English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ivar Koteng
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 71, 72, 73  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18537

PostPosted: 27.06.2019 09:03    Post subject: Reply with quote

Veldig bra innlegg. Jeg synes Koteng har sluppet unna berettiget kritikk her inne, muligens fordi mange er bundet opp i tidligere posisjoner. Mitt inntrykk er, i motsetning til deg, at han gjorde mye riktig da han kom inn i jobben (bortsett fra at Hansen ble ansatt så klart), men det siste året har det vært mye rart. Tre-års satsinga er også en skamplett, det er fortsatt ingen som skjønner hva innholdet i den var, man skulle tro det ble skrevet et notat om innholdet i satsingen og som så ble forelagt styret for behandling, men verken Koteng eller Dyrhaug har vært i stand til å forklare konkret hva innholdet i satsingen var, annet enn at sportslig kunne bruke mer penger.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3154

PostPosted: 27.06.2019 10:50    Post subject: Reply with quote

Treårssatssinga er jo helt merkelig.

I en treårsperiode skal vi bruke mer penger for å bygge oss opp sportslig, men vi ender opp med å selge rubbel og bit av gode spillere og erstatte de med dårligere alternativer, og nå har vi ikke penger og stallen er dårligere enn på lenge.

Hva som har mest skylda for den manglende utviklinga av Kåre og den konstante nedbyggingen av stallen er selvsagt vanskelig å si konkret, men jeg biter meg merke i at mange av de som mente stallen var altfor god til å forklare den nedgående kurven vi hadde under Kåre i dag forsvarer Horneland med at flere av spillerne er for dårlige. Akkurat dette klarer jeg ikke helt å begripe.

Summa summarum er det gjort for dårlige valg over hele fjøla, men jeg er helt enig i at den økonomiske veksten vi hadde fra 2015-2017 i all hovedsak er pga gode sportslige resultater og ikke på grunn av fantastisk styrearbeid.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7428
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 27.06.2019 11:25    Post subject: Reply with quote

Koteng blir 60 år den 22 august. Supporterne burde gått sammen om å finansiere en kopi av NAE-statuen som kan plasseres på Koteng sitt kontor i en sånn posisjon at han peker rett ut døra.
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 27.06.2019 16:18    Post subject: Reply with quote

Koteng ser framgang – synes spørsmål om Hornelands framtid er utidig

Dritlei hele fyren!!!
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 27.06.2019 17:00    Post subject: Reply with quote

Utidig å spørre om Hornelands framtid??? Fyren må være seriøst mentalt forstyrra. Dette er vel et tillitsverv, hva er neste mulighet for å gjøre noe med dette? Har medlemmene makt til et ekstraordinært årsmøte for å få fjerna Koteng?
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 27.06.2019 19:26    Post subject: Reply with quote

Ekstraordinært årsmøte krever skriftlig krav fremmet av 1/3 av medlemmene. Medlemslistene er ikke offentlige (og kan heller ikke være dette pga personvernlovgivning), så lykke til med å få til det.

Toskete utsagn av Koteng.
Back to top
View user's profile Send private message
RBK-medlem
Junior


Joined: 18 Oct 2009
Posts: 57
Location: Trøndelag

PostPosted: 27.06.2019 20:08    Post subject: Reply with quote

Riktig det som skrives om ekstraordinært årsmøte. Jeg er absolutt villig til å gå foran i en slik prosess, men skal det skje så er alle dere som ønsker å få på plass de nødvendige endringene nødt til å melde dere inn i klubben. Den overveldende majoriteten blant dagens aktive medlemmer er tiltaksløse supportere av Koteng. Og da snakker jeg av erfaring.
_________________
"Eggheads of the world unite, you have nothing to lose but your yolks."
–Adlai Stevenson II
Back to top
View user's profile Send private message
selleck
Senior


Joined: 05 Aug 2009
Posts: 227

PostPosted: 27.06.2019 20:29    Post subject: Reply with quote

Nå er vel styresammensetningen stort sett et resultat av en demokratisk prosess. Det er vel valgkomiteen som skal gjøre et fotarbeid, og foreslå styremedlemmer. Som regel blir jo valgkomiteens forslag vedtatt... just saying…
Back to top
View user's profile Send private message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 27.06.2019 20:45    Post subject: Reply with quote

RBK-medlem wrote:
Riktig det som skrives om ekstraordinært årsmøte. Jeg er absolutt villig til å gå foran i en slik prosess, men skal det skje så er alle dere som ønsker å få på plass de nødvendige endringene nødt til å melde dere inn i klubben. Den overveldende majoriteten blant dagens aktive medlemmer er tiltaksløse supportere av Koteng. Og da snakker jeg av erfaring.


Count me in Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 27.06.2019 21:06    Post subject: Reply with quote

Jeg leste RBK-medlems innlegg med interesse, men sitter igjen med inntrykket at det var svært lite nytt. Jeg trodde kanskje han ville kaste nytt lys over det som har skjedd de siste årene, kanskje spesielt i forhold til de mange oppsigelsene, men han sier jo ikke annet enn at det var dårlige og usaklige prosesser, uten å dokumentere dette.

Jeg håpet på en objektiv og innsiktsfull vurdering av Kotengs rolle som styreleder, men sitter igjen med et inntrykk av at dette er subjektive og personlige oppfatninger, og nok et partsinnlegg fra en som ønsker å bli kvitt ham.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
RBK-medlem
Junior


Joined: 18 Oct 2009
Posts: 57
Location: Trøndelag

PostPosted: 27.06.2019 22:31    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Jeg leste RBK-medlems innlegg med interesse, men sitter igjen med inntrykket at det var svært lite nytt. Jeg trodde kanskje han ville kaste nytt lys over det som har skjedd de siste årene, kanskje spesielt i forhold til de mange oppsigelsene, men han sier jo ikke annet enn at det var dårlige og usaklige prosesser, uten å dokumentere dette.

Jeg håpet på en objektiv og innsiktsfull vurdering av Kotengs rolle som styreleder, men sitter igjen med et inntrykk av at dette er subjektive og personlige oppfatninger, og nok et partsinnlegg fra en som ønsker å bli kvitt ham.


Uten å dokumentere?

Avskjedigelsen av Jönsson fikk juridisk etterspill. Det ble inngått forlik. Både Stjernen og Perry følte seg så dårlig behandlet at de selv hadde et behov for å uttrykke det offentlig i etterkant av sine respektive avskjedigelser. Stjernen vitnet i retten på at han på sin første arbeidsdag hadde blitt fortalt av Koteng at dersom Koteng hadde bestemt så hadde han aldri fått jobben. Det er jo en helt vanvittig måte å møte en ny medarbeider på. Og Ingebrigtsen og Hoftun valgte altså å saksøke klubben. Jeg antar du ikke krangler på at rettssaken faktisk fant sted (selv om den riktignok endte med et forlik). Men for ordens skyld så vedlegger jeg dokumentasjon på de øvrige.

Stjernens pressemelding (2013):
https://www.t-a.no/sport/...830681.ece

Forliket mellom RBK og Jönsson (2014):
https://www.adressa.no/10...1355b.html

Perry bekrefter at han ble sparket på samme måte (2018):
https://www.abcnyheter.no...orkastelig

Så med mindre Jan Jönsson, Hroar Stjernen, Per Joar Hansen, Kåre Ingebrigtsen og Erik Hoftun sammen har inngått en konspirasjon over mange år om å sverte Koteng og RBK-styret (i så fall er de så dedikerte at de tydeligvis er villige til å lyve for norsk rett, noe som er straffbart med fengsel), så har jeg mine ord i behold.

Så kan jeg spørre hva annet jeg presenterer som ifølge deg ikke er objektive faktiske forhold? Stemmer ikke de økonomiske tallene? Stemmer ikke resultatene jeg viser til?
_________________
"Eggheads of the world unite, you have nothing to lose but your yolks."
–Adlai Stevenson II
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4935

PostPosted: 27.06.2019 22:37    Post subject: Reply with quote

Synes RBK-medlem sitt innlegg er kjempebra. Satte ord på mye av inntrykket jeg sitter med.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9062
Location: Trondheim

PostPosted: 27.06.2019 23:23    Post subject: Reply with quote

RBK-medlem wrote:

Avskjedigelsen av Jönsson fikk juridisk etterspill. Det ble inngått forlik.

Det har ingenting med selve avskjedigelsen eller måten det skjedde på. Men en ren uenighet rundt hvorvidt Jönsson hadde krav på en lojalitetsbonus etter 2012-sesongen til tross for å ha fått sparken. Uten at detaljene i den saken er kjent, så var det trolig uklare formuleringer i kontrakten som førte til den tvisten. En kontrakt Koteng ikke var involvert i.

Eller inneholder innlegget ditt mye bra, og noe mindre bra. Det største problemet med innlegget ditt er "påstanden" om at Koteng styrer alt alene nedpå Brakka når det gjelder sportslig. Spesielt rundt det med Perry. Det var Bratseth og Eggen som pekte på Perry etter at han hadde gjort det ok+ med U21. Ikke Koteng. Koteng har derimot uttalt at han tar kritikk for at han og styret ikke var nok involvert i den ansettelsen.

Et annet problem med innlegget ditt er det med økonomi. Du hopper ganske glatt over at i de tre årene før Koteng ble styreleder, så gikk vi samlet med 105 millioner i underskudd. Til tross for at vi tok seriegull i to av dem, spilte EL-gruppespill det ene året, og solgte spillere for 92 millioner kr (regnskapsmessig gevinst på 66 millioner). Et reelt underskudd uten seriegull, EL-gruppespill og spillersalg hadde nærmet seg 200 millioner. Og en konkurs.

Koteng tok over ledelsen av en klubb som lakk i alle retninger økonomisk. Hadde det ikke vært for det tomtesalget i 2012, hadde klubben sågar kunne nærmet seg konkursfare. Det er realiteten. Skal Koteng ha all æren for det? Overhodet ikke. Men mye skal han ha. Først og fremst for å ha dratt kraftig i håndbrekket og fikk klubben til å gå bort fra nesten all utenomsportslig virksomhet. Og rendyrka hele klubben som en fotballklubb.

For øvrig, Koteng var ikke på valg på vinterens årsmøte. Så han ble ikke gjenvalgt da. Så får vi se om han stiller til gjenvalg til vinteren. Mitt tips her og nå er nei.

For øvrig 2, RBK låg på 2. plass da Kåre fikk sparken. Riktig nok bare med 2 poeng opp til Brann. Ingen stor sak, men greit å ha historien rett.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 27.06.2019 23:42    Post subject: Reply with quote

RBK-medlem wrote:
...Og Ingebrigtsen og Hoftun valgte altså å saksøke klubben. Jeg antar du ikke krangler på at rettssaken faktisk fant sted (selv om den riktignok endte med et forlik)...


Jeg har ikke kranglet på noe som helst, så dette syns jeg er uryddig argumentasjon av deg.

Jeg leste innlegget ditt, og håpet at du skulle skrive noe nytt, men ble skuffet.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
RBK-medlem
Junior


Joined: 18 Oct 2009
Posts: 57
Location: Trøndelag

PostPosted: 27.06.2019 23:49    Post subject: Reply with quote

Til Kjello:
Jeg må ta selvkritikk på det aller siste. Der har du rett, og det beklager jeg. Det forandrer riktignok ingen verdens ting på konklusjonen eller realiteten.

Hva gjelder forliket med Jönsson så er forlik et juridisk begrep som betyr at man har oppnådd en form for enighet i det som har blitt en rettstvist, følgelig stemmer det at Jönsson-avskjedigelsen fikk et juridisk etterspill.

Du må nesten bevise din påstand om at det var Rune Bratseth og Nils Arne Eggen som pekte på Perry. Hvis det stemmer så er det i så fall bare et fint eksempel på at også Eggen en sjelden gang kan ta feil.

Hvor har jeg påstått at Koteng styrer alt selv?

Så virker det som du ikke har lest hele innlegget ettersom jeg skriver følgende vedrørende sparkingen av Stjernen: "Sett i ettertid kan det kanskje virke som en riktig beslutning ettersom klubben på det tidspunktet siden mesterligasesongen 2007 hadde gått med enorme underskudd hvert eneste år på grunn av ikke-bærekraftige investeringer i spillerstallen, samt en organisasjon som este ut." Dette er ikke å hoppe glatt over, slik du hevder. Når det gjelder den faktiske gjennomføringen av den økonomiske ryddesjauen er det først og fremst noe som Tove Moe Dyrhaug skal takkes for, all den tid det faktisk er hun som har gjennomført den i praksis. Og igjen: det er en tydelig sammenheng mellom sportslige og økonomiske resultater de siste årene. Og mellom trenerskifter og økonomiske resultater også, for å legge til det.

Koteng var ikke på valg i år. Det er riktig. Der var meningen å skrive "gjenvalgte hele styret" i betydningen at ingen endringer ble foretatt. Der skulle jeg presisert at Koteng ikke var på valg, sammen med styremedlemmene Benum, Farstad og Heggem. Det beklager jeg at ikke ble skrevet riktig.

Til Hentesveis:
Jeg ser ikke helt hvordan den formuleringen du kritiserer meg for er et uryddig argument. Det er vel strengt tatt ikke et argument i det hele tatt, men heller bokstavelig talt en uttrykt antakelse. Det var forøvrig ikke noen intensjon om ironi bak formuleringen. Dersom den ble oppfattet slik så beklager jeg det.
_________________
"Eggheads of the world unite, you have nothing to lose but your yolks."
–Adlai Stevenson II
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 27.06.2019 23:59    Post subject: Reply with quote

Meget godt innlegg av RBK-medlem.

Mulig Koteng har gjort mye riktig økonomisk da han kom inn i klubben, men som leder av styret må han også stå til ansvar for de til tider hårreisende avgjørelsene klubben har tatt under hans tid i de siste årene. Å sparke Kåre var en hårreisende økonomisk avgjørelse fordi Kåre leverte resultatene. RBK lever av resultater. Hvorfor gjør man sånt når man ikke aner hva man får i andre enden? Jeg bare fatter ikke at styret med Koteng i spissen mente at den risikoen var verdt å ta. De hadde tydeligvis ikke noen (realistisk) trener på blokka da de sparker Kåre. Ikke hadde de nok penger på bok for å betale seg ut av en slik sportslig krise heller. Dette var (fikk vi lære i ettertid) på tampen av 'treårssatsinga' og sparebanken var tom. Snakk om timing! Bare måten Koteng åpenbart behandler folk på er grunn nok til å avskjedige ham, men ser man på hvordan klubben har gjort det siste året også er det for meg en helt åpenbar spiker i kista. Han må ut av klubben. NÅ! Jeg skjønner ikke hvordan man kan elske RBK og samtidig forsvare en styreleder som har ødelagt alt på så kort tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 28.06.2019 00:17    Post subject: Reply with quote

Jeg tar noen steg utenfor trådtemaet nå, men altså: i en periode hvor RBKweb har vært betynget av troll, tastaturkrigere og noe som tilsynelatende kan framstå som prepubertale lemen, er det så fryktelig godt å se noen, en nykommer sågar, som kan bringe litt god gammeldags klasse tilbake! Det er greit at han har meninger som man kan være både enige og uenige med, men han både argumenterer godt for de meningene han/hun/hen har, kildefører som en helt, og svarer på tiltale med ytterligere argumenter og kilder i stedet for å dra debatten ned i gjørma. Det er dette RBKweb skal være!
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
RBK-medlem
Junior


Joined: 18 Oct 2009
Posts: 57
Location: Trøndelag

PostPosted: 28.06.2019 00:35    Post subject: Reply with quote

Hakkespett wrote:
Jeg tar noen steg utenfor trådtemaet nå, men altså: i en periode hvor RBKweb har vært betynget av troll, tastaturkrigere og noe som tilsynelatende kan framstå som prepubertale lemen, er det så fryktelig godt å se noen, en nykommer sågar, som kan bringe litt god gammeldags klasse tilbake! Det er greit at han har meninger som man kan være både enige og uenige med, men han både argumenterer godt for de meningene han/hun/hen har, kildefører som en helt, og svarer på tiltale med ytterligere argumenter og kilder i stedet for å dra debatten ned i gjørma. Det er dette RBKweb skal være!


Jeg kan ikke si noe annet en at det var utrolig hyggelige ord, så hjertelig takk. Det er vanskelig å debattere på et saklig nivå når det omhandler et følelsestema, som fotball jo er for oss engasjerte. Men jeg prøver i alle fall så godt jeg kan å ta ballen. Og det er jo alltid beroligende å få bekreftelse på at man IKKE er et prepubertalt lemen.

Men for å fokusere på temaet, så la det være klinkende klart: som bare ett enkelt medlem av Rosenborg Ballklub er det lite jeg får gjort med tingenes tilstand, men jeg garanterer at jeg kommer til å gjøre det jeg kan for å få byttet ut dagens styre med et styre som er bedre sammensatt, mer veloverveid i sine beslutninger, og som evner å se ting i faktisk langsiktige perspektiv (tre år er faktisk ikke veldig mye når man skal bygge et internasjonalt vinnerlag innen en idrett som er så markedsstyrt og korrupt). Et styre som må ledes av noen med faktiske lederegenskaper – en lagspiller som er flink med mennesker og som ivaretar klubbens verdier og image på en god måte. Med andre ord: Ivar Kotengs rake motsetning.
_________________
"Eggheads of the world unite, you have nothing to lose but your yolks."
–Adlai Stevenson II
Back to top
View user's profile Send private message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 28.06.2019 01:07    Post subject: Reply with quote

Hakkespett wrote:
Jeg tar noen steg utenfor trådtemaet nå, men altså: i en periode hvor RBKweb har vært betynget av troll, tastaturkrigere og noe som tilsynelatende kan framstå som prepubertale lemen, er det så fryktelig godt å se noen, en nykommer sågar, som kan bringe litt god gammeldags klasse tilbake! Det er greit at han har meninger som man kan være både enige og uenige med, men han både argumenterer godt for de meningene han/hun/hen har, kildefører som en helt, og svarer på tiltale med ytterligere argumenter og kilder i stedet for å dra debatten ned i gjørma. Det er dette RBKweb skal være!


Støttes! Mye fornuftig fra den kanten der!
Back to top
View user's profile Send private message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 28.06.2019 01:27    Post subject: Reply with quote

Må si jeg er veldig enig i at Koteng har gjort mye bra i klubben i første perioden. Det vil si det som gikk på det økonomiske rotet han satte inn de riktige personene (Tove) til å rette opp. Men når Koteng nå har rotet seg opp i det sportslige, da har han feilet totalt! En styreleder skal ikke uttale seg om det sportslige heller ikke blande seg borti det sportslige. Et styre skal ikke drive med micro management som de driver med nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 28.06.2019 07:17    Post subject: Reply with quote

Koteng kom inn å reddet økonomien? Han solgte tomta på lerkendal og vipps sto det ett nytt og flott hotell der. Ikke akkurat blod, svette og tårer.
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 28.06.2019 07:32    Post subject: Reply with quote

number10 wrote:
Koteng kom inn å reddet økonomien? Han solgte tomta på lerkendal og vipps sto det ett nytt og flott hotell der. Ikke akkurat blod, svette og tårer.


- solgte tomta.
- sparket Stjernen
- sparket Perry
- slanket admin.

Vi hadde knall røde regnskap i flere år, og var på vei inn i en økonomisk krise
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 28.06.2019 08:08    Post subject: Reply with quote

@RBK-medlem du prøver å fremstå som objektiv, men det fungerer bare ikke. du presterer å gi Koteng skylda for Perry ansettelsen for eks.

ikke grunnlag for å sparke JJ? Neutral

noe man ser hele tiden er kommentarer som:
Måten sparkingen skjedde på, derimot, var (igjen) respektløs og ikke Rosenborg verdig.

hva er dette for noe møl egentlig ? hvordan foregår en spraking av en ansatt som er Rosenborg verdig? rød løper ut fra Brakka?
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2080
Location: Lørenskog

PostPosted: 28.06.2019 08:26    Post subject: Reply with quote

RBK-medlem wrote:
Riktig det som skrives om ekstraordinært årsmøte. Jeg er absolutt villig til å gå foran i en slik prosess, men skal det skje så er alle dere som ønsker å få på plass de nødvendige endringene nødt til å melde dere inn i klubben. Den overveldende majoriteten blant dagens aktive medlemmer er tiltaksløse supportere av Koteng. Og da snakker jeg av erfaring.


Så de som mener at Koteng er riktig person for jobben er nå tiltaksløse? Er det en ting Koteng ikke har vært så er det tiltaksløs, og dermed vil jeg si at supporterne av Koteng er positive til tiltak. Men om du ønsker gutteklubben Grei tilbake så lykke til med det.
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 28.06.2019 08:26    Post subject: Reply with quote

At den griske svensken prøvde å kreve feriepenger på sluttpakken sin er nå ikke Koteng sin skyld. Ei heller at den griske svensken prøvde å kreve lojalitetsbonus fra klubben.

Den griske svensken skrev under på at de millionene han fikk utbetalt som sluttvederlag var slutten på klubbens økonomiske forpliktelser overfor ham. Det at den griske svensken tok et forlik på bare rundt 20% av opprinnelig krav, viser at han selv må ha innsett at han hadde en dårlig sak. For RBK ble det et ganske billig forlik som kostet mindre enn hva rettsbehandling hadde kostet i rent omdømme.

Det er også ganske spesielt å laste Koteng for at den griske trønderen valgte å ikke akseptere det han selv hadde skrevet under på og det som er normal praksis i fotballklubber i Norge og Europa Ellers. Tre millioner i etterlønn hadde han krav på. At etablert praksis ikke er juridisk ok er et problem, men det gjør det vanskelig for norske klubber å konkurrere på like vilkår med resten av Europa hvis man ikke kan kjøpe en trener ut av kontrakten for et fastsatt beløp.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 71, 72, 73  Next
Page 48 of 73

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb