View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
josinho Veteran
|
Posted: 22.06.2010 13:30 Post subject: Forby vuvuzelaen? |
|
|
Bør vuvuzelaen forbys på Tippeligaarenaene?
Lenger ned i divisjoene er vel ikke dette noe problem da det ikke blir særlig mange som sitter på tribunen å blåser i dette instrumentet, og da blir det vel ikke noe problem med øredøvende støy. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 22.06.2010 19:34 Post subject: |
|
|
Den hører ikke hjemme på en fotballtribune overhode. Den er et fremmedelement på lik linje med klappere og idiotiske kubjeller. Om ikke folk forstår såpass bør det tas grep for å fjerne den fra norske fotballarenaer, ja. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 22.06.2010 19:45 Post subject: |
|
|
Fredrikstad har vel allerede forbydd den etter press fra bl.a. Plankehaugen. Jeg regner med at deres avgjøresle skaper presedens for resten. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 22.06.2010 23:52 Post subject: |
|
|
Dette løser seg selv av indrejustis, med mindre det er en tapergjeng alla gode gamle "Heia bortelaget" som grupperer seg, da kan det være på sin plass med forbud. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 23.06.2010 02:15 Post subject: |
|
|
Kjernen har iallefall sagt sitt.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran

|
Posted: 23.06.2010 12:11 Post subject: |
|
|
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Nå har det kommet en egen film om vuvuzelaen også... _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.06.2010 15:23 Post subject: |
|
|
Jeg tror og håper den jevne tilskuer har vett nok til å ikke ta med faenskapen på tribunen. Om noe burde støyen i Sør-Afrika virke preventivt, ikke oppfordrende med tanke på vuvuzela på norske tribuner.
Jeg er en snill og ikke-voldelig mann, men hører jeg noen med utøyet på tribunene, vurderer jeg å sørge for at personen lager lyden med annen kroppsåpning enn kjeften. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 23.06.2010 15:34 Post subject: |
|
|
Vuvuzelas har ikke noe å gjøre med norsk/europeisk fotballkultur; hvorfor bry seg så mye om dette?
Ja, noen skal kjøpe dem for de er en slags nyhet, men nyhetens interesse varer ikke lenge, og folk skal glemme vuvuzelas akkurat som et barn glemmer leketøyet det ville desperat få til jul...
Vuvuzelas er ikke et uting, men et ikke-ting. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 23.06.2010 21:16 Post subject: |
|
|
Jeg hater vuvuzelaen minst like mye som alle andre, men forbud bør komme fra sololøp i klubber og forbund. Den dagen supportere, og spesielt ultrasgrupper, allierer seg med "makta" ("the Man") for å forby en supporterkultur/-aktivitet har vi møtt oss sjøl i døra. Vi skal aldri bidra til flere forbud på tribunen, vi kjemper mot dem...eller bare når det er uttrykk som passer oss selv supporter-pk?
Vi kan:
- uttrykke motstand mot en plastdings som dreper ekte involvering og engasjement, akkurat som vi gjør mot klapperhelvete og slikt, men samtidig understreke at vi aldri vil være del av initiativ til forbud mot supporteruttrykk.
- trakassere det vekk. Det funker! (og dét er min linje)
Den dagen supportere, og særskilt ultras, "ber" om at NøFF og dess like lager flere forbud er det på tide å se seg vel og lenge i speilet.
My $0.02, worth millions! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 23.06.2010 21:27 Post subject: |
|
|
Om dine 2 cents er verdt en million er en annen sak. |
|
Back to top |