English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lillestrøm - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nordlendingen
Senior


Joined: 11 May 2006
Posts: 152

PostPosted: 27.04.2009 21:27    Post subject: Reply with quote

Så flere gang på den situasjonen nå... riktignok med dårlig avstand, men det er umulig å se noen grunn til å blåse mot rosenborg... Men blir det så mye som nevnt når tv2 vurderer feil til dommer osv? Hadde det blitt gjort om det var lillestrøm(eller hvilket som helst annet lag) som fikk det målet imot? mest sannsynlig...

Men skal vi være litt på den kritiske siden mot eget lag, er det rett og slett urutinert av spillerne å ikke blokkere ballen for å unngå kontring imot. Er jo så og si standard at man prøver å hindre motstanderen å sette igang tidlig. Mener ikke da at man skal gjøre noe ulovlig så man får frispark imot, men at man går sakte forbi ballen, og dermed står som blokk. I den nevnte situasjonen er det iallefall en spiller(usikker hvem det var) som bare springer forbi ballen og istedet mot dommeren.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 28.04.2009 03:58    Post subject: Reply with quote

Flaav wrote:
hmm, ikke den beste reklamen for våre supportere, fikk liksom ikke det beste inntrykket: http://www.youtube.com/wa...IIZE0Z1wuo

Ble litt nysgjerrig på hva du tenker på nå, ja? Smile
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 28.04.2009 04:04    Post subject: Reply with quote

Ryujin wrote:
"Svakt at rutinerte Øvrebø lot seg lure til å blåse av spillet hver gang skuespilleren Annan la seg ned."

http://www.rb.no/lsk-maga...288403.ece

Det er utrolig hvor farget vi mennesker blir av våre følelser. Annan spilte ikke en eneste gang der. Hvorfor skulle han det på 0-0 tidlig i kampen? Han ble jo dengt løs på.

Det som irriterer meg mest med dette, er at journalisten påvirker andre til å mene akkurat det han skriver der. Det skulle nesten vært ulovlig selv om det er ei lokalavis.
Back to top
View user's profile Send private message
vingback
Veteran


Joined: 25 Aug 2007
Posts: 2462

PostPosted: 28.04.2009 08:30    Post subject: Reply with quote

Media har stor makt, selv lokalaviser har makt i slike tilfeller. Litt småhatsk den artikkelen der.

At Prica var i onside på førstemålet kan han likegodt bite i seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Geir_Brann
Proff


Joined: 17 Jun 2006
Posts: 337

PostPosted: 28.04.2009 09:06    Post subject: Imponert Reply with quote

Jeg er impponert over Rosenborg om dagene.. laget spiller bra fotball, sprudler, strutter av selvtillit..

Og Prica.. større suksess enn jeg hadde trodd han skulle bli. En smart og god spiss..allerede puttet 3 mål som innbytter, sterkt gjort.

Tydelig at ting gjøres riktig på Lerkendal nå. Lukter Gull hvis dette holder ut sessongen..
_________________
Mitt hjerte står i Brann
Back to top
View user's profile Send private message
Karzk
Junior


Joined: 28 Apr 2009
Posts: 7
Location: TRD

PostPosted: 28.04.2009 09:35    Post subject: Reply with quote

Rart at Brann-TV ikke har sagt noe om at ballen ikke lå i ro når Nordtveit slo ballen igjennom til BH!
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 28.04.2009 09:48    Post subject: Reply with quote

Ballen trenger ikke å ligge helt i ro, bare så rolig at den ikke går rundt sin egen akse, men mulig den ikke gjorde det?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18542

PostPosted: 28.04.2009 11:49    Post subject: Reply with quote

Hæ? Er det regelen? Uansett ikke sånn den praktiseres.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 28.04.2009 12:04    Post subject: Reply with quote

Det er ihvertfall det jeg lærte en gang i tida. Jeg synes da det praktiseres også.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21968

PostPosted: 28.04.2009 12:14    Post subject: Reply with quote

Det praktiseres iallefall slik rundt egen 16-meter, så synes det er helt greit at dommeren ikke blåste av. Hadde det vært en tometerpasning og dommeren hadde blåst i fløyta, hadde vi kjeftet på han for å stykke opp kampen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 28.04.2009 16:12    Post subject: Reply with quote

Om ballen lå fullstendig i ro eller ikke er iallfall ingenting å koke kål på. Viktigere er at den situasjonen bør ha lært oss ei lekse eller to, heldigvis kostet den oss ikke poeng. For det første bør spillere som ligger igjen i forsvar på offensiv dødball instrueres i basale arbeidsoppgaver når man har hele det defensive ansvaret i tilfelle kontring - det holder ikke bare å si "Tettey, Skjelbred, dere duger ikke til noe i lufta, så dere står igjen og passer på han der kjappe tassen på motstanderlaget". For det andre bør alle planer om å trekke ned hele laget i forsvar på motstandernes dødball nå avvikles. Dette er en praksis jeg har følt avsky for lenge, selv om det i rettferdighetens navn skal nevnes at vi bruker å ha igjen folk i midtsirkelen som vi kan klarere mot. Lillestrøm scoret i løpet av tre touch etter at vi hadde mistet ballen, og det er en solid belønning for å ha en lettbent kar liggende igjen i angrep når motstanderen tar dødball.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5503

PostPosted: 28.04.2009 16:21    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Flaav wrote:
hmm, ikke den beste reklamen for våre supportere, fikk liksom ikke det beste inntrykket: http://www.youtube.com/wa...IIZE0Z1wuo

Ble litt nysgjerrig på hva du tenker på nå, ja? Smile


Klippet er tatt en stund etter at kampen er ferdig. Var der.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17355
Location: Stavanger

PostPosted: 28.04.2009 17:11    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Om ballen lå fullstendig i ro eller ikke er iallfall ingenting å koke kål på. Viktigere er at den situasjonen bør ha lært oss ei lekse eller to, heldigvis kostet den oss ikke poeng. For det første bør spillere som ligger igjen i forsvar på offensiv dødball instrueres i basale arbeidsoppgaver når man har hele det defensive ansvaret i tilfelle kontring - det holder ikke bare å si "Tettey, Skjelbred, dere duger ikke til noe i lufta, så dere står igjen og passer på han der kjappe tassen på motstanderlaget". For det andre bør alle planer om å trekke ned hele laget i forsvar på motstandernes dødball nå avvikles. Dette er en praksis jeg har følt avsky for lenge, selv om det i rettferdighetens navn skal nevnes at vi bruker å ha igjen folk i midtsirkelen som vi kan klarere mot. Lillestrøm scoret i løpet av tre touch etter at vi hadde mistet ballen, og det er en solid belønning for å ha en lettbent kar liggende igjen i angrep når motstanderen tar dødball.


Det er ikke nødvendigvis defensivt å ha alle tilbake på dødball da det gir oss større rom å kontre i og det er lite vits i å slå ballen opp mot en som står på midtstreken hvis ikke laget rekker/makter å komme hurtig nok etter. Jeg tror heller et mer bevist bevegelsesmønster fra enkeltspiller som f.eks Olsen som gjør en fast bevegelse hvism vi vinner duellen i feltet. Det handler etter min mening mer om innstilling enn om antall folk tilbake.


Last edited by Keenoir on 28.04.2009 19:00; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3606

PostPosted: 28.04.2009 18:38    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke nødvendigvis enig i retorikken din her, Keenoir.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
vegviks
Veteran


Joined: 21 Sep 2007
Posts: 1109

PostPosted: 28.04.2009 22:52    Post subject: Reply with quote

Spørsmål, tror ikke det er blitt nevnt andre steder, så jeg tar det her. Da vi kom til stadion, og skulle entre tunnelen for å komme inn på tribunen, kom det plutselig et uidentifisert flyvende objekt (dog ingen ufo) gjennom luften med en hvinende lyd. Like etter kom det 4 vakter med en romeriking i håndjern. Noen som vet hva som skjedde der? Hadde jeg fått den greia i kjeften hadde jeg ikke hatt verken tenner eller kjeve til å sette inn ny tanngard i, for satan hvor det smalt da den traff veggen
_________________
Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 29.04.2009 10:35    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Ryujin wrote:
"Svakt at rutinerte Øvrebø lot seg lure til å blåse av spillet hver gang skuespilleren Annan la seg ned."

http://www.rb.no/lsk-maga...288403.ece

Det er utrolig hvor farget vi mennesker blir av våre følelser. Annan spilte ikke en eneste gang der. Hvorfor skulle han det på 0-0 tidlig i kampen? Han ble jo dengt løs på.

Det som irriterer meg mest med dette, er at journalisten påvirker andre til å mene akkurat det han skriver der. Det skulle nesten vært ulovlig selv om det er ei lokalavis.


Fra samme artikkel som det er linket til lengre oppe:
"1 - 1: En scoring som likner på LSK sin. Strand slår ballen i bakrommet, Prica løper igjennom og scorer alene med keeper. Det er hårfint om det er offside eller ikke."

Dette er garantert skrevet etter at journalisten har sett flere repriser på tv. Prica var helt klart 100% onside. Irriterende at journalisten skriver slikt. :s
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9064
Location: Trondheim

PostPosted: 29.04.2009 17:27    Post subject: Reply with quote

Jeg lurer for øvrig på om Riise kan ha vært i offside. Umulig å se fra reprisene man har fått presentert hvertfall.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21
Page 21 of 21

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb