English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Pyro på tribunene
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38, 39, 40  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hacken
Rutinert

PostPosted: 01.10.2019 20:21    Post subject: Reply with quote

https://www.dagbladet.no/...t/71661812
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran

PostPosted: 01.10.2019 21:18    Post subject: Reply with quote

En gjeng surrehuer som presterte å ødelegge en ellers kurant fotballmatch den dagen der ja.
Back to top
stianole
Junior

PostPosted: 02.10.2019 12:15    Post subject: Bruk av pyro Reply with quote

Hvorfor er ikke Kjernen interessert i å hjelpe RBK med å hindre bruken av ulovlig pyro? Når dere vet at ulovlig pyro vil medføre store bøter.

De som bruker pyro og de som kan men ikke vil gjør noe for at det ikke skal skje igjen, kan umulig være gode supportere, når de vet at de vil påfører klubben store bøter.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 02.10.2019 12:24    Post subject: Reply with quote

Kanskje verdt å nevne - før dette tar av som i diverse andre medier - at dette neppe er i Kjernen sin regi. Det er ikke Kjernen som har tatt initiativ til dette, eller som arrangerer eller tilrettelegger for det. Sier ikke at du påstår det, men ute i den store verden er det tilsynelatende en meget stor andel av befolkningen som ikke har fått med seg dette faktum. Så bare føre var.
stianole
Junior

PostPosted: 02.10.2019 12:37    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner at det ikke er Kjernen som står bak dette, men jeg vil tro at det er ganske mange på Kjernen feltet som vet hvem de er, derfor lurer jeg veldig på hvorfor Kjernen ikke er interessert i å hjelpe klubben?? Og hvis det viser seg at ingen vet hvem de er så kan det ikke være så vanskelig hjelpe til å peke de ut for vaktene.

Kjerner skryter jo av at de støtter klubben i tykt og tynt, det gjør de absolutt ikke i denne saken.

Jeg skjønner også at det er mange som er for pyro bruk, men de bør heller aksjonere ovenfor NFF og UEFA, slik at RBK slippe kjempebøter. Det er utrolig dårlig gjort ovenfor RBK.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 02.10.2019 13:06    Post subject: Reply with quote

stianole wrote:
Og hvis det viser seg at ingen vet hvem de er så kan det ikke være så vanskelig hjelpe til å peke de ut for vaktene.

Hadde du gått til en vakt ogg pekt ut kompisen din om han sto med et bluss?

Det er ingen motsetning mellom å "akseptere" dette, og det å støtte klubben i tykt og tynt. Spør hvilken som helst spiller om hvilken kamp i år som har hatt det feteste trykket, og jeg tror en samstemt spillergruppe hadde plukket ut Zagreb-kampen. Pyro var så til de grader med på å sette stemningen. At noen på kontorene på Brakka blir sure i etterkant går det an å leve med. Og dette handler ikke om penger. Skal man begynne å lage regnskap, vil nok RBK gå godt i pluss på Kjernen hvert eneste år.

Den dagen Kjernen blir en gruppe med angiveere, er Kjernen i sin nåværende form helt død og begravet. Da er vi Tornekrattet 2.0. Kameratskap, aksept for forskjellige kulturer og en godt innarbeidet internjustis har vært suksessoppskrift deluxe over flere år. Folk driver ikke og angir hverandre, med mindre det er snakk om grov sjikane, rasisme eller lignende. Og da tas det internt, eventuelt med klubben - du leser ikke om det i media.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Eru
Veteran

PostPosted: 02.10.2019 13:33    Post subject: Reply with quote

Pyro-andelen av bota utgjør:
* 1 uke med Nicklas Bendnter
* Fem uker med Djorde Denic
* 2% av Hoftuns brutto/netto-rot
* 1 prosent av forliket med Hoftun og Ingebrigtsen
* 0,004% av Svenssons tabbe borte mot Apoel

Det er kjipt med bøter fra UEFA, men det er lov å ta med seg litt perspektiv.
Back to top
stianole
Junior

PostPosted: 02.10.2019 13:50    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke det er akseptabelt at noen med viten og vilje forårsaker at RBK får kjempebøter, uansett hvor gode kamerater de er, da synes jeg man bør si ifra til de det gjelder at dette ikke er bra.
Jeg er ikke så sikker på at folk flest synes det er så kult med pyro når de hører at RBK får 250 000kr i bot. Jeg har sesongkort på den ene langsiden og det var mye buing på de som satt rundt meg når de så pyroen sist, så det er tydelig at folk at klar over at dette ville koste RBK mye penger...
Kjernen har vist veldig mange ganger at de klarer å lage veldig bra liv uten pyro.
Back to top
stianole
Junior

PostPosted: 02.10.2019 13:58    Post subject: Reply with quote

Perspektivet er at dette er en totalt unødvendig utgift for RBK, det er tross alt ganske mye penger det er snakk om. Stemningen på Lerkendal hadde nok ikke blitt dårligere selv om at de ikke brukte pyro. Opplevelsen min er at det ble litt dårligere stemning rundt der jeg satt, da enkelt begynte på bue da de så pyroen.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 02.10.2019 14:07    Post subject: Reply with quote

Vel, når klubben stadig nekter å gi publikum et fyrverkeri av en fotballkamp så er det ikke så rart at noen til slutt tar lunta i egen hånd.
Hacken
Rutinert

PostPosted: 02.10.2019 14:19    Post subject: Reply with quote

Mener de at de første 5-10 minuttene er så kjedelig, at det ikke er noe vits i å se på uansett?
Back to top
Hentesveits (ikke sveis)
Junior

PostPosted: 02.10.2019 14:41    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
Pyro-andelen av bota utgjør:
* 1 uke med Nicklas Bendnter
* Fem uker med Djorde Denic
* 2% av Hoftuns brutto/netto-rot
* 1 prosent av forliket med Hoftun og Ingebrigtsen
* 0,004% av Svenssons tabbe borte mot Apoel

Det er kjipt med bøter fra UEFA, men det er lov å ta med seg litt perspektiv.

Evt tre uker med Meling eller 1500 gratis billetter på kjernentribunen mot PSV. Så helt enig, viktig med perspektiver.
Back to top
Hentesveits (ikke sveis)
Junior

PostPosted: 02.10.2019 14:44    Post subject: Reply with quote

En del av publikum forventer vi skal kjeme med de store klubbene. Da må vi også heve oss til samme nivå som storklubbene innen administrasjon. Hadde dette skjedd i England ville de ansvarlige blitt funnet og utestengt. Det samme burde skjedd her. Stemningen på Lerkendal sank mange hakk etter det tullet der.
Back to top
BjarneS
Veteran

PostPosted: 02.10.2019 14:50    Post subject: Reply with quote

Denne saken er et klassisk eksempel på at "supportere" setter seg selv foran klubben.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 02.10.2019 16:13    Post subject: Reply with quote

Hentesveits wrote:

Evt tre uker med Meling eller 1500 gratis billetter på kjernentribunen mot PSV. Så helt enig, viktig med perspektiver.

Nærmere 500 enn 1500, men selvsagt er det en uønsket utgift for RBK. Det er likevel et veldig lite beløp i RBK-sammenheng.

Hentesveits wrote:

En del av publikum forventer vi skal kjeme med de store klubbene. Da må vi også heve oss til samme nivå som storklubbene innen administrasjon. Hadde dette skjedd i England ville de ansvarlige blitt funnet og utestengt. Det samme burde skjedd her.

Nå bør ikke England være noe forbilde verken når det kommer til tribunekultur eller til hvordan man behandler supportere. I de fleste andre land ville man avskrevet det som en kjip utgift som er en smal pris å betale for å ha supportere på et høyt nivå.

BjarneS wrote:

Denne saken er et klassisk eksempel på at "supportere" setter seg selv foran klubben.

Lov å mene. Selv var jeg ikke stede (jobbreise) og vet oppriktig ikke hvem som stod bak, men mest sannsynlig er de personer som bruker titusner på å reise rundt og følge laget og et hundretalls timer på dugnad hver eneste sesong, så trolig er det nok en del som vil være uenig i din bruk av hermetegn

Last edited by Eru on 07.10.2019 19:32; edited 1 time in total
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 02.10.2019 16:18    Post subject: Reply with quote

Synd at pyromaner setter sine egner interesser foran klubben og publikum forøvrig. RBK har flere pyromerker på sitt rulleblad nå og straffene i framtida vil fortsette å øke; tomme tribuner, poengtrekk og skyhøye bøter. Snakk om å kunne ødelegge for RBK.
Back to top
Hacken
Rutinert

PostPosted: 02.10.2019 17:15    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
Det er likevel et veldig lite beløp i RBK-sammenheng.

For noe f******* vissvass. "Det er greit om jeg tar litt av penga dine, fordi det er så lite i forhold til hva du eier og har?"

Hva slags mentalitet er det? Dersom det var 250k brukt til utviklingslønn for et fremtidig talent. Er det fortsatt lite penger i "RBK-sammenheng?".
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 02.10.2019 18:12    Post subject: Reply with quote

Hacken wrote:

For noe f******* vissvass. "Det er greit om jeg tar litt av penga dine, fordi det er så lite i forhold til hva du eier og har?"

Hva slags mentalitet er det? Dersom det var 250k brukt til utviklingslønn for et fremtidig talent. Er det fortsatt lite penger i "RBK-sammenheng?".

Snakk om å lese det jeg skriver som fanden leser bibelen. Jeg har allerede sagt at det er kjipt og en uønsket utgift. Det jeg prøver å påpeke er at rent økonomisk sett så får ikke dette veldig store konsekvenser for RBK og at man ikke skal lage et større problem utav enn det er.

Så skal dere ikke se bort ifra at RBK og supporterne allerede har god dialog om hendelsen .

For ordens skyld er bota for pyro på rundt 160,000, det øvrige er for ståing i trappene, og der burde virkelig vaktene til RBK ha kontroll . (160 eller 250 er ikke så viktig i den store sammenhengen, men greit å skille bøtene fra hverandre likevel).

Et lite postscript: Jeg synes personlig ikke så mye om pyro-bruk på hjemmebane i ecup. Det har blant annet noen potensielle konsekvenser ved gjentakeslse som Josinho er inne på. Jeg synes definitivt heller ikke noe om at noen brukte en form for raketter, for da snakker vi virkelig om manglende kontroll.
Back to top
larsarus
Veteran

PostPosted: 02.10.2019 18:27    Post subject: Reply with quote

Rakett/knallskuddene kan de drite en lang i. Etter hørselsskaden som ble påført en guttunge for et år eller to siden burde man tenke litt mer på hvordan man fremstår. Det er null sympatier å høste for sånt...

- "Prøv å bli god " -- Nils Arne Eggen
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 02.10.2019 18:32    Post subject: Reply with quote

Knallskudd har heller ingen visuell effekt, det er kun lyd. Ingen fan, for å si det mildt.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 02.10.2019 18:40    Post subject: Reply with quote

Satt på langsiden den kampen og alle rundt lurte på i helvete de drev med. Ser ordet ‘angiveri’ er nevnt. Her har man jo ikke skjønt noen ting. Man hindrer kompisen sin fra å gjøre noe så hjernedødt. Surrehuer.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 02.10.2019 22:02    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Her har man jo ikke skjønt noen ting.

Jeg vet ikke helt, jeg...

Det er jo akkurat som jeg sier. Jeg forklarer hvorfor de som gjør dette ikke blir pekt ut og sendt til vaktene. Det er jo bare et faktum, ikke noe man trenger å forstå. Det du snakker om er en annen verden, der pyro blir sett på som noe forbanna dritt. Det er jevnt over ikke meningen på Kjernen-tribunen, og spesielt ikke i områdene der bluss typisk blir brukt.

Skulle man begynt å peke ut hverandre så er det starten på slutten for Kjernen slik man kjenner dem i dag.

Og sånn utover dette har RBK skapt seg promomateriell verdt mye mer enn 160' for bildene fra den kampen der. Hvis de hadde vært smarte hadde de droppet å klage i media over dette, og heller pushet bildene av Lerkendal i fyr og flamme neste gang de skal selge billettpakker. Både bilder og video fra den seansen der er godteri for klassiske promovideoer som kjøres når de skal selge sesongkort, blant annet. Nå som de har klaget i media om dette, så kan de nesten ikke bruke det uten å se dumme ut.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zorbeltuss
Rutinert

PostPosted: 02.10.2019 23:33    Post subject: Reply with quote

Nå vet ikke jeg hvor terskelen ligger for å få godkjent forhåndsplanlagt pyro, men det må da gå ann å få til noe tilsvarende kult på lovlig vis?
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 03.10.2019 08:32    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Rakett/knallskuddene kan de drite en lang i. Etter hørselsskaden som ble påført en guttunge for et år eller to siden burde man tenke litt mer på hvordan man fremstår. Det er null sympatier å høste for sånt...

Dette. Jeg syntes det var god stemning med pyroeffektene (selv om; bot, planlagt, sikkerhet osv.), men de rakettene tok vekk en del av stasen, både fordi de bidro cirka null til stemningen, framstod som rimelig hjernedødt, og dessuten stinket bot fra første sekund.

Ja, jeg synes den biten av det er supportere som setter seg selv over klubben, og jeg tror det var mye mindre for å skape liv enn fordi det er 'gøy' å fyre av raketter. Spesielt ulovlige raketter. Så får heller de selv eller andre i området være uenige med meg i det. Men man kan ikke springe rundt og angi de det gjelder av den grunn, det får internjustisen ta seg av, og boten er som Eru sier ikke av en sånn størrelse at klubben bør gjøre noe annet enn å spise boten og mane til orden i rekkene.
ace
Veteran

PostPosted: 03.10.2019 08:53    Post subject: Reply with quote

Er tom for popcorn, hold diskusjonen mens jeg er ute å kjøper mer.

Selvfølgelig er det kjipt for RBK å få en en slik bot, men i den store sammenheng er dette noe som egentlig bør tas internt mellom supportere og klubben. Dialogen der er godt i gang allerede, garantert. Det er altfor mange som skal korsfeste alt og alle, bøtelegge folk i hytt og pine uten å ha det minste fnugg av peiling på dette i det hele tatt.

Det har i åresvis vært forsøkt å få til en form med legalisering av pyrobruk. Vi har kommet langt i Norge mange ganger, men alltid tatt et skritt tilbake når man har kommet frem til ordninger som fungerer. Årsaken til dette er UEFA som tror de kan stoppe dette! Bruk av pyro kommer aldri til å bli stoppet og da er det bedre å få dette inn i former som minimerer risikoen enn øker den. Men man kommer ikke langt når UEFA produserer en rapport om dette som inneholder så mye faktafeil og løgner som de har klart å komme med. Eneste de har oppnådd er å skape steilere fronter.

https://www.fotballsuppor...Oz4fr6v_ms
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38, 39, 40  Next
Page 37 of 40

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb