English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fotballegender
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Anders4
Proff


Joined: 29 Nov 2006
Posts: 445

PostPosted: 19.04.2008 19:17    Post subject: Reply with quote

Og ikke minst 110% arbeidsmoral i hele kampen, og han tar gledelig fatt på hvilken som helst arbeidsoppgave på midtbanen, om det enn er ving, 4-3-3-indreløoper eller defensiv sentral. Spilte jo meget godt som sentral "defensiv" midtbanespiller i Tsjekkia de siste 30-20 minuttene av flere kamper i EM 2004 når de tok ut Galasek fra den posisjonen og satte inn en spiss for å jage mål.
Husker bl.a. en meget god kamp mot Nederland der de Oranje trakk seg tilbake etter en 2-0-ledelse (2-1?), men Tsjekkia gjorde et par bytter og klarte å vinne kampen 3-2 med noe av den beste fotballen jeg har sett i mesterskap under dette tiåret. Dessverre røk de ut for Hellas i semi'n.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 19.04.2008 19:53    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Zidane på den andre siden den mest utrolige ballkontrollen jeg noengang har sett. Det vises også tydelig på videoen til Knerten.

Og dette er mye av grunnen til at jeg holder han høyest. Han har den beste teknikken, overblikket og balansen jeg har sett. Og selvsagt elegansen. Alt han gjør ser så riktig ut. Han får innsidepasninger til å se fantastiske ut, rett og slett. Og maken til med- og mottak som han hadde, har nok ikke verden sett før. Touchen var ekstrem, rett og slett.

Og i tillegg; det var aldri så mye blest rundt han, han var ikke i rampelyset, festet på byen hele tiden og likte å vise seg fram. Og kanskje det viktigste med Zidane; han presterte alltid da det gjaldt som mest. Jeg skjønner at han har kritikere fordi han sinket spillet noen ganger, men det tillater jeg han. Å se hva han gjorde mot Brasil i sin siste sesong som fotballspiller i et VM han kom til som "utbrent og forgammel" sier litt om hans storhet.

Og et spørsmål til dere; har dere noen gang sett en mer arrogant prestasjon enn straffen hans i VM-finalen? Er utrolig å tenke på. Flere hundre millioner som ser på, straffen var faen meg 10 cm over linja og spratt tilbake igjen...
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6254
Location: Skottland

PostPosted: 19.04.2008 20:17    Post subject: Reply with quote

Noe av grunnen til at det "aldri var så mye styr med han" var heller at han spilte i Italia og Spania, mens norske medier var mest opptatt av David Beckham og John Arne Riise.

Norsk media er sjeldent oppdatert. Som da Eric Cantona ble vraket til EM-troppen i 1996. En samlet norsk fotballekspertise mente at det var skandaløst. Men få la merke til navnet på playmakeren fra Bordeaux som ble favorisert, Zinedine Zidane.
Og da Zidane også herjet med RBK-forsvaret i kvartfinalen i 1997, var det også få nordmenn som viste hvem han var. De fleste uttalte også navnet hans feil også.

(men det var Alex Del Piero som var stjerna i det Juve-laget)
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 20.04.2008 02:53    Post subject: Reply with quote

Der nevner du enda en grunn til at jeg digger Zidane. Nå så ikke jeg 1996, men uansett så var han god så lenge. Han var en av de største (den største i finalen, i hvert fall i VM i 98, og så den beste igjen i VM 06. Og at han la opp på topp, taler også til hans fordel, selv om den siste kampen selvsagt kunne endt bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6254
Location: Skottland

PostPosted: 20.04.2008 23:31    Post subject: Reply with quote

Vel, jeg synes Italia vant det mesterskapet fortjent.
Back to top
View user's profile Send private message
Anders4
Proff


Joined: 29 Nov 2006
Posts: 445

PostPosted: 20.04.2008 23:34    Post subject: Reply with quote

Quote:
Og da Zidane også herjet med RBK-forsvaret i kvartfinalen i 1997, var det også få nordmenn som viste hvem han var. De fleste uttalte også navnet hans feil også.


Har du sett treningslandskamp på NRK det siste året? Både Arne Scheie og Løken tror Gilardino er brasilianer og uttaler navnhet hans "Gilardiño". Det gjør forresten også Thor Eggen på Viasat.

P.S. Tror knerten tenker mere på hvordan Zidane personlig endte kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6254
Location: Skottland

PostPosted: 20.04.2008 23:40    Post subject: Reply with quote

Var det ikke en spiss på Vasco Da Gama som het Gilardinho? Kanskje de forveksler med han.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17349
Location: Stavanger

PostPosted: 20.04.2008 23:47    Post subject: Reply with quote

At Zidan fikk gullballen i VM 2006 var like mye basert på navnet hans som hans prestasjoner. Etter mitt mening var Fabio Cannavaro VM 2006 store spiller slik som han styrte et bunnsolid Italia.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.04.2008 19:19    Post subject: Reply with quote

Av de fem senaste säsongerna har Ronaldinho varit lysande i tre, betydligt mindre lyckad i de två andra.

Varför? Jo, den som tittar i backspegeln ser snabbt ett tydligt mönster. De år som det gått som bäst för Ronnie är de år då han haft störst balans i tillvaron. De år då det har gått sämre har han fastnat i någon form av extrem känslospiral.

Det är då han antingen har skrattat alldeles för mycket eller på tok för lite.

Läs mera: Jakten på det försvunna skrattet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 22.04.2008 22:55    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
At Zidan fikk gullballen i VM 2006 var like mye basert på navnet hans som hans prestasjoner.

Zidane var en av de absolutt store. Sendte ut favoritt Brasil omtrent alene, scoret mot både Portugal og Spania og hadde tidenes mest elegante/arrogante straffe i finalen. Cannavaro og kanskje Pirlo var nok like gode, men Zidane var en av de beste.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 22.04.2008 22:58    Post subject: Reply with quote

Zidane hadde vel strengt tatt kun én god kamp i 2006, og det var mot Brasil.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 22.04.2008 23:06    Post subject: Reply with quote

Han hadde en utrolig kamp kan du vel si, og det var mot Brasil. Han var i følge meg god også mot Portugal, Spania og ganske god i finalen. Synes mange undervurderer viktigheten av å være der da det gjelder som mest. Han scoret i åttendelsfinalen, var kampens ubestridte ener i kvartfinalen, scoret det eneste målet i semifinalen og scoret igjen i finalen. Han hadde vel assist mot Brasil også, så da blir det 4 målpoeng på de 4 sluttspillskampene i VM. Kunne noen andre måle seg med det?
Back to top
View user's profile Send private message
vingback
Veteran


Joined: 25 Aug 2007
Posts: 2462

PostPosted: 22.04.2008 23:21    Post subject: Reply with quote

Husker jeg rett i at ikke spilte alle kampene i sluttspillet, var det pga kort eller skade? Etter min mening var han ikke fryktelig god de første kampene, men Brasilkampen og førsteomgangen av finalen var bra. Avstemmingen på bestemannsprisen ble vel etter det jeg husker foretatt i pausen av finalen, hadde det vært etter hadde han neppe fått noen pris...
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 22.04.2008 23:22    Post subject: Reply with quote

NÃ¥r jeg skrev sluttspillet mente jeg finalerundene (Ã¥ttendels, kvart, semi og finalen). Der spilte Zidane samtlige fire kamper.
Back to top
View user's profile Send private message
vingback
Veteran


Joined: 25 Aug 2007
Posts: 2462

PostPosted: 22.04.2008 23:26    Post subject: Reply with quote

Jeg mente sluttspill som i Em-sluttspill. Han manglet vel én kamp i gruppespillet eller er husken på skeive sent på kvelden?
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 22.04.2008 23:27    Post subject: Reply with quote

Jepp, han spilte ikke den siste kampen i gruppespillet mot Togo.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 22.04.2008 23:27    Post subject: Reply with quote

Tror han kom tilbake i kvartfinalen, ja, evt. siste gruppespillkamp. de to første er jeg sikker på at han ikke spilte.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 22.04.2008 23:29    Post subject: Reply with quote

Han spilte de to første. Zidane stod bare over en kamp i VM 06, det var siste gruppespillkamp mot Togo.
Back to top
View user's profile Send private message
Anders4
Proff


Joined: 29 Nov 2006
Posts: 445

PostPosted: 22.04.2008 23:52    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Var det ikke en spiss på Vasco Da Gama som het Gilardinho? Kanskje de forveksler med han.


Det skal godt gjøres når du kommenterer VM-kamp mellom Italia og Ghana. Wink
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.04.2008 12:38    Post subject: Reply with quote

Lei smell: Ronaldo i transvestitt-trøbbel
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 30.04.2008 00:54    Post subject: Reply with quote

Hehe, jeg husker at også Guti gikk i samme fellen for en liten tid tilbake. Very Happy
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 01.05.2008 00:18    Post subject: Reply with quote

Da han gav søstra si en klem?
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 01.05.2008 01:41    Post subject: Reply with quote

Jeg kjenner ikke til hele saken, men det var visstnok en prostituert transvestitt.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 27.06.2008 22:10    Post subject: Reply with quote

Håper fotball en gang blir så vakkert igjen. Dokumentar om han i dag på NRK2 klokka 23:50, forresten. Obligatorisk!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.08.2008 15:41    Post subject: Reply with quote

30 kultspelare – vad hände sedan?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Next
Page 6 of 11

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb