English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Spillersalg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 24.08.2008 23:14    Post subject: Reply with quote

SIGNALEFFEKTEN

60 mill fra FCK er helt urealistisk, det skjer ikke. Derfor ikke noe poeng i å kreve det, vi bør heller være offensive på at vi ikke selger til FCK og at den jalla klubben der ikke kan komme her og leke storklubb. Det går faktisk på stoltheten at de driver å sniker rundt spillerene våre, blankt avslag er det eneste riktige signalet å sende.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 24.08.2008 23:16    Post subject: Reply with quote

1. Ja, patetisk å skulle selge til PS&E
2. Om de vil by blodpris for Mr. KOLS og russern, så griner ikke jeg av det...

Men det ender vel med at de henter Annan til blodpris... Sad

FCK har visstnok masse spillere til Saparas posisjon meldes det fra Køben.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 24.08.2008 23:18    Post subject: Reply with quote

Det der er bondelogik.

Den eneste som gør FCK til en storklub er du som bliver fortørnet over at de kigger på vores spillere.
Som sagt, vil de ikke betale hvad vi forlanger får de ikke spillerne, så enkelt er det. Vi taber ingenting ved at lytte til hvad de foreslår.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 24.08.2008 23:23    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Det der er bondelogik.


Feil det er motsatt av bondelogikk, din logikk er bondelogikk. Totalt drite i signaleffektene som sendes ut, det er dumt og bondsk.

Uansett hva du mener eller ikke, denne artikkelen er en negativ artikkel for Rosenborg:

http://www.nettavisen.no/...159691.ece

Den gir et UBEVISST inntrykk til folk som leser at FCK kan hente de beste spillere fra Rosenborg BK. Derfor bør Rosenborg selv gå ut i media og nekte for salg. Som klubb sender vi ut en haug av signaleffekter, ikke undervurder det.

Hvor bedre og større omdømme vi har som klubb, hvor lettere blir det å hente de beste spillerene i Skandinavia. At FCK skulle hentet spillere fra oss ville vært katastrofe for omdømmet vårt, derfor skal det blankt avslås før det hele tatt kommer til forhandlinger.


Last edited by longns on 24.08.2008 23:28; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 24.08.2008 23:27    Post subject: Reply with quote

Uanset hvad du mener eller ikke er der ingen negativ signaleffekt for Rosenborg i den artiklen eller i interessen. At du har fået janteloven galt i halsen kan ikke bruges til noget når vi snakker forretning og overganger.

Alle som har lidt peiling kan se at hvis vi solgte Sapara for f. eks 60 mil er det kun positivt både som signaleffekt og som forretning. Får man sådan en pris eller noget der ligner er der ikke skyggen af nogen negativ effekt.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477


Last edited by Harald on 24.08.2008 23:27; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 24.08.2008 23:27    Post subject: Reply with quote

Dette er en merkedag vedrt å sette kryss i taket for, for dette komemr nok ikke til å skje ofte:

Undertegnede er helt enig med joko og dermed ueneig med Harald!
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 24.08.2008 23:29    Post subject: Reply with quote

Ja, faktisk. Enig med Joko i argumentasjonen hans om hvordan noe slikt setter RBKs status i et visst lys. Fotball er mer enn tall.

Men jeg klarer likevel ikke riste av meg gliset ved at mr KOLS skulle stå med hoftefest på fcksmidtbane også.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Johnny W
Veteran


Joined: 31 Aug 2005
Posts: 1908
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.08.2008 23:31    Post subject: Reply with quote

Syns han sprang som en helt i dag, jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 24.08.2008 23:33    Post subject: Reply with quote

Beklager nok ei flytting, men "spillere i avgang" rimte ikke helt.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17349
Location: Stavanger

PostPosted: 24.08.2008 23:34    Post subject: Reply with quote

Sentrale spillere skal ikke selges til skandinaviske klubber med mindre vi blir tilbydd stygg mye penger og det blir for dumt å si nei.

Last edited by Keenoir on 24.08.2008 23:35; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 24.08.2008 23:34    Post subject: Reply with quote

Siden mange åbenbart ser ud til at være uenige.

Forklar mig hvordan et salg i den bedre ende af tocifrede millionbeløb er skadeligt, selv om det er til FCK.
Jeg vil våge og påstå at flertallet indenfor fotballens verden vil se det som et særdeles smart træk, om man så sælger til en indirekte konkurrent. Havde vi snakket om Helstad-peanuts havde det været en anden sag, men det er som sagt ikke en del af hypotesen.

Jeg synes folk gør FCK til mere end de er. De eneste som betragter FCK som en storklub er deres egne fans og folk som bliver fortørnet over alt de gør. Er de villige(naive) nok til at betale blodpris for Sapara, eller hvilket som helst anden, kan jeg ikke se det skadelige i at de gør til FCK istedet for f. eks Groeningen.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9061
Location: Trondheim

PostPosted: 24.08.2008 23:34    Post subject: Reply with quote

Sentrale spillere på Rosenborg skal selvfølgelig ikke selges til andre skandinaviske klubber. Den dagen det skjer har vi offisielt mistet statusen som skandinavias mest attraktive klubb å spille for.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 24.08.2008 23:35    Post subject: Reply with quote

Skal vi selge Sapi eller Demi til FCK(uk) så skal det skje for blodpris. Det er absolutt uaktuelt. Blir nesten som å selg dem til Brann
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 24.08.2008 23:36    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Uanset hvad du mener eller ikke er der ingen negativ signaleffekt for Rosenborg i den artiklen eller i interessen. At du har fået janteloven galt i halsen kan ikke bruges til noget når vi snakker forretning og overganger.


Hvis du prøver å bruke annet enn bondelogikk, så ser du at du tar feil.


Quote:

Alle som har lidt peiling kan se at hvis vi solgte Sapara for f. eks 60 mil er det kun positivt både som signaleffekt og som forretning. Får man sådan en pris eller noget der ligner er der ikke skyggen af nogen negativ effekt.


Hva er poenget med dette urealistiske 60 millions forslaget? FCK er ikke en klubb av en slik størrelse at de kan gi 60 mill for en Rosenborg spiller, hadde de vært det så hadde jeg glatt akseptert at FCK var en større klubb og at vi var under de i kjeden. Poenget er at dette er en klubb vi ofte kjemper om de samme spillerene om, mao på det samme prisnivået. Derfor ville et salg til de (For de byr maks 30 mill) være en katastrofe omdømmemessig. Da ville vi offisielt solgt oss som NR 2 i Norden og fått enda større problemer med å skaffe de beste spillerene i Skandinavia.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 24.08.2008 23:45    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:


Hvis du prøver å bruke annet enn bondelogikk, så ser du at du tar feil.


Siden du ikke kan komme med andet end "no you are" gider jeg ikke bruge mere tid på det der.

joko- wrote:

Hva er poenget med dette urealistiske 60 millions forslaget? FCK er ikke en klubb av en slik størrelse at de kan gi 60 mill for en Rosenborg spiller, hadde de vært det så hadde jeg glatt akseptert at FCK var en større klubb og at vi var under de i kjeden. Poenget er at dette er en klubb vi ofte kjemper om de samme spillerene om, mao på det samme prisnivået. Derfor ville et salg til de (For byr maks 30 mill) være en katastrofe omdømmemessig. Da ville vi offisielt solgt oss som NR 2 i Norden og fått enda større problemer med å skaffe de beste spillerene i Skandinavia.


Om FCK synes et sådan forslag er ureliastik er der jo ikke mere i sagen, så får de gå efter andre spillere siden de åbenbart ikke vil betale det en topklub ønsker.

Hvad er poenget med blankt at afslå, hvad tjener man på det? Intet! De kan da komme med så mange forslag de har lyst til, vi har retten til at afslå.
Det er bondsk og med janteloven som mantra at afslå "bare for at vise jalla FCK at de ikke skal lege storklubb"

Jeg tror selv Hoftun er smartere end som så.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 24.08.2008 23:50    Post subject: Reply with quote

Jag håller också med Joko, antagligen för första gången. Det känns absolut inte bra att sälja till FCK, vår främsta konkurrent i Skandinavien. Det samma gäller i England - storklubbarna undviker att sälja till varandra. Sedan har FCKs beteende på övergångsmarknaden varit irriterande. För det första är de ute efter att köpa upp alla de största namnen i Norden - trots att de har flera bra spelare i den positionen. Vidare springer de efter oss hela tiden när vi vill köpa någon ny spelare, tex Cooper. Nej håll danskarna på plats. De är för irriterande.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3205
Location: Oslo

PostPosted: 24.08.2008 23:51    Post subject: Reply with quote

Enig med Harald i at spillere kan selges hvis noen kommer med en latterlig høy overpris. Det betyr ikke at vi mister noe status, men at vi framstår som smarte. Om dette er tidspunktet å selge en spiller som Sapara som er i rett alder og ofte er BB er en helt annen sak. Tviler på at det kommer på tale. Sapara er en del av kjernespillerne og er blant de viktigste spillerne på laget sammen med Ivers og tildels lago og Tettey.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!


Last edited by Nåssåladden on 24.08.2008 23:54; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 24.08.2008 23:51    Post subject: Reply with quote

Et stikkord til deg Harald, som du tydeligvis ikke forstår hva er for noe

SIGNALEFFEKT.

Les deg til hva det er og les mine innlegg på nytt, nå går du bare på repeat og overser glatt mine poenger.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 24.08.2008 23:55    Post subject: Reply with quote

Haha

Ikke slæng den tilbage på mig fordi du ikke har noget at komme med. SOm sagt kan jeg ikke se nogen negativ signaleffekt i at høre på hvad FCK har at komme emd eller at sælge til blodpris. At jeg ikke er enig emd dig betyder ikke at jeg ikke forstå havd det indebærer.
Det har du åbenbart ikke fået med dig, måske skulle du læse mine indlæg?

Og jeg tror ikke du skal bilde dig ind at du kan lære mig noget som helst om signaleffekt eller andet i den boldgade.

Come off your high horse.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3205
Location: Oslo

PostPosted: 24.08.2008 23:56    Post subject: Reply with quote

Joko vs Harald er igang igjen! Very Happy
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 24.08.2008 23:57    Post subject: Reply with quote

Jeg vil heller selge Demidov enn Sapara.. Demidov holder og kommer bare til å holde tippeliga nivå, han han har altfor dårlig løpskapasitet til å gjøre det bra i utlandet.. Sapara har en spisskometanse som vil gjøre seg bra i dansk, fransk,tysk, italiensk og spansk fotball..
_________________
"Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 24.08.2008 23:57    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:


Og jeg tror ikke du skal bilde dig ind at du kan lære mig noget som helst om signaleffekt eller andet i den boldgade.


Det gjør jeg lett, for du forstår jo ikke poengene mine. Det du spør om igjen, har jeg svart på i tidligere innlegg i denne tråden. Problemet er at du ikke forstår det og derfor setter deg selv på repeat, ikke helt ulikt Hanne Harlem i sykehotell saken.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 25.08.2008 00:00    Post subject: Reply with quote

Det er det morsomte jeg har læst på længe. Hvad er det du driver med siden du tror du har noget som helst at lære mig om dette?

Jeg spurgte tydeligvis ikke dig, siden jeg som sagt er uenig i dine poenger og betragtninger.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 25.08.2008 00:06    Post subject: Reply with quote

Har aldri sagt jeg har noe å lære deg, men at du selv bør lære deg mer om emnet. Det jeg kommer med er helt ABC innen markedsføring og at du ikke tar poengene mine å spør om det samme igjen og igjen gjør at jeg mistenker at du ikke forstår det, evt at du ikke gidder å forstå det.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 25.08.2008 00:12    Post subject: Reply with quote

Haha, snak om ikke at læse indlæg.

Jeg forstår dine poeng men jeg er ikke enig med dem. Det burde selv du kunne se.

Jeg forstår udmærket hvad signaleffekt er og siden jeg vil vædde en god del penge på at du ikke befinder dig indenfor det feltet til hverdag, kan du spare dig kommentarer om at jeg skal sætte mig bedre ind i netop det område, bare fordi jeg ikek er enig i dine betragninger.

Og for tredje gang, vi er langt udenfor teske- område nu, spurgte jeg andre end dig.

Det bliver det sidste jeg svarer til dig dette her, da jeg ikke kan tage din belæring af mig seriøst.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 2 of 9

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb