View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
DavidWatts Junior
|
Posted: 19.01.2013 17:00 Post subject: |
|
|
Det ryktes at Morten Strand skal bli med A-laget til La Mange. Noen som vet hvilke juniorer som skal samle sammen vester og kjegler? _________________ I wish I could be like David Watts, fafafafafafafafa. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 19.01.2013 17:02 Post subject: |
|
|
Morten Strand? Det tror jeg ikke før jeg får se det. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.01.2013 18:36 Post subject: |
|
|
Lundal skal være nærmest - i tillegg til Sørloth, som er spikret. |
|
Back to top |
|
 |
Ræven Rutinert
|
Posted: 19.01.2013 19:37 Post subject: |
|
|
Strand er ikke god nok for 2. divisjon ennå, så det virker ganske fåfengt. |
|
Back to top |
|
 |
obri Proff
|
Posted: 20.01.2013 18:44 Post subject: |
|
|
Kan jo være PJH ser noe i Strand
som vi supportere ikke ser. _________________ Kjem alltid en ny kamp ..... |
|
Back to top |
|
 |
DavidWatts Junior
|
Posted: 20.01.2013 23:12 Post subject: |
|
|
Vi får se. Kilden min BØR være bunnsolid, men hvem vet. _________________ I wish I could be like David Watts, fafafafafafafafa. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 21.01.2013 15:39 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Morten Strand? Det tror jeg ikke før jeg får se det. |
http://www.rbk.no/news/ar...l-la-manga
Nå ser du det , så det er bare å begynne å tro:) hehe |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 21.01.2013 15:48 Post subject: |
|
|
Meget ovverraskende. Seriøs type strand, men etter mitt syn begrenset med ferdigheter. Er vel også midtbanespiller, har vel god dekning der? _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 21.01.2013 15:54 Post subject: |
|
|
Har han noen ekstremferdigheter da? Eller jevnt over en traust type som ferdighetsmessig ikke burde vært med? |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 21.01.2013 16:03 Post subject: |
|
|
Syns han virker som en seriøs type som jobber knallhardt. Uansett moro for en gutt fra rørvik. _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 21.01.2013 16:54 Post subject: |
|
|
Willoch wrote: | en gutt fra rørvik. |
Pirke pirke, men Strand er fra Leka.  |
|
Back to top |
|
 |
seler Senior
|
Posted: 21.01.2013 16:55 Post subject: |
|
|
Overhodet ingen ekstremferdigheter. Kan forsåvidt sammenlignes litt med Svensson, men er selvfølgelig ikke i nærheten når det kommer til frekvens, ballvinneregenskaper etc...Merkelig at han er med, men det sier vell litt om hvor traust og dårlig det står til på juniorsia i RBK for tida. _________________ 'In my time at Anfield we always said we had the best two teams on Merseyside - Liverpool and Liverpool reserves |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.01.2013 22:12 Post subject: |
|
|
– Trond Henriksen kom bort til meg på treningsfeltet og lurte på om jeg var «gira på å trene i varmere strøk». Svaret var enkelt, gliser Strand som nå håper at 14 dager i Spania med A-laget kan føre ham nærmere et opprykk fra juniorstallen.
– Det er et stykke igjen, men samtidig gjør dette at det stykket blir betraktelig kortere, sier lekaværingen.
Les mer: Strand med til La Manga
Som diskutert i Sørloth-tråden kan det virke som om 95-modellene slipper til for å bli inspirert, mer enn at de er så veldige aktuelle for opptak i A-stallen? |
|
Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 21.01.2013 23:33 Post subject: |
|
|
Hvis han er så seriøs som folk på forumet skal ha det til, synes jeg det er greit at han får bli med til La Manga fremfor en høy fyr med høyt o2-opptak. Kanskje inspirerer det spilleren til å jobbe _enda_ hardere og dermed leve opp til navnet sitt, hvem vet?
Jeg synes i alle fall det blir utidig å avfeie 95-modeller som "trauste". De har jo mange år igjen av utviklingen sin. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
Back to top |
|
 |
apresthus Proff
|
Posted: 21.01.2013 23:41 Post subject: |
|
|
Hardt arbeid og god instilling bør ikke undervurderes... det menneskelige konseptet med "talent" har fått alt for stor betydning og utfoldelse i samfunnet etter min mening, mye på grunn av pop kultur og media. Det at noen automatisk skal være god på noe som helst fra de er født er ganske "far fetched".
Man kan ha noen genetiske fortrinn, men bak enhver suksessfull spiller ligger det uansett mange timer med trening, dedikasjon, og vilje. Andre faktorer som miljø og familie har også mye å si.. Var vel svært få som var flinke til å kjøre bil første gangen de satte seg bak rattet. Får håpe han er en av de som virkelig er villig til å "go the extra mile"... |
|
Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 22.01.2013 01:34 Post subject: |
|
|
Helt ok om én blir med for å vise gode holdninger, uten at han nødvendigvis har det største talentet. Det bør lønne seg å jobbe hardt på treninger og være seriøs i treningsarbeidet. Dette bør friste flere unge trøndere til å melde overgang til Rosenborg, der man kanskje i de siste årene har vært litt for opptatt av å ta vare på de med aller størst talent, jf. en del unge gutter som implisitt/eksplisitt har snakket negativt om RBK.
Om Strand aldri blir en RBK-spiller, får han kanskje et bra inntrykk av klubben i etterkant når han opererer som en hardtkjempende midtbanespiller i en noe mindre klubb, og ryktet sprer seg.
Man skal fremdeles dyrke de virkelig store talentene og disse skal selvsagt prioriteres, men hvorfor ikke gi en kar som har vist gode holdninger og vært seriøs i treningsarbeidet sitt et "wild card" med A-laget? Jeg tror ikke det bare vil friste Strand selv, men også andre til å jobbe enda hardere på treningsfeltet. Og kanskje er man heldig, og gjør et strålende opphold slik at det hele kan ende med en uventet RBK-karriere for denne holdningssterke karen, som dog ikke var det største talentet som 16/17-åring.
Jeg liker PJH sin nye policy. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 22.01.2013 07:34 Post subject: |
|
|
Såfremt gutten kan gjøre en habil jobb på treningene og henger med på tempoet, og det er ingen andre blant juniorene som peker seg ut som potensielle hospitanter på A-laget, så bør så absolutt god innsats belønnes. De fleste har jo ikke det 'lille ekstra' som gjør at de skiller seg ut og kan ta steget fra habil junior til toppidettsutøver, men når man ser noen som trener godt og kunne kommet langt om han hadde hatt det lille ekstra, så premier den spilleren. Kanskje blir det karrierens høydepunkt å få være med på RBKs A-lag på treningstur til Syden.
Husker selv fra min egen idrettskarriere den gangen jeg fikk klubbens bestemannspremie for året som hadde gått, og hvor stolt jeg var. I ettertid var det kanskje den premien jeg satte mest pris på. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 29.01.2013 17:35 Post subject: |
|
|
Strand på U18 sammen Sørloth og Lundal.
http://www.namdalsavisa.n...468870.ece _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 04.02.2013 14:36 Post subject: |
|
|
Morten Strand har fått vist seg fram for Per Joar Hansen og Rosenborg. Det ga mersmak!
Per Joar «Perry» Hansen vil gi Morten Strand flere muligheter til å vise seg fram på
Han ble tatt med for å komplementere troppen som nå en uke har spilt treningskamper i turneringa Copa del Sol på La Manga – men lekaværingen har imponert såpass at RBK-trener Per Joar Hansen mener unggutten vil få flere muligheter på A-laget.
– Morten har gjort en fin figur her nede på La Manga. Han har fått en del spilletid og har vist at han har stor løpskapasitet, god innsatsvilje og er en spiller som tydelig har ambisjoner. Nå håper jeg han tar med seg denne inspirasjonen heim til Trondheim og jobber videre for å ta nye steg, sier RBK-treneren.
Artikkel og videointervju med Perry og Strand i NA: Unggutt med lovende RBK-framtid
Morsomt dette. I hvert fall med tanke på at han for to år siden knapt hadde spilt en seriekamp! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
obri Proff
|
Posted: 05.02.2013 14:46 Post subject: |
|
|
Artig med Strand, målfarlig og løpssterk. Kommer på løp fra dypet
og er alltid i bevegelse og farlig i motstanders boks. Tror vi får se mye
til denne karen i fremtiden. _________________ Kjem alltid en ny kamp ..... |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 22.09.2013 19:31 Post subject: |
|
|
http://www.namdalsavisa.n...875595.ece
– Har du den rette drivkrafta?
– Du, ta skriveblokka di opp fra jakka di. Han der, sier Bjørn Hansen og peker på Strand som kommer gående.
– Han der kommer til å bli Rosenborg-spiller en dag, sier Hansen og retter på brillene.
Strand smiler - og takker for rosen før Hansen fortsetter:
– Men har du den indre «driven»? Det vet bare du. Det kan ikke jeg se. Du kan være så flink du bare vil på trening, men er det de rette tingene som motiverer deg, eller er det andre ting? sier han.
Strand prøver å smette inn en setning, før Hansen igjen fortsetter:
– For du vet. Det har vært tusen spillere her som kunne ha blitt RBK-spillere, men som ikke har hatt den rette drivkraften. Det er ikke pengene, ikke kjendisstatusen eller alt det fører med seg som har gjort at Erik Hoftun, Bent Skammelsrud og Roar Strand har oppnådd det de har gjort; det er fordi de elsker å spille fotball, sier Hansen. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 22.09.2013 22:21 Post subject: |
|
|
Bilde fra artikkelen i Namdalsavisa.
Lerkendal i Lego.
Noe å motivere ungene til når regnværsdagene kommer fremover. Har dog ikke råd eller plass til å la dem sette tilskuerrekord. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.12.2013 13:53 Post subject: |
|
|
Årsaken er for høye leververdier som har plaget RBK-spilleren i over fem måneder.
– Det har gått utrolig lang tid. Mye lengre tid enn forventet. Men jeg tok noen prøver nå like før jul, og de var positive. Nå holder verdiene på å nærme seg at jeg kan trene for fullt igjen, sier Strand som før sykdommen Strand regelmessig trente med A-laget i år. Tre treninger i uka har gitt ham en forsmak på hva som kan vente i framtida.
– Nå vil jeg bare spille igjen. Jeg trives ikke så godt på benken, sier Strand og smiler mens han dirigerer lagkameratene fra sidelinja.
Når han nå returnerer til Trondheim over nyttår, venter kontraktsmøte på Brakka. Kontrakten til 18-åringen går ut ved nyttår.
Les mer: Usikker på RBK-framtida |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 18.01.2014 14:43 Post subject: |
|
|
Rosenborg Ballklub signerte denne uken en ny kontrakt med 18-Ã¥ringen Morten Strand fra Leka.
– Jeg endte opp med å forlenge kontrakten min med seks måneder. Rosenborg ønsket å binde med for ett år, men det ville jeg ikke selv, sier Strand til Namdalsavisa.
Han ønsker å vurdere sine muligheter for å spille andre steder, så fort han blir frisk.
http://www.t-a.no/sport/a...tp2NnkhYy4 _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 18.01.2014 15:51 Post subject: |
|
|
Nekter å skrive ettårskontrakt med RBK. Skal bare ha halvårskontrakt, sånn at han kan få lønn mens han blir frisk og rekker å trene seg opp til han kan stikke en annen plass i sommer.
Skulle revet istykker kontrakten og kastet den i søpla. Morten Strand vet jo like godt som alle andre at han aldri blir god nok for RBK, så han bør virkelig verdsette at klubben vil ha han i det hele tatt. Bortskjemte unger. |
|
Back to top |
|
 |
|