English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stadion-gressmatta
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 19, 20, 21  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Eiriiik
Junior


Joined: 24 Aug 2008
Posts: 19

PostPosted: 22.03.2009 21:57    Post subject: Reply with quote

har jo funka om de bare hadde latt det gro litt?:p nå ser det jo ut som ett teppe som bare blir flippa opp når noen sparker i det.
Back to top
View user's profile Send private message
blackwater
Proff


Joined: 14 May 2007
Posts: 341

PostPosted: 30.03.2009 11:56    Post subject: Reply with quote

Noen nye innslag om hvordan gresset gror, vokser osv på Lerkendal. Hvilke forhold blir det til helga?

Har det blitt gjort noen ytterligere tiltak utover drivhusene?
Back to top
View user's profile Send private message
EvileyeS
Rutinert


Joined: 06 Oct 2005
Posts: 824
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.03.2009 12:08    Post subject: Reply with quote

Drivhusene stod på matta i går kveld når jeg kjørte forbi ihvertfall, men utover det vet ihvertfall jeg ingenting...
_________________
Svikter ALDRI Rosenborg!
www.tt05.no
Ultras Øyivinds
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
blackwater
Proff


Joined: 14 May 2007
Posts: 341

PostPosted: 30.03.2009 12:29    Post subject: Reply with quote

Hvordan har været vært i Trondheim siste uken? Har vi fått litt hjelp der?
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 30.03.2009 12:57    Post subject: Reply with quote

Det har vært en god del gløtt av sol i det siste. Men det har ikke vært nedbørsfritt av den grunn.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59483
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.03.2009 13:10    Post subject: Reply with quote

- Siste observasjon, gjort for en time tilbake, tyder på at banen blir merkbart bedre og da spesielt under lysriggene. Dette til tross for at spesielt kald vind ikke har gjort det enkelt i så måte, forteller daglig leder i Lerkendal stadion AS, Arne Lorentsen, til rbkweb.no.

Les mer: Lover bedre bane
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 19.04.2009 20:13    Post subject: Reply with quote

I dag blev banen slagtet af Fagermo.

Er banen virkelig i så dårlig forfatning? Jeg synes den så fin ud på min tv, men det er langt fra noget man kan konkludere på.
Hvis den virkelig er så dårlig som Fagermo udtrykte i pausen i dag, er det en skam. Hvis man ofrer en formue på lysrigger og banepleje bør banen vel også være i god forfatning?
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
bommel
Veteran


Joined: 28 May 2006
Posts: 4092

PostPosted: 19.04.2009 20:30    Post subject: Reply with quote

Matta ser rimelig grei ut ovenifra, men mye tyder på at den er en veldig tung og treg å spille på.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10647

PostPosted: 20.04.2009 00:50    Post subject: Reply with quote

Det er ikke gressmattas skyld at enkelte av våre blir for statiske. Det er heller ikke gressmattas skyld at man ofte ikke ser bevegelser eller at enkelte ikke bruker øynene sine for å finne bedre pasningsalternativ.

Hvis vi skal vente til gressmatta er ypperlig hvert år med å få jevnlige seirer på hjemmebane så kan man avskrive seriegull hvert eneste år.

De som ikke klarer spille godt nok til å vinne mot en under middels norsk motstander på Lerkendalmatta pr d.d. får heller finne seg en annen "hobby" enn å være profesjonell fotballspiller.
Back to top
View user's profile Send private message
ode
Veteran


Joined: 07 Sep 2002
Posts: 2285
Location: Bæste byen i lainne

PostPosted: 25.04.2009 22:26    Post subject: Reply with quote

Holder meg til de nære ting, nemlig tilstanden til grasmatta, som er utrulig dårlig for tida. Jeg lurer virkelig på om banemannskapet har kompetansen som skal til for å bearbeide og vedlikeholde graset godt nok. Da jeg gikk forbi stadion idag var det meste av banen dekket av plastduk, bortsett fra en liten del der de brukte "drivhusene". Det var pluss 18 og sol fra skyfri himmel!! Jeg har absolutt ingen kompetanse på groing av gras utover min egen plen, men kan ikke skjønne annet enn at sola og varmen idag ville gjort matta bedre enn å dekke den til med plast? Bare undres.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5506

PostPosted: 25.04.2009 22:59    Post subject: Reply with quote

Real Madrid skal angivelig ha kjøpt den beste baneansvarlige i verden. haha, kanskje noe for oss. Har ingen link, hørte det på 4-4-2 tror jeg eller noe slikt.

Uansett så vil jeg gjerne at hjørnene skal gjenbygges, men for de av dere som vet litt om gunstige baneforhold og slikt, så vet dere at det påvirker matta. Det er viktig at det blir åpninger, og luft nok for gresset. Foreslår en løsnng som Brøndby har, der de har bygget igjen tribunene på 2.etg mens hele det nedre planet er bygget som inngangsporter.

http://www.worldstadiums....ondby2.jpg

Nå tror jeg Skutle sa at matta skulle byttes ut før 2010-sesongen. eller 2011, husker ikke helt...
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.04.2009 02:20    Post subject: Reply with quote

ode, med all respekt, dette er vidunderplast som trekker inn alt av finvær. Styggværet blir reflektert tilbake. Det må være opptil 43 cm snø før dekket ikke klarer å absorbere den sola og varmen som er.
Back to top
View user's profile Send private message
Solo
Veteran


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 1340
Location: Trondheim

PostPosted: 03.05.2009 11:45    Post subject: Reply with quote

Vil bytte ut Lerkendal-gresset Men det har ikke Rosenborg tid til.
_________________
1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6499
Location: Trd

PostPosted: 03.05.2009 12:54    Post subject: Reply with quote

Får vel ikke gjort noe med matta før VM til neste år. Da er det vel 3 ukers pause uansett om Norge deltar eller ikke ?
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2605
Location: Heimdal

PostPosted: 25.07.2009 20:36    Post subject: Gressmatta Reply with quote

Sitter og ser på Start - Stabæk på Sør-Arena og den nydelige gressmatta de spiller på.

Vi sliter sikkert litt med å få en så fin og jevn matte på Lerkendal, men like kort gress, og dermed rask bane, det må det da vel være mulig å få til også i Trondheim.

Noen som vet om det er bevist at vi ikke klipper gresset like kort som i Kr.sand? Burde jo være en fordel for oss med så rask bane som mulig...

John..som misliker å se ballene lugge i gresset og stoppe unaturlig pga av langt gress...
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 25.07.2009 20:41    Post subject: Re: Gressmatta Reply with quote

JohnTiger wrote:
John..som misliker å se ballene lugge i gresset og stoppe unaturlig pga av langt gress...

Lösningen är nog att använda kalsonger.
Back to top
View user's profile Send private message
Ingeman
Veteran


Joined: 07 Dec 2006
Posts: 2582

PostPosted: 03.09.2009 20:02    Post subject: Reply with quote

Et spørsmål. - Bruker vi våre "lysrigger" i ukedagene, når det ikke er trening eller kamp på stadion? Bildet på linken viser jo at FCK gjør det...

http://fck.dk/index.php?p...ewsid=9561
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6499
Location: Trd

PostPosted: 03.09.2009 20:06    Post subject: Reply with quote

Hvis det er drivhusene du tenker på, så sto hvertfall de på i hele vinter, hver dag, så godt som. Om de brukes nå på sommeren er jeg ikke sikker på.
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 04.09.2009 19:09    Post subject: Reply with quote

De brukes vel sannsynligvis hovedsaklig på vinterstid, og kanskje tidlig på våren og sein høst. Når det er kaldere og råere i lufta, og sola ikke lenger er like sterk. På sommers tid slipper vel Lerkendal inn noe mer sollys enn Parken, og trenger derfor ikke like mye kunstig belysning.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5192

PostPosted: 18.10.2009 00:07    Post subject: Reply with quote

Steinar Nilsen er stolt over den irrgrønne gressmatten som Brann Stadion presenterer midtveis i oktober.

Den gamle jordbanen som ble erstattet av en topp moderne variant før seriestart i år viste seg frem fra sin flotteste side da Brann-spillerne trente fredag.

Spesielt med tanke på at datoen er 16. oktober.

– Vi er nærmest i begynnelsen av vinteren og dette viser hvilken fantastisk bane vi har, skryter Steinar Nilsen etter fredagens trening.

Nordlendingen skuer utover gressteppet og fortsetter: – Jeg tror samtlige spillere i Norge vil være misunnelig, sier han.

Med to seriekamper igjen å spille på Stadion kan altså Nilsen love både Vålerenga søndag og Rosenborg om drøye to uker en flott bane.

Stadion-sjef Terje Reistad er minst like stolt av banen som Nilsen. Han sier at dette er belønningen for en litt tung start.

– Det var nærmest et eksperiment med såkalt vasket gress, som vi la ned på banen vår. Vi kunne gjort det annerledes og lagt tykktorv med vekstmasse og da ville vi unngått oppsparkingen vi så i de to første seriekampene, sier Reistad.

– Men da ville ikke banen vært like fin som den er nå. Derfor må jeg skryte av spillerne som ikke klaget på banen de første kampene, men var lojale og visste at banen bare ville bli bedre da andre ropte «skandale». Banen vi ser nå midtveis i oktober er belønningen vår, fortsetter han.

Den nye banen var langt i fra den billigste som er bygd på norsk jord. Derfor blir det enda viktigere at banen nå er bortimot perfekt.

– Vi har lagt ned betydelige kostnader, som er langt høyere enn hva det ville kostet andre steder i Norge, på denne banen. Vi har fått mange komplimenter og er veldig fornøyd nå, sier Reistad.

– Andre vil være misunnelige (Har limt inn hele teksten for å unngå mange hits for brann.no Wink )
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59483
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.11.2009 10:24    Post subject: Reply with quote

Aker stadion gikk til topps da NISO spurte Tippeligaspillerne hvilken bane de liker best å spille på.

- En god gressmatte skal være mjuk og innbydende, god å spille på og ikke for hard. Gressteppet skal være grønt og tett med et fint rutemønster slik du ser på tv, sier Moldes rutinerte banemester Øyvind Kormeseth.

Les mer: Aker stadion til topps
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 03.02.2010 23:02    Post subject: Reply with quote

Her er det kamp om 46 dager!
Det er lite som minner om Tippeliga-fotball på Lerkendal akkurat nå. Et tykt snølag ligger fortsatt over gressmatta, uten at det bekymrer daglig leder for Lerkendal Eiendom, Arne Lorentsen.

- Vi har løftet litt på snøen og sniktittet på underlaget. Det ser mye bedre ut enn det gjorde på samme tid i fjor. Så jeg vil si jeg har et berettiget håp om at matta skal være i bedre stand ved seriestart i år, enn den var i fjor, sier Lorentsen.

Fjorårets første kamp på Lerkendal ble spilt 14. mars mot Vålerenga. Gressdekket så alt annet enn sommerlig ut, uten at det gikk nevneverdig ut over spillet den gangen. Det er imidlertid flere grunner til at gresset er i bedre form til seriestart i år:

- Fjorårssesongen ble avsluttet relativt tidlig på Lerkendal, ettersom vi ikke hadde europacupspill, forklarer Lorentsen.
- Værtypen i vinter har også vært bra, vi fikk tidlig snø over matta i stedet for is. Dessuten starter Tippeligaen en uke senere for vår del i år, og den ekstra uka i mars er av stor verdi for gressteppet.

Man har skrudd på en forsiktig undervarme i lerkendalmatta nå, ca 5-10 grader. Når været ute blir mildere vil man skru opp varmen for å smelte bort snøen, før man monterer opp lysrigger som skal fremme vekstvilkårene. Etter serieslutt i fjor ble det nemlig sådd 350 kg gressfrø, hvorav 80 % er av typen engrapp. Det er en sentvoksende, men samtidig robust og langvarig gresstype. Nå håper Lerkendalsjefen på godt vær.

- Vi er avhengige av mildvær før seriestart for at gresset skal få gode vekstvilkår. Om vi skrur opp varmen for fullt nå, så blir det som å fyre for kråka, sier Lorentsen.

- Vi føler at vi er i rute, sier Lorentsen.
- I denne jobben må man være forberedt på at alt uventet kan skje, så det er vi. Nå gjelder det å håpe på godt vær, samt ha is i magen men ikke på matta. Kvaliteten på gressmatta er viktig for oss, og foreløpig sover jeg godt om natta, smiler Lorentsen.

Om 46 dager braker det løs på Lerkendal.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 15.02.2010 18:45    Post subject: Reply with quote

Grønt på Lerkendal
De siste dagene har varmen blitt skrudd på i Lerkendalmatta. Ti effektive varmegrader i underlaget har gjort at snølaget har forsvunnet, og avdekket en fotballbane som ser sunn og frisk ut.
- Matta ser omtrent likedan ut som når vi pakka den inn i fjor høst, og det ser ut til at vinteren har gjort den godt.

- Nå skal vi gjødsle godt, før banen blir dekt med henholdsvis drivhuslys og vekstduk. I løpet av de fem ukene som gjenstår har jeg tro på at banen skal blir skikkelig fin, sier Banemesteren,
Anders Øien.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59483
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.02.2010 20:52    Post subject: Reply with quote

"Stemningsbilder" fra før Kjernen-årsmøtet på søndag:



Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21968

PostPosted: 25.02.2010 15:33    Post subject: Reply with quote

Med 15 kroner for hver kw/h, kan vi vel vente oss at budsjettsprekken er formidabel allerede før serien starter. Det der ser ikke billig ut!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 19, 20, 21  Next
Page 3 of 21

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb