English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 537, 538, 539, 540  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18501

PostPosted: 12.03.2024 14:23    Post subject: Reply with quote

Skarsem kom inn fra benken og ble matchvinner i 94. minutt i lokalderby (mot et supporterdrevet CSKA-lag).

Ikke helt på nivå med Beograd-derbyet denne matchen, men artig for Skarsem
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59384
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.03.2024 23:41    Post subject: Reply with quote

Fifa dömde i en första dom Krasnodar att betala Erik Botheim närmare sex miljoner kronor. Men beslutet har överklagats av Krasnodar till idrottens högsta domstol, CAS, där man enligt italiensk media kräver den norske anfallaren på 330 miljoner kronor i skadestånd.

Sannolikheten att Krasnodar ska få rätt bedöms som mycket liten.

Men mitt i glädjen över första målet för Malmö FF i tredje tävlingsmatchen har 24-åringen en idrottsprövning med mycket stora ekonomiska insatser som ännu inte är avgjord av CAS.

Hur är det att spela med det här andra hängande över dig, det som inte är avgjort i CAS?

– Det tänker jag inte på. Min agent tar ansvar och hand om det, säger Botheim till Sportbladet.

Läs mera: Botheim krävs på 330 miljoner

Vegard Heggem auksjonerer bort skjorta han fikk av Paolo Maldini etter RBKs seier over Milan i Mesterligaen.

Les mer: HÃ¥per skjorta fra mirakelkampen skal bidra til nye mirakler

Ser at Bakenga-boka har fått 23. april som lanseringsdato: Mushaga Bakenga - Drømmen og skyggen - en historie om flukt, mirakler og fotballens råskap
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13702
Location: Namsos

PostPosted: 14.03.2024 00:04    Post subject: Reply with quote

https://www.nrk.no/sorlan...1.16762668

Brattbakk jr har endt opp på Færøyene.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59384
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.03.2024 22:41    Post subject: Reply with quote

NRK har sett Strandbergs legejournal. Under «kritiske medisinske tilstander» står det at han ved to ulike tilfeller har opplevd å få blodpropp, i henholdsvis 2016 og 2020.

I Martina Hansens Hospitals egne retningslinjer står det at normalen ved prolapskirurgi er å gi blodfortynnende ved kjent økt risiko, som for eksempel en historikk med blodpropp.

Men det fikk han ikke.

Og noen uker senere ble karrieren, og livet slik han kjente det, ødelagt.

– Dette skjedde som en konsekvens av den operasjonen jeg gjorde, ryggoperasjonen. Med tanke på min historikk, skulle jeg hatt blodfortynnende etter den operasjonen. Det ble glemt, og som en konsekvens av det, så smalt det. Hadde jeg fått blodfortynnende ville det aldri skjedd, sier Strandberg.

De siste ukene har både fotballprofilen og folkene rundt ham kjent på en følelse av fortvilelse og maktesløshet.

– Familien min har vært ekstremt frustrert og kjent mye på det. Men jeg kan ikke gå rundt og være bitter på folk. Det skulle aldri ha skjedd, og det er noe jeg må ta konsekvensen av. Men jeg skal ikke hogge hodet av folk på grunn av det. Det var en stor feil som ble gjort, og det må jeg dessverre betale prisen for, sier Strandberg.

Les mer: Strandberg åpner opp – ukjent drama ødela karrieren
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59384
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.03.2024 22:57    Post subject: Reply with quote

Et utal af gange har Nicklas Bendtner forkælet danske fodboldfans på banen.

Nu skal han gøre det uden for kridtstregerne.

Den tidligere landsholdsspiller skal således agere fodboldekspert for TV 2 til Danmarks kommende testkampe mod Schweiz og Færøerne i slutningen af marts.

- Jeg er glad for aftalen med TV 2 i de to opgør, hvor kampen om pladserne i EM-truppen for alvor spidser til. Det bliver spændende at se, hvor mange ting og hvilke spillere, som landstræner Kasper Hjulmand vil prøve af. Jeg glæder mig til at kunne bidrage med mit perspektiv og bruge min erfaring og indsigt, siger Nicklas Bendtner i en pressemeddelelse.

Læs mere: Nicklas Bendtner bliver ekspert på TV 2
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2085

PostPosted: 16.03.2024 16:13    Post subject: Reply with quote

Karadas har visstnok blitt trener i Start.


https://www.nrk.no/sorlan...1.16757065
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59384
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.03.2024 00:02    Post subject: Reply with quote

John Carew (45) har vist seg som en mann av mange talenter. I 2018 dukket han opp som en av hovedkarakterene i NRK suksessen «Heimebane». Nå er han igjen å se på skjermen, denne gangen i krimkomedien «Purk» på TV 2.

I serien spiller Carew narkotikabaronen Marko.

- Jeg er en litt sånn slem fyr. Han er vel en gangster vil jeg kalle det, sier 45-åringen til Dagbladet.

Det er en rolle den tidligere fotballproffen ikke er helt ukjent med.

- Jeg har gjort noen filmer før der jeg også har spilt en litt slem gutt, så det er ikke helt nytt. Men det er alltid mange utfordringer med et nytt prosjekt, og mye å sette seg inn i, sier han.

Les mer: - En slem gutt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 759

PostPosted: 20.03.2024 10:32    Post subject: Reply with quote

Kjell Rune Sellin kom inn til pause for Manglerud Star mot Ã…rvoll i 2. runde av NM-kvalifiseringen.
Reduserte til 1-2 etter 55 minutter og fikk direkte rødt kort etter 57. Kort dag på jobb mao.
Back to top
View user's profile Send private message
fatslick
Senior


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 205

PostPosted: 21.03.2024 17:22    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
https://www.nrk.no/sorlan...1.16762668

Brattbakk jr har endt opp på Færøyene.


Fascinerende med disse far-sønn-kombinasjoner. Det er åpenbart unge herr Brattbakk, ikke helt nådde opp til fattern. For f sake, hvis pappaen hadde trent sånn ca 1 uke og signert for samme klubb på færøyene så skal en ikke se bort fra at han hadde blitt toppscorer

Når det gjelder Sørloth sr. vs Sørloth jr, så vil jeg si at sønnnen er upper hand.

Eggen sr vs Eggen jr. Som fotballspillere så vil jeg ikke si at de er så veldig fra hverandre kanskje 55-45 favør. Og hadde ikke jr vært plaget av problemer som , fra samfunnets ståsted, meget prisverdig var åpen om så kunne han fått en bedre karriere

Henriksen sr vs Henriksen junior. Den går i favør av junior

Iversen sr og Iversen jr. Jeg vil hevde at det er langt jevnere enn trolig mange hevder

Jørn Jamtfall vs Michael Jamtfall. Her kan en nok kåre Jørn som en klar vinner. Unge Jamtfall var et talent, men fikk skadehelvete, så verden fikk aldri se hva som bodde i han
Back to top
View user's profile Send private message
fatslick
Senior


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 205

PostPosted: 21.03.2024 17:41    Post subject: Reply with quote

"Vegard Heggem auksjonerer bort skjorta han fikk av Paolo Maldini etter RBKs seier over Milan i Mesterligaen."

Hadde jeg bare hatt cash nok, så ville jeg hatt den trøya. Maldini navnet er tilnærmet avgud hos AC Milan. Det er 3 generasjoner Maldini som har spilt for AC Milan.
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1129
Location: Drammen

PostPosted: 21.03.2024 19:19    Post subject: Reply with quote

Vurderte å selge leiligheten.
_________________
«Æ si' og påstår - og har sjølsagt helt rætt ...»
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59384
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.03.2024 22:03    Post subject: Reply with quote

26-årige ytterbacken Alex Gersbach ansluter till Kalmar FF från Colorado Rapids i MLS. Avtalet är skrivit på 1,5 år och han ansluter direkt till lagets träningsläger på Ekerum.

(...)

– Jag kände under våra samtal att Kalmar FF är en familjär förening som kunde erbjuda en helhet som tilltalade mig och jag är verkligen glad att vara här. Jag har pratat med några av mina vänner från Sverige innan jag fattade beslutet och de hade bara gott att säga om staden, arenan och om föreningen. Det känns kul att vara tillbaka till Skandinavien och jag är verkligen taggad på att få sätta igång.

Läs mera: Välkommen till Kalmar FF, Alex Gersbach! (video)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59384
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.03.2024 18:19    Post subject: Reply with quote

Bjørlo:

– Det har jeg egentlig klart å legge bak meg. Nå er jeg utrolig glad for å være her, og føler meg privilegert som var ønsket av en så stor klubb. Jeg tror også at Rosenborg virkelig skal slite med å komme over oss på tabellen også, sier han, og virker bestemt.

(...)

– Hva bør endres i Rosenborg-kulturen, mener du?

– Det er en god del som kan endres, men jeg tror ikke jeg skal gå altfor mye inn i detalj på det. For da kan jeg fort fremstå sur og bitter, men jeg føler hele situasjonen kunne vært løst på en helt annen måte. Jeg har ingen problemer med at en klubb ønsker å kvitte seg med en spiller, men det må samtidig gå an å gjøre det på en respektfull måte. Det har det skortet på ved flere anledninger, sier han ærlig, og sikter blant annet til Gustav Valsvik som åpnet seg om en lignende behandling i podkasten Spiss Vinkel.

Les mer: «Fryst ut» av arbeidsgiveren. Nå har livet snudd

Det er over ti år siden han tok på seg den gule trøya for første gang. Foran 2014-sesongen ble Brede Moe hentet til Bodø på lån fra Rosenborg. Nå går han snart i gang med sin 11. sesong på rad i helgult på Aspmyra, og feirer med å signere ny kontrakt med den regjerende seriemesteren.

(...)

At det skulle bli nettopp over ti år i helgult hadde han aldri sett for seg da han kom til Bodø for første gang i 2014.

– Jeg skulle tilbake til Rosenborg og slå gjennom der. Jeg har vokst opp i Trøndelag så det var helt naturlig. Jeg hadde ikke trodd at jeg skulle bli i Glimt hele karrieren min, erkjenner Glimts stopperbauta fra Flatanger.

Les mer: Brede blir i Bodø: – Helt sinnsykt givende
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Knurt Rotleifsen
Senior


Joined: 10 Aug 2018
Posts: 109

PostPosted: 27.03.2024 19:47    Post subject: Reply with quote

https://www.aftonbladet.s...vstangning
_________________
Hva var livet uten øl og potetgøll
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13702
Location: Namsos

PostPosted: 30.03.2024 19:01    Post subject: Reply with quote

Både Vecchia og Botheim med scoring for Malmø i dag.

Tenk hva Vecchia kunne fått til under Johansson.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59384
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.03.2024 13:52    Post subject: Reply with quote

Tipsbladet har kontaktet Peter Ankersen, som bekræfter, at han er gået ind i de sidste tre måneder som spiller i FC København.

- Det er korrekt. Klubben har besluttet, at vi ikke skal fortsætte samarbejdet efter denne sæson, og det må jeg bare acceptere, selv om jeg da gerne havde set, at jeg skulle være fortsat i FC København. Det har jeg heller ikke lagt skjul på tidligere, siger Peter Ankersen og tilføjer:

- Jeg føler jo, at jeg har en masse at bidrage med som FCK-spiller, og at jeg qua min erfaring og betydning for klubben kunne hjælpe holdet både på og uden for banen, og det er ingen hemmelighed, at jeg var villig til at gå ned i løn, for at vi skulle forlænge kontrakten, men det har FC København ikke ønsket, lyder det fra Peter Ankersen, som har fået beskeden fra klubben i påsken.

Læs mere: Peter Ankersen stopper i FC København
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
fatslick
Senior


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 205

PostPosted: 31.03.2024 20:25    Post subject: Reply with quote

I følge wiki, hvor seriøst det er, så var årsaken hjemlengsel og mistrivsel i Trondheim. Hvis det med mistrivsel og en samtidig fikk ryddet litt opp stallen, og godkjent kraftig lønnskutt, så burde han være aktuell
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1260

PostPosted: 01.04.2024 12:37    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Tenk hva Vecchia kunne fått til under Johansson.


Enig, et solid bidrag til spillergruppen fra tribuneplass hvor han ville sittet skadet 80 % av sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2588

PostPosted: 01.04.2024 14:26    Post subject: Reply with quote

Vecchia spilte i 23 kamper og skåret 8 mål sist sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59384
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.04.2024 14:37    Post subject: Reply with quote

Underveis i TV 2s oppbygning til eliteserieoppgjøret mellom Fredrikstad og Bodø/Glimt annonserte Tarik Elyounoussi (36) at han legger opp som fotballspiller.

Les mer: Tarik Elyounoussi la opp på direkten

Ankersen erstattet tidlig Meling pga. skade og ordnet derbyledelse mot Brøndby med flott nedtak på brystet og hardt skudd. Rasmussen starter for Brøndby.

Oppdaget i går kveld tilfeldigvis at Ole Einar Martinsen har giftet seg med ingen ringere enn Siv Stubsveen!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13702
Location: Namsos

PostPosted: 03.04.2024 13:10    Post subject: Reply with quote

Daniel Berntsen på vei til Glimt (!)
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
tokik
Proff


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 317
Location: Trondheim

PostPosted: 03.04.2024 13:40    Post subject: Reply with quote

Sam Rogers overflødig og ikke god nok for kamptropp hos LSK. Mulig retur til Ham-Kam
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13702
Location: Namsos

PostPosted: 03.04.2024 16:01    Post subject: Reply with quote

Snakkes om lån, og LSK fansen er ikke fornøyd med at en spiller de betalte 5 millioner for kan være på vei ut på lån.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59384
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.04.2024 19:32    Post subject: Reply with quote

Bäst i Brommapojkarnas överlägsna premiärseger mot Gais kan mycket väl ha varit Torbjörn Heggem, som han gjorde sig stor och otaliga gånger blockerade skottförsök.

Norrmannen håller ihop Brommapojkarnas defensiv. Det är uppenbart hur han utvecklats under ledning av tränare Olof Mellberg.

Och visst liknar han vår förre landslagsstjärna - fysiken, pondusen - så rejäl. Fortsätter det så här så så kan han mycket väl ses som en absolut allsvensk toppback vid sommaruppehållet, så bra är han. Hans man-mot-man-spel och snabbhet är det få allsvenska konkurrenter som kommer upp i.

Tråkigt nog så är han sannolikt snart förlorad - och det kommer tyvärr inte handla om någon annan allsvensk klubb.

Enligt FotbollDirekts källor så går 25-åringen utomlands. Expressen skrev i fjol höstas om intresse från Paderborn.

Nu kan FotbollDirekt avslöja att så väl Darmstadt som St Pauli på allvar finns med i bilden och planerar att se honom på plats i Sverige vid flera tillfällen fram till sommaruppehållet. Båda ställena uppges vara beredda att lägga bud på omkring 3-4 miljoner kronor. De förstnämnda är jumbo i Bundesliga medan Pauli leder Bundesliga 2 och går mot uppflyttning.

Läs mera: Tysk kultklubb beredda lägga bud på tungt BP-namn
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59384
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.04.2024 13:27    Post subject: Reply with quote

Rogers' første sesong i RBK gikk bra. Han var stort sett fast i laget tross hard konkurranse om plassene, scoret seks mål og fikk muligheten på USAs A-landslag.

2023 ble imidlertid en nedtur. I takt med at Rekdal mistet hovedtrenerjobben, ble det stadig lenger fram til spilletid også for Rogers. På sommeren ble han derfor solgt til Lillestrøm, men heller ikke der overbeviste han nok til å være en fast del av laget. Totalt spilte han 380 minutter fordelt på seks eliteseriekamper for Romerike-laget på høsten i fjor.

Det toppet seg da han ble satt ut av kamptroppen i «kanarifuglenes» serieåpning mot Kristiansund mandag.

– Det har vært utrolig frustrerende. Kanskje spesielt på grunn av suksessen jeg hadde i RBK første året. Også i sesong to spilte jeg en del, men så ble det nytt trenerteam og klubben endret seg. Det ble vanskelig når jeg ikke spilte lenger, med den omstillingen det innebærer.

– Så dro jeg til LSK for å få en fersk start, uten at det heller gikk etter planen. Det kan skje i fotball, men det er bare en liten periode av karrieren. Det er et viktig perspektiv for meg å huske på – selv om det føles langsomt når man står i det, sier Rogers.

Nå er han klar for å reise seg igjen, etter at karrieren har bytt på noe motbør den siste tiden.

– Jeg skal gripe denne muligheten og være i nuet. Jeg vet ferdighetene er der.

Les mer: Sam (24) ønsket en omstart: – Vil gjenta suksessen fra sist
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 537, 538, 539, 540  Next
Page 538 of 540

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb