English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Vegar Eggen Hedenstad
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33, 34  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 30.08.2020 13:30    Post subject: Reply with quote

Jeg forstår ikke helt hvordan Reitan har vært så god i Glimt. I Rosenborg har han alltid fremstått som en mer veik utgave av Hedenstad, noe som gjør at jeg heller skulle ønske vi solgte Reitan og gjorde Hedenstad til backup på back.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1194
Location: Trondheim

PostPosted: 30.08.2020 13:58    Post subject: Reply with quote

Er vel noe av det med et godt kollektiv at det kan kompensere for manglende indivduelle ferdigheter og få middelmådige spillere til å se gode ut. Er vel mange spillere i dagens Glimt som ikke akkurat er fantastiske enkeltspillere. F. eks. Moe, Høibråten, Sampsted, Brunstad Fet. Ingen av de vill hatt sjenase til å ta en plass på RBK, likevel spiller de fast på et lag som spiller utrolig mye bedre enn RBK pr. dags dato.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2131

PostPosted: 30.08.2020 14:55    Post subject: Reply with quote

Tror ikke en gang Saltnes hadde styrket oss, det sier i så fall litt om hvor godt det kollektivet deres er. Hadde vi hatt samme kollektiv med et par forsterkninger hadde vi vært gode nok for CL.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 30.08.2020 15:44    Post subject: Reply with quote

Stoler på at Hareide kan vurdere om Hedenstad skal satses videre på eller ikke, og om Reitan er en god nok erstatter.

Tipper Hedenstad blir her ut kontrakten (om det ikke kommer et skambud som alle parter er fornøyd med nå), og at han får gå gratis etter sesongen om han ikke får en ny vår utover høsten med overbevisende spill. Skal ikke se bort ifra at flere av spillerne får et løft under Åge, når kollektivet begynner å fungere.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 30.08.2020 19:53    Post subject: Reply with quote

Klubben kan takke dårlig spillerlogistikk over lenger tid for at vi er stuck med Hedenstad. Trist at man ikke kan avskilte en back som ikke eier fotballhjerne, som abonnerer på feilpasninger og som har en så halvveis attityd. Kunne attpåtil fått penger for ham.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1548

PostPosted: 30.08.2020 22:02    Post subject: Reply with quote

Fotballhjerne som en 10 åring. Akkurat, har vi sett noen spillere som er så forutsigbar som Hedenstad. Jeg får makk av hvor seint alt går og hvor lite kreativ han er.
Back to top
View user's profile Send private message
Ten8y
Rutinert


Joined: 15 Sep 2007
Posts: 730
Location: Trondheim

PostPosted: 31.08.2020 09:32    Post subject: Reply with quote

Hvor enbeint går det an å bli? Jeg er oppriktig sjokkert over hvor dårlig stilt det er med skeiva. Dette gjelder forøvrig ikke bare Hedenstad. Bruk bare venstra hver dag i en måned på trening! Dette lærte man som 10 åring.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 31.08.2020 10:02    Post subject: Reply with quote

Til tider var Hedenstad god for oss på sommeren i fjor, men synes han er alt for varierende i prestasjonene sine. Alt han foretar seg går for tregt, og det blir for forutsigbart for motstanderen. De gangene han tar løpene offensivt i banen, viser han at det ikke er farta det skorter på. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor han "alltid" stopper opp, for så å spille ei støttepasning eller ei enkel pasning sidelengs i banen. Dette er elementer som gjør at motstanderen får tid til å komme seg tilbake i ramma si.

Det er viktig å påpeke at det ikke bare er Hedenstad som sliter med mange av disse elementene, men det er flere av de eldre gutta i laget som må korrigeres av Hareide. Personlig tror jeg at Reitan kommer til å bli valgt fremfor Hedenstad den dagen det kommer inn en venstreback.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 31.08.2020 10:17    Post subject: Reply with quote

Hedenstad er en helt grei høyreback, litt over snittet i ligaen, og litt dårligere på venstre.

Etter å ha sett noen kamper i år med Reitan på høyrebacken så vil jeg si at Hedenstad er bedre.

Det å ha Hedenstad å satse på han på venstreback bør være helt uaktuelt. Det å eventuelt forlenge med Hedenstad er jeg forsåvidt positiv til, selv om jeg gjerne skulle ha oppgradert. Erlend Dahl Reitan er per i dag dessverre et steg ned.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3751

PostPosted: 31.08.2020 10:22    Post subject: Reply with quote

Defensivt er Reitan hakket bedre enn Hedenstad. Reitan er klart kjappere. Offensivt er begge to rimelig svake.

Høyrebacken bør oppgraderes med en bedre spiller enn de to.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 31.08.2020 10:42    Post subject: Reply with quote

Jeg vil ikke se på det som krise om Reitan og Hedenstad kniver om plassen på høyreback og en av dem må trå til som vikar på venstre avenogtil framover, også neste år.

Det jeg synes vi først og fremst trenger er en stall som dekker de behovene vi har mtp spillertyper, så må vi bygge oss et kollektiv, kan være en del spillere som individuelt ikke forsvarer en førstelagsplass, men har moralen til at laget blir bedre med dem på banen enn bedre spillere. Ser for meg at typer som Åsen og Reitan ligger i den kategorien mens for eksempel Helland er mer tvilsom.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2974

PostPosted: 31.08.2020 10:45    Post subject: Reply with quote

Det jeg har sett av Reitan så langt i år har ikke imponert meg. Hedenstad er en bedre høyreback enda. Men Reitan er forholdsvis ung enda og vil nok bli bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1569

PostPosted: 04.10.2020 09:09    Post subject: Reply with quote

FÃ¥r Hedenstad ny kontrakt? HÃ¥per ikke det
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6750
Location: South-west coast exile

PostPosted: 04.10.2020 09:23    Post subject: Reply with quote

Det håper jeg for guds skyld ikke. Min største Rosenborg-kjepphest er at Hedenstad er veldig oppskrytt. Han er feig, pysete og usikker både defensivt og offensivt. Tar dårlige valg, kommer alt for sjeldent på overlap og er en konstant rundingsbøye mot all motstand over 2. div-nivå. Med ball er han vanvittig usikker, og om han spiller ballen framover har han 2 pasninger han alltid slår. Reitan er kanskje ikke veldig mye bedre, men han er yngre og kan bli bedre. Hedenstad har jeg absolutt ingen tro på skal bli bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9670
Location: Drammen

PostPosted: 23.10.2020 11:55    Post subject: Reply with quote

Ser for seg at utløp av kontrakt betyr endex på Lerkendal:

https://www.nidaros.no/rb...113-120847
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 23.10.2020 13:19    Post subject: Reply with quote

Synes vi kan la han gå og se etter et nytt, yngre alternativ. Reitan har gjort fremskritt de siste kampene, og Hedenstad er ikke noe klart 1.valg. Han runder også 30 og er sannsynligvis brukbart høyt lønnsmessig. Ikke er det noe særlig å tjene på et salg heller.
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1569

PostPosted: 23.10.2020 13:50    Post subject: Reply with quote

Veldig fint og ydmykt intervju av Hedenstad
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59400
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.10.2020 17:51    Post subject: Reply with quote

At Hedenstad er tilbake på laget igjen i kveld kan tyde på at Hareide slett ikke har bestemt seg for hvilken høyreback han ønsker å satse på neste år? Altså at Hedenstad fortsatt kan få tilbud om ny kontrakt.

Jeg antar at han i så fall må ned i lønn.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10639

PostPosted: 09.11.2020 15:47    Post subject: Reply with quote

Adressa melder at Hedenstad ønsker en avklaring med Rosenborg innen utgangen av november.

Denne setningen kan tolkes som at Hedenstad prøver å snakke seg rundt at han faktisk kan ha fått et tilbud som han sikkert ikke synes er godt nok ("ok"). (Mine understrekinger. Ingen grunn til å ta med ordene "ok" og "helt" dersom han slett ikke har fått noe tilbud.)
Quote:
Så gjenstår det å se om det i det hele tatt kommer et ok tilbud. Per nå har det ikke helt gjort det, sier han.


Om Dorsin spør meg, og det gjør han neppe, selv om han burde, så svarer jeg at Hedenstad ikke bør få ny kontrakt, så la den som ikke er helt ok være det siste tilbudet.
Takk for visitten, Vegar, og gratulerer med det du har fått være med på i denne flotte klubben, herunder lønna du har vært så heldig å få fordi det var gode økonomiske tider og kanskje litt for lett spillerom for agenter og spillere i forhandlinger mot RBK.

Videre i intervjuet er det rimelig å tolke det slik at Hedenstad som sitt førstevalg har å fortsatt oppebære en høy lønn i Rosenborg. Dersom det ikke skulle lykkes er pri to "andre klubber" som eventuelt kunne passe, og om nøden skulle være stor nok er visst heller ikke andre norske klubber (herunder lønnsnivå) helt uaktuelle.

Quote:
– Hva kan du si om andre klubber?
– Jeg tenker selvsagt litt på det, også. Jeg er snart uten kontrakt, og må tenke på andre muligheter, sier han.

Per i dag er det ingenting konkret på bordet, om man skal tro Hedenstad.
Men agent Tore Pedersen har tidligere uttalt at Hedenstad neppe blir arbeidsledig om kontrakten med RBK ikke forlenges.

– Jeg hører litt med agentene om hva som rører seg. Og hva som kan passe, sier Hedenstad enn så lenge.


Quote:
Hva tenker du om andre norske klubber? Kan det være aktuelt?

– Man skal aldri si aldri, svarer Hedenstad.

VÃ¥lerengen neste?

#satsebrakke
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6750
Location: South-west coast exile

PostPosted: 09.11.2020 16:13    Post subject: Reply with quote

Håper vi slipper han. Har aldri bevist at han har i nærheten av nivået inne.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2592

PostPosted: 09.11.2020 17:59    Post subject: Reply with quote

Hatt noen flotte dødballmål i tida her, men er ikke mer enn en ok tippeligaback. Samme som Reitan. Smart å la han gå, men førstevalg må handles.
Back to top
View user's profile Send private message
Dr.Ible
Proff


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 301
Location: Østlandet

PostPosted: 09.11.2020 18:08    Post subject: Reply with quote

Takk for innsatsen, lykke til videre i en annen klubb
_________________
Fa(a)n siden ca 1976
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11728

PostPosted: 09.11.2020 18:09    Post subject: Reply with quote

En av høyrebackene må jo vike plass så det beste er at det er Hedenstad mtp lønn og alder. Så håper jeg vi får inn en som tar høyrebackplassen og gjør den til sin egen, så får Reitan finne seg i å være back up en sesong eller to før han nok vil dra for å spille fast i en annen klubb.

Har vel en joker her i Kamanzi også som det er uvisst hva som skal skje med. Er han god nok til å være back up så kan det jo være at Reitan også forsvinner rimelig fort om et klart førstevalg på backen handles inn.

Et annet mulig scenario er at Reitan og Kamanzi blir backene neste år da man har andre posisjoner som man må gjøre noe med (V back, stopper og en eller flere kanter), og det trolig er begrenset hvor mye man faktisk kan gjøre i vinter mtp tapene som følge av koronaen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59400
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.11.2020 20:43    Post subject: Reply with quote

Dersom Hedenstad blir tilbudt ny kontrakt, er lønna garantert kraftig redusert. Da blir det opp til ham sjøl å vurdere tilbudet opp mot alternativer i inn- og utland.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6750
Location: South-west coast exile

PostPosted: 08.12.2020 11:19    Post subject: Reply with quote

Ifølge skattelistene for i fjor (?) tjente vår venn 3,8 millioner, nest mest etter Andre Hansen. Det har han virkelig ikke gjort seg fortjent til. Håper vi ikke forlenger.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33, 34  Next
Page 32 of 34

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb