det.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 03.11.2014 02:36    Post subject: Reply with quote

Skjelvik/Nilsen --- AS/Ny spiss -- Helland/Riski?/ny ving?


Mix forlenger/Badou --- Selnæs/ny maestro --- Mike Jensen/Jo Hou Sæter

Dorsin/Grøgaard --- Tore. Reg + Eylofsen/Thomas Rogne/Semb Berg - Svensson/ny backup.

------------- Andre Hasen (Lund Hansen) --------

- Ny spiss
- Ny ving
- Ny maestro
- Badou
- Grøgaard
- høyreback NY - backup

Alle de som kommer inn må/vil forsterke laget.
Back to top
View user's profile Send private message
gollumLAD legend
Veteran


Joined: 15 Jul 2012
Posts: 1294
Location: Trondheim

PostPosted: 03.11.2014 03:37    Post subject: Reply with quote

Selv om det hadde vært trist å miste Mike så hadde det vært gøy å starte med Midtsjø-Selnæs-Åsen på midtbanen.
_________________
"Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 03.11.2014 03:52    Post subject: Reply with quote

Forutsetter at Åsen sier ja til Rosenborg det, gollum. Tror du han kunne tenkt seg å ha sagt ja til RBK nå?
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 53, 54, 55  Next
Page 2 of 55

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb