English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lars Iver Strand
Goto page 1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 08.11.2007 09:07    Post subject: Lars Iver Strand Reply with quote

- Det er fire-fem klubber som har kommet med henvendelser på Lars Iver, sier sportsdirektør Morten Kræmer.

Han hadde forrige helg samtaler med Rosenborgs sportsdirektør Knut Torbjørn Eggen i Tromsø. Nordlys vet at RBK, som tirsdag imponerte voldsomt i Valencia, vurderer både Strand og Tore Reginiussen.

Les mer: Fristes også av Rosenborg

Greit nok at Strand nok vil passe bra som offensiv spiller i 4-4-2-diamanten, men jeg vet ikke helt om jeg syns vi trenger ham. BÃ¥de Sapara, Konan og Skjelbred kan jo glatt bekle den rollen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedley
Veteran

PostPosted: 08.11.2007 09:42    Post subject: Reply with quote

Enig! Skal vi nå plutselig ha både Strand, Bjørkøy og Demidov??

Virker som om gjengen kjøper inn midtbanespillere i mangel på gode forsvarsspillere..
Back to top
View user's profile Send private message
Haugen
Veteran

PostPosted: 08.11.2007 09:44    Post subject: Reply with quote

Eventuelt kjøper inn midtbanespillere for fremtida. Tør påstå at etter neste sesong er minst en av dagens midtbanespillere solgt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedley
Veteran

PostPosted: 08.11.2007 09:52    Post subject: Reply with quote

jo, selvfølgelig.. men syns det kan virke som om vi konser mest om midtbanen nå.. Huseklepp også faktisk:/

Marek eller Per blir nok solgt, men syns ingen av de nevnte kan matche dem:/ Men strand er jo for all del en spennende spiller!
Back to top
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 08.11.2007 09:54    Post subject: Reply with quote

Lars Iver Strand kan vel også fylle en klassisk indreløperrolle, eller spille på kanten. Litt usikker på om han er sterk nok defensivt til å spille på midtbanen. Det positive er at han er en spiller som er flink til å komme på løp inn i boksen. En slik spillertype har vi ikke hatt der på en stund, vi trenger en midtbanespiller som lager mål.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 08.11.2007 09:58    Post subject: Reply with quote

Hvem i RBK-historien er man kan sammenligne Lars Iver Strand med?
En type Ørjan Berg eller mere Roar Strand, Harald Brattbakk, Jan Derek eller en ny Macbet Sibaya???
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 08.11.2007 09:59    Post subject: Reply with quote

Mini?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.11.2007 11:12    Post subject: Reply with quote

Viking har fått avslag på et bud på fem mill.

- Vi har gitt Tromsø et bud, og de har ikke akseptert det. Vi fikk derimot tillatelse til å snakke med Strand, sier Østenstad, som ikke har fått noe motkrav fra Tromsø.

Viking hadde tirsdag samtaler med Strand i Oslo. Der skal det ikke ha blitt diskutert personlige betingelser. Viking presenterte kun klubben og hvilke sportslige planer de har. Den presentasjonen skal ha falt i god smak hos Strand – som tidligere på dagen hadde lignende samtaler med Lillestrøm.

Les mer: Avslo Vikings bud
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 08.11.2007 11:58    Post subject: Reply with quote

Her blir det en tøff budrunde på både pris og lønn. Er Strand god nok for RBK? Vingrolle?
Back to top
WengerKnows
Senior

PostPosted: 08.11.2007 12:07    Post subject: Reply with quote

Indreløper. Er bra teknisk, jobber godt defansivt, og kan også være kreativ. Sammenligner han med Strømstad så vil jeg si hakket bedre defansivt og fysisk sterkere, men hakket mindre kreativ.

Ser for meg at han lett kan gli inn i rollen til Traore, hvis vi flytter Traore ned på backen.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 08.11.2007 12:47    Post subject: Reply with quote

RBKfan100% wrote:
Hvem i RBK-historien er man kan sammenligne Lars Iver Strand med?
En type Ørjan Berg eller mere Roar Strand, Harald Brattbakk, Jan Derek eller en ny Macbet Sibaya???

som spillertype er han veldig lik per ciljan. men jeg vil rangere minst ett hakk lavere
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 08.11.2007 13:39    Post subject: Reply with quote

Personlig er jeg trygg på at Strand IKKE vil være noe godt kjøp.

Jeg er helt UENIG med ankallen som skrev at Strand er god defensivt.
Det er Strands defensive kvaliteter som tidvis har plassert ham på benken i TIL. I tillegg fungerer han ikke spesielt godt som indreløper.
Ving er han heller ikke.

Den ultimate plassen for Strand er offensiv midtbane. I så fall er han et backup kjøp for Ciljan og Sapara, da begge er bedre enn Strand.
WengerKnows
Senior

PostPosted: 08.11.2007 14:06    Post subject: Reply with quote

Mulig jeg har misforstått, men har forstått det som om at han i år har spilt i en mer defansiv rolle enn i fjor. Og hvor fjoråret var en skuffelse, har han spilt mye bedre i år. Mener jeg leste det en plass. Men du har nok sett Tromsø mer enn meg, så godt mulig du har rett.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 08.11.2007 14:14    Post subject: Reply with quote

Ser ikke helt hva vi skal med Strand den rollen han passer best i er rollen som også passer Konan og Sapara best. Nå må klubben holde fokus på hva det trenger og slutte å kjøpe spillere bare for det er tilgjengelig. Hvor er strategien??
Back to top
Jedidalen
Rutinert

PostPosted: 08.11.2007 14:17    Post subject: Reply with quote

Mulig det er noen spillere som er på vei ut. Og da vil de vel ha norske erstattere, så de slipper å snakke engelsk på treningsfeltet.
Keenoir
Legende

PostPosted: 08.11.2007 14:31    Post subject: Reply with quote

Tviler på at både konan og sapara blir solgt i dette overgangsvinduet, og det bør ikke være et problem å snakke engelsk på treningsfeltet. Dette er arbeidsspråket i mange forskjellige bransjer da også fotball. Vi trenger ikke å kjøpe norsk bare for å kjøpe norsk; vi skal ha kvalitet uavhengig hvor det kommer fra.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 08.11.2007 14:35    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Ser ikke helt hva vi skal med Strand den rollen han passer best i er rollen som også passer Konan og Sapara best. Nå må klubben holde fokus på hva det trenger og slutte å kjøpe spillere bare for det er tilgjengelig. Hvor er strategien??

tror nok at indreløperrollene i rosenborg passer han bedre enn indreløperplassen i TIL som stort sett går ut på å løpe bakover og brøyte ned folk. God teknikk, bra driv. negativt kan det sies at han er ei forbanna klyse. forøvrig også fast inventar på utestedet meieriet på torsdager sammen med sigurd rushfeldt, rune lange og runar normann
Back to top
micke
Proff

PostPosted: 08.11.2007 15:24    Post subject: Reply with quote

Jeg syns det er flott av vi ser på midtbane spillere også, for hvilke backuper har vi på midtbanen om PCS og AT blir skadet? Har jo Roar som kan steppe opp, men fortsetter han en sesong til? Stallen vår er alt for tynn til å kunne gjennomføre en stabil 2008 sesong. Men at vi begynner å kun se på midtbane spillere setter jeg spørsmåls tegn ved. Vi trenger backup til Ivers og Kone, en eller to vinger, en eller to midtbane backuper og iallefall to midtstoppere til.
Recon
Legende

PostPosted: 08.11.2007 16:19    Post subject: Reply with quote

Helt enig i det, men skal vi ha backup, må vi kjøpe backup. Ikke spillere med oppblåste egoer og navn. Når da f.eks Per blir solgt må vi kjøpe en forsterkning, og holde backupen som backup, med mindre han har tatt et voldsomt steg i utviklingen. Det er vel derfor jeg foretrekker unge spillere som backup.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 08.11.2007 16:29    Post subject: Reply with quote

Tommel'n ned til denne overgangen. Skjønner ikke helt hvor han skal spille, og hvem han skal ta plassen fra. Nå må brakka skjønne at unge forsvarere som ikke går på kvota er førstepri, og ikke tilby avdanka utenlandsproffer enda lenger kontrakter pga to gode kamper i CL.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 08.11.2007 16:34    Post subject: Reply with quote

De skjønner da at det er førsteprioritet. Det er ikke uten grunn at de forhandler om Reginiussen og snuser på Lædre Bjørdal, Demidov og sikkert en sværing i utlandet. Det går an å gjøre to ting på en gang. Ikke at jeg nødvendigvis har så lyst på Strand.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 08.11.2007 16:38    Post subject: Reply with quote

Jeg kan i lighed med Storbæk og Bjørkøy, ikke se hvad vi skal med L. Strand. På nuværende tidspunkt synes jeg vi skal fortsætte med diamant formationen, altså er det overflødigt at hente ham som ving.
Det kan selvfølgelig også være at han er tiltænkt rollen bak de to angribere i den før omtalte formation. Men der kan både Sapara, Skjelbred og Konan spille. Disse er alle spillere jeg holder som bedre end Strand

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
pingvin
Veteran

PostPosted: 08.11.2007 16:39    Post subject: Reply with quote

Hmm,klart,godt mulig det er snakk om både og ja. Fortsatt vil jeg ikke ha Strand. Og jeg vil heller ikke ha lengre kontrakter på det avdanka midtforsvaret som har gjort 2 gode kamper i år.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 09.11.2007 00:33    Post subject: Reply with quote

Nei takk til Lars Iver Strand.
Strømstad er bedre enn Strand i alle spilles faser (når han er i toppform). Itillegg kjøper vi jo kanskje Vadim Demidov som en svært lovende backup.

Helt uforståelig interesse fra Knut Thorbjørn Eggens sin side.
Håper ikke han har fått Per-Mathias Høgmo-syndromet.
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 12.11.2007 12:42    Post subject: Reply with quote

Det meldes om at Lars Iver Strand er klar for VIF iflg. avisa Nordlys.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb