English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Supporterpub
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
smogli
Proff


Joined: 16 Apr 2008
Posts: 313

PostPosted: 27.04.2016 09:28    Post subject: Reply with quote

En pause varer i 15 min. Hvor mange er det egentlig som hadde beina til kiosken for å stille seg i kø, få seg en øl, og drikke den opp, før man går tilbake på plassen sin?

Har det vært noen som har blitt nektet servering på ØØ før kamp?
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 27.04.2016 09:32    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Dersom man hadde stoppet ølsalget mens spillet pågår (temmelig slitsomt hvis det blir renn på tribunen for å kjøpe øl mens man ser kamp) så ser jeg ikke problemet. "Merserveringen" blir i praksis pausen, samt etter kampen, dersom man antar at de som vil ta seg en øl før kamp gjør det uansett.

Det er jo under kampen det bør være åpent. Jeg er ikke så ivrig på å drikke før kampen, men jeg kunne gjerne tenkt meg noen kalde underveis.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 27.04.2016 09:39    Post subject: Reply with quote

Men fryktelig trist med all øl som går til spille når de blir målras da. Ellers helt enig i at hele vitsen er at man kan leske strupen underveis.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3253

PostPosted: 27.04.2016 09:40    Post subject: Reply with quote

Så tar du med deg en øl inn til 1. omgang og kjøper deg en i pausen i 2. omgang.

Jeg ser virkelig ikke problemet med dette.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 27.04.2016 09:44    Post subject: Reply with quote

Selv ser jeg ikke problemet med at det er åpent under kampen. Man slipper den voldsomme køopphopningen og man slipper å stresse med å rekke alt av tidsfrister. Dessuten er det ikke noe problem å få i seg to øl på en omgang.
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 27.04.2016 09:46    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Men fryktelig trist med all øl som går til spille når de blir målras da. Ellers helt enig i at hele vitsen er at man kan leske strupen underveis.


Ser kult ut når det blir øl-dusj på Sydsiden når Brøndby skårer mål.
Back to top
View user's profile Send private message
xMegafonmannen
Veteran


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 2851

PostPosted: 27.04.2016 10:09    Post subject: Reply with quote

når vi møtte brøndby borte sist tømte vi en sånn gående ølselger for alt ølet han hadde og satte ved tromma så vi hadde under kampen. Tror vi rakk og plassere godt over 30 øl der før vi putta mål og alt som var igjen var en halv øl.
_________________
:/
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21962

PostPosted: 27.04.2016 10:53    Post subject: Reply with quote

Jeg har blitt så jævla satt og kjip at jeg grenser til å være negativ til ølsevering under kampene. Synes ordningen med ølservering før kampen på ØØ funker fint, og vet ikke helt om jeg ser behovet for å utvide. Det er selvfølgelig digg med en kald øl på de varme dagene på Lerkendal, men man kommer til å være neddynket i øl etter hver kamp når 1000 ustødige Kjernen-folk prøver å klappe samtidig som de holder et levende plastbeger med øl oppi. Føsch!

Og selvfølgelig (obligatorisk), tenk på unga!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Juch
Veteran


Joined: 14 Jun 2006
Posts: 2521
Location: Oslo

PostPosted: 27.04.2016 10:53    Post subject: Reply with quote

De som virkelig har lyst til å være fulle under kamp får jo det til nå også, det har vel blitt bevist på ØØ. Men jeg tror folk flest kjenner sine grenser og vet hva som er anstendig på kamp. Folk flest er jo ikke dritings på konserter, f.eks.

Jeg er positiv til ølsalg under kamp. Skulle gjerne kjøpt med meg en kald Dahls fra fat på vei inn på tribunen, det bidrar til stemningen. Men å møte lenge i forveien for å henge rundt på puben gidder jeg ikke.

Det hadde jo vært interessant hvis RBK fikk til et prøveprosjekt på med de øvre langsidene f.eks (og ØØ såklart). En langside med ølservering og en uten. Tror den med ølservering hadde blitt utsolgt mye raskere enn den uten, hadde jo vært interessant å se om det stemmer.

For å tenke på barna, synes jeg forslaget om å ikke selge øl på familietribunen og nedre langsider var et godt forslag.
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 27.04.2016 11:44    Post subject: Reply with quote

Øl før kamp og i pausen: ja, takk. Ikke på familietribunen.

Men under kampens gang? Det vil skape problemer med synging og stemning ihvertfall. Nei til røling.
Back to top
View user's profile Send private message
Fotsoppen
Proff


Joined: 18 Feb 2012
Posts: 259
Location: Trøndelag

PostPosted: 27.04.2016 12:17    Post subject: Reply with quote

Først og fremst synes jeg supporterpuben skulle ha vært mye større, for der er det alltid for fullt til at man kan sitte å kose seg med forfriskninger foran store kamper.

Stiller meg positivt til ølsalg helt fram til kampstart, kanskje til og med hele kampen, men at det må drikkes innfor kontrollerte felt. Men er litt skeptisk til ØØ + ølservering. Det finnes alt for mange unge på Kjernen som kommer til å kaste øl på banen, og det kommer til å bli kjøp for/sjenking av mindreårige supportere og økt fyllefaktor på enkelte som ikke kan besinne seg.

Når det gjelder ellers rundt om på stadion synes jeg alle tribuner (foruten en fritribune a la Familetribunen kan servere øl.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21962

PostPosted: 27.04.2016 12:29    Post subject: Reply with quote

Tenker plassene på Nedre Øst blir de minst attraktive på hele stadion om folk på Øvre får ha med seg øl inn på selve tribunen. Det kommer til å være en jevn dusj av dødt øl ned til de under. Det er umulig å komme unna.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4921

PostPosted: 27.04.2016 12:57    Post subject: Reply with quote

Jeg savner en ordentlig forklaring fra politikerne på hvorfor ølservering ikke er tillat på fotballkamp. Noen som vet? Synes det overtenkes/problematiseres rundt det. Hvorfor er det ok på VIP-en og ikke for resten? Hvorfor er det ok på teater og ikke på fotballkamp? Å tillate det forutsetter selvsagt at man forholder seg til generelle skjenkeregler i landet og har vakter som passer på at reglene følges. Det er ikke sånn at ølservering = anarki.
Back to top
View user's profile Send private message
angvik
Proff


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 486
Location: Oslo

PostPosted: 27.04.2016 13:03    Post subject: Reply with quote

OK på VIPen?

Så vidt meg bekjent gjelder de samme reglene på VIP som på supporterpuben. Servering opphører 30 minutter før kampstart.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4921

PostPosted: 27.04.2016 13:09    Post subject: Reply with quote

Innbilte meg at det var lov der. My bad, men hvorfor er det ok på teater og ikke på fotballkamp?
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4278
Location: Stiftstaden

PostPosted: 27.04.2016 13:22    Post subject: Reply with quote

Helt greit med ølservering frem til kampstart og i pausen, men særs negativ til øl på tribunen under kamp. Blir et helvetes søl og som Hedon sier, det sitter noen under oss også. Det er det enkelte som har en tenden stil å glemme. Både spyttklyser, snusklyser, cola, vann osv har havnet i hodet på de som sitter nedenfor oss.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
xMegafonmannen
Veteran


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 2851

PostPosted: 27.04.2016 13:28    Post subject: Reply with quote

er ikke øl bra for håret da?
_________________
:/
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4921

PostPosted: 27.04.2016 13:34    Post subject: Reply with quote

Ace, det der handler om folkeskikk ikke om at øl må bannes og jeg tipper det er et lite fåtall som gjør dette.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6257
Location: Skottland

PostPosted: 27.04.2016 13:49    Post subject: Reply with quote

Et argument for Øl-salg er jo hva det kan bidra med for å styrke økonomien til Norsk fotball. Jeg jobbet nylig for et større Trav-arrangement her på øya, og det er stort sett i sjenking-biten at pengene ligger.

Mange er skremt av bilder av fyll på kamper i utlandet, men husk at det er i land hvor alkohol er mye billigere enn i Norge. Og hvor trusselen om å miste sjenkebevilgning ikke henger konstant i lufta.

Det er på tide at fotballfans i Norge blir behandla som voksne folk.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21962

PostPosted: 27.04.2016 13:57    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Innbilte meg at det var lov der. My bad, men hvorfor er det ok på teater og ikke på fotballkamp?

Nå er ikke jeg noen teaterkis, akkurat, men det er vel ikke så veldig snodig. En ting er jo at fotballsupportere jevnt over er litt mer bråkete og utagerende enn den jevne teatertilskueren, men det viktigste forskjellen er at norsk idrett har tatt et prinsippielt standpunkt om at man ikke skal kombinere idrett og alkohol. Mulig det til og med er avgjort så høyt som i regjeringen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6257
Location: Skottland

PostPosted: 27.04.2016 14:00    Post subject: Reply with quote

Nei, det et et klassespørsmål. Man kan ikke stole på arbeiderklassefolk til å ta ansvar for hva man sjøl drikker.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 27.04.2016 14:07    Post subject: Reply with quote

Hele avholdstanken oppsto for øvrig blant arbeiderklassen sjøl, som en reaksjon på de massive problemene som alkohol førte med seg på slutten av 1800-tallet (da brenning av brennevin ble frisluppet). Det hører med i den gamle arbeiderklassens solidaritetsbegrep. Tenk arbeidskarer som drikker opp lønna og gir beng i (og deng til) familien, så er du der.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Cashew
Junior


Joined: 21 Jul 2015
Posts: 93
Location: Trondheim

PostPosted: 27.04.2016 14:08    Post subject: Reply with quote

Ser at argumentet for at idrett og alkohol ikke går sammen går igjen i debatten. Men det er vel strangt tatt ikke vi som sitter på tribuenen som er med i idretten, kan jeg isåfall si at jeg som har sesongkort på Lerkendal driver med toppidrett?

Og serveres det ikke øl på Leangen Travbane, er ikke det også idrett?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21962

PostPosted: 27.04.2016 14:10    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Nei, det et et klassespørsmål. Man kan ikke stole på arbeiderklassefolk til å ta ansvar for hva man sjøl drikker.

Stoler ikke på en sjel oppe på ØØ selv jeg, så ser den.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21962

PostPosted: 27.04.2016 14:13    Post subject: Reply with quote

Cashew wrote:
Og serveres det ikke øl på Leangen Travbane, er ikke det også idrett?

Trav tilhører Det Norske Travselskap og ikke Norges Idrettsforbund. Der har du forskjellen. I tillegg til at trav ikke har noe med idrett å gjøre, så klart. Alkohol og gambling går hånd i hånd, og der har du DNT sin nisje.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Next
Page 9 of 11

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb