English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Didier Konan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 101, 102, 103  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 17.03.2009 17:34    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke hvorfor det blir nevnt gang på gang når det er klinkende klart at han ønsker seg til et annet land. Hamrén har dessuten sagt at han gjerne kunne ha tenkt seg å beholde Konan siden han har skjerpet seg, så hvis han blir i landet, blir det nok hos oss.

NÃ¥ er det selvsagt ikke et umulig scenario, men det er meget usannsynlig.


Last edited by attach on 17.03.2009 17:35; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Guffen
Rutinert


Joined: 05 May 2006
Posts: 715

PostPosted: 17.03.2009 17:35    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Jeg lurer på en ting, hva synes dere om at Konan ikke har fått sjansen i sin favorittposisjon (offensiv midtbane)? Tror dere han kommer til å slå til i en ny klubb? På tide vi tar en runde på det nå.


Du står helt fritt til å styre unna debatter som ikke interesserer deg, Hennig. Gjerne uten å legge igjen meningsløse spydigheter.
Back to top
View user's profile Send private message
Halvorsen87
Veteran


Joined: 16 Jan 2009
Posts: 2382
Location: Trondheim til høsten!

PostPosted: 17.03.2009 17:35    Post subject: Reply with quote

attach, Hamren vil bruke Konan som spiss, det har han selv sagt.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 17.03.2009 17:36    Post subject: Reply with quote

Jeg snakker om frykten til Keenoir, ikke posisjon.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17350
Location: Stavanger

PostPosted: 17.03.2009 17:44    Post subject: Reply with quote

Begge det problemstillingen bør stå høyt på agendaen når en skal vurdere hva en skal gjøre med Konan. Jeg har også problemer med å se hva han skal kunne tjene på å bytte til en annen norsk klubb i hans øyne. Å hvis det at han ikke skriver under ny kontrakt fører til at han havner på tribunen så er det et stort spørsmål om det kommer så mange tilbud fra utlandet. Han har faktisk allerede hatt en mulighet og takket nei så det er langt ifra sikkert at han hans Rosenborg karriere slutter i desember. Jeg håper ikke det for han i mine øyne er blant våre bedre spillere og en av dem som har aller mest å gå på.
Back to top
View user's profile Send private message
Halvorsen87
Veteran


Joined: 16 Jan 2009
Posts: 2382
Location: Trondheim til høsten!

PostPosted: 17.03.2009 17:46    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Jeg snakker om frykten til Keenoir, ikke posisjon.


Jeg tror Keenoir også frykter (jeg gjør hvertfall det) at Konan blir i klubben, men satses på som spiss. Det virker som det er det Hamren tenker å gjøre, og poenget mitt var at jeg ikke tror du beroliger mange med å nevne at Hamren har sagt "hey, Konan kan gjerne bli han. Midtbane? HAH! Nei. Spiss!" ...
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17350
Location: Stavanger

PostPosted: 17.03.2009 17:50    Post subject: Reply with quote

En håper jo at en skal komme på bedre tanker etterhver ,men så lenge laget fortsetter å vinne og spille bra så kan gjerne Konan sitte på tribunen for min del.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4821
Location: Trondheim

PostPosted: 17.03.2009 19:54    Post subject: Reply with quote

På nåværende tidspunkt (med Pelu og Juska ute), har vi omtrent like mange spillere å velge i som på samme tidspunkt i fjor. Forskjellen er at de vi kan velge blant stort sett er meget gode i Tippaligasammenheng.
Det er vel ikke spesielt kontroversiellt å hevde at Lustig, Prica og Zahora holder et høyere nivå enn Kvarme, Konè og Aas.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 17.03.2009 20:17    Post subject: Reply with quote

Halvorsen87 wrote:
poenget mitt var at jeg ikke tror du beroliger mange med å nevne at Hamren har sagt "hey, Konan kan gjerne bli han. Midtbane? HAH! Nei. Spiss!" ...

Poenget mitt var at Konan per idag ikke ønsker å være i Norge. Jeg synes altså at folk tillegger det momentet altfor stor vekt. Var ikke mer enn det.
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1567

PostPosted: 18.03.2009 18:48    Post subject: Reply with quote

Konan vil nok slå til i en annen klubb om han drar. I hvilkensomhelst norsk klubb ville han vært en stjerne resten av laget ble bygget rundt, og so ville tilbes på nivå med edu (nesten). Dette med unntak av stabæk, der han nok også hadde skint kraftig, om enn dette krasjer noe med rollen til daigo.

Utenlands vil han nok kunne prestere ganske godt, Nederlandsk eller fransk liga hadde vært et nivå der han hadde passet. Nå snakker jeg om kvaliteten, ikke spillestil. Jeg har liten peiling på internasjonal klubbforball må jeg inrømme.

Jeg vil påstå han er på omtrent samme nivå som Koren da han dro, litt mer talent, litt mindre lagegenskaper. Og Koren ser jo ut til å klare seg sist jeg sjekket...
Back to top
View user's profile Send private message
frenchy
Rutinert


Joined: 20 Nov 2007
Posts: 672
Location: Paris

PostPosted: 18.03.2009 18:53    Post subject: Reply with quote

Noen franske småklubber ville nok han ha passet inn i, Norsk liga er nok ikke den beste for han.
_________________
"The country is full of good coaches. What it takes to win is a bunch of interested players"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ya
Senior


Joined: 03 Oct 2008
Posts: 101

PostPosted: 23.03.2009 18:51    Post subject: Reply with quote

Konan er ikke med i troppen denne gang eller.
Er han helt ute i kulden og selges så fort noen melder seg?
Evt har det skjedd noe som jeg evt vi ikke har fanget opp?
Hvilke planer har Hamren og Hoftun?
Back to top
View user's profile Send private message
vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1385

PostPosted: 23.03.2009 18:54    Post subject: Reply with quote

Det er vel ikke Hamren og Hoftun sine planer som er det sentrale, men Konan sin plan om å spille et helt annet sted.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17350
Location: Stavanger

PostPosted: 23.03.2009 18:54    Post subject: Reply with quote

Det finnes flere mulige scenarioer.

1. Hamrèn har gitt opp Konan.
2. Det er et pressmiddel for å få igjennom en ny kontrakt.
3. Salg av Konan er nært forestående og en vil ikke risikere skade.
Back to top
View user's profile Send private message
ya
Senior


Joined: 03 Oct 2008
Posts: 101

PostPosted: 23.03.2009 19:04    Post subject: Reply with quote

Takk for det Keenoir

Oppklarende og klart svar
Back to top
View user's profile Send private message
Golden Monkey
Senior


Joined: 05 Nov 2006
Posts: 245

PostPosted: 25.03.2009 16:40    Post subject: Reply with quote

Liten interesse ifølge Adressa

Liten interesse for RBK-spillerne

Adressa hinter også om at man vil bli kvitt Traore

Quote:
Det er liten tvil om at det er flere spillere som er i kulden på Lerkendal om dagen. Verken Didier Konan Ya eller Abdou Razack Traoré var med i troppen til bortekampen mot Tromsø.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 25.03.2009 16:54    Post subject: Reply with quote

Adressa hinter om at DE vil bli kvitt Traore ja.

Hoftun avkrefter vel delvis at klubben vil det i setningen under. Blant annet fordi Traore blir for "norsk" å regne neste år.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17350
Location: Stavanger

PostPosted: 25.03.2009 17:02    Post subject: Reply with quote

Som er helt korrekt Kristobal for Rosenborg sin del så ville det være helt idiotisk å kvitte med seg en så lovende "lokal" spiller som Traore.
Back to top
View user's profile Send private message
Golden Monkey
Senior


Joined: 05 Nov 2006
Posts: 245

PostPosted: 25.03.2009 17:03    Post subject: Reply with quote

Stemmer det forresten av Traoré ikke var i troppen? Han var jo opprinnelig tatt ut til troppen, men jeg klarer ikke finne ut av om det ble endret på senere. Nettavisens live-rapport har ham ikke på benken, men de har tatt feil av slikt før.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 25.03.2009 17:05    Post subject: Reply with quote

Når Traorè blir "norsk" antar jeg at han blir med i de fleste tropper.

Konan er jeg spent på hva det skjer med. Hvem som er mest imot fortsattelse, spiller eller klubb, og om noen eller begge eventuellt snur.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18502

PostPosted: 25.03.2009 17:15    Post subject: Reply with quote

Litt overraskende at ingen norske klubber er interessert i å låne Konan. Skulle jo tro at et par av klubbene i midtsjiktet og nedover ville se på Konan som en spennende tilvekst.
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5185

PostPosted: 25.03.2009 17:23    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Som er helt korrekt Kristobal for Rosenborg sin del så ville det være helt idiotisk å kvitte med seg en så lovende "lokal" spiller som Traore.

Tiltredes.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10639

PostPosted: 25.03.2009 18:23    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Litt overraskende at ingen norske klubber er interessert i å låne Konan. Skulle jo tro at et par av klubbene i midtsjiktet og nedover ville se på Konan som en spennende tilvekst.


Når man ser hva for eksempel Molde og Sandfjord klarer å finne av gode og tilpasningsdyktige afrikanere selv så er kanskje ikke en spiller med Konans oppførsel interessant å låne for dem?

Om Konan hadde signert ny kontrakt så tror jeg han kunne ha fått sjanser til å utvikle seg og blomstre under Hamrén.

En spiller som ikke akkurat overbeviser som spiss i norsk Tippeliga, og ellers har vist gjentatte disiplinærproblemer, bør kanskje ikke forvente å ha noen lang kø av interesserte storklubber etter seg. Vil være glad hvis vi får noen kroner for ham i sommer, så lenge han ikke ønsker å bli her.
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 25.03.2009 18:34    Post subject: Reply with quote

Kan du fortelle meg om Konans oppførsel du som vet om den? Jeg kjenner han ikke og lurer
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17350
Location: Stavanger

PostPosted: 25.03.2009 18:35    Post subject: Reply with quote

Konan Ya leverer omtrent like mange mål og målgivende i uvant posisjon som superspissene til Molde og andre afrikanere i tippeligaen som ilikhet med Konan ofte kan være frustrerende mens andre ganger er dem helt fantastiske. Forskjellen er at vi ser hver eneste Rosenborg kamp og kun noen fåtalls Molde kamper og utenom det høydepunktene på fotballxtra.

Hvis du hører hva f.eks mesteparten av Odd supporterene vil sagt om Tchoyi før han gjekk til Stabæk så ville sikkert den ligne på den beskrivelsen du gav av Konan nå nettop, men spør du en Stabæk supporter så vil du høre om en spiller med fantastiske ferdigheter. Forskjellen er hvordan Stabæk behandler sine spillere kontra hvordan Odd behandler sine spillere? Hvorfor lærer ikke vi av Stabæk og Jönsson istedenfor å gjøre det samme feilene om igjen og om igjen. Måten vi har brukt Konan på i hans tid i Rosenborg er pinlig i mine øyne og det har ført til en til tider pinlig oppførsel fra Konan. En skal heller ikke glemme at han var vår tredje mest produktive spiller ifjor bak Iversen og Sapara. Det er greit at Konan er benket ,men ingen klarer å overbevise meg om at Sellin har mer å tilby som innbytter enn Konan.


Last edited by Keenoir on 25.03.2009 19:06; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 101, 102, 103  Next
Page 78 of 103

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb