View previous topic :: View next topic |
Hvem var best mot Lillestrøm? |
Daniel Örlund |
|
0% |
[ 1 ] |
Jonas Svensson |
|
16% |
[ 17 ] |
Tore Reginiussen |
|
0% |
[ 0 ] |
Jørgen Skjelvik |
|
18% |
[ 19 ] |
Mike Jensen |
|
1% |
[ 2 ] |
Ole Selnæs |
|
38% |
[ 39 ] |
Riku Riski |
|
10% |
[ 11 ] |
Daniel Berntsen |
|
0% |
[ 0 ] |
Morten Gamst Pedersen |
|
0% |
[ 0 ] |
Tobias Mikkelsen |
|
10% |
[ 11 ] |
Alexander Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
Mikael Dorsin |
|
0% |
[ 1 ] |
|
Total Votes : 101 |
|
Author |
Message |
Attaboy Veteran

|
Posted: 02.06.2014 23:53 Post subject: Rosenborg – Lillestrøm |
|
|
Tippeligaen: Runde 12 | | |  | VS. |  | | | Mandag 09.06.2014 kl. 19.00 | Lerkendal Stadion | Kampen vises på TV 2 | | |
|
# | | K | S | U | T | MÅL | P | 5. | Lillestrøm | 11 | 5 | 3 | 3 | 19–11 | 18 | 7. | Rosenborg | 11 | 4 | 5 | 2 | 19–15 | 17 |
Siste 10 Tippeligaoppgjørene i Trondheim:
07.07.13 Rosenborg - Lillestrøm 1-0
23.07.12 Rosenborg - Lillestrøm 1-1
10.04.11 Rosenborg - Lillestrøm 4-4
25.04.10 Rosenborg - Lillestrøm 0-0
26.07.09 Rosenborg - Lillestrøm 2-1
16.05.08 Rosenborg - Lillestrøm 4-0
21.06.07 Rosenborg - Lillestrøm 1-1
30.07.06 Rosenborg - Lillestrøm 3-1
07.08.05 Rosenborg - Lillestrøm 1-2
08.08.04 Rosenborg - Lillestrøm 4-1
Liten tvil om at hver kamp framover er et skjebneoppgjør for en hardt prøvet Hansen. Med ni poeng bak Molde, er det lite som tilsier at vi i år skal kunne henge med i gullstriden ved poengtap. Da er løpet kjørt, faktisk. Dét allerede nå så tidlig i sesongen!
Selvfølgelig må da LSK beseires. Dessverre(?) for oss, er det et formlag vi møter. De har på sine siste seks kamper 4-1-1 14-6 13 på samvittigheten. Poengtapene kom hjemme mot Molde (1-2) og borte mot Vålerenga (1-1). Altså kom poengtapene mot Molde som topper formtabellen og et Vålerenga-lag - som bare er slått av nettopp LSK på 2. plass - og Odd på 3. plass.
Rosenborg har på sin side 2-2-2 7-8 8 på sine siste seks kamper. Det gir en 8. plass. _________________ Putte-ventrilokvist.
Last edited by Attaboy on 09.06.2014 21:13; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 03.06.2014 07:26 Post subject: |
|
|
Sist vi tapte mot Lillestrøm på Lerkendal fikk Per Joar Hansen anledning til å trekke seg frivillig. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 03.06.2014 10:18 Post subject: Re: Rosenborg – Lillestrøm |
|
|
Dette skal være 3 poeng altså. Noe annet kan ikke aksepteres. Men, de er vel fornøyd hvis de ser tendenser til godt spill, selv om de taper eller spiller uavgjort  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.06.2014 22:05 Post subject: |
|
|
Trolig fortsetter Örlund i mål også på mandag. Det gjenstår nemlig å se når Lunna er tilbake i trening:
RBKweb wrote: | - Jeg tipper han er tilbake i løpet av uka, sier Perry.
- Så han kan bli aktuell mot Lillestrøm?
- Det kan han fort bli.
- Men treningsgrunnlaget blir såpass tynt at det er usannsynlig at han starter?
- Ja, han har vært ute lenge. Han har vært svimmel og kvalm når han har jogget. Så vi tar ingen sjanser: Hodeskade er hodeskade. |
Jeg tipper sjøl at Stubhaug får enda en kamp på benken. Perry er tydeligvis skeptisk til potensiell bruk av ung keeper, og ville ikke ha hatt Storevik på benken sjøl om han ikke hadde vært opptatt med G19-landskamper. Han peker på de dårlige opplevelsene som de to unge Stabæk-keeperne fikk på Åråsen. |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 03.06.2014 22:09 Post subject: |
|
|
Perry er skeptisk til generell bruk av unggutter. Han snakket jo før sesongen om at han var redd for å nærmest ødelegge karrieren til unggutter som ikke var modne for oppgaven. 15 år gamle Martin Ødegård er kanskje uenig. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 03.06.2014 22:12 Post subject: |
|
|
For en tragisk faen han der. Sorry å måtte si det (igjen).
Ikke bare leverer han møkkafotball og håpløse uttalelser, han er livredd for å slippe til folk under 20 år. Han gjør sitt beste for å ødelegge klubbens fremtid på alle områder. |
|
Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 03.06.2014 22:37 Post subject: |
|
|
Hm?
Selnæs fikk en del spilletid i fjor til tross for sterk konkurranse. Leverte til tider bra, men variabelt.
Midtsjø var skadet store deler av sesongen. Som nevnt sterk konkurranse på midtbanen, fornuftig å låne ham ut etter det lange skadeavbrekket.
Sæter og Sørmo er veldig unge. De er kanskje modne for å få prøve seg, men hvem av Mix, Jensen, Selnæs og Berntsen (eller Chibuike, Gamst og Svensson) mener dere de står foran i køen?
Witry og Sørloth har sluppet til litt i treningskamper/enkle kamper. Synes ikke de har vist nok til at noen av de mer etablerte skal vrakes.
PJH var veldig klar på at Storevik ikke er er stykke unna foreløpig, ser egentlig ingen grunn til å tvile på den vurderingen. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.06.2014 22:46 Post subject: |
|
|
Dette betyr jo dessverre også at en spiller som Hou Sæther bør finne seg en annen klubb om ikke Perry forsvinner snart. Han vil jo få spilletid tre år tidligere i de fleste andre Tippeligaklubber enn vår.
Totalt håpløst av Perry å bruke den isolerte keeper-episoden til Stabæk som skrekkhistorier når det finnes flere gode historier i blant annet Bergen og Drammen. Er du god nok, er du gammel nok. Ferdig diskutert.
Tenkte på dette med keeper sjøl. Det ble hentet inn ny (riktignok billig) tredjekeeper selv om Storevik garantert hadde holdt, mens det ikke var penger til å signere en ung og lovende høyreback fra Kristiansand, eller "gratis" meritterte midtstoppere etter urolighetene i Ukraina. To av de tre nevnte havnet i "lille" Start, mens bunnskrape Stabæk fant midler til å signere den siste stopperen.
Det er fryktelig mange merkelige vurderinger og prioriteringer i begge lederstoler i sportslig apparat i klubben.
Uansett passer det kanskje å fortsette i en annen tråd. Fuggla skal krøstes! _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.06.2014 22:50 Post subject: |
|
|
Får vel presisere at det er bruk av ung keeper som Perry er skeptisk til. Vil vel si at han har vært rimelig tilbøyelig til å gi unggutter sjansen ved små (og store) anledninger i fjor og i år.
Han tar uansett sjølkritikk på at RBK kan bli (enda) flinkere til å gi juniorspillere sjansen. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 03.06.2014 22:52 Post subject: |
|
|
Vi ska bank dæm
Kanarigul og -blå
Juling ska dæm få
Hilsen store stå! _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.06.2014 22:54 Post subject: |
|
|
Ser den 2mas, men tredjekeeper er det ikke akkurat ofte man bruker. Og Storevik er jo blitt relativt rutinert tross alderen. _________________ Influencerâ„¢ |
|
Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 03.06.2014 22:54 Post subject: |
|
|
PJH uttrykte ganske klart at han mener Storevik ikke er god nok. Når du garanterer at han "hadde holdt", regner jeg med du tar i. Hvis Lunna hadde blitt skadet i første åpningskamp slik at Storevik måtte vært god nok (Stubhaug ble først og fremst hentet som midlertidig andrekeeper), tror jeg Hoftun ville blitt kjeppjaget fra Trondheim. Virker for meg som en situasjon hvor ledelsen får kritikk uansett utfall. Jeg synes løsningen med å sikre seg virker klart mest fornuftig.
Angående Sæter: Tja. Mix, Selnæs og Berntsen er muligens på vei bort alle sammen. Vil ikke tro vi får mye penger for disse. Har jo skjedd før at vi har satset på våre unge spillere i slike situasjoner. Så vet ikke om jeg er helt enig her. Hvis Sæter er god nok, hvorfor skulle han ikke få sjansen? Det avhenger selvsagt av at noen går ut, for nå er konkurransen knallhard (når alle er friske/tilstede). |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 03.06.2014 22:58 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Får vel presisere at det er bruk av ung keeper som Perry er skeptisk til. Vil vel si at han har vært rimelig tilbøyelig til å gi unggutter sjansen ved små (og store) anledninger i fjor og i år.
Han tar uansett sjølkritikk på at RBK kan bli (enda) flinkere til å gi juniorspillere sjansen. |
Spilletid etter 11 runder, årskullene 94/95/96/97/98:
Aalesund:
(1995) Torbjørn Grytten: 362 min
(1997) Henrik Rørvik Bjørdal: 187 min
Bodø Glimt:
(1996) Morten Ã…gnes Konradsen: 268 min
Brann:
(1995) Kasper Skaanes: 895 min
(1994) Jonas Grønner: 644 min
(1995) Andres Vindheim: 450 min
(1994) Øystein Øvretveit: 90 min
(1995) Ã…dne Nissestad: 90 min
(1997) HÃ¥kon Lorentzen: 48 min
Haugesund:
(1994) Kristoffer Haraldseid: 597 min
(1996) Tor Andre Aasheim: 17 min
Lillestrøm:
(1994) Marius Lundemo: 722 min
(1994) Ohi Omoijuanfo: 341 min
Molde:
(1994) Mohamed Elyounoussi: 845 min
(1997) Sander Svendsen: 56 min
Odd:
(1994) Thomas Grøgaard: 990 min
Rosenborg:
(1994) Ole Kristian Selnæs: 163 min
Sandnes Ulf:
(1995) Vegard Skjørestad: 62 min
(1996) Zymer Bytyqi: 16 min
(1995) Niklas Sandberg: 13 min
Sarpsborg:
(1994) Olav Øby: 162 min
Sogndal:
(1994) Petter Strand: 960 min
(1996) Bjørn Inge Utvik: 631 min
(1995) Mathias Dyngeland: 540 min
Stabæk:
(1994) Daniel Granli: 971 min
(1994) Anders Trondsen: 911 min
(1996) Morten Thorsby: 400 min
(1995) Simen Omholt-Jensen: 85 min
(1995) Borger Thomas: 2 min
Start:
Ingen
Strømsgodset:
(1995) Marius Høibråten: 729 min
(1994) Martin Rønning Ovenstad: 663 min
(1996) Iver Fossum: 507 min
(1998) Martin Ødegaard: 174 min
(1994) Anders Gundersen: 90 min
Viking:
(1994) Kristoffer Haugen: 665 min
(1994) Veton Berisha: 444 min
VÃ¥lerenga:
(1994) Ghayas Zahid: 578 min
(1995) Herman Stengel: 312 min
(1995) Kamran Ali Iqbal: 164 min
(1994) Fitim Kastrati: 15 min
(1995) Mathias Blårud: 10 min
(1996) Simen Olafsen: 1 min
I godt selskap med klubber som Sarpsborg og Start. Enda vi er en av klubbene som er best representert på aldersbestemte landslag. Flaut, rett og slett. |
|
Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 03.06.2014 23:07 Post subject: |
|
|
Så ligger det kanskje litt mer bak disse tallene også? Hvem i forsvar og angrep mener du vi skulle gitt spilletid i TL, og på bekostning av hvem? |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 03.06.2014 23:14 Post subject: |
|
|
Vi må tørre å gi ungguttene innhopp.
Kampen mot Brann er jo skrekkeksempelet på hvor Perry stå ift. talentene våre. Kampen er avgjort, kun minutter gjenstår.... på benken sitter et av de største talentene klubben har hatt de siste årene. Det tredje byttet gjenstår. Inn kommer Mikkelsen. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 03.06.2014 23:24 Post subject: |
|
|
Dew!
Støtter deg i alt, her! Bare en balleløs trener - med Norges beste juniorer de siste sesongene i besittelse - tør faktisk ikke å bruke én eller flere juniorer i noen kamper. Kanskje med unntak av 1. og 2. runde i cupen. Hvor feigt og lite utviklende er ikke dét?
Talentutviklingen, eller rettere sagt nye tilskudd til A-laget, har stoppet helt opp med Hansen bak roret. Når man også ser at Berntsen og Selnæs ble tatt opp i 2011, så er det vel ingen juniorer som har fått prøvd seg etter Hansens inntreden. Du sa det Dew - flaut! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.06.2014 23:55 Post subject: |
|
|
Selnæs fikk i perioder bra tillit i fjor, det samme med Berntsen i år. Føler det er mer interessant å se på tidspunktet for når ungguttene etablerer seg, noe som altså sistnevnte er i ferd med å gjøre nå. Kan ikke forvente at en ny juniorspiller etablerer seg hver sesong, så syns ikke det er helsvart.
Men ingen tvil om at de som er enda yngre bør få innhopp i serien, ikke bare sitte på benken.
Zorac wrote: | Ser den 2mas, men tredjekeeper er det ikke akkurat ofte man bruker. Og Storevik er jo blitt relativt rutinert tross alderen. |
Storevik er jo hospitant, med på treningene som tredjekeeper og spiller rundt to av tre RBK2-kamper, så tror han har rimelig bra arena for tida. Tror derfor han ikke sjøl reagerer så kraftig på at Stubhaug er tilkallingsvikar. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 04.06.2014 00:05 Post subject: |
|
|
Kjenner unggutta best fra børskarakterer i RBK2, og ser ingen klare kandidater i så måte.
Men er VELDIG enig i at de få kampene vi greier å punktere så må det ungkalver inn om vi virkelig mener noe med dem. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.06.2014 00:12 Post subject: |
|
|
sveininge wrote: | PJH uttrykte ganske klart at han mener Storevik ikke er god nok. Når du garanterer at han "hadde holdt", regner jeg med du tar i. Hvis Lunna hadde blitt skadet i første åpningskamp slik at Storevik måtte vært god nok (Stubhaug ble først og fremst hentet som midlertidig andrekeeper), tror jeg Hoftun ville blitt kjeppjaget fra Trondheim. Virker for meg som en situasjon hvor ledelsen får kritikk uansett utfall. Jeg synes løsningen med å sikre seg virker klart mest fornuftig. |
Det er i seg selv intet problem at vi henter en tredjekeeper (og har Storevik som fjerdemann), men det blir for meg litt merkelig å hente et fjerde keeperalternativ når vi i utgangspunktet kun har en høyreback og tidvis en perkær midtstoppersituasjon, som "får være som det er" grunnet økonomi. Jeg ser at det var Gamst spesifikt klubben ville ha når de hentet det ørtende indreløper/vingalternativet, men det er kanskje ikke der vi burde bruke den ekstra eksterne kapitalen når vi først har muligheten. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 04.06.2014 00:16 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Tror derfor han ikke sjøl reagerer så kraftig på at Stubhaug er tilkallingsvikar. |
Nå bruker riktig nok Storevik favoritt-knappen relativt ofte ser det ut til. Men han trykka favoritt på disse to tweetene da Stubhaug ble henta i mars.
Kent Ove Hagen wrote: | eller at de beviser at RBK ikke er en så satsingsklubb for unge som de vill ha det til |
Sistnevnte var et svar på følgende tweet fra tidligere juniorspiller Jon Arne Kråkenes.
Jon Arne Kråkenes wrote: | RBK henter inn ny keeper. Hoftun mener at J. Storevik ikke har erfaring. Det er vel et signal på at Jacob bør komme seg ut og få erfaring? |
Så jeg kan ikke se for meg at Storevik skal være superhappy over å ikke få sjansen. |
|
Back to top |
|
 |
25 Proff
|
Posted: 04.06.2014 00:25 Post subject: |
|
|
Storevik ble visstnok nærmest forbanna da Stubhaug kom inn tidligere i år, noe han også ga klar beskjed om i møter med klubbens sportslige ledelse. _________________ GPT |
|
Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 04.06.2014 00:53 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: |
Det er i seg selv intet problem at vi henter en tredjekeeper (og har Storevik som fjerdemann), men det blir for meg litt merkelig å hente et fjerde keeperalternativ når vi i utgangspunktet kun har en høyreback og tidvis en perkær midtstoppersituasjon, som "får være som det er" grunnet økonomi.. |
Hvis du tenker på det som et fjerde keeperalternativ eller tredjekeeper, så fremstår det jo selvfølgelig merkelig. Men det er jo ikke tilfellet. Stubhaug ble hentet som midlertidig andrekeeper, eller tilkallingsvikar, ikke en tredjekeeper. Når vi har både Ørlund og Lund Hansen friske vil Stubhaug bruke tiden på studier i Bergen. Kan heller ikke se for meg at Stubhaug koster oss mye, derfor var det mulig til tross for økonomien vår.
Gamst og Riski er selvsagt en annen historie. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 04.06.2014 07:50 Post subject: |
|
|
Dew wrote: | Vi må tørre å gi ungguttene innhopp.
Kampen mot Brann er jo skrekkeksempelet på hvor Perry stå ift. talentene våre. Kampen er avgjort, kun minutter gjenstår.... på benken sitter et av de største talentene klubben har hatt de siste årene. Det tredje byttet gjenstår. Inn kommer Mikkelsen. |
Veldig enig  |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 04.06.2014 13:27 Post subject: |
|
|
Ungguttene må få sjansen ja, de største talentene bør få prøve seg på A-laget. Det at ingen imponerer veldig på RBK2 trenger ikke ha så mye å si, de har ikke det beste laget i år så de styrer jo ikke akkurat kampene og kommer til å slite i bunn av 2 div i år, ikke lett å storspille på et svakt lag.
Men det er ikke eneste grunnen, husker for noen sesonger siden at Paul Pogba storspilte for Man Utd sitt U18 lag men når han kom opp på U21/reservelaget så var han ikke like imponerende. Varierte veldig i prestasjonene og var sjeldent på topp, men når han fikk innhopp i PL så viste han hva som bodde i han, og alle vet jo hvor han er i dag kun 2 år senere. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 04.06.2014 16:46 Post subject: |
|
|
Et annet poeng er at RBK jr slo Stabæk i semien i fjor. Stabæk spiller nå med 8-9 av disse hver runde. Fasit er at de ligger over oss og har spilt bedre fotball enn oss så langt. Det sier alt for meg.. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
|