English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
André Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 70, 71, 72  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6263
Location: Skottland

PostPosted: 20.08.2017 11:52    Post subject: Reply with quote

Bjørnebye er jo ikke trener. Så det er utenfor hans kontroll hva som skjer med spillere etter at de er signert. Derfor (Tomfor) mener jeg at problemene med å få Konradsen til å fungere som anker ikke er noe han bør klandres for. Det er Kåre som skal signalisere hvilke spillertyper han vil ha.

Det vi derimot kan identifisere og vurdere er den klare tendensen til profesjonalisering av spillerrekruttering. Det virker som at alt har en plan nå. Tidspunktet man velger å kjøpe spillere, både når det gjelder timing av bud og det å være i forkant av spillersalg, pluss tidspunkt på kontraktsforhandlinger og lengde på kontrakter virker rett og slett mere gjennomtenkt og planlagt enn hva som var tilfelle under Hoftun.

Hoftun var sikkert like flink som Bjørnebye til å identifisere spillere, men alt sammen virket planløst og slumpete.

Bare det å knytte til seg Hallvar Thoresen med sin erfaring som inhouse-speider i nederland kontra å sporadisk hive seg på mobilen til cowboy-speideragenter som Stig Torbjørnsen, vitner om en sportsdirektør som har en plan.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 20.08.2017 12:25    Post subject: Reply with quote

JESUS wrote:
Bare det å knytte til seg Hallvar Thoresen med sin erfaring som inhouse-speider i nederland


Ja, åssen er det det funker egentlig. Markus Henriksen, Dennis Johnsen, Jonas Svensson, Alexander Sørloth, Fredrik Midtsjø ... (Joda, dette er jo også ting som skjedde før Thoresen.) Men er det ikke meningen at erfaring som inhouse-speider i Nederland skal kunne føre lovende spillere fra Nederland til Trøndelag? Eller er det faktisk nederlendera som har ansatt ham, og vi har bare misforstått?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6263
Location: Skottland

PostPosted: 20.08.2017 12:29    Post subject: Reply with quote

Det jeg mener er at han har erfaring med hvordan en klubbansatt speider skal arbeide. I Norge er speidere noe helt nytt. Klubbene vet ikke helt hvordan speidere skal brukes og ansetter derfor sjørøvere med agentbakgrunn som speidere. Disse speiderne som ofte er ansatt på deltid og derfor fortsatt driver på med agentvirksomhet på si har ikke alltid rent mel i posen, og man kan ikke alltid stole på lojaliteten deres.

Jeg mener at Rosenborg bør utdanne sine egne speidere. Men da trenger vi først å tilknytte oss noen som har erfaring som ordentlig speider og vet hva jobben innebærer.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 20.08.2017 13:11    Post subject: Reply with quote

JESUS wrote:
Det vi derimot kan identifisere og vurdere er den klare tendensen til profesjonalisering av spillerrekruttering. Det virker som at alt har en plan nå. Tidspunktet man velger å kjøpe spillere, både når det gjelder timing av bud og det å være i forkant av spillersalg, pluss tidspunkt på kontraktsforhandlinger og lengde på kontrakter virker rett og slett mere gjennomtenkt og planlagt enn hva som var tilfelle under Hoftun.

Det virker veldig halleluja-stemning over det du kommer med for tiden i dine omtaler av sportslig ledelse. Mange nyfrelste med inntoget av 100% Jesus. Jeg er fortsatt ateist.

Vi har vært på kronisk etterskudd mtp overgangsvinduer i lang tid, og forsterkningene i sommer kom et vindu for sent. Hadde de vært her i vintervinduet hadde vi forhåpentligvis hatt fokus på CL-playoff nå. I år var sannsynligvis veien tilbake i CL fullt innen rekkevidde, noe vi ikke kan forvente mer enn hvert skuddår. Og kanskje forsvinner Midtsjø og Skjelvik utenfor norsk overgangsvindu, og da er vi i bakleksa igjen.

Det som for meg skiller overgangsvinduene under SIB fra Hoftun er kanskje at SIB virker å holde igjen noe fordi han heller håper på å være klar til å handle [et vindu eller to for sent om det må være sånn] om det kommer noen ektra gode tilbud, mens Hoftun var mindre kresen og fylte opp kvota med det som var tilgjengelig i større grad. Ellers har han vært god på å forlenge, lenge, med RBKs nøkkelspillere. Synd Skjelvik ikke ser ut til å føye seg inn i den rekken.

Når det gjelder Kåre så har han tilsynelatende truffet bra på å toppe den fysiske formen inn mot europa-kvallik, som han skal ha en god del cred for, men jeg ser ikke sammenhengen mellom det og dårlig offensivt samspill som vi har slitt veldig mye med i år. Og om Eliteserien ikke hadde vært i så dårlig forfatning som den har vært i år så hadde dårlig spill våren og forsommeren lett kostet oss serieledelsen og kanskje til og med sjansene på seriegull. Og det hadde vært total tjenesteforsømmelse av Kåre - her har han hatt flaks...

Men André Hansen? Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3136

PostPosted: 20.08.2017 13:43    Post subject: Reply with quote

Quote:
Og det hadde vært total tjenesteforsømmelse av Kåre - her har han hatt flaks...


Tja, dette spørs jo helt hvordan resten av sesongen utarter seg. Dersom vi treffer formtoppen nå og fyker fra alt og alle herfra og inn hadde det spilt liten rolle om vi lå 3 poeng bak istedenfor 7 poeng foran per dags dato.

Det var jo ikke alltid vi ledet ligaen med 7 poeng etter halvspilt under eggen heller, men vi hadde alltid en vanvittig formtopp mot høsten og da var det i grunn ingen som kunne ta oss på noe.
Back to top
View user's profile Send private message
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 20.08.2017 15:07    Post subject: Reply with quote

Så det du sier bananskrue, er at vi i år er på topp pga de samme årsakene som ga smurfebataljonen et par seriegull for noen år siden?
Jeg følger deg der altså, bare at vi har bedre spillermateriell, og at Molde slapp et ok+ lag ala Sarpsborg halsende i rævva mesteparten av første halvdel av sesongen..
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 21.08.2017 20:13    Post subject: Reply with quote

PL interesse for Keeper Hansen 😱😩
_________________
You`ll never walk alone!!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59411
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.08.2017 20:14    Post subject: Reply with quote

– Dersom Rosenborg kvalifiserer seg til Europa, og André fortsetter å levere prestasjoner på det nivået han gjør nå, skal det mye til for at han ikke blir solgt i januar. Jeg er ganske sikker på at det da vil komme interesse som kan tvinge frem et salg, sier Kevin Ingebrigtsen i agentselskapet Stars & Friends som representerer André Hansen.

(...)

Tilsynelatende har det vært stille rundt keeperen, og Hansen sier han ikke har hørt om konkrete bud. Men stillheten er langt fra total.

– Det er interesse rundt André. Antalyaspor så ham, og syntes han var helt klasse. Brighton har også sett ham live, sier Kevin Ingebrigtsen.

(...)

– Rosenborg kommer til å kreve 2,5-3 millioner euro for André. Men det brukes generelt mindre penger på keepere, og det er sjeldent såpass store overganger. Til sammenligning brukte Liverpool om lag 3,5 millioner euro da de hentet keeperen Karius fra Stuttgart i fjor vår, sier agent Kevin Ingebrigtsen.

(...)

Etter det Adresseavisen forstår, er ikke RBKs keeper lenger aktuell for den nyopprykkede engelske Premier League-klubben Brighton.

Les mer: Premier League-klubb så André Hansen ringside

Måtte vi unngå solid bud de kommende ti dagene ...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 21.08.2017 20:29    Post subject: Reply with quote

Vi selger jo ikke han uansett pris. Kan ikke ha kun Arild Østbø og en reservekeeper.

Litt synd om han drar. Trenger han til CL-kvalikk neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 21.08.2017 20:33    Post subject: Reply with quote

Er budet høyt nok blir han solgt.
_________________
You`ll never walk alone!!
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 21.08.2017 20:34    Post subject: Reply with quote

Husker kampen borte mot Stabæk i år. Perfekt kamp av Østbø - det eneste han manglet da i forhold til Hansen var dirigent-rollen Hansen er så betryggende god på.

Men er vel for mye forlangt at han skal levere årsbeste hver kamp. Aner ikke hvilken nivå han kan være truende til å levere jevnt på...

Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3682
Location: Oslo

PostPosted: 21.08.2017 20:58    Post subject: Reply with quote

Premier league-klubb har Hansen i søkelyset. (pluss) Neutral
Var vel bare spørsmål om tid i grunn.
Quote:
Jeg er – som alle andre – opptatt av å prøve å bli så god som mulig. Og alle skjønner at Norge ikke er det høyest mulige nivået i fotball. Jeg ser jo at andre fyker ut fra norske klubber og får prøve seg i utlandet. Det er inspirerende og jeg ønsker selvfølgelig på et tidspunkt å få den muligheten selv, sier mannen som i fjor skrev ny langtidskontrakt med RBK ut 2021.

– Det er interesse rundt André. Antalyaspor så ham, og syntes han var helt klasse. Brighton har også sett ham live, sier Kevin Ingebrigtsen. – Rosenborg kommer til å kreve 2,5-3 millioner euro for André som gjør ham uaktuell for den tyrkiske toppligaklubben Antalyaspor, mens agenten bekrefter at Brighton «har de pengene».

Etter det Adresseavisen forstår, er ikke RBKs keeper lenger aktuell for Premier League-klubben Brighton.

Jeg synes hele saken ble litt forvirrende etter den siste setningen da. Confused
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Brera
Proff


Joined: 30 Jun 2015
Posts: 256

PostPosted: 21.08.2017 21:11    Post subject: Reply with quote

Men lite overraskende at det er interesse rundt han. Tatt enorme steg de siste sesongene, og kan helt sikkert ta nivået i de største ligaene.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59411
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.08.2017 21:11    Post subject: Reply with quote

Man skal jo ha abonnenter. Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3682
Location: Oslo

PostPosted: 21.08.2017 21:17    Post subject: Reply with quote

Ser nå at dette er gammelt stoff her inne. Embarassed
edit: Til mitt forsvar bruker jeg Internet explorer.

_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6263
Location: Skottland

PostPosted: 22.08.2017 00:04    Post subject: Reply with quote

Brera wrote:
Men lite overraskende at det er interesse rundt han. Tatt enorme steg de siste sesongene, og kan helt sikkert ta nivået i de største ligaene.


Lite overraskende. Men de skal faen meg få betale for seg.
Back to top
View user's profile Send private message
pesa13ac
Junior


Joined: 06 Feb 2016
Posts: 75

PostPosted: 22.08.2017 12:31    Post subject: Reply with quote

Altså, at Sten Grytebust går foran André som andrekeeper på landslaget er for meg helt uforståelig. Hva må den mannen gjøre for å spille seg inn?
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1569

PostPosted: 22.08.2017 12:33    Post subject: Reply with quote

Hva tyder på at Grytebust blir prioritert over Hansen?

Noe jeg har mistet?
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3751

PostPosted: 22.08.2017 12:35    Post subject: Reply with quote

En dårlig og feil antagelse. Hansen er selvsagt foran.
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3887
Location: Levanger

PostPosted: 22.08.2017 12:35    Post subject: Reply with quote

Helt greit at Jarstein, som presterer på et jevnt høyt nivå i en av verdens beste ligaer, er førstevalget. Men jeg er ganske sikker på at Hansen står nest øverst.
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1569

PostPosted: 22.08.2017 12:37    Post subject: Reply with quote

Ja, at Nyland har blitt prioritert som 2. valg et par år nå er en gåte, men tviler på at det samme gjelder Grutebust.

Hansen er nok 2. valg nå. Regner med at han tar over som fast keeper innen et par-tre år, når Jarstein drar på årene.
Back to top
View user's profile Send private message
larenim
Veteran


Joined: 12 Jul 2005
Posts: 1072
Location: Sørlandet

PostPosted: 22.08.2017 12:56    Post subject: Reply with quote

Jeg og en kompis reflekterte over Andre Hansen i mål her forleden dag og vi var enige om at det som er nytt med Andre Hansen i forhold til tidligere keepere er at vi ikke frykter avslutninger fra motstanderlaget lenger.

Det er bra deilig med en keeper som er jevnt meget god med enkelte kanonkamper. Det er rart at vi fortsatt har ham.
_________________
/ Slapp av folkens, det her ordner seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 987

PostPosted: 22.08.2017 13:22    Post subject: Reply with quote

larenim wrote:
Det er rart at vi fortsatt har ham.


Hansen er god nok for de fleste ligaer ja, ingen tvil. Men grunnen til at vi fremdeles har ham er at få lag bruker store penger på ny keeper, spesielt fra en bakgårdsliga som Eliteserien. De summene som større lag er villig til å betale for en keeper fra Norge er lavere enn det Hansen er verdt for RBK, rett og slett. For RBK så tipper jeg Hansen regnes i "toppsjiktet" av viktige spillere, altså selges han ikke for under 15-20 mill. Det er få klubber som er villig til å slenge slike summer på bordet for en keeper fra Eliteserien, selv om han er soleklart ligaens beste. Regner med det kommer et tidspunkt hvor RBK syns Hansen har gjort seg fortjent til et utenlandsopphold og dermed aksepterer en relativt lav sum, men per dags dato så er han for viktig og dermed priset for høyt.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3136

PostPosted: 22.08.2017 14:04    Post subject: Reply with quote

Hansen studerer vel også juss? Jeg liker å innbille meg at det ikke bare er å hoppe på et jusskull i utlandet, og at han derfor må være her til masteren er ferdig Cool
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 734
Location: Barteland

PostPosted: 22.08.2017 15:03    Post subject: Reply with quote

Hvor mye koster det å bestikke en sensor?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 70, 71, 72  Next
Page 31 of 72

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb