| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
SeG Veteran
|
Posted: 10.09.2018 17:18 Post subject: |
|
|
Fra tv2.no:
– Er han aktuell til helgens kamp?
– Nicklas er for tiden skadet. Så vi må se på skadesituasjonen. Som sagt setter vi oss ned og ser på hva vi kan gjøre videre, svarer Rosenborgs daglige leder.
Hvorfor kan man ikke bare svare nei på dette? _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 10.09.2018 17:19 Post subject: |
|
|
| Fordi man er opptatt av å finne tak i sakens realiteter og fakta før man tar avgjørelser. |
|
| Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 10.09.2018 17:22 Post subject: |
|
|
Kjæresten har lagt ut en status på instagram:
"Hej alle. Selv om det egentlig ikke var planen så har jeg brug for lige at forklare nogle ting omkring det der skete natten til søndag…. Aviserne skriver at taxachaufføren blev overfaldet af Nicklas, men det var ikke ligefrem det der skete. Klokken lidt over to ville Nicklas hjem og sove, mens jeg gerne ville blive lidt længere så det diskuterede vi stadig da vi satte os ind i en taxa ved Kongens nytorv. Det skulle være en helt kort tur over til Nicklas, men alligevel kørte chaufføren os to gange i en anden retning end vi bad om. Taxametret viste lidt over 50 kroner da vi i utilfredshed står af ved Nationalbanken og nægter at køre videre med chaufføren. Det får ham til at gå amok. Han laver en U vending og speeder efter os og råber ting som luder og bitch og kælling. Til sidst kører han ind foran os og springer ud af bilen og kaster en flaske imod mig. Den rammer ikke, men det er tæt på. Derefter farer han frem mod os og min mand slår ham en gang og rammer åbenbart meget uheldigt. Selvfølgelig skal man ikke slå, men det var ikke Nicklas der overfaldt nogen. Han blev forfulgt og forsvarede sig selv og mig. Hvor mange ville ikke have gjort det samme for sin kæreste? De kan sige og skrive hvad de vil - men at beskytte den man elsker når man føler sig truet er ikke forkert i mine øjne.
Det var en situation mellem et kærestepar og en taxa chauffør - det har ikke været drengestreger eller dumheder - det har været selvforsvar og jeg tror alle andre havde reageret på samme måde." |
|
| Back to top |
|
 |
mikeøsten Senior
|
Posted: 10.09.2018 17:24 Post subject: |
|
|
| Pirlo wrote: | | Det er svært overraskende om Bendter ikke har slått sjåføren. Det ble tatt ut siktelse med en gang, og politiet bestitter trolig videobevis (som nevnt av 2mas). |
Om straffeprosessen er noenlunde lik den i Norge, så fikk han status som siktet med en gang han ble pågrepet, da det er brukt et tvangsmiddel mot han. Sannsynlighetsgraden for skyld som siktet er det samme som mistenkt, altså at det er over 50% sannsynlig at han er skyldig. Så at han er siktet er mer en formell ting og betyr ikke all verden. Blir det derimot tatt ut tiltale, mener påtalemyndigheten at det er nærmest 100% sannsynlig at Bendtner er skyldig/kan straffes for forholdet. Og en tiltale kommer ikke før saken er ferdig etterforsket og sendes til rettssystemet for hovedforhandling, evt. om saken avgjøres med bot, konfliktråd etc.
Edit: Stemmer kjæresten sin forklaring setter det saken i et annet lys, og som nevnt tidligere en grunn til at man skal være forsiktig med å dømme/uttale seg før man vet noe. But time will show..
Last edited by mikeøsten on 10.09.2018 17:27; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 10.09.2018 17:26 Post subject: |
|
|
Som jeg ser det, om hennes situasjon stemmer, så har ikke Bendtner gjort noe som helst galt her. Latterlig denne uthengningen av ham, skuffende også.
Om dette stemmer, så burde han i stedet få en stjerne i boken for å klappet til denne fyren. Men rettsvesenet funker dessverre ikke slik. Men for min del, og for de fleste sin del, burde vi selvsagt tilgi dette.
Last edited by Robin on 10.09.2018 17:27; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 10.09.2018 17:26 Post subject: |
|
|
| Han har gjort noe galt, men det er jo formildende omstendigheter, det er jo det. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 10.09.2018 17:27 Post subject: |
|
|
| Robin wrote: | Kjæresten har lagt ut en status på instagram:
"Hej alle. Selv om det egentlig ikke var planen så har jeg brug for lige at forklare nogle ting omkring det der skete natten til søndag…. Aviserne skriver at taxachaufføren blev overfaldet af Nicklas, men det var ikke ligefrem det der skete. Klokken lidt over to ville Nicklas hjem og sove, mens jeg gerne ville blive lidt længere så det diskuterede vi stadig da vi satte os ind i en taxa ved Kongens nytorv. Det skulle være en helt kort tur over til Nicklas, men alligevel kørte chaufføren os to gange i en anden retning end vi bad om. Taxametret viste lidt over 50 kroner da vi i utilfredshed står af ved Nationalbanken og nægter at køre videre med chaufføren. Det får ham til at gå amok. Han laver en U vending og speeder efter os og råber ting som luder og bitch og kælling. Til sidst kører han ind foran os og springer ud af bilen og kaster en flaske imod mig. Den rammer ikke, men det er tæt på. Derefter farer han frem mod os og min mand slår ham en gang og rammer åbenbart meget uheldigt. Selvfølgelig skal man ikke slå, men det var ikke Nicklas der overfaldt nogen. Han blev forfulgt og forsvarede sig selv og mig. Hvor mange ville ikke have gjort det samme for sin kæreste? De kan sige og skrive hvad de vil - men at beskytte den man elsker når man føler sig truet er ikke forkert i mine øjne.
Det var en situation mellem et kærestepar og en taxa chauffør - det har ikke været drengestreger eller dumheder - det har været selvforsvar og jeg tror alle andre havde reageret på samme måde." |
Hvis denne historien stemmer helt og fullt så frikjenner jeg Bendtner. |
|
| Back to top |
|
 |
domis Senior
|
Posted: 10.09.2018 17:29 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | domis wrote: | | Jeg mener det er bedre med en hjelpende hånd og støtte i stedet for en avvisende hånd. Når dette er sagt kan fakta forandre på mitt syn på saken. |
men Rosenborgs jobb som organisasjon og arbeidsgiver er å handle etter Rosenborgs verdier og klubbens interesser. |
Det skriver jeg også. Vi må stole på de tar de nødvendige avgjørelser basert på fakta. Hvor lista ligger på verdier og interesser i forhold til sanksjoner kan diskuteres. |
|
| Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 10.09.2018 17:30 Post subject: |
|
|
Nei, vi har ikke alle fakta på bordet, men vi vet at:
- Bendtner er siktet for vold
- Han har slått en drosjesjåfør så hardt at vedkommende har brukket kjeven
- Bendtner er svært nedbrutt
Edit: Fjernet avsnitt om selvforsvar - jeg har ikke juridisk kompetanse til å si hva som er selvforsvar og ikke.
Alt tyder på at dette er nok en sak der Bendtner har oppført seg veldig dårlig i fylla. Det er ikke første gangen... Når vi ungene gjorde noe dumt eller ulovlig på barneskolen så sa min skolelærer til oss. "En gang e' ingen ganga, men to ganga e' mange ganga". Alle gjør feil, men de oppegående lærer av det.
Hvis denne drosjesjåføren har "slengt med leppa" så må jo voksne mannen (han er 30 år!) oppføre seg. Det går an å be folk om å slutte å slenge med leppa og passe sine egne saker og så bare gå derfra.
Det er også mulig å ringe taxiselskapet og forklare hva som har skjedd dersom en sjåfør ikke oppfører seg som han skal, kjører for fort eller forsøker å ta for mye betalt etc. Jeg gjorde det selv en gang etter en bytur der sjåføren kjørte alt for fort - også etter at jeg ba han om å kjøre saktere. Det resulterte i at jeg fikk "mange takk" tilbake og en gratis henting ved en senere bytur Trenger ikke knekke kjeven til folk...
Så jeg er utrolig skuffet over dette. RBK har virkelig lagt alt til rette for a Bendtner skulle få fart på karrieren. Så ble han dessverre skadet rett før VM, men "that's life" for en fotballspiller. RBK har fremdeles lagt alt til rette for Bendtner. Og så får vi dette...
Nå skulle vi jobbe hardt fremover for å gjøre det best mulig i Europa Leugua, Eliteserien og Cupen. Men Bendtners voldsepisode kommer til å være en mørk skygge over alt det som ellers er bra i RBK i en tid fremover. Håper de "løser han fra kontrakten" så snart som mulig. Så får han sone den eventuelle straffen sin og finne seg noe å gjøre et annet sted. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Last edited by BalleK on 10.09.2018 17:53; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
oskisjunior Rutinert
|
Posted: 10.09.2018 17:32 Post subject: |
|
|
Hvis hendelsesforløpet er slik kjæresten til Bendtner skriver har han opptrådt som en ekte lord. Vold er selvsagt ukult, men i selvforsvar eller forsvar av andre er det mindre ukult. Så får vi vente og se hva etterforskning viser.
Men om historien stemmer forventer jeg å se ham videre i RBK-drakt.
Edit: legger til at Bendtner i så fall er en helt og ikke en skurk.
Last edited by oskisjunior on 10.09.2018 17:33; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
mikeøsten Senior
|
Posted: 10.09.2018 17:33 Post subject: |
|
|
| BalleK wrote: |
Dette tyder på at han ikke har slått i selvforsvar. Hadde han selv vært utsatt for vold/ overfall etc. fra drosjesjåføren så hadde han ikke vært "svært nedbrutt", men heller "svært oppskaket/ skremt".
|
Overraskende hvordan du kan konkludere med dette, basert på hva angivelig en danske har sagt på tlf til en nordmann i RBK, som igjen har snakket med noen i media som har skrevet artikkelen. |
|
| Back to top |
|
 |
domis Senior
|
Posted: 10.09.2018 17:33 Post subject: |
|
|
BalleK. Spekulasjoner! Kan ikke si på grunnlag av dine tre punkter han ikke har handlet i selvforsvar. Hva er det for noe? Klart han kan være nedbrutt etter å ha havnet i en slik situasjon.
Som sagt vet vi lite om saken, men de argumentene der er relativ løse.  |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 10.09.2018 17:35 Post subject: |
|
|
| Tja, dersom en fyr kaster en flaske mot meg og kommer springende mot meg mens han roper ufinheter hadde jeg selv blitt litt mistenksom/redd og kunne agert i selvforsvar. Fint med kamera i taxien, som vil bekrefte/avkrefte deler av denne historien iallefall. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 10.09.2018 17:37 Post subject: |
|
|
| BalleK wrote: | Nei, vi har ikke alle fakta på bordet, men vi vet at:
- Bendtner er siktet for vold
- Han har slått en drosjesjåfør så hardt at vedkommende har brukket kjeven
- Bendtner er svært nedbrutt
Dette tyder på at han ikke har slått i selvforsvar. Hadde han selv vært utsatt for vold/ overfall etc. fra drosjesjåføren så hadde han ikke vært "svært nedbrutt", men heller "svært oppskaket/ skremt". |
Du verden...  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 10.09.2018 17:39 Post subject: |
|
|
Stemmer kjærestens historie så frikjenner jeg Bendtner _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
Noah FC Rutinert
|
Posted: 10.09.2018 17:41 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | Det som er viktig fra Rosenborgs side er å skille mellom mennesket og kameraten - Bendtner og representant for Rosenborg Ballklubb og forbilde for tusenvis av barn - Bendtner. Det skal selvsagt stilles høye krav til sistnevnte. På samme måte som til andre offentlige personer. |
Viktig å lære barna våre å forhåndstraffe folk, samt vis de såpass til ryggrad at hvis barne noen gang driter seg ut så kapper faan meg fingre å tær å sørger for å gjøre messt mulig for å hindre det i å løfte seg opp og fram. Skikkelige verdier det!!!!  _________________ Ja. D va d da. Sei d. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 10.09.2018 17:43 Post subject: |
|
|
Inntil det foreligger en eventuell rettskraftig dom så synes jeg de på brakka skal forholde seg ryddig til arbeidsforholdet og la Coolen&co la sportslige hensyn avgjøre. Det kan være at Bendtner eller spillregruppa blir såpass preget at han kanskje ikke bør spille, Molde opptrer korrekt i en mer alvorlig sak i mine øyne.
Skulle han bli dømt for overfall så får han ta sin straff og jeg tror hvordan han gjør det vil avgjøre om han da har en fremtid i svart og hvitt. Hvis han innrømmer feil og ber om tilgivelse så er det mulig å tilgi. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 10.09.2018 17:46 Post subject: |
|
|
| Noah FC wrote: | Viktig å lære barna våre å forhåndstraffe folk, samt vis de såpass til ryggrad at hvis barne noen gang driter seg ut så kapper faan meg fingre å tær å sørger for å gjøre messt mulig for å hindre det i å løfte seg opp og fram. Skikkelige verdier det!!!!  |
Hvor i innlegget mitt, eller noen av de andre har jeg forhåndsdømt Nicklas Bendtner? |
|
| Back to top |
|
 |
SuperTimCahill Veteran
|
Posted: 10.09.2018 17:47 Post subject: |
|
|
| Bendtner slår meg ikke som (no pun intended) en fyr som går rundt og knekker kjeven på taxisjåfører fordi han har lyst til det. Synes damas historie høres troverdig ut, selv om det selvfølgelig ikke er opp til meg å avgjøre hva som er sant og ikke. Kan se for meg at en kjendis som Bendtner får slengt en hel del piss etter seg når han er ute på byen og at han finner seg i det meste. At han deler ut et slag om historien til dama stemmer, det har jeg faktisk forståelse for, samme hvor dumt det kanskje måtte være. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 10.09.2018 17:47 Post subject: |
|
|
| Jeg gleder meg til å høre mer om vitners forklaring og taxisjåførens forklaring, samt å se Bendtner se oss inn i øynene og si at dette var selvforsvar. |
|
| Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 10.09.2018 17:52 Post subject: |
|
|
Kjærestens instagramhistorie kaster absolutt nytt lys over historien, men at dette gjør Bendtner til en helt er jeg ikke enig i.
Bendtner og kjæresten kan ta bilde av taxiens registreringsnummer og gå derfra. Det er ingen grunn til å slå folk så de brekker kjeven.
Jeg synes ikke det er "heltemodig" eller "mandig" å slå ned folk på denne måten - selv om kjærestens beskrivelse av det som skjedde er riktig.
Om dette er selvforsvar eller ikke får andre med mer juridisk kunnskap enn meg finne ut av. Så jeg skal endre teksten i innlegget mitt over her. Men i "mitt hode" er ikke dette selvforsvar. Det virker jo som om de kunne gått sin vei eller ringt til taxiselskapet og gitt beskjed om at en av sjåførene hadde gått langt over streken. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 10.09.2018 17:56 Post subject: |
|
|
Bare tull å dra slutninger basert på synsing og mer eller mindre ukvalifisert gjetning.
Last edited by Sløvsekken on 10.09.2018 17:59; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 10.09.2018 17:57 Post subject: |
|
|
| BalleK wrote: | | Det virker jo som om de kunne gått sin vei eller ringt til taxiselskapet og gitt beskjed om at en av sjåførene hadde gått langt over streken. |
Dersom en rabiat fyr hadde kastet en flaske mot kjæresten din, ropt ludder og bitch etter henne, for deretter å fare frem mot dere, så hadde du bare snudd deg og gått din vei?
Dersom historien stemmer, frifinner dette Bendtner 100% etter min mening og fyren (taxisjåføren) fortjente slaget og mer til. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 10.09.2018 17:57 Post subject: |
|
|
Da kan vi ikke se bort fra at dette ender med en henleggelse på bevisets stilling, eller kanskje til og med at sjåføren får selskapet til å trekke anmeldelsen?
Nå må jaggu de som allerede har "halshugget" Bendtner snøre på seg skoene og legge seg i trening. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 10.09.2018 17:58 Post subject: |
|
|
| Det er ikke selvforsvar å slå en fyr som kaster gjenstander etter dama di og kommer angripende mot deg? Ok. |
|
| Back to top |
|
 |
|