View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 08.11.2007 09:07 Post subject: Lars Iver Strand |
|
|
- Det er fire-fem klubber som har kommet med henvendelser på Lars Iver, sier sportsdirektør Morten Kræmer.
Han hadde forrige helg samtaler med Rosenborgs sportsdirektør Knut Torbjørn Eggen i Tromsø. Nordlys vet at RBK, som tirsdag imponerte voldsomt i Valencia, vurderer både Strand og Tore Reginiussen.
Les mer: Fristes også av Rosenborg
Greit nok at Strand nok vil passe bra som offensiv spiller i 4-4-2-diamanten, men jeg vet ikke helt om jeg syns vi trenger ham. BÃ¥de Sapara, Konan og Skjelbred kan jo glatt bekle den rollen. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 08.11.2007 09:42 Post subject: |
|
|
Enig! Skal vi nå plutselig ha både Strand, Bjørkøy og Demidov??
Virker som om gjengen kjøper inn midtbanespillere i mangel på gode forsvarsspillere.. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 08.11.2007 09:44 Post subject: |
|
|
Eventuelt kjøper inn midtbanespillere for fremtida. Tør påstå at etter neste sesong er minst en av dagens midtbanespillere solgt. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 08.11.2007 09:52 Post subject: |
|
|
jo, selvfølgelig.. men syns det kan virke som om vi konser mest om midtbanen nå.. Huseklepp også faktisk:/
Marek eller Per blir nok solgt, men syns ingen av de nevnte kan matche dem:/ Men strand er jo for all del en spennende spiller! |
|
Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 08.11.2007 09:54 Post subject: |
|
|
Lars Iver Strand kan vel også fylle en klassisk indreløperrolle, eller spille på kanten. Litt usikker på om han er sterk nok defensivt til å spille på midtbanen. Det positive er at han er en spiller som er flink til å komme på løp inn i boksen. En slik spillertype har vi ikke hatt der på en stund, vi trenger en midtbanespiller som lager mål. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 08.11.2007 09:58 Post subject: |
|
|
Hvem i RBK-historien er man kan sammenligne Lars Iver Strand med?
En type Ørjan Berg eller mere Roar Strand, Harald Brattbakk, Jan Derek eller en ny Macbet Sibaya??? |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 08.11.2007 09:59 Post subject: |
|
|
Mini? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.11.2007 11:12 Post subject: |
|
|
Viking har fått avslag på et bud på fem mill.
- Vi har gitt Tromsø et bud, og de har ikke akseptert det. Vi fikk derimot tillatelse til å snakke med Strand, sier Østenstad, som ikke har fått noe motkrav fra Tromsø.
Viking hadde tirsdag samtaler med Strand i Oslo. Der skal det ikke ha blitt diskutert personlige betingelser. Viking presenterte kun klubben og hvilke sportslige planer de har. Den presentasjonen skal ha falt i god smak hos Strand – som tidligere på dagen hadde lignende samtaler med Lillestrøm.
Les mer: Avslo Vikings bud |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 08.11.2007 11:58 Post subject: |
|
|
Her blir det en tøff budrunde på både pris og lønn. Er Strand god nok for RBK? Vingrolle? |
|
Back to top |
|
 |
WengerKnows Senior
|
Posted: 08.11.2007 12:07 Post subject: |
|
|
Indreløper. Er bra teknisk, jobber godt defansivt, og kan også være kreativ. Sammenligner han med Strømstad så vil jeg si hakket bedre defansivt og fysisk sterkere, men hakket mindre kreativ.
Ser for meg at han lett kan gli inn i rollen til Traore, hvis vi flytter Traore ned på backen. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 08.11.2007 12:47 Post subject: |
|
|
RBKfan100% wrote: | Hvem i RBK-historien er man kan sammenligne Lars Iver Strand med?
En type Ørjan Berg eller mere Roar Strand, Harald Brattbakk, Jan Derek eller en ny Macbet Sibaya??? |
som spillertype er han veldig lik per ciljan. men jeg vil rangere minst ett hakk lavere |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 08.11.2007 13:39 Post subject: |
|
|
Personlig er jeg trygg på at Strand IKKE vil være noe godt kjøp.
Jeg er helt UENIG med ankallen som skrev at Strand er god defensivt.
Det er Strands defensive kvaliteter som tidvis har plassert ham på benken i TIL. I tillegg fungerer han ikke spesielt godt som indreløper.
Ving er han heller ikke.
Den ultimate plassen for Strand er offensiv midtbane. I så fall er han et backup kjøp for Ciljan og Sapara, da begge er bedre enn Strand. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
WengerKnows Senior
|
Posted: 08.11.2007 14:06 Post subject: |
|
|
Mulig jeg har misforstått, men har forstått det som om at han i år har spilt i en mer defansiv rolle enn i fjor. Og hvor fjoråret var en skuffelse, har han spilt mye bedre i år. Mener jeg leste det en plass. Men du har nok sett Tromsø mer enn meg, så godt mulig du har rett. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 08.11.2007 14:14 Post subject: |
|
|
Ser ikke helt hva vi skal med Strand den rollen han passer best i er rollen som også passer Konan og Sapara best. Nå må klubben holde fokus på hva det trenger og slutte å kjøpe spillere bare for det er tilgjengelig. Hvor er strategien?? |
|
Back to top |
|
 |
Jedidalen Rutinert

Joined: 24 May 2004 Posts: 513 Location: Mellom de syv fjell
|
Posted: 08.11.2007 14:17 Post subject: |
|
|
Mulig det er noen spillere som er på vei ut. Og da vil de vel ha norske erstattere, så de slipper å snakke engelsk på treningsfeltet. _________________ www.twitter.com/johan_dalen |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 08.11.2007 14:31 Post subject: |
|
|
Tviler på at både konan og sapara blir solgt i dette overgangsvinduet, og det bør ikke være et problem å snakke engelsk på treningsfeltet. Dette er arbeidsspråket i mange forskjellige bransjer da også fotball. Vi trenger ikke å kjøpe norsk bare for å kjøpe norsk; vi skal ha kvalitet uavhengig hvor det kommer fra. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 08.11.2007 14:35 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Ser ikke helt hva vi skal med Strand den rollen han passer best i er rollen som også passer Konan og Sapara best. Nå må klubben holde fokus på hva det trenger og slutte å kjøpe spillere bare for det er tilgjengelig. Hvor er strategien?? |
tror nok at indreløperrollene i rosenborg passer han bedre enn indreløperplassen i TIL som stort sett går ut på å løpe bakover og brøyte ned folk. God teknikk, bra driv. negativt kan det sies at han er ei forbanna klyse. forøvrig også fast inventar på utestedet meieriet på torsdager sammen med sigurd rushfeldt, rune lange og runar normann |
|
Back to top |
|
 |
micke Proff
|
Posted: 08.11.2007 15:24 Post subject: |
|
|
Jeg syns det er flott av vi ser på midtbane spillere også, for hvilke backuper har vi på midtbanen om PCS og AT blir skadet? Har jo Roar som kan steppe opp, men fortsetter han en sesong til? Stallen vår er alt for tynn til å kunne gjennomføre en stabil 2008 sesong. Men at vi begynner å kun se på midtbane spillere setter jeg spørsmåls tegn ved. Vi trenger backup til Ivers og Kone, en eller to vinger, en eller to midtbane backuper og iallefall to midtstoppere til. _________________ Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 08.11.2007 16:19 Post subject: |
|
|
Helt enig i det, men skal vi ha backup, må vi kjøpe backup. Ikke spillere med oppblåste egoer og navn. Når da f.eks Per blir solgt må vi kjøpe en forsterkning, og holde backupen som backup, med mindre han har tatt et voldsomt steg i utviklingen. Det er vel derfor jeg foretrekker unge spillere som backup. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 08.11.2007 16:29 Post subject: |
|
|
til denne overgangen. Skjønner ikke helt hvor han skal spille, og hvem han skal ta plassen fra. Nå må brakka skjønne at unge forsvarere som ikke går på kvota er førstepri, og ikke tilby avdanka utenlandsproffer enda lenger kontrakter pga to gode kamper i CL. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.11.2007 16:34 Post subject: |
|
|
De skjønner da at det er førsteprioritet. Det er ikke uten grunn at de forhandler om Reginiussen og snuser på Lædre Bjørdal, Demidov og sikkert en sværing i utlandet. Det går an å gjøre to ting på en gang. Ikke at jeg nødvendigvis har så lyst på Strand. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 08.11.2007 16:38 Post subject: |
|
|
Jeg kan i lighed med Storbæk og Bjørkøy, ikke se hvad vi skal med L. Strand. På nuværende tidspunkt synes jeg vi skal fortsætte med diamant formationen, altså er det overflødigt at hente ham som ving.
Det kan selvfølgelig også være at han er tiltænkt rollen bak de to angribere i den før omtalte formation. Men der kan både Sapara, Skjelbred og Konan spille. Disse er alle spillere jeg holder som bedre end Strand _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 08.11.2007 16:39 Post subject: |
|
|
Hmm,klart,godt mulig det er snakk om både og ja. Fortsatt vil jeg ikke ha Strand. Og jeg vil heller ikke ha lengre kontrakter på det avdanka midtforsvaret som har gjort 2 gode kamper i år. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 09.11.2007 00:33 Post subject: |
|
|
Nei takk til Lars Iver Strand.
Strømstad er bedre enn Strand i alle spilles faser (når han er i toppform). Itillegg kjøper vi jo kanskje Vadim Demidov som en svært lovende backup.
Helt uforståelig interesse fra Knut Thorbjørn Eggens sin side.
Håper ikke han har fått Per-Mathias Høgmo-syndromet. |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 12.11.2007 12:42 Post subject: |
|
|
Det meldes om at Lars Iver Strand er klar for VIF iflg. avisa Nordlys. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
|