English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kåre Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 221, 222, 223 ... 271, 272, 273  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
jubajuba
Rutinert


Joined: 29 Jun 2013
Posts: 605

PostPosted: 21.07.2018 20:02    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Dette er det dummeste jeg har sett.
Om det er det dummeste du har sett, burde du vært innom diskusjonene i Facebook-gruppa hvor dette arrangementet er opprettet. Jeg har flere ganger vurdert å melde meg ut, for det skrives så forbanna mye dumt der. Men det deles interessante nyheter av og til. Mulig nivået på gruppa er representabelt for befolkningen ellers, evt er Rosenborg-supporterne der en god del hakk dummere. Selvfølgelig er det seriøse folk der også, men de er i mindretall
Back to top
View user's profile Send private message
klabb
Junior


Joined: 27 Nov 2006
Posts: 74
Location: Oslo

PostPosted: 21.07.2018 21:10    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Ledelsesteori tilsier at det er sannheter baserte på objektive kriterier som skal vektlegges.


Det er vel ganske konkret og objektivt at det ikke spilles angrepsfotball når mesteparten av pasningene i laget spilles på kryss og tvers mellom forsvarsspillerne?

Hvis jeg skal beskrive det subjektivt er det som å se maling tørke...
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 21.07.2018 21:18    Post subject: Reply with quote

Det er helt greit at vi er uenige, det lever jeg godt med, og det er sannsynligvis sunt for klubben, men vær så snill å ikke tillegg meg og andre som er uenige motiver vi ikke har. Selv om vi er uenige i innfallsvinkel, er vi alle opptatt av at Rosenborg skal bli best mulig.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6681

PostPosted: 21.07.2018 21:49    Post subject: Reply with quote

"har dere glemt hvordan det var før kåre kom til roret?"
"Kåre er alene grunnen til vi spilte oss in i europa igjen"

m.m.

Sant sant, men det stopper der.

Kåre har gjort en utmerket jobb siden han kom inn og løftet laget der selvtillitt og klarlagt spillemønster skapte trygghet og prestasjoner.

Hadde vi visst det vi vet i dag før så hadde han fått en 1 års kontrakt, men styret ville vell ikke bare gi ham sparken etter han hadde løftet laget såpass og satte sin lit til at han kunne fortsette utviklingen av både seg selv og laget.

Dette har ikke skjedd, og vi ser heller eksperimentell stahet koste ham en jobb han ville hatt i manger år om han ikke hadde det så travelt med å omskrive historien.

Etter å ha tenkt meg om å lest det aller meste her inne samt i media så kommer jeg frem til at det eneste feil her var at han fikk sitte så lenge som han gjorde, MEN at selve avskjeden burde skjedd med mere respekt for den tiden både han og Erik har lagt ned for faktisk, til tross så har de gitt alt de har for noe de trodde på men som desverre viste seg å være feil.

Dette med høye indreløpere er nevnt og diskusjonen med Bent er nevnt. Dette maler hele bildet greit i sort hvitt for oss fleste (og vi elsker jo sort og hvitt RBK ) så det bør være klart at det som hadde vært IDEELT var at Kåre fikk videreført engasjementet mens de jobbet med et alternativ der han kunne fungere som assistent. DA hadde vi økt kvalitet på trener siden og samtidig kunen satt hoftun til den ene tingen han faktisk er god på, og det er å trene backlinjen.

Da hadde vi snakket økt kvalitet og kunne tatt sikt på at iløpet av en 5 års periode var planen at Kåre skulle tatt over som hovedtrener.

Jeg tror bestemt Kåre Ingebrigsen er det nærmeste vi vil komme Eggen på trenersiden noensinne, men jeg syhnes styret skal ta kritikk for at de i det heletatt ansatte ham permanent i første omgang.

Kåre, til og om deg har jeg bare gode ting å si, men du gav alt for klubben i ditt hjerte og for at vi supportere skulle få oppleve San Siro igjen.
jeg håper at ikke alle bruer er brente men at du etter litt tid vil føle du har noe uoppgjo0rt her og komme tilbake med mere erfaring og pondus og få lede oss i CL. INGENTING hadde gjort meg mere glad.

Takk for innsatsen og lykke til fremover!

Mvh.
Han derre Cooper fyren
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2131

PostPosted: 21.07.2018 22:09    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:

Jeg tror bestemt Kåre Ingebrigsen er det nærmeste vi vil komme Eggen på trenersiden noensinne

Vel, dette viste seg jo ikke å stemme. Med unntak av perioden der Eggen faktisk hadde sterk innflytelse på hvordan Kåre styrte laget har det jo vist seg at KI var langt nærmere PJH enn Eggens filosofi og kompetansenivå. All ære til Kåre altså, men fotballfaglig er Eggen på en annen planet og jeg har vanskelig for å sammenligne de to når KI gikk så ekstremt langt bort fra Eggens prinsipper etter hvert som Eggen trakk seg tilbake, og Kåre begynte å styre etter eget tankegods.

Jeg vil nesten gå så langt som å si at Eggen burde inkluderes i supporternes avskjedshyllest til Kåre og Hoftun.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 21.07.2018 22:15    Post subject: Reply with quote

Eggen tok en double og en seriebronse på sine 7 første sesonger i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 21.07.2018 22:18    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Det er det omvendte som hadde tjent klubben mest. Han skulle ha beholdt stillingen og blitt kritisert. Nå blir han sparket og hyllet.


Men greia er vel at "beholdt stillingen og blitt kritisert"-stadiet allerede er brukt opp; og at noe av problemet har ligget i Kåres reaksjon på kritikk. Det har ikke akkurat vært noen overbevisende endringer i måten laget spiller på som tyder på at han har tatt til seg kritikk.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6681

PostPosted: 21.07.2018 22:25    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
moomoo wrote:

Jeg tror bestemt Kåre Ingebrigsen er det nærmeste vi vil komme Eggen på trenersiden noensinne

Vel, dette viste seg jo ikke å stemme. Med unntak av perioden der Eggen faktisk hadde sterk innflytelse på hvordan Kåre styrte laget har det jo vist seg at KI var langt nærmere PJH enn Eggens filosofi og kompetansenivå. All ære til Kåre altså, men fotballfaglig er Eggen på en annen planet og jeg har vanskelig for å sammenligne de to når KI gikk så ekstremt langt bort fra Eggens prinsipper etter hvert som Eggen trakk seg tilbake, og Kåre begynte å styre etter eget tankegods.

Jeg vil nesten gå så langt som å si at Eggen burde inkluderes i supporternes avskjedshyllest til Kåre og Hoftun.


Det jeg mener, for å være spesifikk er ikke at Kåre var en klone av vår tids store sol og leder, men at han var den som ligger nærmest i potensialet til å BLI en ny Eggen. Desverre som jeg påpeker så ville han skape sin egen historie å finne en enda bedre måte å gjøre det på og heldst i går så det falt i fisk.

Tror ikke det finnes noen det alderssjiktet som har vokst opp med Mr.RBK som kan videreføre arven så la oss håpe at Kåre fortsetter med fotball, lærer og kommer tilbake og gjør sin egen historie for RBK vell såp sterk som Eggen ( optimismen lenge leve men)
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt


Last edited by moomoo on 21.07.2018 22:36; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 21.07.2018 22:27    Post subject: Reply with quote

SHJINNJWÆST wrote:
Er selvfølgelig ikke noe som vitner om at det er noe sterk ledelse her. De aner ikke hva de holder på med, og uansett hvordan dette slår ut så er det ren gambling. Hvor er kompetansen i styret forresten? Er det Synnøve Farstad og Marit Collin eller? Eller er det den ikke-eksisterende trenererfaringen til Rune Bratset som har hatt tidenes enkleste periode i klubben båret på skuldrene av trenerlegenden selv?


Selv er jeg meget fornøyd med styret. De har sett at utviklingen har stagnert og dels gått i feil retning i lengre tid; nå har de tatt et grep jeg mener er riktig.

Ren gambling, tja. Kåre har vært best på pris/ytelse fordi han har fått såpass lav lønn. Men 26 ligaer er rangert bedre enn Eliteserien. Vi kan helt sikkert velge mellom minst 50 trenere med bedre kompetanse og mer erfaring enn Kåre; det handler mest om å øke budsjettposten.

Ellers føler jeg meg trygg på at Rune Bratseth, Vegard Heggem og Fredrik Winsnes faktisk utgjør en bra samling av kompetanse på hvordan Rosenborg ønsker å spille, og alt tyder på at Nils Arne også har sagt sitt.

Dessuten, som Kåre sier - "det er 200 000 eksperter på 4-3-3 i Trøndelag", og det har neppe manglet på folk som har sagt sin mening om hvordan utviklingen har vært. Mannen i gata hører man nok ikke så mye på, mens f.eks. tidligere spillere og/eller medlemmer i klubben garantert har sagt sitt.

Trenererfaringen til Rune Bratseth er irrelevant. Han skal jo ikke være trener. Man trenger ikke gå i detalj på trenerens arbeid - det er nok å se på sluttproduktet: hvordan laget fremstår.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6681

PostPosted: 21.07.2018 22:46    Post subject: Reply with quote

Nå kom det vell frem til at Bent og Kåre har diskutert de høye indreløperne og at Bent gav opp å nå frem med argumentasjon, men at en spiller som var så viktig for den rollen Selnæs kom inn i, ikke skulle ha et poeng er jo litt sånn relatert til stahet vil si.

Om jeg hadde fvært i Kåres Sko hadde ejg blitt sjeleglad for å bli trener i klubben min og lyttet til ALLE som visste hva det innebar å spille rosenborgsk og så dratt essensen ut for så å videreføre spillestilen. Jeg kan ikke tenke meg EN person som har sagt høye indreløpere er smart om det da ikke er et mottrekk i en kamp i ny og ne for å ta bort en sittende spiller ( f.eks APOEL).

Selv om de fleste her neppe har kompetanse til å være trener for en toppklubb i TL og neppe en klubb med europaambisjoner betyr det ikk eat det som blir påpekt er feil. Føler meg som vi på en måte er gratis scouts som kanskje kan bli lyttet til innimellom. Kanskje burde kjærnen ha hatt en i styre som kan videreformidle hvordan de som støtter klubben oppfatter situasjonen og som kan formidle informasjon rundt det vi tenker/ønsker.

Er også fornøyd med styret, men ikke noen fan av hvordan en erfaren kar som Koteng gjennomførte avskjeden.

1. Det burde vært gjort etter punkt å prikke lista (altså kaldt Kåre inn før styremøte å informert ham oim hva som bler diskutert og gitt ham en sjangse til å komme med argumenter imot.)
2. Gitt ham skriftlig avskjed.

det Var lit fishy måten både han og Erik ble sendt ut døra på. Vi må holde oss for profesjonelle til sånmt synes jeg.

At koteng IKKE vil kommenter utspillene til trenerforeninga ser jeg på som svakhet da han definetivt bør erkjenne feil og mangler han også siden han er av kjøtt og blod da dette vil bygge troverdighet.

Enig i konklusjonen, uenig i fremgangsmåten.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5185

PostPosted: 21.07.2018 23:51    Post subject: Reply with quote

SHJINNJWÆST wrote:
Torbjørn wrote:
Hehe, ja. For øvrig kunne jeg ikke brydd meg mindre om hva alle mener i aviser og på twitter. Sterk ledelse av styret, som har kompetanse og mye mer innsikt i situasjonen enn oss andre. Det eneste som betyr noe nå er å få ansatt riktig trener.


Så hvis du ikke har nok innsikt i situasjonen, hvordan kan du da konkludere med at det er sterk ledelse? Er selvfølgelig ikke noe som vitner om at det er noe sterk ledelse her. De aner ikke hva de holder på med, og uansett hvordan dette slår ut så er det ren gambling. Hvor er kompetansen i styret forresten? Er det Synnøve Farstad og Marit Collin eller? Eller er det den ikke-eksisterende trenererfaringen til Rune Bratset som har hatt tidenes enkleste periode i klubben båret på skuldrene av trenerlegenden selv? Nei, må selvfølgelig være salmarrepresentanten Nordhammer. Kunne likegjerne vært et tilfeldig utvalg kjernenmedlemmer som satt der.


Tror du misforstår hva jeg mener med 'sterk'. Dette er tydelig og sterk ledelse helt uavhengig av om man er for eller mot sparkingen. De visste det kom til å bli storm, men gjennomførte det. Ut i fra det du skriver, og måten du skriver på, virker det som om du er noe emosjonell, uten mer innsikt enn oss andre, og sånn sett en av de jeg nevnte i det første innlegget.

Hva gjelder sparkingen, heller jeg personlig mot at jeg synes det er en riktig avgjørlse. Vi har stått i ro, om ikke blitt dårligere de siste to sesongene. Ingebrigtsen virker å ha mistet litt den positive energien. Veldig godt utført arbeid av ham, men tror det kan være et strategisk godt trekk å få inn nytt blod nå.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 22.07.2018 00:32    Post subject: Reply with quote

Man skal høre mye. 'Kåre virker sur. 'Kåre virker å ha lite energi.' 'Kåre forstår ikke ditt og datt. 'Kåre mangler kompetanse'.

En dårlig beslutning er en dårlig beslutning. Hvor sterk ledelsen er har lite å si. Beslutningen synes tatt på bakgrunn av de sannhetene som de selv har valgt å fokusere på. Da er risikoen høy for at de ikke har valgt riktige sannheter.

Helland og spillergruppa legger andre sannheter til grunn og derfor er de 'monumentalt uenig' med styret.

Dersom styret hadde ført en beslutningsprosess i henhold til ledelsesteori ville de ha lagt logikk til grunn som ville ha endt opp med samme konklusjon som Helland og spillergruppa.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6681

PostPosted: 22.07.2018 01:14    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Man skal høre mye. 'Kåre virker sur. 'Kåre virker å ha lite energi.' 'Kåre forstår ikke ditt og datt. 'Kåre mangler kompetanse'.

En dårlig beslutning er en dårlig beslutning. Hvor sterk ledelsen er har lite å si. Beslutningen synes tatt på bakgrunn av de sannhetene som de selv har valgt å fokusere på. Da er risikoen høy for at de ikke har valgt riktige sannheter.

Helland og spillergruppa legger andre sannheter til grunn og derfor er de 'monumentalt uenig' med styret.

Dersom styret hadde ført en beslutningsprosess i henhold til ledelsesteori ville de ha lagt logikk til grunn som ville ha endt opp med samme konklusjon som Helland og spillergruppa.


En sannhet vi egentlig alle er enige i men du vurderer som isolert til kun styret?

Vet du noe som ikke er kommet ut til det offentlige?

En bastant påstand som tilsier du muligens har lite erfaring som leder for noe som er prestasjonsbasert. man KAN være uenig i tidspunkt og fremgangsmåte, men er du uenig i avgjørelsen synes jeg du skal redgjøre for det om du har overskudd.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 22.07.2018 01:25    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:
Eggen tok en double og en seriebronse på sine 7 første sesonger i RBK.

Beklager men slik argumentasjon blir for enkel.
Man kan ikke måle de første sesongene opp mot hverandre på den måten. Forutsetningene og forventningene var helt annerledes når Eggen startet. I dag er vi Norges suverent største klubb og blant Skandinavias absolutt beste klubber. Økonomisk er også forskjellen svært annerledes.

Det er på tide at folk tar innover seg hva ledelsen prøver å si ved å fjerne KI, det er ikke at merittene ikke holder mål men at det ikke har vært bra nok spille-messig.

Hadde KI's Rosenborg havnet på andreplass, ikke kommet til cupfinalen, ei heller gruppespill i Europa så hadde det vært greit nok i en enkelt sesong, så lenge spillet hadde vært bra nok.

Óg det er nettopp dét det ikke har vært.

Vi spiller ikke ifølge Godfot-teorien, spillere blir satt ute av posisjon. Ballen går trengt frem og vi scorer lite mål.

Årsmøte i Rosenborg har faktisk bestemt at vi skal "Artig og angrepsvillig fotball", det er ikke mange som kan påstå at Rosenborg har gjort akkurat det siste året og vel så det.

Når Kåre samtidig har flørtet med Malmø, så forstår jeg godt at styre er betenkt i forhold til Kåres motivasjon og tankesett. Kåre har i tillegg flere ganger åpenlyst "tullet" angående fremtiden sin i RBK.
Det lå tydeligvis noe mer bak..
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 22.07.2018 06:45    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
I dag er vi Norges suverent største klubb og blant Skandinavias absolutt beste klubber. Økonomisk er også forskjellen svært annerledes.


Det er situasjonen etter at Kåre har styrt skuta noen år du beskriver her.
Da Kåre kom var vi 30 millioner i minus på konto, og han opplevde forventning om å akseptere spillersalg.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 22.07.2018 07:09    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Konesseur wrote:

Dersom styret hadde ført en beslutningsprosess i henhold til ledelsesteori ville de ha lagt logikk til grunn som ville ha endt opp med samme konklusjon som Helland og spillergruppa.


En bastant påstand som tilsier du muligens har lite erfaring som leder for noe som er prestasjonsbasert. man KAN være uenig i tidspunkt og fremgangsmåte, men er du uenig i avgjørelsen synes jeg du skal redgjøre for det om du har overskudd.


Privat næringsliv er ofte prestasjonsbasert selv om det ikke handler om sport. Når det foreligger mange sannheter, men som har forskjellig fortegn må man være ytterst oppmerksom på hvilke sannheter man velger som premiss for beslutninger.

I næringslivet er et objektivt kriterie for bedriftens resultat ofte noe som heter EBITDA. Sannheten som EBITDA representerer er en tung sannhet som vektlegges mer enn andre.

I fotball er et objektivt kriterier for klubbens resultater ofte noe som heter tabellplassering og avansement i cuper. Sannheten som dette representerer er en tung sannhet som skal vektlegges mer enn andre.

Hvorfor? Fordi empiriske studier av tidligere beslutninger viser at beslutninger basert på slike sannheter jevnt over har ført til bedre utkomme.

Det eksisterer teorier for hvorfor sannheter basert på objektive kriterier er best. Det krever en lengre utredning å forklare. En forklaring er at slike sannheter også dekker andre sannheter og vektlegger de andre sannhetene med riktig betydning. Hvor ille det er at vi spiller 4-1-5 er innbakt i tabellsituasjonen. Hvor ille det er at vi ikke stormer på i angrep er innbakt i tabellsituasjonen. At vi klarer å stille en grei 11er til tross for skadedituasjonen er innbakt i tabellsituasjonen. I hvilken grad treneren har tapt garderoben er innbakt i tabellsituasjonen.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9667
Location: Drammen

PostPosted: 22.07.2018 08:50    Post subject: Reply with quote

Med andre ord var det feil å sparke Perry for fire år siden også. Vi lå an til sølv da som nå og siden tabellplasseringen inneholder alt man trenger å vite var alt bra i klubben.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no


Last edited by OrionPax on 22.07.2018 09:13; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Riversen
Proff


Joined: 29 Jan 2013
Posts: 265

PostPosted: 22.07.2018 08:52    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Svegaarden i VG:

Nå har «bøddelen» slått til igjen. To måneder etter signalene i Haugesund, slo Koteng til. Arven etter Eggen ble for tung – igjen. Etter fire år hadde ikke Ivar Koteng lenger tro på at Kåre Ingebrigtsen ville klare å utvikle laget hans, Rosenborgs lag, videre.

Han har med seg sterke folk fra den tiden han selv så RBK “dominere” i Europa, Rune Bratseth - og Nils Arne Eggen.

Som en RBK-insider sier det:

«Ivar Kotengs drøm er å gå inn i RBK-historien som den lederen som fikk klubben tilbake i Champions League».

Det var det han satt og så, på siste halvdel av 1990-tallet, som styremedlem og supporter. Det var det som ble malen. Sånn det skulle være. Og etter fire år med Ingebrigtsen, så vil Koteng og RBK prøve noe annet – igjen.

Problemet til Ivar Koteng er at Nils Arne Eggen ikke lar seg klone.

Les mer: … også dette handler om Eggen, i Rosenborg


Denne var bra skrevet. Ga meg litt mer innsikt i tankegangen til Koteng. Det virker også som NAE har vært aktiv her? Snakker Koteng ofte med Eggen? Har Eggen kommet med neste trenernavn tror dere? Virker jo nærmest som Eggen er i styret og tar avgjørelser, noe som forsåvidt kan være bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 22.07.2018 09:30    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Med andre ord var det feil å sparke Perry for fire år siden også. Vi lå an til sølv da som nå og siden tabellplasseringen inneholder alt man trenger å vite var alt bra i klubben.


Nå har du tydeligvis ikke satt deg helt inn i prosessen som jeg har skissert i andre tråder. Man må på bakgrunn av de resultatene man har på objektive kriterier søke forklaringer. Kåre har spillersalg og skadesituasjon som forklaringer, Perry har forklaringen at alle trenere er like gode, og at det er ikke noe vits.

Det blir jo litt opp til styremedlemmene å diskutere seg imellom for å gjøre opp status, og søke forklaringer på at status er slik den er. Jeg vil nok påstå at resultatene til Kåre i form av sportslige resultater er høyere enn de var under Perry, og forklaringsmodellen i form av spillersalg og skadesituasjon er forhold som ligger utenfor Kåre, og som forklarer lett underprestasjon.

Jeg mener at ressurstilgang er et like viktig objektivt kriterie da det er sammenheng mellom sportslig spillstyrke og økonomi. Her kan Kåre vise til særdeles sterke resultater.

Det som mest horribelt i Perry-tilfellet var i mine øyne beslutningen om å ansette ham. Legger man objektive kriterier til grunn er han en av de verste trenerne som vi har sett i eliteserien.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6257
Location: Skottland

PostPosted: 22.07.2018 09:54    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Det som mest horribelt i Perry-tilfellet var i mine øyne beslutningen om å ansette ham. Legger man objektive kriterier til grunn er han en av de verste trenerne som vi har sett i eliteserien.


Objektivt sett så var Perry en kompetent trener som dyrket laget i sin foretrukne 4-4-1-1-formasjon, som la et solid defensivt fundament som kom Kåre til gode, og tok klubben til medaljer i serie og køpp. Objektivt sett.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 22.07.2018 09:59    Post subject: Reply with quote

De objektive kriteriene målt i tabellplasseringer gjennom karrieren tilsa at Perry var en fryktelig dårlig trener, og det var lite forklaringer som kunne motbevise det. Der var middelmådigheten godt dokumentert.

Det var subjektive kriterier som var lagt til grunn for beslutningen om at Perry var riktig trener.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 22.07.2018 10:01    Post subject: Reply with quote

Her er forøvrig en av forklaringene til underprestasjon under Perry. Dette er forhold som i motsetning til spillersalg og skadesituasjon kan føres tilbake til treneren:

https://www.vg.no/sport/f...kke-i-form
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9667
Location: Drammen

PostPosted: 22.07.2018 10:40    Post subject: Reply with quote

Men problemet med dette er jo at hvis man kun skal kunne ta drastiske avgjørelser med empiri i ryggen på en måte som gjør at man vet man tar det perfekte valg gitt alle tenkelige faktorer, da ender man opp med "analysis paralysis" og får aldri gjort noe, med andre ord klarer man ikke å ta grep før det er for sent og så er vi i samme gjørma som de andre klubbene i Elite/Serien.

Merk, og merk vel: Ingenting av det jeg skriver er for å påstå at timingen for sparkingen av Kåre var bra. Jeg kan forstå at det er argumenter for at dersom vi skal til "neste nivå", så må det nye kluter til. Og jeg har sett så godt som alle kampene under Kåre, så jeg er også klar over at ting har endret seg drastisk. Allerede høsten 2015 var det mange her inne som var grinete fordi vi ikke spilte som i vårsesongen. Konstrasten mellom blide, joviale "alt er bra"-Kåre til den som svarer på spørsmål i motgang er diger. Han har fått korreks (oppvaskmøte) som har havnet i media ikke mindre enn to ganger denne sesongen på hvordan vi spiller.

Ja, skadesituasjonen er definitivt en formildende greie.

Men hvis et samlet styre har kommet frem til at spørsmålet må være "Evner Kåre Ingebrigtsen å ta oss dit vi ønsker å være som klubb", og svaret de kommer frem til er nei, da skjønner jeg at de ikke vil sitte og vente på et lass med powerpointer fra BI for å trykke på avtrekkeren.

Timingen er uhyre dårlig, men det er ikke dermed sagt at avgjørelsen er feil. De to henger litt sammen, men er ikke 100% avhengig av hverandre.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4921

PostPosted: 22.07.2018 11:28    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f...heten-loes

Hva er det egentlig media mener at styret ikke svarer for? De har svart for hvorfor de kom til avgjørelsen. De har svart for hvem som tok avgjørelsen, de har svart for hva som blir den midlertidige løsningen. Man kan være uenige i avgjørelsen og begrunnelsen, men jeg sliter å se hva som ikke svares for, og hvordan noen på noe vis har brutt med åpenheten RBK står for.

Og så kritiseres det at de andre styremedlemene ikke uttaler seg. Koteng uttaler seg på vegne av styret. Hva er det de mener feks Rune Bratseth skal si utover det som allerede er sagt?
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 22.07.2018 11:35    Post subject: Reply with quote

Dette er veldig to the point, Montana, og at du og så få her inne skjønner så lite av det verdimessige aspektet i dette, gjør meg redd for at det som er klubbens sjel er i ferd med å forvitre. I steden har vi blitt en lukket, kald og lite støttende klubb og supportergjeng. Går du stien forbi Lade, Rotvoll, langs fjæra bare litt videre, finner du ut hvor sjelen har havnet nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 221, 222, 223 ... 271, 272, 273  Next
Page 222 of 273

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb