English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fremtidige SL-kandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 64, 65, 66, 67, 68  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4932

PostPosted: 03.12.2019 14:10    Post subject: Reply with quote

Jeg ser likheter. Kontaktnettverk. Organitorisk tankegang. Strategi. Logistikk. Fotballfaglig. Rett og slett mange egenskaper som er forenelig i de to rollene.

Last edited by Montana on 03.12.2019 14:11; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2468

PostPosted: 03.12.2019 14:10    Post subject: Reply with quote

Jeg er positiv til Dorsin. Ikke fordi jeg tror han er det beste vi kan få, men rett og slett fordi vi like gjerne kan ende opp med Nils Johan Semb, Rune Bratseth eller Bård Wiggen.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3906
Location: Oslo

PostPosted: 03.12.2019 14:14    Post subject: Reply with quote

Hva tenker Dorsin om Horneland, noen som vet?
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4932

PostPosted: 03.12.2019 14:17    Post subject: Reply with quote

Hva tenker Martin Ødegaard om Horneland
Back to top
View user's profile Send private message
razzle
Proff


Joined: 11 Sep 2016
Posts: 277
Location: Sarpsborg

PostPosted: 03.12.2019 14:27    Post subject: Reply with quote

Faktisk ganske positiv hvis dette stemmer, Micke er nok den eneste fra egne rekker som ikke får meg til å kaldsvette. Han har nettverk gjennom jobben som agent, har RBK-arven i ryggmargen, er så trøndersk som en svenske kan bli, kan å håndtere penger og har hodet på rett plass. Tror også han kan være en viktig påvirkningskraft i en eventuell trenerjakt, da han har vært ute av klubben i noen år og ikke har noen tilknytning til NFF, samtidig som han har vært med på mange av trenerbyttene og vet veldig godt hva det trønderske publikumet krever.
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2974

PostPosted: 03.12.2019 14:31    Post subject: Reply with quote

Det positive med å få inn Dorsin er at han er en som vet hvordan RBK skal spille: offensiv og underholdende fotball. Noe som er stikk motsatt av det Horneland står for.

Med Dorsin inn som SL vil nok trykket på Horneland bli enda større.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4932

PostPosted: 03.12.2019 14:43    Post subject: Reply with quote

razzle wrote:
kan å håndtere penger


Link?
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 03.12.2019 14:50    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Hva tenker Martin Ødegaard om Horneland


En av dine mindre heldige kommentarer, Montana...

Klart det er relevant hvordan "kjemien" vil bli mellom trener og sportslig leder!
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.12.2019 15:25    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Dorsin er et typisk RBK-valg her, og det er overhodet ikke positivt ment.

Virkelig fisking kun i den lille søledammen som samler seg opp ved terrassen hver gang det regner (ja, her kan man lese metaforer så mye man gidder). Ingen erfaring fra rollen, og det eneste positive man kan si er at han har puslet som agent (hurra), har vært venstreback strengt tatt utenfor vår gullalder (typisk kvalitetstegn), og har noe jussbakgrunn han ikke bruker (og hva betyr egentlig det?). Er Dorsin i det minste en ekte Rosenborger med tanke på eierskap til spillestil? Det tviler jeg faktisk ordentlig hardt på.

Klarer ikke se at dette skal løse noe som helst. Jeg liker egentlig Dorsin, sier ikke at han er elendig, men det er Bjørnebye på nytt. Rosenborg som er seg selv like, og tror at alle svarene fins i sin egen facebook-gruppe.

Hvis det blir sånn.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 03.12.2019 15:29    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg synes Dorsin er et typisk RBK-valg her, og det er overhodet ikke positivt ment.

Virkelig fisking kun i den lille søledammen som samler seg opp ved terrassen hver gang det regner (ja, her kan man lese metaforer så mye man gidder). Ingen erfaring fra rollen, og det eneste positive man kan si er at han har puslet som agent (hurra), har vært venstreback strengt tatt utenfor vår gullalder (typisk kvalitetstegn), og har noe jussbakgrunn han ikke bruker (og hva betyr egentlig det?). Er Dorsin i det minste en ekte Rosenborger med tanke på eierskap til spillestil? Det tviler jeg faktisk ordentlig hardt på.

Klarer ikke se at dette skal løse noe som helst. Jeg liker egentlig Dorsin, sier ikke at han er elendig, men det er Bjørnebye på nytt. Rosenborg som er seg selv like, og tror at alle svarene fins i sin egen facebook-gruppe.

Hvis det blir sånn.


Cirka 1000 % enig.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 03.12.2019 15:35    Post subject: Reply with quote

Samme her. Dorsin er en gedigen nedtur som symbol på tankesettet på Brakka. Det er selvsagt ikke sikkert dette går i driter'n så det synger, men det absolutt ingen ting ved en eventuell ansettelse av Dorsin som sportslig leder som tyder på at man har lært noe som helst. God Prosess™ er fortsatt det det alltid har vært, tydeligvis.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1193

PostPosted: 03.12.2019 15:37    Post subject: Reply with quote

Ny venstreback inn ja. Vel, jeg er relativt positiv enten det blir Coolen eller Dorsin. Klarer ikke å se at de som er på jobb på Brakka klarer å hoste opp noe bedre, jf siste treneransettelse.

Positivt med Dorsin er at jeg innbiller meg at han er tøff nok til å ta en del vanskelige avgjørelser rundt spillerlogistikken, tenker da mest på folk som må ut. Og at jeg innbiller meg at han også tør å utfordre hovedtrener på en bedre måte enn det Bjørnebye gjorde.

Angående Coolen er nok han langt fra tøff nok (virker bare som en ekstremt sympatisk fyr), men som virker til å ha hodet på rett plass, og ikke minst har gått 4-3-3 skolen og vet hva som kreves der.

Så skulle jeg selvfølgelig ønske at det første ny SD måtte gjøre var å finne en ny trener, men så heldige er vi vel neppe.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4932

PostPosted: 03.12.2019 15:37    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Montana wrote:
Hva tenker Martin Ødegaard om Horneland


En av dine mindre heldige kommentarer, Montana...

Klart det er relevant hvordan "kjemien" vil bli mellom trener og sportslig leder!


Jada, men jeg tror sannsynligheten for at noen vet svaret er lik på begge spørsmålene.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 03.12.2019 16:15    Post subject: Reply with quote

Det er relativt stor sannsynlighet for at "noen" stiller spørsmål til Dorsin om dette, men det er ca null sannsynlighet for at Martin Ødegård blir spurt Smile
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4932

PostPosted: 03.12.2019 16:37    Post subject: Reply with quote

Om jeg var Dorsin og posisjonerte meg for en lederjobb i Rosenborg hadde jeg nok passet på at meningen min om sittende hovedtrener ikke ble offentlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2131

PostPosted: 03.12.2019 17:02    Post subject: Reply with quote

Dorsin er et erketypisk rbk-valg som illustrerer hvorfor ting har gått galt, likevel har jeg av en eller annen grunn en god magefølelse uten at det betyr noe som helst.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 03.12.2019 17:04    Post subject: Reply with quote

Er vel ikke uventet om det blir en med klumpfoten i RBK-smørja som blir tilbudt jobben, og som ikke har nok selvinnsikt til å takke nei. Så her er alt ved det gamle. Dorsin, Kvarme eller annet lommerusk fra hin hårde dager, jeg gremmes. Nei faktisk, jeg skjemmes mye mer enn jeg gremmes.
Back to top
View user's profile Send private message
Tony
Junior


Joined: 04 Aug 2017
Posts: 85

PostPosted: 03.12.2019 17:19    Post subject: Reply with quote

Hvem vet, kanskje han har noe å bidra med? Det blir uansett som å ansette en nyutdanna som direktør. Ikke hos mange etablerte aktører i næringslivet det skjer.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 03.12.2019 17:46    Post subject: Reply with quote

Dorsin til rbkweb wrote:
- Rollefordelingen er viktig. Jeg vet ikke hvilken fordeling de har nå, men jeg mener den sportslige lederen bør være sjefen over treneren. Altså ha siste ordet.



OK, dette sa altså Dorsin for 3 år siden... skal tro om han har endret mening? Confused
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Platon.XI.XI
Senior


Joined: 09 Oct 2019
Posts: 204
Location: Trondheim

PostPosted: 03.12.2019 18:04    Post subject: Reply with quote

Dorsin skal ikke bli sportslig leder. Han skal huskes som den han var. Og han skal ikke "lære" seg å være sportslig direktør i Rosenborg. Er det noe denne klubben trenger nå så er det erfaring og faglig tyngde innen sin spesifikke rolle. Spesielt som SL. Og det holder ikke at du har spilt fotball, spilt i klubben, eller har vært agent i en tidsperiode som tilsvarer et svangerskap.
Det vi trenger er et menneske med en god CV som kan vise til positive resultater.
Dorsin kan få jobb hvis han er arbeidsledig. Han kan få hjelpe til med guttelaget. Han passer nok bedre i rollen som en slags mentor for ungdom.

Sjer mæ ut som en kandidat te sportslig leder du.. Pøøh!
_________________
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.


Nils A. Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 03.12.2019 18:24    Post subject: Reply with quote

Verre innavl enn i "Picnic med døden".
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5351
Location: Ski

PostPosted: 03.12.2019 18:35    Post subject: Reply with quote

Gammel helt?


Kjøp!!

Jeg gir opp.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 03.12.2019 18:37    Post subject: Reply with quote

Glimrende med Dorsin. Har trua her.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 989

PostPosted: 03.12.2019 18:37    Post subject: Reply with quote

EsseFjes wrote:
Dorsin skal ikke bli sportslig leder.


Alt tyder på at han fort blir nettopp det, så her må du nok forberede deg på å bli skuffet.

EsseFjes wrote:
Er det noe denne klubben trenger nå så er det erfaring og faglig tyngde innen sin spesifikke rolle.

I utgangspunktet enig, men hvilke realistiske kandidater har RBK? Det er skremmende få sportslige ledere innenfor RBKs rekkevidde som har noe å vise til, og det er fullstendig katta i sekken å hente noen fra det store utlandet som knapt har kjennskap til norsk fotball.

EsseFjes wrote:
det holder ikke at du har spilt fotball, spilt i klubben, eller har vært agent i en tidsperiode som tilsvarer et svangerskap.

Mange vil påstå at det er en klar fordel for en sportslig leder å ha spilt fotball på høyt nivå selv og dermed har forståelse for mekanismene som påvirker fotballspillere. Kjennskap/respekt for klubbens kultur er også noe som mange etterlyser i en ny sportslig leder. Dorsin har forøvrig jobbet som agent i tre og et halv år nå, som er lengre enn det tar å fullføre en bachelorgrad, og betydelig lengre enn et svangerskap (til og med når vi tar høyde for elefanter, som har svangerskap på 22 måneder).

Av de realistiske kandidatene så er Dorsin en av de absolutt mest fornuftige valgene. Han kjenner klubben, han kjenner mekanismene i den profesjonelle toppfotballen både som spiller og agent, han har juridisk utdanning og virker generelt som en skikkelig fyr. Gi meg navnet på en bedre kandidat.
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1129
Location: Drammen

PostPosted: 03.12.2019 18:54    Post subject: Reply with quote

Dorsin - positivitet og lederegenskaper! Kjenner klubben inn og ut og har med seg i tillegg negative erfaringer fra klubber som Cluj. Legg på 3 år med erfaring fra sirkuset rundt overganger og spillerkontrakter ...og en juristutdanning. Ja! Hvorfor ikke?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 64, 65, 66, 67, 68  Next
Page 65 of 68

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb