English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Kristian Selnæs
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 131, 132, 133, 134  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.09.2023 23:58    Post subject: Reply with quote

Under tiden i Zürich drog han omkring 350 000 kronor i månaden - av AIK ville han ha i alla fall 200 000 vid tidpunkten, samt en signing bonus.

AIK som i dag inte har någon enda spelare som tjänar över 130 000 i månaden - ryggade tillbaka. Man ville helt enkelt inte spräcka lönestrukturen i klubben - i en kombination med den ansträngda ekonomi klubben brottas med.

Men en ny klubb skulle ta tid för Selnaes att hitta - detta fram till för tio dagar sedan innan han skrev på för norska storklubben Rosenborg.

I söndags spelade han sin första match i toppmötet mot Bodö Glimt och var direkt bäst på plan. Detta trots att det här var hans första match sedan i april och bara ett par veckors träning i ryggen i Trondheim.

En succé som säkerligen svider för Berntsen i AIK:s svåra situation - i synnerhet som det nu visar sig att man så sent som i augusti faktiskt fick ännu en chans att ta Selnaes. Men trots sänkta krav så tvingades man på nytt backa på grund av ansträngda finanser.

Läs mera: Avslöjar nya detaljer - så sumpade AIK stjärnan - igen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10945

PostPosted: 20.09.2023 09:28    Post subject: Reply with quote

Lite faktabasert artikkel. Selnæs var 5. best på rbk.
Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 20.09.2023 10:32    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ er du god 😂😂😂
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6741
Location: South-west coast exile

PostPosted: 20.09.2023 10:36    Post subject: Reply with quote

FotMob melder 7.de best på laget, så da er det bestemt.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 983

PostPosted: 20.09.2023 12:29    Post subject: Reply with quote

[quote="Bart1"]
Zarm93 wrote:
He, he - det finnes vel ingen som ikke ønsker Selnæs tilbake til RBK. Det vi har kritisert er at vi gir en 29 årling en langtidskontrakt (2027) hvor store deler av lønnsbudsjettet går til ham. En korttidskontrakt der han spiller en sesong uten å bli skadet eller borte fra fotballen - hadde vært langt sikrere.


I hvilken verden tror du Selnæs hadde akseptert en korttidskontrakt med RBK? Det er to parter i alle forhandlinger, er ikke bare opp til RBK å diktere. Og om han da hadde signert en korttidskontrakt og fullstendig bevist sin verdi, tror det det hadde blitt en billig kontraktfornyelse?
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1981

PostPosted: 20.09.2023 12:36    Post subject: Reply with quote

Mulig han ikke var vår beste mot Glimt, men han gikk tom for krefter. I første omgang dikterte han mer eller mindre kampen, styrte laget og var en av banens klart beste mot kanskje ligaens beste lag/kollektiv. Når Ole kommer i form vil han bli hinsides viktig, og da tror jeg langtidskontrakten er det smarteste trekket på lenge. Kortere kontrakt da ville etterlatt samme hullet som vi har hatt de siste 7 årene siden vi ikke hadde hatt råd til han.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1895
Location: Selsbakk

PostPosted: 21.09.2023 19:12    Post subject: Reply with quote

Snabeltann wrote:
I hvilken verden tror du Selnæs hadde akseptert en korttidskontrakt med RBK? Det er to parter i alle forhandlinger, er ikke bare opp til RBK å diktere. Og om han da hadde signert en korttidskontrakt og fullstendig bevist sin verdi, tror det det hadde blitt en billig kontraktfornyelse?


Det har du rett i. Selnæs klarte å forhandle frem en kontrakt frem til 2027. Vi tar dermed all fremtidig risiko.

Samtidig mener jeg at den første kampen hans hos oss var bra. Problemet er at han må fortsette å levere minimum så gode kamper helt frem til 2027 om det skal være en bra kontrakt for oss. Det er en stor risiko å ta.

Vi ønsker alle at han skal lykkes, men problemet er at vi har gitt gamle RBK spillere gode kontrakter (Henriksen, Tettey og Skjelbereid), uten at de spiller kamper for oss. Hvorfor i all verden gi Selnæs en kontrakt som strekker seg like langt som alle disse tre kontraktene til sammen?

Gambling er morro, men da bør oddsen være litt bedre? Eller er det slik at hvis man gjør feil tre ganger, så er sjansen for at det blir riktig fjerde gang - høyere?
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18392
Location: Oslo

PostPosted: 21.09.2023 19:49    Post subject: Reply with quote

Eller kanskje det er sånn at det er vondt å skrive; han var langt bedre enn jeg forventet, jeg har snudd fra negativ til positiv og gleder meg til kampene fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 21.09.2023 20:59    Post subject: Reply with quote

Keep calm. Han blir da snart langtidsskadet RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 759

PostPosted: 22.09.2023 09:21    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:

Det har du rett i. Selnæs klarte å forhandle frem en kontrakt frem til 2027. Vi tar dermed all fremtidig risiko.


Det gjelder alle spillerkontrakter.

Bart1 wrote:
Samtidig mener jeg at den første kampen hans hos oss var bra. Problemet er at han må fortsette å levere minimum så gode kamper helt frem til 2027 om det skal være en bra kontrakt for oss.


1: Hva er det som tilsier at han skal levere dårligere kamper fremover?
2: Veit du noe som helst om betingelsene i denne kontrakten, som gjør deg kvalifisert til å mene så mye om hvor god den er?

Bart1 wrote:
Vi ønsker alle at han skal lykkes, men problemet er at vi har gitt gamle RBK spillere gode kontrakter (Henriksen, Tettey og Skjelbereid), uten at de spiller kamper for oss. Hvorfor i all verden gi Selnæs en kontrakt som strekker seg like langt som alle disse tre kontraktene til sammen?

Gambling er morro, men da bør oddsen være litt bedre? Eller er det slik at hvis man gjør feil tre ganger, så er sjansen for at det blir riktig fjerde gang - høyere?


Vi har signert en 29-åring som beviselig har et enormt toppnivå inne, som har en voldsom vinnerskalle og brenner for RBK. 4,5 års kontrakt betyr at han vil være 33 år gammel når den går ut, det er ikke noen voldsom alder for et midtbaneanker. Forøvrig vil han på det tidspunktet fortsatt være yngre enn Tettey og Skjelbred var da de kom hjem, så å sammenligne med de signeringene faller på sin egen urimelighet.

Hvilken del av dette er det egentlig som er gambling, i noe større grad enn enhver spillerkontrakt er det?
Back to top
View user's profile Send private message
Tordenbukser
Junior


Joined: 21 Dec 2021
Posts: 24

PostPosted: 22.09.2023 11:41    Post subject: Reply with quote

Danserud wrote:

Vi har signert en 29-åring som beviselig har et enormt toppnivå inne, som har en voldsom vinnerskalle og brenner for RBK. 4,5 års kontrakt betyr at han vil være 33 år gammel når den går ut, det er ikke noen voldsom alder for et midtbaneanker.


Og 29 er ikke gammelt i dagens fotball. Selnæs er nå inne i sine beste år som fotballspiller, og kontraktsvarigheten er perfekt mhp foregående utsagn. Ved kontraktens utløp er det kanskje mer naturlig å stille "aldersspørsmål", men samtidig må man også huske at Supermann spilte fotball - god fotball - til han ble 40.

Det er ikke en falmet storhet eller en lokal "never-was" som har vendt hjem. Tvert i mot en dønn ambisiøs og meget god rosenborger. Selnæs i kampform spiller skjorta av samtlige andre sammenliknbare midtbanespillere p.t. i Eliteserien.
RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1895
Location: Selsbakk

PostPosted: 22.09.2023 18:25    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Eller kanskje det er sånn at det er vondt å skrive; han var langt bedre enn jeg forventet, jeg har snudd fra negativ til positiv og gleder meg til kampene fremover.


Tror ikke det var noen som ble overrasket over at Selnæs leverte en god førstekamp. Resten er jeg enig i Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Per
Proff


Joined: 12 May 2008
Posts: 324

PostPosted: 23.09.2023 12:38    Post subject: Reply with quote

Jeg ble veldig overrasket. Hadde forventet at han var veldig rusten og at han måtte spilles inn i laget utover året. I stedet strødde han rundt seg med millimeterpresise pasninger som låste opp forsvaret. Helt utrolig hvor god han var Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3479
Location: Trondheim

PostPosted: 23.09.2023 15:18    Post subject: Reply with quote

Han var en klasse spiller med ekstrem ferdigheter. Han er fortsatt bare 29 år , 5 år eldre enn Ødegaard, men yngre enn H Kane fks.
Han trenger ikke være noe dårligere enn de under Ødegaard på landslaget med kamper og treninger fremover.
Han kunne fint spilt på landslaget igjen etterhvert tror jeg. Han ville funnet Haaland presist i bakrom bedre enn de fleste
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 23.09.2023 20:22    Post subject: Reply with quote

Blikket for spillet, pasningsfoten og lederegenskapene hans er ikke noe som kan trenes opp og er heller ikke noe som forsvinner. Ole vil slå de pasningene der på oldboys-laget når han er 50 også.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.09.2023 20:24    Post subject: Reply with quote

Selv om han, etter det TV 2 erfarer, er blant RBKs aller best betalte spillere, er returen til Trondheim trolig et økonomisk tapsprosjekt for Selnæs personlig, både med tanke på lønn og den norske formuesskatten.

– Selvfølgelig tenker man på det, men sånn er reglene og jeg får ikke gjort noe som helst med dem. Sånn er det med alle ting i livet, at ting jeg ikke får gjort noe med og ting som er utenfor mine hender, det fokuserer jeg ikke på. Jeg gidder ikke å bruke energi på sånne ting, når jeg vet at jeg uansett ikke får gjort noe med det. Der er jeg ganske flink.

Les mer: Reagerer på spørsmål: – I mitt hode er det en privatsak

- Jeg spiller så lenge kroppen er fin. Om det stopper når jeg er 32 eller 36 vil tida vise, smiler han.

– Cijan og Tettey skal bli trenere når de blir store …

– Jeg skal ikke bli trener. Absolutt ikke. Jeg vil ikke bruke alle helger og all fritid på fotball etter at jeg har lagt opp, svarer Selnæs, som uansett holdt det han lovte da han reiste ut i januar 2016:

Å komme hjem i «rett alder».

Les mer: Krystallklar RBK-stjerne: – Selvfølgelig kan han det
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2085

PostPosted: 23.09.2023 21:18    Post subject: Reply with quote

Med de rette advokatene så kan han vel parkere mesteparten av formuen i utlandet uansett kan han ikke det da?
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 24.09.2023 09:34    Post subject: Reply with quote

Vanskelig så lenge du er skattemessig bosatt i Norge. Man kan naturligvis opprette ulike strukturer på Seychellene, Delaware, og andre skatteparadis, men så lenge det er gjort med formål om å unngå skatt/skjule formue så er det vel lite smart. Generelt bør man vel unngå å gjøre seg til kjeltring for småpenger.

Men det finnes lovlige måter å skatteoptimalisere på, i form av skattemessig verdsettelse på ulike aktiva. Helt risikofritt er det derimot ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
eksiltrøndern
Veteran


Joined: 05 May 2005
Posts: 1055
Location: Oslo

PostPosted: 24.09.2023 11:55    Post subject: Reply with quote

Det er litt overhypet den «nedturen» med å betale formueskatt. Man betaler rundt 1% i formueskatt. Du skal plassere pengene dine ekstremt dårlig for å få lavere avkastning enn det i året. Bare å sette se på sparekonto vil «tjene» inn formueskatten mange ganger.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 24.09.2023 21:45    Post subject: Reply with quote

Jeg skulle likt en opplyst debatt om formueskatt istedenfor at det er skyttergravskrig mellom en betalt lobbyvirksomhet og knallrøde politikere som skal flagge sin "oss vanlige folk mot de rike"-populisme.

Selnæs har antakelig lagt seg opp såpass med penger at han vil kunne hente ut mer i avkastning etter skatt enn de fleste av oss får i lønn uten at formuen hans krymper. Men klart han kunne hentet ut enda mer hvis han bodde i Sveits.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1895
Location: Selsbakk

PostPosted: 25.09.2023 09:33    Post subject: Reply with quote

Ifølge Sofascore, var Selnæs den beste spilleren hos oss i går:

1. Selnæs - 7,1
2. Jensen - 7,0
3. Hansen, Fredrikson, Thorvaldson - 6,7
6. Skjelbereid - 6,6
7. Røsten, Andersson - 6,4
9. Cornic - 6,0
10. Nypan - 5,6
11. Nelson - 5,5

Veldig bra av Selnæs og Jensen (som var de som dro laget i riktig retning - hadde alle levert på dete nivået hadde vi hatt en sjans?).

Særdeles svakt av Nypan og Nelson, er vel det vi kan lese ut av dette?

https://www.sofascore.com...n/20#47806
Back to top
View user's profile Send private message
BadMongo
Junior


Joined: 30 Jul 2015
Posts: 29
Location: NYC

PostPosted: 25.09.2023 14:23    Post subject: Reply with quote

Så kampen fra Åråsen i går og fikk også sett en del av Selnæs. Han har åpenbart ro og er flink til å holde på ballen. Ett av triksene han gjorde flere ganger på Åråsen ved utspill fra keeper var å løpe bakover mot eget mål og få ballen fra en presset keeper eller annen medspiller, for så å slå ballen direkte ut til Yttergård Jensen, som så kunne sette fart fremover. Greit nok.

Det som var Selnæs mest elendige inngripen var denne idiotiske korte corneren ut i andreomgang. Selnæs slo corner, fikk ballen umiddelbart tilbake og mistet den like umiddelbart i en elendig dribling. Sekunder senere prøvde Nelson å rydde opp i forsvar ved å stupe inn med strak fot og knotter, der han burde ha fått rødt. Umiddelbart etterpå fikk LSK straffe.

Kontrafaktisk historie er jo teoretisk artig, men ikke nødvendigvis matnyttig. Men hadde nå bare Selnæs slått en normal corner, hadde vi unngått akkurat dette hendelsesforløpet i alle fall.
_________________
Medgangssuporter
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2723

PostPosted: 25.09.2023 14:51    Post subject: Reply with quote

Greit å legge til at den pasningen som Selnæs fikk i retur på det cornertrekket var såpass upresis at han måtte bruke ekstra tid på å få kontroll på ballen, og da var LSK-spilleren allerede godt oppi han.
Det var åpenbart ment som et innøvd trekk, men det trengs presisjon i alle ledd for at slikt ikke skal bli helt mislykket.
Så burde han nok heller ha slått inn direkte, men i etterkant der så er det Murphy's Law i praksis.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 26.09.2023 00:32    Post subject: Reply with quote

Jeg synes cornere skal slås innoverskrudd, hardt og forbi første stolpe, variasjonen kan komme på hvilke innløp som gjøres og hvem man sikter på.

Spesielt den med forbi første stolpe er fæl, vi har en tendens til å slå på en duell på første stolpe hvor ballen er så lav til at det ikke er mulig å stusse den videre en gang så ofte at man like godt bare gjøre slik som Spania i velmaktsdagene og spille tilbake inn i midtbaneleddet for å etablere eget spill inne på motstanders halvdel.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.10.2023 12:23    Post subject: Reply with quote

Etter en drøy måned hjemme i Trondheim, har 29-åringen skaffet seg enebolig.

I eiendomsoverdragelsene kommer det fram at han står bak kjøpet av en enebolig i Jonsvannsveien.

Salget ble tinglyst 10. oktober i år og kjøpesummen er oppført som 18,4 millioner kroner. Dette gjør huset på Berg til et av de dyreste bolighusene i Trondheim hittil i år.

Les mer: RBK-stjerna har kjøpt seg bolig for over 18 millioner kroner
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 131, 132, 133, 134  Next
Page 132 of 134

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb