English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - NAC Breda
Goto page 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 19.07.2008 22:17    Post subject: Rosenborg - NAC Breda Reply with quote

V

Dette blir vel et forsøk på å finne ut hvor stor hjemmebanefordelen er i returkamper i e-cup.

Hukommelsen min sier at vi ikke har ligget under foran returkamp på Lerkendal siden mot Benfica i 2003. Gangen før det var vel mot Panathinaikos i 1996. I begge tilfeller ledet motstanderen 1-0, mens vi slo tilbake med hhv. 2-1 og 3-0 e.e.o.

Sjøl har jeg en følelse av at tidenes første straffekonk på Lerkendal kan bli et faktum på søndag; har vel tidligere bare vært borte mot Hødd og Kristiansund i cupen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef

PostPosted: 19.07.2008 22:27    Post subject: Reply with quote

Benfica var i 2004. Vet du egentlig vet det, men må jo påpekes likevel. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 19.07.2008 22:29    Post subject: Reply with quote

Skylder på at på oversikten min i sin tid var inspirert av oppsettet i CL-programbladene på Lerkendal, og at jeg nøyde meg med å sette opp "startår" for hver sesong i e-cup. Fram til 1996/97 var det jo dessuten bare snakk om høstkamper.

Uansett er det et bevis på at jeg nok bør slenge på "/04" bak 2003 osv.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 19.07.2008 23:19    Post subject: Re: Rosenborg - NAC Breda Reply with quote

2mas wrote:

Sjøl har jeg en følelse av at tidenes første straffekonk på Lerkendal kan bli et faktum på søndag; har vel tidligere bare vært borte mot Hødd og Kristiansund i cupen.

I 1987 var vi uavgjortlag nummer en i serien, og da ble det en god del straffekonkurranser, som vi for det meste tapte.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.07.2008 23:28    Post subject: Reply with quote

Faen, tabbe å glemme Schanke-opplegget! Var litt for fokusert på e-cup og cup.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 19.07.2008 23:29    Post subject: Reply with quote

Hele opplegget burde vel rett nok bli forglemt i stillhet. Var ikke noen suksess akkurat.
Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 20.07.2008 02:00    Post subject: Reply with quote

Hadde en følelse av straffekonk selv før disse kampene, men da med sifrene 3-1.

Alltid artig og spennende, men Ballklubben vår er vel ikke de største talentene på straffer... Etter Iversen er det lite å stille opp med.

Makter RBK å holde nullen på hjemmebane da? Mitt stalltips må bli 2/3-1. Tørr ikke være optimist her.
Back to top
Hallomann
Senior

PostPosted: 20.07.2008 14:44    Post subject: Reply with quote

Det der laget tar vi hjemme på Lerkendal boys... Smile
Tror det blir klasseforskjell på Lerkendal i favør RBK...
Sammenlignet med de lagene vi måtte i CL gruppa så ligger Breda milevis unna...
Tror neppe det laget der hadde plukket mange poeng mot Valencia, Chelsea og Shalcke 04...selv om det blir spekulasjoner.

1-0 er værtfall såpass lite at de neppe vill føle seg særlig trygge når de knyter på seg skoene på Lerkendal.
Klarer vi å være maksimalt skjerpet så er det uten tvil gode muligheter tross alt... det er jo typisk RBK i europa sammenheng, da å plutselig prestere på øverste hylle ... Wink

3-1 på Lerkendal Tommel'n opp!
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 20.07.2008 14:49    Post subject: Reply with quote

Venter med å spå resultat til vi vet om vi faktisk har spisser å stille med.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 20.07.2008 15:09    Post subject: Re: Rosenborg - NAC Breda Reply with quote

2mas wrote:

Hødd-straffekonken var vel i Ulsteinvik? I 2001, iallfall, eller har vi røket for dem flere ganger?
Back to top
stolavs
Veteran

PostPosted: 20.07.2008 16:58    Post subject: Reply with quote

Tror det blir viktig at Steffen blir klar til neste helg. Nac kommer til å legge seg lavt og da blir det viktig med en som kan vinne hodeduellene der framme. Regner med RBK satser litt mer framover neste helg.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 20.07.2008 17:05    Post subject: Reply with quote

stolavs wrote:
Regner med RBK satser litt mer framover neste helg.

Dristig tips, dette. HÃ¥per du har rett.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 20.07.2008 17:19    Post subject: Reply with quote

Les en gang til, bolge...

Er vel kanskje ikke helt umulig at Traoré blir klar til kampen, om estimatet på to uker slår til.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 20.07.2008 18:55    Post subject: Reply with quote

Hehe, var litt groggy eller gårsdagen (gårskvelden?) da jeg skrev.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 20.07.2008 20:43    Post subject: Reply with quote

Å storme i angrep de første minuttene av kampen uten spisser, kan fort føre til balltap, kontring imot og en tidlig 0-1-skåring.

Da kan det her bli vanskelig

Men håper at Pelu eller Aas eller hvem det nå blir beviser at jeg tar feil.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.07.2008 16:43    Post subject: Reply with quote

Kees Kwakman så stjerner på lørdag:

"Ik kende de spelers van Rosenborg alleen van de Playstation. Dan is het toch wat onwerkelijk om ze opeens in levende lijve te zien. Dit duel zal me zeker voor altijd bij blijven."

‘Ik kende ze alleen van de Playstation’

Uttalelsen har spredt seg til Eurosport.com:

"I only knew the Rosenborg players from my Playstation. I must admit that it was unreal to see them in the flesh. This match will certainly stay in my memory forever."

Read more: Age ain't nothing but a number
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.07.2008 23:53    Post subject: Reply with quote

Om noen ikke har fått det med seg: Iversen sier han spiller mot NAC

Og om han har vondt, så bør han vel også ofte seg litt. Tross alt den viktigste enkeltkampen i høst.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 24.07.2008 11:49    Post subject: Reply with quote

- Hadde det blitt 0-0 eller 1-1 hadde jeg vært veldig fornøyd med kampen mot Breda. Nå tapte vi, og de får bedre mulighet til å spille på resultat i returen enn hva vi får, konstaterer Hamrén.

Les mer: Den viktigste enkeltkampen

Trodde i utgangspunktet at Hamrén ville bruke Stoor denne uka, men sjøl om Fredrik trener som normalt i dag og på lørdag (fri fredag), tror jeg Strand får ny sjanse på høyreback. Samspillet med Sapi funka bra i Stavanger, og nå blir det hjemmekamp der RBK skal dominere spillet.

Derfor er jeg mest usikker på valget av kollega til Iversen. Om jeg tolket rapportene fra Nederland rett, "virret" Konan mye rundt uten å skape all verden mot NAC. Det samme gjentok seg i går.

Greit nok at Pelu bare har spilt seks minutter på snart to måneder, men jeg har egentlig lyst til å se ham fra start på søndag:

Alexander Lund Hansen

Roar Strand - Andreas Nordvik - Alejandro Lago - Roy Miller

Marek Sapara - Alexander Tettey - Vadim Demidov - Per Skjelbred

John Pelu - Steffen Iversen
Back to top
SFL
Senior

PostPosted: 24.07.2008 12:40    Post subject: Reply with quote

Ikke rart at Konan "virrer" mye rundt på spissplass; har er jo ingen spiss! Å ha Konan på spissplass er nesten det samme som å ha Jostein Flo (i sin storhetstid) på backplass.. Konan er midtbanespiller, og det er der han har kvaliteter! Sett Demidov på benken fra start i denne kampen, og bytt ham med Konan i forhold til ditt forslag 2mas(vi må jo faktisk score MÅL i denne kampen!!). Da får vi følgende startoppstilling:

Lund Hansen

Strand - Nordvik/Demidov - Lago - Miller

Sapara - Tettey - Konan - Skjelbred

Pelu - Iversen

Da får vi faktisk 2 spillere på midtbanen som kan score, samt at vi trenger farta til Pelu på topp. Det får være en avveining i midtforsvaret om vi bør ha Demidov eller Nordvik der, sistnevnte har jo faktisk imponert i de siste kamper..

Vil forøvrig legge til at Hamrèn gjør en glimrende disponering med å legge Skjelbred til venstre, slik at Sapara faktisk kan benytte sin gode høyrefot. Skjelbred har kke akkurat dominert i de siste kampene - er imponert over hvor lite konstruktivt som kommer ut av hans involveringer. Glimrende offensive involveringer fra Tettey mot Viking. Bare tenk om han kunne ha kombinert en skuddfot med den løpskapasiteten..
Back to top
Rocky83
Veteran

PostPosted: 24.07.2008 12:50    Post subject: Reply with quote

Så vidt jeg så i går var faktisk Skjelbreid involvert i mye av det offensive spillet. Tenker spesielt på det fine kombinasjonsspillet på midten med Konan og den påfølgende lekre gjennombruddspasningen til Tettey. Han var ellers mer hakket konstruktiv enn han har vært i det siste. Det kan jo tenkes at det har noe å gjøre med at flere spillere har begynt å løpe, sånn at det er litt lettere å være konstruktiv.

Er enig i at Konan virrer for mye. Men han skal ha pluss for at han virker mye mere villig før og at han legger ned en større dose med arbeid. Men synes i likhet med dere andre at det er på tide med Pelu. Konan kan eventuelt være bra å ha som en potet på benken.

Nordvik har jo i grunnen ikke spilt seg ut av laget, og synes Demidov gjorde en grei/god figur som anker mot Viking. Han vinner veldig mye dueller og har stort arbeidsområde. I tillegg gjorde det at Tettey kunne gå på flere dype løp. Hvis Tettey lærer seg å skyte kan det bli en bra kombinasjon.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 24.07.2008 16:16    Post subject: Reply with quote

Det som slo meg i går var at Skjelbred ja faktisk var mye mer konstruktiv enn han har vært på lenge, og i tillegg nesten gjennombruddshissig...!
longns
Veteran

PostPosted: 24.07.2008 16:51    Post subject: Reply with quote

Er enig, dette gjelder også flere spillere. Tydelig at Hamren har bedt de bli mer direkte på mål i form av flere avslutninger rundt 16 meteren.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 25.07.2008 04:30    Post subject: Reply with quote

Tror det er best at Strand hviler i starten av kampen, så kan han eventuelt komme inn senere.
Jeg vil ikke at han skal pådra seg skade, for nå som Stoor forsvinner så har Strand mye å gjøre utover sesongen. Stoor vil bidra mye offensivt, i tillegg er han bedre defensivt (tenker da spesielt på fart, han kan løpe opp motstander (kontring)) enn det Strand er.

Iversen er vår sikreste straffeskytter, lurer jeg på om han bør spares til slutten av kampen han også..

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
O-Rex
Veteran

PostPosted: 25.07.2008 11:05    Post subject: Reply with quote

Hva med om Ivers spiller fra start Ballahl? Så kanskje vi unngår straffer? Eller er det slik at våre tre beste straffeskyttere bør starte på benken i tilfelle det blir straffekonk? Det er ikke akkurat Kristiansund ballklubb vi skal møte.
Engelsk
Proff

PostPosted: 25.07.2008 14:46    Post subject: Reply with quote

Lykke til RBK Cool
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Next
Page 1 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb