English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK-bøker
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 13.01.2019 12:52    Post subject: Reply with quote

Endelig fått kjøpt denne. Kommet halvveis.



Umåtelig interessant (for meg). Spennende å lese hvor alle impulsene har kommet fra, og hvor mye tid han brukte på å prøve seg frem på de forskjellige områdene.

Det er fullstendig klart at man blir ikke som Nils Arne uten videre. Hele livet formet mannen og trenergjerningen, og det er jo utopisk å finne en brukbar kopi. Hvis vi er heldige finner vi noen som går sin egen vei som er tilsvarende lærerik, og som evner å trekke ut erfaringer og omforme dem til ideer som fungerer i praksis.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10639

PostPosted: 25.01.2019 17:18    Post subject: Reply with quote

Ennå ingen nominasjon til Amanda-pris for Bruttern, og man må vel vente på filmen, selv om hovedrolleinnehaveren antagelig allerede har ringt rundt og meldt sitt kandidatur, men bok er i alle fall varslet.

Tilsynelatende blir tittelen allikevel ikke:
- Jeg er ikke bitter, men dere skal vite at det var JEG som hadde rett.
Mitt oppgjør med de inkompetente og akterutseilte 90-tallsdrømmerne.
Det er JEG som kan moderne fotball.

Heller ikke:
- Karma vil bite dere bak #2

Fra Adressa:
Forfattern te Bruttern wrote:
I den grad boka vil være et oppgjør med noe, kan det være de sentimentale 90-tallsdrømmerne. Kåre er ganske tydelig på hvordan treningshverdagen i en toppklubb i dag må skille seg fra de han selv opplevde som spiller, og hvordan fotballen har utviklet seg i disse årene. Jeg vil bruke min kunnskap om kultur og indre liv i RBK for alt det er verdt, sier han.

_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59441
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.02.2019 00:17    Post subject: Reply with quote

Jo Are Vik i Nordlys:

Selv om det opp gjennom tidene har blitt skrevet side opp og side ned om Nils Arne i aviser og bøker, klarer Otto Ulseth å gi Eggen-historien et tilsnitt av stadig nye gullkorn og gode opplevelser for leserne. Han setter ord på sider ved Eggen sitt liv som dekker spennet fra den mest elleville fotballglede til den dypeste personlige sorg. Ingen kommer gjennom de 480 sidene uten å felle en tåre, og heller ikke uten å la latteren få fritt spillerom. Samspillet mellom Eggen og Ulseth kan best sammenlignes med RBK-radarparet Sunde/Iversen på sitt aller beste. Det er ingen tvil om at Otto Ulseth har gjort en grundig og god jobb, og at han har hatt et fargerikt og entusiastisk «objekt» å skrive om.

(...)

I bokens forord trekker Nils Arne fram to personer som har vært viktige inspiratorer for han som trener. Nederlenderen Rinus Michels og Kjell Schau Andreassen, som var landslagstrener i tospann med Nils Arne ved to anledninger. Blant annet da Norges OL-landslag møtte Sveits på Alfheim tilbake i 1987. Han slår også etterrettelig fast sin sosialdemokratiske overbevisning, og påpeker tre momenter som er viktige for han i et samfunnsperspektiv. De virkelige verdiene som skapes i distrikts-Norge, verdiene fra kulturarven og verdien av friluftsliv. Ikke overraskende for alle oss som har lyttet til Eggens klare og tydelige innlegg i samfunnsdebatten gjennom mange tiår.

(...)

Vi får høre om togreisene, korpset som spilte under cupfinalen på Ullevaal, de spillerne som aldri ble fotballstjerner og kulturpersonligheter som Halldis Moren Vesaas og Lasse Kolstad. Alt dette var en viktig del av Nils Arne sitt liv på seksitiallet. For ikke å snakke om de to radikale politikerne Berge Furre og Einar Førde, som begge fant kompaniskap med Eggen i studietiden i Oslo. Det har vel egentlig aldri bare handlet om fotball for den samfunnsbevisste 77-åringen.

(...)

En forfatter som skal skrive bok om en person som andre har skrevet bøker om tidligere, vil alltid ha en utfordring i fordring i forhold til nye vinklinger og nye perspektiv på det som formidles til leserne. Nils Arne Eggen og Sverre M. Nyrønning kom ut med boken «Godfoten» i 1999. Selv om hovedpersonen er den samme, og de første 58 årene i det eggenske liv er inkludert i begge bøkene, oppfattes på ingen måte boken til Otto Ulseth som noen «kopi» av Godfoten. Vi opplever at Ulseth har kommer enda mer under huden på Eggen. Så må det også understrekes at «objektet» er så fargerikt og innholdsrikt, at det helt sikkert kan skrives enda flere bøker om han.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59441
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.03.2019 20:31    Post subject: Reply with quote

Boken gir dyp innsikt i Nils Arne Eggens liv, hans tankesett, positive sinn, ståpåvilje, og det fotballfaglige og pedagogiske grunnlaget for fotballeventyret – alt på en langt mer omfattende måte enn det som har vært tilfelle i tidligere Eggen-bøker. Gode er også de utfyllende beskrivelsene om alle personene som har påvirket Nils Arne i mer eller mindre grad, de mange menneskene han har møtt på sin vei og som har formet den.

Ulseth skildrer også, og svært godt, Eggens kontrastfylte liv – i svart og hvitt. Således treffer bokens tittel blink. Ulseth bruker en del plass på tittelens doble betydning, på historier som naturligvis må stå sentralt i fortellingen om Nils Arne. Eggens mange triumfer både i klasserommet og på fotballbanen veies dessverre opp av livets utfordringer utenfor, spesielt med tanke på alvorlig sykdom i nærmeste familie. Slikt gjør inntrykk på en leser.

For eksempel kan man lese om hvordan Nils Arnes far, Knut, ble fanget av tyskerne og lå tynt an, men tyskerne fant ut at de hadde tatt feil Eggen. En annen Eggen ble hentet til Falstad fangeleir, skutt og dumpet i sjøen. Nils Arnes bror Torbjørn, druknet i en båtulykke da Nils Arne var 16 år. Sånn sett ble Eggen fort voksen. Kona Karin døde av kreft i mars 2011. I februar året etter tok sønnen Knut Torbjørn, som hadde vært både en suksessrik fotballspiller (blant annet under Nils Arne selv) og trener, livet sitt etter å ha kjempet mot mental sykdom over lang tid. Nils Arnes andre sønn, Trygve, som også var et fotballtalent, fikk en synstruende svulst på hjernen i ungdomsskole-alder og måtte legge vekk fotballambisjonene.

Om jeg i det hele tatt skal sette fingeren på noe, eller peke på noe jeg gjerne skulle lest mer om, så er det Nils Arne Eggen i dag, og hva han tenker om veien videre for RBK og norsk fotball – hvordan arven fra en av norsk fotballs gudfedre best mulig kan føres videre.

Les mer: Ulseth med lengre fulltreffer om Eggen

Dramatikken rundt arrestasjonen av far Eggen var nytt også for meg, da jeg leste det i boka. Det viste seg at tyskerne hadde forvekslet elektriker Eggen fra Fannrem med elektriker(?)/byggeleder Peder Eggen fra Klæbu. Sistnevnte hadde på den tida oppdrag i Orkdal - og ble altså skutt ifm. unntakstilstanden i 1942.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 29.03.2019 21:44    Post subject: Reply with quote

Jeg fikk boka i bursdagsgave fra min niese i går, og gleder meg til å lese den Smile
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 13.07.2019 09:17    Post subject: Reply with quote

Ikke bok, men magasin: 100 sider om RBK (fra VG).



Kvalitet? Usikker. Men hei, 100 sider om RBK, jeg bestilte den umiddelbart.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 13.07.2019 20:52    Post subject: Reply with quote

Du bestilte den nå, drøye to måneder etter at den stod i bladhylla for første gang?

Skikkelig early adopter Very Happy

PS. Den er helt okei, ga meg mest som statistikkilde og nostalgitripp, men selvsagt også stappfull av åpenbarheter for folk som... Oss.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 13.07.2019 21:09    Post subject: Reply with quote

Jeg kjøpte den og la den ulest på hytta i håp om at jeg får opp hyttebrukfrekvensen. Har dessverre ikke hjulpet noe ennå.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 13.07.2019 22:15    Post subject: Reply with quote

Den blekka er faktisk nøyaktig det man forventer. De beste spillerne gjennom tidene rangert, portrettintervjuer med profiler, historien om klubben og Brakka, og et par features rundt Dortmund-kampens, som ansees som vår beste.

Fryktelig lite nytt, men skikkelig feelgood-propaganda for oss supportere.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 14.07.2019 10:12    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Skikkelig early adopter


He-he, jeg er tydeligvis ikke i bladhyller særlig ofte! Så annonsen på vg.no først nå Smile
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59441
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.07.2019 17:29    Post subject: Reply with quote

Boka til Geir Svardal om Brutter'n kommer i salg 28. august:

Kåre Ingebrigtsen er en ekte RBK-er. Og en fotballpersonlighet med temperament og glimt i øyet.

Dette er historien om en fargerik karriere på Lerkendal, om turbulente år i Manchester City før klubben ble overtatt av søkkrike sjeiker, om leieopphold i klubber som Lillestrøm og Strømsgodset, og ikke minst om jobben som trener. Fra Ranheim gikk veien til Bodø/Glimt og Viking, før Ingebrigtsen ble hentet til Rosenborg av den mektige styreformannen Ivar Koteng i 2014 med ordre om å bringe klubben tilbake til røttene.

Vi blir med på innsiden av spillet, inn i garderoben og ut på banen, og vi møter gamle og nye fotballhelter som Mini, Francis Lee og Nicklas Bendtner. Men hva skjedde egentlig da Ingebrigtsen fikk sparken i Rosenborg sommeren 2018 etter å ha levert tre seriemesterskap, to cuptitler og to gruppespill i Europa League i løpet av fire år?

Les mer: Bruttern

I mine øyne veldig rart at ikke Aschehoug bruker Brutter'n med aprostrof som tittel. Skrive(følge)feilen til Adresseavisen siden 2014 har sannelig spredt seg.

Ser det blir lansering på Litteraturhuset 26. august.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59441
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.08.2019 18:54    Post subject: Reply with quote

At boka lanseres akkurat nå, mener ikke alle er tilfeldig.

– Det er ingen som våkner opp om morgenen og tenker at de har lyst å lansere en bok i dag. Selvfølgelig er dette planlagt, og det er planlagt å lansere denne boken på verst tenkelig tidspunkt for RBK-organisasjonen, sier reklamebyråsjef Nils Heldal.

Les mer: Mener Ingebrigtsen-bok kommer på verst tenkelige tidspunkt

Bra at Heldal sier fra!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2131

PostPosted: 23.08.2019 19:56    Post subject: Reply with quote

Fy faen for en ekkel mann han er. Viser bare hvor bra vi ble kvitt han.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 23.08.2019 20:20    Post subject: Reply with quote

Bare å boikotte boka.
_________________
You`ll never walk alone!!
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 23.08.2019 20:24    Post subject: Reply with quote

Kanskje Kåre Ingebrigsten blir ferdig med denne saken nå. Eller har han behov for å komme med flere bøker? Smålig.
Back to top
View user's profile Send private message
tokik
Proff


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 317
Location: Trondheim

PostPosted: 23.08.2019 20:28    Post subject: Reply with quote

Og herregud... håper at Kåre-gjengen får med seg hvordan han omtaler Rosenborg og Eggen spesifikt.. han setter seg selv foran ALT!! Rosenborg skal handle om klubben og laget. Sparkingen er enda mer forståelig nå. Denne personlighetstypen er drepen i en lederrolle. Og enda er det liksom synd på han og han gjør alt i sin makt for å få omsorg, oppmerksomhet og faen meg penger også...

Så sint at jeg må telle litt
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Frøken Fransen
Senior


Joined: 25 Nov 2018
Posts: 122

PostPosted: 23.08.2019 20:32    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Bra at Heldal sier fra!

Adressas Løfaldi tar også for seg noe av innholdet i boka:
Quote:
Var virkelig dette bare et spill for galleriet? Kåre Ingebrigtsens omtale av Nils Arne Eggen i sin ferske biografi gir grunn til å stille spørsmålet.

https://twitter.com/blofa...9749530624
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10639

PostPosted: 23.08.2019 20:54    Post subject: Reply with quote

Løfaldli skriver at Ingebrigtsen i boka sender flere stikk mot Eggen
Quote:
Som for eksempel:

Da han antyder at Eggen i for stor grad forsøkte å ta ære fra Trond Henriksen for seieren mot Valencia i Champions League i 2007.
Da han temmelig direkte fastslår at Eggen ikke var i stand til å fornye seg, i motsetning til Hansen.
Da han antyder at Eggen var mer opptatt av å underholde tilskuerne som fulgte treningsøktene langs sidelinjen enn å instruere spillerne.

Quote:
«Kåre og de andre skrøt av Bjørn så ofte de kunne, de også, litt for å vise at de ikke var ansatt på et galehus der sjefen var den galeste av dem alle», skriver forfatter Geir Svardal i den ferske boka.

Så skriver Løfaldli noe interessant:
Quote:
Det kan se ut til at hele Eggen-samarbeidet etter hvert ble et rent spill for galleriet, der Ingebrigtsen lot det fremstå som legenden hadde en adskillig viktigere rolle enn hva som var tilfelle. Slik skaffet han seg goodwill.

Men ble dette etter hvert gjennomskuet av Eggen?

Der ligger hunden begravet.

Eggen er oppvakt, en god menneskekjenner tross innslag av impulsivitet overfor omgivelsene og gjennomskuet nok det etterhvert sleipe skuespillet til KÃ¥re Hedley Ingebrigtsen og Erik Hoftun.
Etter at Eggen på faglig grunnlag støttet avskjedigelse av det mange oppfatter som to underkompetente trenere som surfet på Eggens suverene kompetanse var blitt litt for høye på seg selv og ikke hadde mer å bidra med for å få ut potensialet i Rosenborg, så er det om å gjøre for Kåre Hedley Ingebrigtsen og Erik Hoftun å prøve å vinne kampen utad om å være urettferdig behandlede offer. Derigjennom å gjøre "RBK-styret" (Koteng) til den store stygge ulven og nå også forsøk på karakterdrap mot den sanne klubblegenden Nils Arne Eggen. (Forsøk på å ta for mye av æren fra Henriksen. Høh.)
Det siste inkluderer også tydeligvis å snakke ned Eggens betydning i duoen Eggen/Hansen.
Eggen har ofte trukket frem Hansen han, men altså: De to var så ulike mennesketyper. Den ene likte faktisk en mer tilbaketrukket rolle. Sleipt av Ingebrigtsen å prøve å bruke også dette mot Eggen, men som kjent.
I krig og kjærlighet er alt tillatt.
Dette er ikke kjærlighet fra Kåre Ingebrigtsen. Det er krig.

Fy, herr Ingebrigtsen.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3562
Location: Drammen

PostPosted: 23.08.2019 21:20    Post subject: Reply with quote

KÃ¥re mistet respekten min for lenge siden.
Han har gjentatte ganger gjort alt han kan for å undergrave klubben som har gitt han så mye. Ikke bare som spiller, men klubben ga denne bruktbilselgeren jobben som trener i Norges største klubb, selv om han ikke var i nærheten av å være kvalifisert. Fyren burde takke klubben - ikke saksøke og undergrave mennesker i og rundt klubben.

For en bitter, liten mann. Godt å være kvitt han.
Back to top
View user's profile Send private message
Frøken Fransen
Senior


Joined: 25 Nov 2018
Posts: 122

PostPosted: 23.08.2019 21:29    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Så skriver Løfaldli noe interessant:
Quote:
Det kan se ut til at hele Eggen-samarbeidet etter hvert ble et rent spill for galleriet, der Ingebrigtsen lot det fremstå som legenden hadde en adskillig viktigere rolle enn hva som var tilfelle. Slik skaffet han seg goodwill.

Men ble dette etter hvert gjennomskuet av Eggen?

Der ligger hunden begravet.

Mener da dette ble gjennomskuet på forumet også, at flere mente Kåre brukte Eggen mindre og mindre.. Men da var det vel kanskje slik at Kåre faktisk aldri brukte Eggen. Snakk om å spille for galleriet.. Altså, hvis Kåre var ute etter med goodwill med denne boken, så har han tatt grundig feil!

Håper flere i pressen, plukker sammen boken og at advokatene finner brudd på forliket. Det hadde varmet mitt hjerte iallefall!
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2131

PostPosted: 23.08.2019 22:17    Post subject: Reply with quote

Frøken Fransen wrote:
Men da var det vel kanskje slik at Kåre faktisk aldri brukte Eggen. Snakk om å spille for galleriet..

Joda, han brukte Eggen da han kom til klubben, det så man på banen. Man så også veldig tydelig når Kåre begynte å innføre sin egen "filosofi" og Eggen ikke hadde noen reell innflytelse.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 23.08.2019 22:19    Post subject: Reply with quote

KI var hentet inn som vikar, først og fremst for å få smilet tilbake hos spillerne, han var Rosenborger, og han hadde spilt under NAE og lært seg det spillesystemet som styret og fansen helst ser at laget spiller.

Å si at man skal bruke NAE som mentor øker sjansene vesentlig for å få fast ansettelse (Ingebrigtsen) eller å unngå å få sparken (Horneland).

Så fikk han fast jobb, og resten av historien kjenner vi. NAE kritiserte laget offentlig våren 2018, og ga sin støtte til sparkingen av trenerteamet, blant annet fordi laget så ut til å være for dårlig trent. Før Kåre ble oppsagt skrev jeg her inne at offentlig kritikk fra NAE som Rosenborgtrener må vel regnes som et dødskyss. Det var begynnelsen på slutten for Kåre som trener.

Denne boken fremstår i så måte som et takk for sist fra Kåre. Og forferdelig respektløst og unødvendig mot en gammel mann som la grunnlaget for at KI i det hele tatt er trener i dag, attpåtil i utlandet hvor han sikkert hever en lønn folk flest bare kan drømme om, bilselgere inkludert.

Det kan dessverre se ut som at suksessen gikk til hodet på Kåre, og det som har utspilt seg siden våren 2018 og frem til i dag gir grunn til å spekulere i om han har en veldig narsissistisk personlighet. Vi får håpe det stopper her med denne boka. Forlaget burde forøvrig ha kalt den Vondfoten, i stedet for å late som at den er en biografi.
Back to top
View user's profile Send private message
Brooklynlol
Proff


Joined: 26 Jul 2015
Posts: 486

PostPosted: 23.08.2019 22:25    Post subject: Reply with quote

Uavhengig av hva man mener om Kåre, så bør det svinet av et styremedlem som sendte SMSer under kamper osv sendes på dør så fort som mulig.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10639

PostPosted: 23.08.2019 22:26    Post subject: Reply with quote

Frøken Fransen wrote:
Mener da dette ble gjennomskuet på forumet også, at flere mente Kåre brukte Eggen mindre og mindre.

Mange oppvakte her inne mente nok det, ja. Imidlertid var det også noen svært få, men desto mer iherdige, som stadig fremholdt at man på et forum som dette ikke kunne ytre seg kritisk mot det Ingebrigtsen og Hoftun gjorde. Dersom de var på ville veier ville jo liksom trenerlegenden på Fannrem overstyre dem og lede dem inn på den rette vei.
Noen tok altså veldig feil i sitt forsvar av trenerduoen, men flere, og jeg vil strekke meg til å si svært mange flere, gjennomskuet dem og påpekte at "Keiser Kåre" var naken.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 23.08.2019 22:35    Post subject: Reply with quote

At Kåre (og Erik, som etterhvert har sett mer og mer ut som en clueless rævdilter) ga mer og mer fanden i hva Eggen sa, var jo svært lett å se uten at man trengte være spesielt oppvakt. Det var tydelig for alle som så kamper at det etter hvert var svært lite å spore av selv de store linjene i Eggens lære, som treningsmengde og -intensitet, eller for den saks skyld noe så grunnleggende som "artig angrepsvillig fotball". Det Kåre drev med for et drøyt år siden hade lite til felles med Eggens filosofi, utover formasjonen på taktikktavla.

Ingebrigtsen har virkelig kommet ut av skallet sitt med tiden, og viser seg som en helt spesiell type rasshøl. Han kjører en diktator-inspirert "er du ikke med meg er du mot meg, og er du mot meg skal du tas"-taktikk, med flittig bruk av media som propaganda-formidler. Alt drevet av en følelse av egen ufeilbarlighet og/eller selvsuggesjon, og selvsagt kynisk kapitalisme. Rimelig usjarmerende med folk som bruker så mye krefter på å kaste dritt om alle andre i et forsøk på å renvaske seg selv.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Next
Page 8 of 12

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb