English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Aalesunds FK - RBK
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 07.03.2010 21:29    Post subject: Reply with quote

Elendig redning av Örlund. Enn å stoppe Aarøy som var alene igjennom... amatørkeeper.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 07.03.2010 21:32    Post subject: Reply with quote

Bra en mot en av Örlund da. Men nå blir jo en hver enkelsituasjon satt fokus på.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ElMar
Proff


Joined: 04 Nov 2009
Posts: 393

PostPosted: 07.03.2010 21:34    Post subject: Reply with quote

Neppe "coaching i verdensklasse" av Ræka når en må spille siste 20 min med 10 spilllere pga skade. I tillegg skal hente en tomåls ledelse.
_________________
Fotball e følelsa, gode følelsa Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2463

PostPosted: 07.03.2010 21:39    Post subject: Reply with quote

Endelig, Ã…sen inn.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13702
Location: Namsos

PostPosted: 07.03.2010 21:39    Post subject: Reply with quote

Har Henriksen utviklet seg veldig i vinter? Han ser veldig bra ut syns jeg.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 07.03.2010 21:41    Post subject: Reply with quote

Bra at Åsen endelig fikk sjansen, men altfor altfor sent i mine øyne.

Man må belønne godt spill med mer spilletid.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21962

PostPosted: 07.03.2010 21:41    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Har Henriksen utviklet seg veldig i vinter? Han ser veldig bra ut syns jeg.


Vel, han er fortsatt treg som en snegle. Tror ikke det er noe han kommer til å bli noe særlig bedre på heller, så noen toppspiller blir han aldri.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 07.03.2010 21:42    Post subject: Reply with quote

Godt innhopp av Henriksen så langt ja. Hvis han har utviklet seg veldig mye på bare noen måneder, så er jo det veldig bra.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Roamer
Veteran


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 1811

PostPosted: 07.03.2010 21:45    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Positive tegn av Winsnes og Annan synes jeg... også Moldskred. Men stakkars Olsen... en midtspiss som er best på høyrefot blir foretrukket foran han på favorittplassen hans... tror han er glad for at Hamrèn forsvinner...


Evt. er det Hamrèn som blir glad for at han slipper å disponere spillere som Hoftun har handlet inn.
_________________
RBK på topp tre i årets sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 07.03.2010 21:46    Post subject: Reply with quote

Godt å se at Strand holder 90 min. Holdt jo bare 60 for sju-åtte år siden. Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 07.03.2010 21:47    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Vel, han er fortsatt treg som en snegle. Tror ikke det er noe han kommer til å bli noe særlig bedre på heller, så noen toppspiller blir han aldri.


Nå er det ikke alle posisjoner man må være sprinter i da. Wink

skille

Olsen ja.... Confused

edit: dårlig pasning til Olsen også. For treg og for langt bak, så han må svinger lenger ut for å hente den.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "


Last edited by Recon on 07.03.2010 21:48; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
vingback
Veteran


Joined: 25 Aug 2007
Posts: 2462

PostPosted: 07.03.2010 21:47    Post subject: Reply with quote

Han har ikke gjort så mye ut av seg da...
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 07.03.2010 21:47    Post subject: Reply with quote

Faen, så svakt å ikke score på den kontringen der.
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 07.03.2010 21:51    Post subject: Reply with quote

Det er farlig å ha for god tid. Har sett det gang på gang på gang, har du veldig god tid, så har du som oftest for god tid. Samme om du er spiss eller sweeper. Samme hvor vant eller uvant du er med slike situasjoner.

Men for all del, veldig svakt av Trond Olsen å ikke score alene med keeper.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 07.03.2010 21:51    Post subject: Reply with quote

Så mye bedre spillet vårt blir av at vi får inn to fotballspillere i Åsen og Henriksen. Jeg ser egentlig ingen grunn til at disse ikke skal kunne figurere i startopstillingene i månedene framover.
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2463

PostPosted: 07.03.2010 21:55    Post subject: Reply with quote

To gode innhopp av henholdsvis Henriksen og Åsen. Ser ingen grunn til at Åsen skal være bak Winsnes i køen.
Back to top
View user's profile Send private message
Halvorsen87
Veteran


Joined: 16 Jan 2009
Posts: 2382
Location: Trondheim til høsten!

PostPosted: 07.03.2010 21:55    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
RÃ¥nny wrote:
Har Henriksen utviklet seg veldig i vinter? Han ser veldig bra ut syns jeg.


Vel, han er fortsatt treg som en snegle. Tror ikke det er noe han kommer til å bli noe særlig bedre på heller, så noen toppspiller blir han aldri.


Hørte rykter om at Henriksen var en slags Xabi Alonso-type jeg, en spiller jeg gjerne skulle sett i Rosenborg til tross for manglende fart Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 07.03.2010 21:56    Post subject: Reply with quote

De beste i dag syns jeg var Rade Prica, Anthony Annan og de to stopperne våre. Henriksen og Aasen var også veldig gode.

Vår dårligste syns jeg var Roar Strand, som lyktes med svært lite. Moldskred og Olsen var heller ikke spesielt bra. Winsnes skuffet meg i dag, da han bommet på mange pasninger, og flere ganger rett og slett ble plukket fra ballen mens han hadde kontroll på den.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21962

PostPosted: 07.03.2010 22:02    Post subject: Reply with quote

Åsen kommer inn og viser en ro og teknikk som er helt herlig å se på. Jeg føler han er en slags reinkarnasjon av Skjelbred da han var 17. Allerede mer enn god nok til å spille fra start i Tippeligaen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17350
Location: Stavanger

PostPosted: 07.03.2010 22:12    Post subject: Reply with quote

Ørlund 4: Elendig på målet og svak i feltet nesten alle dødballene til Aalesund skapte til tider panikk. Noen bør stoppe Jarstein fra å gå til Viking for keeperplassen er hans igjen den dagen Hamrèn pakker kofferten og drar.

Lustig 5: Anonym og det skyldes nok i stor grad rekkekammerat Strand som var fullstendig usynlig hele kampen.

Stadsgaard 7: Flott mål og stort sett bra kontroll.

Demidov 7: Bra i det han foretar seg.

Dorsin 6: For engangs skyld den backen som bidrog mest offensivt. Kontroll defensivt.

Annan 7+: Meget bra og vinner midtbanen for oss.

Winsnes 5: Ikke så dominerende så en kunne håpe på og til tider også svak i passningspillet, bør være bak Aasen i køen nå som har vært bedre enn han hele vinteren.

Strand 2: Burde ha spillt på Ranheim eller ha lagt opp er ikke lenger i nærheten av å holde nivået enn skal forventet av en Rosenborg spiller. Heldig som ikke påfører oss et straffespark.

Iversen 6: Overasket meg positivt idag i den tiden han spillte. Laget slet også en stund etter at han måtte gå ut.

Moldskred 5: Blir til tider borte i kampen ,men skal ha for høy arbeidsmoral og at han aldri gir opp eller går sur. Liker typen.

Prica 7: Beste spilleren vår i fremste rekke.

Olsen 6: En får se begge sider av Olsen idag både målfarligheten og nesen for mål samt den til tider klønete teknikken.

Store plusser for Åsen og Henriksen som leverer svært positive innhopp.

Hamrèn sin gamling og svenske fetisj begynner jeg å bli kraftig lei av.
Back to top
View user's profile Send private message
clarkbent
Junior


Joined: 09 Jul 2009
Posts: 69

PostPosted: 07.03.2010 22:13    Post subject: Reply with quote

Prøver meg på en rask børs
1-10

Ørlund - 4
Er for meg ikke noen tydelig forsterkning, når han i tillegg er eldre, svensk og ser ut som en ubarbert hulemann blir ikke jeg særdeles imponert. Mener også at målet til Aalesund er noe en keeper for RBK bør ta.

Lustig - 6
En kamp på det jevne, trekkes litt for sin "tassjlåtte" oppførsel på slutten.

Stadsgaard - 7+
Gjør ting enkelt og greit, virker ikke like nonchelant som ellers. Slår til med gult kort og mål. Slike overraskelser kunne like godt blitt belønnet med en åtter.

Demidov - 6
Har overraskende god kontroll på Aarøy i lufta, god til å bryte foran også. Desverre litt for hissig på grøten av og til å kan fort skape ubehagelige situasjoner utenfor og innenfor 16-meteren.

Dorsin - 6
Samme som Lustig. Viser grei form nå like før Tippeligaen sparkes i gang.

Annan - 7
Gjør hva han er best til og har fullstendig kontroll på rommet foran stopperne, og etter litt prøving og feiling kom nesten en god skuddfot til syne.

Winsnes - 6+
Fungerer greit sammen med Annan, slår noen gode pasninger og viser prov på gode ferdigheter.

Moldskred - 5
God og bevegelig i første, vises at han i større grad enn Olsen faktisk kan ta i mot en pasning og sende en pasning uten å slite voldsomt. Desverre var han helt usynlig i andre omgang.

Ivers - 5/6
Gjør en god jobb med tanke på at det er Iversen i mars. Har en god touch, ett godt overblikk og leverer gode pasninger. Fikk litt lite tid, så vanskelig og sette en karakter på.

Strand - 4
Rosenborgs verste sammens med Ørlund. Gjør mange småfeil, gjør lite bra og føles som ett risikopunkt hver gang han har ballen sentralt i banen. Bidrar heller ikke i noen særlig grad fremover på høyrekanten.

Prica - 7
Gjør jobben sin, skuffende at han ikke satte målet på første forsøk, men viste gode reflekser når situasjonen ble som den ble. Er også bevegelig, hodesterk og binder opp Aalesunds forsvar ved flere anledninger.

Innbytterne

Olsen - 5+
Scorer ett mål, klapp på skuldra for det. Ellers svake saker fra mannen med minst en trelegg.

Henriksen - 7-
Tiltross for ett noe kort innhopp og mangel på fart i kroppen viser han mange positive sider. Villig til å gå på løp, viser god teknikk og fikk testa en skuddfot som så relativt god ut. Gjør ting enkelt, og tar få sjanser.

Ã…sen - 6
Fikk lite tid på banen, men viste gode takter, har grunn til å håpe på mer tid på banen fremover. Kanskje en litt for høy karakter med tanke på spilletiden men gjorde seg absolutt ikke bort.

Hamren - 5-
Skuffer meg stort med laguttaket. Skuffer igjen ved å bytte inn Olsen når Iversen blir skadet og er antageligvis hovedgrunnen til at Ørlund står i mål og Jarstein forsvinner. Er heller en god porsjon flaks og effektivitet den første halvtimen som gjorde at kampen ble som den ble, og ikke Hamrens taktiske ferdigheter.

Banens beste - Annan/Stadsgaard/Prica
Back to top
View user's profile Send private message
sunnhetsmannen
Senior


Joined: 29 Mar 2009
Posts: 244

PostPosted: 07.03.2010 22:15    Post subject: Reply with quote

Kjipern at de ikke viser premieutdelinga på samme kanal en gang. Og dette skal bli tradisjon?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18501

PostPosted: 07.03.2010 22:18    Post subject: Reply with quote

Haha, du dummer deg Keenoir. Ja, det var svakt av Örlund på målet, men ellers klarte han seg bra. AaFK forsøkte å mure han inne, men han bokset ut hver gang.

Enig i mye du skriver Brady, men du mister troverdighet når du i et forsøk på å trekke Hamrén så langt ned som mulig presterer å si at AaFK har bedre utviklet angrepsspill. AaFK hadde ikke angrepsspill overhodet, bare lemping mot Aarøy.

Det er helt utrolig at Strand blir foretrukket foran Ã…sen og Henriksen.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 07.03.2010 22:20    Post subject: Reply with quote

Jeg syns faktisk at Aalesund til tider hadde et bedre kombinasjonsspill i angrepsfasen enn hva vi hadde. Ja, noen ganger slo de langt mot Aarøy, men de spilte også spillere fri i rommet mellom vår midtbane og forsvar, samt hadde noen herlige kombinasjoner som f.eks. før de scoret målet sitt.

Vi hadde også noen bra kombinasjoner, men kun i overgangsspillet vårt, og spesielt mot slutten når Aafk hadde gitt opp.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18501

PostPosted: 07.03.2010 22:22    Post subject: Reply with quote

Jeg synes vi hadde svakt angrepsspill, mens AaFK ikke hadde angrepsspill overhodet.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 6 of 8

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb