English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 458, 459, 460 ... 538, 539, 540  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9061
Location: Trondheim

PostPosted: 13.02.2020 01:00    Post subject: Reply with quote

Jo. Døra bør være lukket for godt for Tettey. Neste sommer er han 35 år. Vi skal ikke signere 35-åringer på lengre kontrakter til ei høy lønn. Og vi skal heller ikke være et gamlehjem for eksproffer som bare vil trappe ned i 1-2 år før de legger opp. Skal man komme tilbake til RBK må det være for å kunne bidra i 4-5 år.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1854
Location: Stjørdal

PostPosted: 13.02.2020 01:13    Post subject: Reply with quote

Jeg er delvis uenig. Som jeg skriver så må det være en god match for begge parter. Altså ikke nedtrapping, noe jeg ikke tror er særlig aktuelt for Tettey uansett, og sier seg selv at han ikke kan kreve å være i lønnstoppen som 35-åring. Men hvis det er noe som tilsier at vi har behov for en Tettey til neste sommer og han kan bidra i 1,5 år så ser jeg ikke hvorfor det skal være uaktuelt. Men det må være en god match for begge parter, og hvis det skal være en god match for Rosenborg så bør det være edruelig lønn, en topp motivert Tettey som tar ansvar i gruppa og på banen, og ikke minst være behov for en rutinert spiller i stallen. Jeg sier ikke at vi skal hente han neste sommer, jeg klarer bare ikke å se det negative ved å ha døren på gløtt og la Dorsin ha en liten dialog nå og da om status i Norwich og hva han selv tenker. Men bare for å understreke: Skal det i det hele tatt være en mulighet for at dette er aktuelt så er det på Rosenborg sine vilkår. En 35-åring som har valgt oss bort tidligere har ikke lov til å stille store krav, der er jeg enig.

Er nok veldig lav sannsynlighet for at det er aktuelt for noen parter uansett tenker jeg, tror Tettey legger opp etter neste sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 13.02.2020 01:38    Post subject: Reply with quote

Vi kunne, til nød, ventet ett år til på Ciljan.

Tettey måtte kommet nå hvis det skulle ha noe som helst for seg. Den døra er både låst og slått for.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 13.02.2020 10:06    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke det lenger er noen sannsynlighet å snakke om for at Tettey kommer tilbake i RBK-drakt, og i normale tilfeller bør vi heller ikke sette oss i en posisjon der vi har behov for hans tjenester. Dette vinduet var nok det siste.

Når det er sagt: dersom vi mot formodning skulle stille oss i en situasjon neste sommer der vi gjennom skader, avganger etc. ikke har god nok kvalitet eller gode nok arvtakere i en rolle der en 'gratis', relativt skadefri og kamptrent Tettey kan plastre et hull i én sesong (la oss for eksempel si at Ciljan er ute med skade høsten 2021, og ikke har noen konkurrent) - da er selvsagt muligheten der. Men det forutsetter faktisk feilsteg fra vår side.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 13.02.2020 10:41    Post subject: Reply with quote

Tettey er heller ikke like "Rosenborg" som Skjelbred. Flyttet fra Ghana til Bodø som 13-åring, kom til Trondheim som 16-åring, var i Trondheim bare 8-ish år inkl. start i Kolstad og utlån til Skeid. Men god spiller og fin fyr, da.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59413
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.02.2020 22:53    Post subject: Reply with quote

Även kroppen ska få en nystart i Norrköping. Jonathan Levi har fått ett individuellt uppbyggnadsprogram av Dale Reese för att förebygga skador.

– Jag har ett eget program som jag kör för att stärka upp ljumske, höft, rumpa. Han säger att jag har bra muskelgrupper men att de kan inte arbeta tillsammans. Han verkar veta vad han pratar om men vi får väl se om en månad, skämtar Levi.

Inhoppen i Portugal bådar i alla fall gott efter en del skadestrul.

– Det var kul. Det var första gången sedan i maj som jag spelade utan att få ont, men jag hade jobbat på bra under semestern. Men vi får se till fredag nu (Breidablik hemma). Dale är noga och säger att min kropp inte riktigt är där den borde vara. Samtidigt gör det inte ont när jag spelar. Vi får ha lite feeling där men jag hoppas få spela så mycket som möjligt.

Läs mera: Levis första steg på Östgötaporten

Den 339 kvadratmeter store arkitettegnede lejlighed midt i København har den tidligere FCK-spiller sat til salg for 24 millioner kroner, som han ifølge Tinglysningen skylder 6,9 millioner kroner i.

Da Bendtner købte den penthouselejligheden tilbage i 2013, gav han 13,2 millioner kroner for den.

Hvis både ejendommen i Norge og lejligheden i København bliver solgt til de udbudte priser, kan Bendtner se frem til 37,3 millioner kroner.

Ved at betale de 6,9 millioner kroner af, han skylder i lejligheden, ender Lord Bendtner på lige over 30 millioner kroner, der kan hives direkte ned i lommerne, vel at mærke hvis han ikke skylder noget i den norske ejendom.

Fremover skal angriberen bo hos sin kæreste, Philine Roepstorff, på Østerbro. Lejligheden på 72 kvadratmeter er ejet af Bendtners svigerforældre.

Læs mere: Bendtner kæmper med at sælge to luksusboliger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3954
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 15.02.2020 20:19    Post subject: Reply with quote

Terry gjør det godt for Norwich mot Liverpool. Sikker på at han lengter sårt etter å reise hjem for å spille under Horneland. :p
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59413
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.02.2020 16:00    Post subject: Reply with quote

(...) til lørdagens hjemmekamp mod Apollon var det græske Marinos Ouzounidis, som valgte den danske midtbanespiller til startopstillingen.

Grækerens debut var tæt på at ende i fiasko. Det stod 1-1 da opgøret gik ind i sidste ordinære minut, men ved slutfløjt viste lystavlen 4-1 til APOEL efter noget af en slutspurt.

Læs mere: Tre overtidsmål sikrede Mike J. sejr

Jebali har nemlig været i storform med fem træffere under OB's opstart, og den målscoring står noget i kontrast til angriberens bidrag på et mål og to oplæg i efteråret.

(...)

OB-angriberen glæder sig til at komme i sving igen søndag, når Brøndby gæster Odense Stadion.

- Det har været en lang pause, og det er rart at komme tilbage til ligaen med en stor kamp mod en top seks-konkurrent. Brøndby er en stor klub, så jeg tror, det bliver en stor kamp for alle, og vi går efter sejren på hjemmebane.

- Jeg glæder mig til kampen, for den er super vigtig for vores mål om top seks, og for mig som spiller er det vigtigt at møde de store klubber i slutspillet.

I OB har Jebali for første gang stiftet bekendtskab med dansk fodbold, og det er en noget anden form for fodbold i forhold til hans tidligere skandinaviske destinationer.

- Jeg synes, dansk fodbold er mere taktisk, fysisk og kompakt. Der er ikke meget rum, og der er ikke mange en mod en-situationer. Det handler mere om hårdt arbejde, og alle kampe føles som en pokalkamp, for de er svære. Alle vil nå i top seks og vil gøre, hvad der skal til for at vinde.

Læs mere: Skarp OB'er: Manglende mål skyldtes formen

Etter et par sesonger og 32 obligatoriske kamper for Viking, valgte Øyvind Svenning å dra til det den gang meget ambisiøse laget Randaberg. Anført av den kjente investoren Fred Ingebrigtsen.

Her avsluttet han sin karriere i 2009. Han var kaptein på dette laget som hadde så store klatreønsker.

- Hvorfor la du opp da, bare 29 år gammel?

- Jeg fikk en kneskade i 2004, mens jeg var i GIF. Dette ble merkbart etter hvert og jeg klarte ikke å belaste det maksimalt. Dette førte til at jeg aldri greide å komme meg opp på det øverste nivået igjen, og det var jo der jeg ville være, forteller han.

(...)

Øyvind Svenning var faktisk ikke så veldig langt unna en overgang til den nederlandske toppklubben Feyenoord og han var på den tiden også aktuell for det norske herrelandslaget.

(...)

Nå er Øyvind avdelingssjef i det ferske rekrutteringsselskapet Succedo, som har hovedkontor i Oslo.

- Jeg stortives i denne rollen og gelder meg til hver dag. Her føler jeg jeg får brukt mye av det jeg lærte også som fotballspiller, ikke minst på relasjoner og hvordan man behandler folk, sier han.

Les mer: Øyvind ble fotballproff. Slik lever han nå
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11728

PostPosted: 16.02.2020 23:49    Post subject: Reply with quote

Sørloth med nytt mål i dag for Trabzonspor i toppkampen mot Sivasspor. Han er fortsatt toppscorer i ligaen, nå med 17 mål. Det er ett mål foran Papiss Cisse og 5 mål foran 3 plassen.

Han slapp altså billig unna det røde koret han fikk på overtid i forrige runde. Fikk bare karanatene i cupen som var i midtuken.

Trabzonspor leder for tiden an i toppen av den tyrkiske ligaen. De leder med poenget for øyeblikket, men de har også en kamp til gode på alle de lagene. Det skiller kun 8 poeng fra 1 plass og ned til 7 plass, så det er mange lag som kjemper om gullet i år med 12 kamper igjen.

Trabzonspor har også tatt seg til semifinale i cupen. Det kan med andre ord bli en fantastisk sesong for Sørloth.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59413
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.02.2020 21:02    Post subject: Reply with quote

There is a report from Turkish outlet Fotospor that Newcastle will scout Trabzonspor striker Alexander Sorloth this weekend.

(...)

Crystal Palace reportedly tried to recall Sorloth from his loan recently, however the terms of the deal allowed Trabzonspor to prevent that.

Monaco and Brighton will also be sending scouts to watch Sorloth this weekend.

Read more: Newcastle To Scout Norwegian Striker In Turkey

Erik Nordengen var ferdig i Elverum ved årsskiftet Etter at kontrakten med Elverum gikk ut ved årsskifte har Erik Nordengen lett etter ny klubb. Nå signerer han for Fram Larvik.

- Vi har ikke signert papirene enda så alt er ikke helt klart, men vi er enige. Jeg har flyttet inn i leiligheten og trent med laget så det er kun det formelle som mangler, sier 21-åringen fra Tynset og Rendalen.

(...)

Ved siden av fotballen studerer han økonomi, og har allerede rukket å finne seg godt til rette i Larvik.

- Det er utrolig flott her og jeg gleder meg til de to neste årene, avslutter han.

Les mer: Fram Larvik neste stopp for Erik Nordengen: – Ønsker å være en viktig brikke i laget
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 19.02.2020 21:14    Post subject: Reply with quote

Tettey forteller om sin siste periode som fotballspiller, og avkrefter at han kommer til å spille for Rosenborg når han kommer hjem. Derimot kan han gjerne jobbe med barn og unge, og gjerne i RBKs akademi.

100 % Sport: Tettey har bestemt seg om framtiden
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13704
Location: Namsos

PostPosted: 19.02.2020 21:40    Post subject: Reply with quote

Der har man altså forskjellen på Tettey og Ciljan. For den ene er klubben viktigere enn penger.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 19.02.2020 22:01    Post subject: Reply with quote

Et utsagn basert på hva da?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 19.02.2020 22:12    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
For den ene er klubben viktigere enn penger.

For Tettey er "klubben" Norwich.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4925

PostPosted: 19.02.2020 22:19    Post subject: Reply with quote

Synd, men fair og ingen poeng å gjøre det om han ikke er motivert for det. Artig om både Ciljan og Tettey får jobbe med talentene da.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 19.02.2020 22:23    Post subject: Reply with quote

Må holde av en plass til Helland i akademiet også...
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 19.02.2020 22:51    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Synd, men fair og ingen poeng å gjøre det om han ikke er motivert for det. Artig om både Ciljan og Tettey får jobbe med talentene da.

Veldig enig med deg. Håper Tettey tar med seg sine erfaringer og sin kunnskap inn i RBK-miljøet på noe vis når han legger opp.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 19.02.2020 22:54    Post subject: Reply with quote

Forøvrig er Tettey litt eldre enn Skjelbred og har litt mer sliten kropp:

- Jeg har bestemt meg for å ikke spille fotball i Norge når jeg kommer hjem. Jeg begynner å kjenne påkjenningen på kroppen, og vet hvilke begrensninger jeg har. Det blir bare mer slitasje av å spille fotball i den alderen, og det er litt derfor jeg har bestemt meg. Jeg vil heller satse på å jobbe og finne noe annet å gjøre, sier Tettey, som vil være 35 år når kontrakten med Norwich løper ut.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 19.02.2020 23:01    Post subject: Reply with quote

Noen burde advart Roar Strand...
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21963

PostPosted: 20.02.2020 10:19    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Der har man altså forskjellen på Tettey og Ciljan. For den ene er klubben viktigere enn penger.

Det er jo også en vinkling.
Han kunne enkelt kommet hit etter Norwich og hentet to millioner i året i to år til, men han har vært helt tydelig på at det er uaktuelt å spille i RBK om han ikke føler han har noe å bidra med. Istedet for å snike til seg mest mulig penger fra RBK, opptrer han ryddig og med åpne kort. Det har han alltid gjort.

En helt nydelig mann, som jeg håper får jobbe sammen med Ciljan i yngre avdelinger når han kommer hjem. Han kan muligens bidra mye mer i den rollen, enn som en potensielt skadeplaget 35-åring på banen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5187

PostPosted: 20.02.2020 14:39    Post subject: Reply with quote

Helt enig.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 20.02.2020 15:04    Post subject: Reply with quote

Kjenner det er litt godt at det finnes spillere med selvinnsikt... det har jo vært noen eksempler tidligere, hvor spillere kom hjem fra utenlandsopphold og skulle avslutte karrieren i RBK, og hvor det viste seg at de var mer eller mindre ferdige allerede da de kom.

Mistenker ikke det å være situasjonen med Ciljan. Setter pris på selvinnsikt og ærlighet fra Tettey Smile


Edit: YAY - mitt innlegg nummer 5.000 Smile
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...


Last edited by Hentesveis on 21.02.2020 13:09; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 20.02.2020 16:30    Post subject: Reply with quote

Tettey is da man. Hadde gjerne sett ham dra på seg finstasen en gang til. Han hadde brutalisert norske midtbaner om han hadde kommet i år men skjønner godt at alle sesongene i Championship (verdens hardeste liga?) har tatt på og at han kjenner at det begynner å bli nok nå.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59413
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.02.2020 20:41    Post subject: Reply with quote

Etter å ha vært delaktig i å spille Stjørdals-Blink opp til Obos-ligaen, er Jakob Tromsdal igjen tilbake i blått.

- Jakob har hatt en fin utvikling i tiden på utlån. For meg så det ut som han hadde en sentral rolle i Blink og at han fikk spille nesten alt, noe han hadde veldig godt av, forteller Smågesjø.

Les mer: - En spillertype vi liker i Trøndelag

– Jeg har sagt nei til Sandefjord. Jeg holder dialog med noen andre klubber, skriver Gamst Pedersen i en SMS.

(...)

Etter det iTromsø vet, er det både norske og utenlandske klubber som nå vurderer veteranen som hadde seks målgivende pasninger i Eliteserien i fjor. Det var flest i TIL og fire bak duoen Eirik Hestad (Molde) og Ylldren Ibrahimaj (Viking) – som hadde flest målgivende pasninger i Eliteserien.

For øvrig var det kun Magnus Wolff Eikrem som skapte flere sjanser enn Morten Gamst Pedersen enn TIL i Eliteserien 2019. Eikrem og Gamst skapte henholdsvis 62 og 61 sjanser.

Les mer: Gamst takket nei til eliteserielag: Er i dialog med både norske og utenlandske klubber

Markus Henriksen has criticised how he was treated at Hull City as unfair.

(...)

"The way this situation has been handled is really bad for both parties.

"It's been tough, I've been training very hard and luckily I was still allowed to be on the national team, playing five or six games there, even though I didn't play at Hull.

(...)

"I had a couple of offers but I didn't feel it was right for me.

"When Bristol City came, I really felt it was something for me.

"Now I'm here, in the beginning it's only a loan but, as a footballer, I can't think about what will happen after the summer, I just have to focus on doing my best every day in training and games.

Read more: Markus Henriksen labels Hull City treatment unfair after being frozen out before Bristol City move
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TomBoy
Proff


Joined: 09 Mar 2006
Posts: 342
Location: Trondheim

PostPosted: 22.02.2020 18:34    Post subject: Reply with quote

Sørloth til Real ?
https://www.tipsbladet.dk...eal-madrid

Agurknytt fra syden.
Ville ikke satsa 10kr på dette akkurat
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 458, 459, 460 ... 538, 539, 540  Next
Page 459 of 540

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb