English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Keepersituasjonen
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
hermetikkboksen
Junior


Joined: 01 Jan 2003
Posts: 6
Location: Tyholt - Trondheim

PostPosted: 02.01.2003 11:57    Post subject: keeperduellen Reply with quote

Syns det er helt topp at Espen Johnsen blir lånt ut. Da får han sjangs til å vise hvor god han er. Det er også til fordel for rosenborg som da får trent keeprene sine.

knerten_10 skrev:
og i et nødstilfelle bruke juniorlagets keeper Torbjørn Svendssen som er sønn av lærern min!

Ingen av juniorkeeprene Til RbK er gode nok til å stå tippeliga eller CL. Da burde de stått en rekke med 2 div kamper først. Er selv Junior keeper og har spillt sammens med den nyeste junior keeperen og vet at de ikke holder det nivået en tippeliga keeper bør ha.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 02.01.2003 15:52    Post subject: Re: keeperduellen Reply with quote

hermetikkboksen wrote:
Syns det er helt topp at Espen Johnsen blir lånt ut. Da får han sjangs til å vise hvor god han er. Det er også til fordel for rosenborg som da får trent keeprene sine.

knerten_10 skrev:
og i et nødstilfelle bruke juniorlagets keeper Torbjørn Svendssen som er sønn av lærern min!

Ingen av juniorkeeprene Til RbK er gode nok til å stå tippeliga eller CL. Da burde de stått en rekke med 2 div kamper først. Er selv Junior keeper og har spillt sammens med den nyeste junior keeperen og vet at de ikke holder det nivået en tippeliga keeper bør ha.


Mente i et nødstilfelle uten keppere! hvem skal stå da mener du? Ola By Rise?
Back to top
View user's profile Send private message
hermetikkboksen
Junior


Joined: 01 Jan 2003
Posts: 6
Location: Tyholt - Trondheim

PostPosted: 02.01.2003 15:54    Post subject: keeperduellen Reply with quote

da kan kanskje RBK leie inn keepere....??
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.01.2003 10:15    Post subject: Reply with quote

Arason forsvinner gratis?

Keepersituasjonen i Rosenborg har tatt en ny vending. Tidligere har det virket som sikkert at Arni Gautur Arason skulle skrive under ny kontrakt, men nå er han ikke lenger så sikker selv:

- Jeg er veldig usikker. Jeg trives veldig bra i Trondheim og i Rosenborg, men skulle det komme et tilbud fra en god utenlandsk klubb i en interessant liga vil jeg vurdere det sterkt. Valget blir ikke enkelt. En del av meg vil fortsette i Rosenborg, mens den andre vil ha nye utfordringer, sier Arni.

Islendingen utelukker heller ikke at han kanskje går gratis som Bosman-spiller ved nyttår:

- Jeg vil ikke utelukke noe som helst. Det beste hadde vært om Rosenborg fikk penger for meg, men jeg kan ikke la det påvirke mine valg, sier Arason.

Les mer: Arason forsvinner gratis?

Hva synes du om dette?

Dersom Rosenborg lar Espen Johnsen bli solgt, som han selv ønsker, kan klubben plutselig ende opp uten skikkelig keeper! Fra å ha to landslagskeepere, kan man plutselig stå igjen med kun Alexander Lund Hansen. Ikke noe negativt om unge herr Hansen, men han er da vitterlig ikke de samme kvalitetene som Arni og Espen!

Jeg mener at Rosenborg nå i alle fall ikke må selge Johnsen før Arason har skrevet under ny kontrakt. Så blir spørsmålet: Hva bør Rosenborg gjøre om Arni nekter å skrive under ny kontrakt? Skal man selge ham, eller skal man beholde ham ut høsten og håpe på at hans ferdigheter bidrar til Champions League-spill og adskillige millioner kroner i inntekt?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Wiggen
Junior


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 41

PostPosted: 07.01.2003 11:05    Post subject: Reply with quote

Mener Rosenborg nå må holde på Espen til Arni skriver ny kontrakt.

En keeper som en god del tippeliga klubber har snust på er Bjørn Arild Hovstøl fra Mandalskameratene i 1.divisjon fra 2003. "Bjørnis" er atletisk, reaksjon sterk, og ikke minst utrolig god med ballen i beina. (Lang passninger/ utspill)

En virkelig god keeper å anbefale for godeste hr. Hareid
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 07.01.2003 15:05    Post subject: Reply with quote

Min mening: LA ARASON GÃ… OG HOLD PÃ… JOHNSEN

Bruk heller Espen Johnsen i mål neste sesong. men hadde joh vært greit med litt penger for Arason....
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 07.01.2003 15:09    Post subject: Reply with quote

Anno 2003:

Førstekeeper:

Espen Johnsen
Andrekeeper:
Alexander Lund Hansen
Tredjekeeper:
Bjarte Hovland, Sogndal (kjøp han, eller Rune Jarstein fra ODD!)
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.01.2003 17:22    Post subject: Reply with quote

Tror at Rosenborg velger Lars Ivar Moldskred dersom man handler inn ny keeper...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
m@ds
Senior


Joined: 05 Dec 2002
Posts: 198
Location: Trondheim

PostPosted: 07.01.2003 19:23    Post subject: Reply with quote

[size=18]HOLD PÃ… ESPEN!![/size] Enig med Knerten!! Espen er den nye landslagskeeperen!! UTEN TVIL!!

Førstekeeper:
Espen Johnsen
Andrekeeper:
Lars Ivar Moldskred
Tredjekeeper:
Alexander Lund Hansen

Espen er allerede nå den beste norske keeperen nå. Det eneste som er negativt er lite kamptrening!! Sad Hvis Arni går syns jeg han bør skjønne at han skylder Rosenborg noe!! Arni er best av de to NÅ, men Espen puster Arni i nakken!!

RBK gjør en stooooooooooooor feil hvis de selger Espen!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Laard
Junior


Joined: 12 Oct 2002
Posts: 76

PostPosted: 07.01.2003 20:14    Post subject: Reply with quote

Dumt hvis Arason drar som Bosman-spiller. Han er verdt over 30 millioner, som Rosenborg da går glipp av, men skjønner at en så god keeper gjerne ønsker seg til en større klubb.
Back to top
View user's profile Send private message
Ludakris
Senior


Joined: 07 Sep 2002
Posts: 188

PostPosted: 08.01.2003 14:51    Post subject: TVANG! Reply with quote

Her er det EN ting som gjelder; TVANG! Arni SKAL skrive under ny kontrakt, hvis ikke kan ikke Hareide la ham spille. Da blir det vanskeligere for Arni å "vise seg fram", slik at han kan gå til en annen klubb. Rosenborg må begynne å være strengere på dette med at kontraktene skal vare i minst ett år utover kommende sesong for at de skal få spilletid. Synes samtidig at vi skal selge Espen, med en opsjon på gjenkjøp i løpet av feks. 3 år, og i tillegg hente Moldskred (håper det ikke blir Mål-skred bakover ihvertfall...) Tji-hi!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.01.2003 17:01    Post subject: Reply with quote

Rosenborg har i alle fall bestemt seg for å nekte Espen Johnsen å forlate Lerkendal inntil Arni svarer:

- Han må bli inntil videre. Espen få ikke reise noen steder før vi vet hva som skjer med Arni. Vi kan ikke risikere å miste begge i løpet av kort tid, sier Rune Bratseth.

Les mer: Må vente på Arnis svar
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Imingen
Junior


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 37
Location: Trondheim

PostPosted: 08.01.2003 21:19    Post subject: Reply with quote

Min mening er at Rosenborg bør/må holde på Arni så lenge som mulig. Finnes ikke bedre keeper. Johnsen kan de leie ut. Eller sitte som andrekeeper.Samtidigt som han får tillitt fra hareide i noen kamper.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.01.2003 23:32    Post subject: Reply with quote

Imingen wrote:
Min mening er at Rosenborg bør/må holde på Arni så lenge som mulig.


Er ikke helt enig i det... Dersom Arni nekter å skrive under ny kontrakt, kan klubben like godt selge ham, spør du meg. Det samme gjelder Saarinen. Forhåpentligvis forstår begge snart at de bør skrive ny avtale... Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.01.2003 12:44    Post subject: Brøndby dropper Johnsen Reply with quote

Selv om Arason sier ja, ser Espen Johnsen ut til å bli værende i Rosenborg. Brøndby dropper nemlig å leie/kjøpe inn reservekeeperen:

Danskene har nemlig skaffet seg en annen erstatter til Mogens Krogh: Odense-keeper Karim Zaza. Selv om Zaza ikke blir Brøndby-spiller før 1. juli, velger klubben ikke å leie inn Johnsen fram til da. I stedet stoler de på de to unge keeperene Casper Ankergren og Kim Drejs, som hittil har fungert som reserver.

- Vi vurderer Casper og Kim som gode nok til at løse keeperoppgaven fram til sommeren, sier Brøndby-direktør Per Bjerregaard.

Les mer: Brøndby dropper Johnsen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.01.2003 16:51    Post subject: Reply with quote

Med Espen Johnsen på landslagssamling og Arni forsatt skadet, får Alexander Lund Hansen i morgen for første gang prøve seg mot internasjonal motstand: GIF Sundsvall i Abrahallen.

Jeg er for øvrig nærmest 100% sikker på at RBK mister en keeper i løpet av sesongen. Enten drar Arni eller så forsvinner Espen fordi at Arni skriver under en ny kontrakt. Erstatteren da blir nok Hødd-keeper Lars Ivar Moldskred, som ikke vil la en overgang bli stoppet av mobbing:

..ein av elevane var kjapp med å spørje keeperen om han er redd for å verte mobba når han skal til Rosenborg.

- Først må eg no komme dit, men om eg skal til Rosenborg så er eg ikkje redd for å verte mobba nei.

Les meir: Moldskred om mobbing

Godt å vite det i alle fall! Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.01.2003 14:34    Post subject: Reply with quote

Hadde håpet på at Espen Johnsen skulle spille fra start mot Forente arabiske emirater i ettermiddag, men den gang ei. Odd-keeper Erik Holtan får den æren.

Likevel blir det en god del RBK på laget; Basma, Karadas og Winsnes fra start.

Norges lag [4-5-1] i den TV2-sendte landskampen:
1 Erik Holtan ? 5 Christer Basma, 3 Brede Hangeland, 4 BÃ¥rd Borgersen, 2 Thomas Pereira ? 7 Azar Karadas, 8 Pa-Modou Kah, 6 Daniel Berg Hestad, 10 Fredrik Winsnes, 11 Thorsten Helstad ? 9 Sigurd Rushfeldt

Reserver: 12 Espen Johnsen, 13 Frode Kippe, 14 Jan-Frode Nornes, 15 Alexander Aas, 16 Jonny Hanssen, 17 Raymond Kvisvik, 18 Christer George.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
m@ds
Senior


Joined: 05 Dec 2002
Posts: 198
Location: Trondheim

PostPosted: 26.01.2003 17:21    Post subject: Reply with quote

Holtan e jo [b]IKKE[/b] god nok får landslagsspill!!

Espen e jo best!!
Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Ludakris
Senior


Joined: 07 Sep 2002
Posts: 188

PostPosted: 20.02.2003 10:45    Post subject: Arni kan forsvinne... Reply with quote

Arni avventer fortsatt med å skrive under ny kontrakt, og kan, dersom han ikke underskriver, forsvinne fra RBK etter sesongen.
Nå må RBK bestemme seg for én ting, og det meget kjapt: Dersom Arni ikke skriver under i løpet av februar, MÅ Espen bli førstekeeper - for å få all den kamptrening han trenger. Og så må RBK jobbe for å få solgt Arni for MILLIONER av kroner!
I tillegg må RBK kjøpe Moldskred fra Hødd og leie ham ut igjen, til Arni forsvinner - da skal han være 2. keeper.
Vet dessverre ikke hvilken klasse Aleksander Lund Hansen holder, så derfor tør jeg ikke lansere ham som 2. keeper.

http://www.nettavisen.no/...tem=255735
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.02.2003 00:36    Post subject: Reply with quote

Arni sier selv at det er størst sjanse for at han skriver under ny kontrakt. Men sjansen trenger jo i teorien ikke være mer enn omtrent 55-60%...

Selv er jeg langt i fra sikker på at dette går i orden. Arason har hatt god tid på seg, og når han ennå ikke har sagt ja, lover det ikke godt. Sad
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Eirik
Junior


Joined: 15 Feb 2003
Posts: 45
Location: Andøya

PostPosted: 21.02.2003 09:17    Post subject: Rosenborgfans se her! Reply with quote

Kjære alle trøndere og alle andre rosenborg supportere slapp av Very Happy En Arni går ingen sted. Han kommer til å signere en ny kontrakt. Very Happy Very Happy
Noen som er enig? Det går ikke an å miste verdens beste keeper til en annen klubb



Harald Brattbakk - en konge!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.03.2003 23:34    Post subject: Reply with quote

Arni har ennå ikke sagt ja til ny kontrakt:

- Vi må ha et svar fra Arason temmelig kjapt nå, sier sportsdirektør Rune Bratseth.

Arni på sin side har lenge signalisert at spill i en større europeisk liga lokker, og da er det fristende å benytte seg av sjansen til å gå gratis til en ny klubb som Bosman-spiller.

- Det kontraktsforslaget jeg fikk, var for dårlig. Jeg kom med et motforslag til Rosenborg. Så jeg føler sånn sett at ballen er hos Rune Bratseth og RBK, sier Arason.

Les mer: Johnsen har sjansen

Slik som situasjonen virker nå, tror jeg nok at Arni forsvinner. Tipper Espen Johnsen er den eneste landslagskeeperen hos Rosenborg neste år...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
m@ds
Senior


Joined: 05 Dec 2002
Posts: 198
Location: Trondheim

PostPosted: 06.03.2003 17:38    Post subject: Reply with quote

Synes det at Arni forsvinner er helt greit. Vil han til utlandet, la han! Hvis han ikke vil være i Rosenborg så slipper han det!! Orker personlig ikke slike spillere som bare vil bort. Espen har signalisert det samme, men det skjønner jeg. Har nemlig opplevd akkurat det samme! Å sitte på benken er ikke artig. Det er sikkert å visst! GO ESPEN!! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Eirik
Junior


Joined: 15 Feb 2003
Posts: 45
Location: Andøya

PostPosted: 11.03.2003 00:02    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du M@ds vil ha Arni vekk. Evil Evil Greit at Espen er en veldig god keeper, men Arni e veldig rutinert mens Espen e ung. Men det er klart at hvis jeg skulle ha velgt mellom de to keeperne så ville valget mitt bli Arni Very Happy
_________________
Brattigoal - En konge
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Tage
Junior


Joined: 21 Oct 2002
Posts: 5

PostPosted: 11.03.2003 00:37    Post subject: Reply with quote

Tror ikke at M@ds vil ha vekk Arni, men han vil foretrekke Espen forann Arni. Espen er litt dårligere enn Arni, men han er masse yngre og han er en nordmann.
Vi får håpe at begge to forblir i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb