English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 181, 182, 183 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 20.07.2018 01:22    Post subject: Reply with quote

Dette blir antageligvis 3-4 år ørkenvandring med ulike trenere som kommet og går hvor et eller annet ikke funker, før Kåre kommer tilbake i sin andre trenerperiode og gir oss masse trofeer.
Back to top
View user's profile Send private message
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 20.07.2018 01:32    Post subject: Reply with quote

Sett utenfra er nok det et veldig sannsynlig scenario at dere nå får en periode med sportslig ustabilitet og en rekke trenerbytter.

Kommer nok fremdeles til å vinne mer enn dere taper, men resultatene dere har hatt under Ingebrigtsen ser jeg det som usannsynlig at dere får de kommende sesongene.

Det er ikke bare bare å komme til RBK og skape suksess. Det viste perioden etter Eggen.

En mann som Jønsson som kom fra knallsuksess i Stabæk ble vel mest latterliggjort i RBK. Hamren hadde fremganger, men blåste sykt mye penger og om jeg minnes var ikke spillestilen helt poppis da heller.

Vi andre får egentlig bare takke Koteng & co.
Back to top
View user's profile Send private message
Noah FC
Rutinert


Joined: 27 Aug 2012
Posts: 530
Location: Namsos

PostPosted: 20.07.2018 01:55    Post subject: Reply with quote

Wenger i intervju med franske RTL:

- Jeg er en person som kan like nye ting og forandringer, men jeg kan også like utfordringer. Jeg var litt for fanget av min trang for utfordringer, forklarer han.

68-åringen uttaler i samme intervju at han vil ta en avgjørelse om sin fotballframtid i løpet av de kommende månedene.

Niklas ta en tlf da?
_________________
Ja. D va d da. Sei d.
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2974

PostPosted: 20.07.2018 03:06    Post subject: Reply with quote

Er vel flere som har nevnt det, og det slo meg under Guns n'Roses konserten: Ã…ge Hareide!

Han har nå gjort et bra VM med Danmark. Har tidligere uttalt at han burde vært i Rosenborg lengre enn det ene året han var her.

Han avslutter på topp som dansk landslagstrener og blir RBK trener.

Dette vil ikke overraske meg...
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 20.07.2018 03:14    Post subject: Reply with quote

Har vel tidligere sagt at han er "ferdig" med norsk klubbfotball, om jeg ikke husker helt feil. Hadde ikke gjort noe med en klar og sterk leder som kan sitt fag. Hadde ikke gjort noe med Hareide inn portene. Tok Malmø til CL etter han tok over etter Rikard Norling. Spennende tid fremover, med mange rykter.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7840

PostPosted: 20.07.2018 03:23    Post subject: Reply with quote

1. Han står ikke for den fotballen Koteng uttrykkelig beskrev vi skulle spille i dag på pressekonferansen.
2. Han går neppe fra jobben som dansk landslagstrener.
3. Rune Bratseth sitter i styret. For de som kanskje er for unge: «Han er uspiselig for Rosenborg»
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 776

PostPosted: 20.07.2018 04:26    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
https://en.m.wikipedia.or...el_Laudrup

Helt urealistisk?


Tenkte på den karen jeg også.
Men prisen er nok et godt stykke over det vi kan rutte med, tenker været og livet er litt bedre i Qatar enn i Trondheim også.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 20.07.2018 04:44    Post subject: Reply with quote

Tenker nok at Qatar er en tulleplass for en trener, så hvorfor skulle han ikke ta sjansen på Rosenborg? Selvfølgelig, hvis det bare handler om penger fremfor sportslige utfordringer, så blir det selvfølgelig umulig. Men hvem vet, man fikk plutselig Bendtner til RBK, hvorfor skulle man da ikke få inn en trenerstørrelse à la Michael Laudrup?
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
Johnny Rainbow
Rutinert


Joined: 11 Aug 2011
Posts: 850
Location: København

PostPosted: 20.07.2018 06:24    Post subject: Reply with quote

Angående både Laudrup og Hareide som bliver nævnt her, så spiller de jo begge forkert type fodbold! Kåre var ikke underholdende nok, så er det ikke en bold trillende Laudrup eller en defensiv funderet Hareide vi skal have ind, det ville ikke give nogen mening
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 20.07.2018 07:07    Post subject: Reply with quote

Frktelig enig. Hareide spiller drillofotball, og jeg har fortsatt ikke tilgitt han for det som skjedde sist. Det er hundre prosent sikkert at vi skal prøve å finne en som kan spille underholdende 433. Jeg tror vi kommer til å lete blandt mindre meriterte karer i store klubber. Holland er ikke noe dumt sted å starte. Det kan godt tenkes at vi ender opp med å signere vikaren igjen, om resultatene resten av sesongen er gode.

Norske trenere tror jeg bare vi kan glemme. Den eneste som har CV nok er Deila, og han er litt opptatt om dagen. Det er vel også etterhvert ganske tydelig at han fungerer best med å langsiktig byygge opp småklubber. Han er nok mer en mann for Ranheim på sikt enn for RBK.

Det virker litt absurd å sparke Kåre nå, men når jeg har fått sovet på det, er det egentlig naturlig. Om vi skal fortsette å sikte mot CL, kan man ikke telle norske cup-pokaler når man skal gjøre opp status. Om vi hadde fortsatt med det, kunne vi like godt ha justert ned de langsiktige ambisjonene en smule.

Problemet nå er at en hver trener som har suksess med RBK, vil bli headhuntet til andre klubber. Man bør kanskje søke å bygge team og trenerkultur, like mye som å satse på ett kort.

Nå er hansken kastet og vi venter spent på de neste ukene. Det blir vel ikke all verden kjøping før man ser hvem som skal være sjef. Akkurat nå er det vel bare Henriksen tilbake fra de gamle gampene, og fordelen med han er at han akkurat nå er svært enkel å kvitte seg med.

Prosjektet er spennende. Så får vi håpe at styret holder kursen, og ikke drar opp noe skikkelig dustete fra hatten. Om jeg våkner opp til overskrifter om at solskjær er ny trener f.eks, sier jeg opp eurosportabonementet Smile
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6753
Location: South-west coast exile

PostPosted: 20.07.2018 07:15    Post subject: Reply with quote

Synd Maurizio Sarri ikke er trønder. Der snakker vi lengderetning.
Back to top
View user's profile Send private message
vegardj
Rutinert


Joined: 31 May 2009
Posts: 764

PostPosted: 20.07.2018 08:12    Post subject: Reply with quote

Jeg har null tro på at ledelsen i klubben har, eller kommer til å skaffe, kompetansen som må til for å finne en hovedtrener som er både god nok og spiller riktig type fotball. I beste fall får vi en ny Hamrén. En ny Kåre er utopi.
Back to top
View user's profile Send private message
SvennO
Rutinert


Joined: 21 Feb 2012
Posts: 589
Location: Norge

PostPosted: 20.07.2018 08:30    Post subject: Reply with quote

HEHe

https://www.suomifutis.co...er[quoten.

Quote:
Rosenborg, som spilte i Norges Eliteserien, sparket sin leder Kåre Ingebrigtsen på torsdag . Simo Valakari, som har jobbet hardt i roret av Tromsø IL, er kombinert med rykter som erstatter Ingebrigtsen
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6753
Location: South-west coast exile

PostPosted: 20.07.2018 09:04    Post subject: Reply with quote

Passer ikke inn i ambisjonsnivået som ble satt av Koteng i går. Jeg håper vi prøver oss på typer som Buvac, folk som har jobba under noen av verdens beste og som vil prøve seg for seg sjøl.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3136

PostPosted: 20.07.2018 09:47    Post subject: Reply with quote

vegardj wrote:
Jeg har null tro på at ledelsen i klubben har, eller kommer til å skaffe, kompetansen som må til for å finne en hovedtrener som er både god nok og spiller riktig type fotball. I beste fall får vi en ny Hamrén. En ny Kåre er utopi.


Dette er frykten min også. Om styret ikke klarer å finne en skikkelig god erstatter kan de ta hatten sin og gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7425
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 20.07.2018 09:50    Post subject: Reply with quote

Så på Facebook i kveld/natt at folk seriøst foreslo Kjetil Rekdal - hva tenker egentlig folk meg?
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 20.07.2018 10:50    Post subject: Reply with quote

vegardj wrote:
Jeg har null tro på at ledelsen i klubben har, eller kommer til å skaffe, kompetansen som må til for å finne en hovedtrener som er både god nok og spiller riktig type fotball. I beste fall får vi en ny Hamrén. En ny Kåre er utopi.


Det samme styret som altså fant Kåre og ga han jobben fast har du altså ikke troa på at klarer å finne gode nok trenere for RBK? Hvorfor har Koteng med styre mistet denne evnen?
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3136

PostPosted: 20.07.2018 10:58    Post subject: Reply with quote

De hadde da vitterlig litt flaks med Kåre? Rosenborg har en relativt dårlig "track record" når det kommer til treneransettelsen. Kåre var unntaket.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7425
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 20.07.2018 10:59    Post subject: Reply with quote

Tja, vil nå si at både Hareide, Høgmo og Hamrén var gode ansettelser?
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 20.07.2018 11:00    Post subject: Reply with quote

Hjulmand og Valakari som to hete navn slått opp i adressa. Skal si vi sikter høyt hvis det er tilfelle... Sad
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3751

PostPosted: 20.07.2018 11:01    Post subject: Reply with quote

Dukket opp et par navn nå der itromsø avslører at Rbk har Simo Valakari og den danske treneren Kasper Hulmand til Nordsjælland på en liste.

Kjenner jeg ble skeptisk nå.
Back to top
View user's profile Send private message
OzzeyH
Proff


Joined: 04 May 2011
Posts: 315

PostPosted: 20.07.2018 11:01    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/10...8469b.html

Klarer vi ikke å tiltrekke oss mere spennende enn dette?
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 20.07.2018 11:03    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner heller ikke helt den argumentasjonen. Jeg synes det var innlysende at Koteng nå ønsker å se litt bredere etter den neste hovedtreneren. Koteng vil ha Champions League tilbake, og det krever litt visjon. Etter Bendtner tror jeg Koteng føler vi kan sikte på høyere hylle mtp trener også. Han kommer ikke til å gi seg der. Det er en sinnsyk gamble, men jeg liker det litt.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7425
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 20.07.2018 11:04    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:
Hjulmand og Valakari som to hete navn slått opp i adressa. Skal si vi sikter høyt hvis det er tilfelle... Sad


Virker nå meg mest som tynn suppekoking fra Udresfeabifen det der, men...
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2974

PostPosted: 20.07.2018 11:05    Post subject: Reply with quote

Hjulmand - ok.

Valakari - veldig skeptisk....
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 181, 182, 183 ... 772, 773, 774  Next
Page 182 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb