English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 166, 167, 168 ... 297, 298, 299  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Macha
Veteran

PostPosted: 09.09.2018 17:54    Post subject: Reply with quote

Folk sparer ikke tid her inne. Man burde kanskje avvente ytterligere forklaring på hva som har skjedd før man konkluderer.
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert

PostPosted: 09.09.2018 17:59    Post subject: Reply with quote

Lest flere danske saker nå. Begynner nesten å lure på om det bare er tull eller i alle fall langt overdrevent av taxisjåføren. Vi får se. Blir ikke overrasket over om dette renner ut i sanden. Trist sak uansett, enten sjåføren ser sitt snitt og ønsker å tjene noen kroner på erstatning, eller om det er reelt.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.09.2018 18:03    Post subject: Reply with quote

MIDT I LANDSHOLDETS og DBU’s største krise så mente Nicklas Bendtner, at han også skulle stjæle en overskrift eller to.

I hvert fald har Rosenborg-angriberen været en tur i byen – og det skulle åbenbart gå ud over en taxachauffør, der måtte en tur på operationsbordet med en brækket kæbe.

Nicklas Bendtner blev anholdt, løsladt igen, men stirrer formentlig lige ind i tiltale for vold.

Så er det lige, at jeg ramler ind i et kæmpe flashback. Denne type kommentarer om Nicklas Bendtner har jeg skrevet alt for mange af, og idiotien er lige stor hver eneste gang.

OM DET ER spritkørsel, hærværk, at prygle en taxi med et bælte og nedknappede bukser – eller som nu regulær vold, så vidner det bare endnu engang om en fodboldspiller, der hverken har styr på sig selv eller sin karriere.

(...)

Hvorfor denne voldsomme trang til at fyre den af i nattelivet. Kunne den del ikke gemmes, til karrieren var slut?

Det skulle man mene, og den sidste del kan hurtigt komme helt af sig selv - og den risikerer at brække lige så hurtigt som taxachaufførens kæbe.

Der er ganske enkelt for lidt omløb på øverste etage, hvis man konstant bringer sig i den ene mere latterlige situation efter den anden - og når vi så tilmed taler vold, så er - beklager jargonen - ølglasset helt fyldt!

ENDER DET MED en voldsdom til Nicklas Bendtner, så kan det have alvorlige – og rimelige – konsekvenser for den tidligere Arsenal-, Juventus- og Wolfsburg-angriber. Med Bendtners dans med det danske retsvæsen, så er det nemlig ikke utænkeligt, at det ender med en tur på tremmer.

Læs mere: Tåbelig igen og igen: Idiotisk Bendtner færdig på landsholdet

Sportschefen [Søren Klæstrup] understreger da også, at vi endnu mangler at høre en officiel forklaring fra Nicklas Bendtners side. Men det skal da også være en ualmindelig god forklaring, hvis han skal kunne redde sig ud af den her sag.

»Det er ærgerligt og trist, at han lige nu er ved at ødelægge det sidste håb i karrieren, bedst som vi troede, at han på falderebet nåede at samle sig selv op.«

Læs mere: Ny Bendtner-skandale: 'Det kan være begyndelsen til enden'

Blir litt større overskrifter rundt om i verden når den siktede heter Nicky Bendtner og ikke Nicki Bille. Saken er allerede omtalt i f.eks. England, Tyskland, Italia, Portugal, Kosovo, Ungarn og Belgia.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 09.09.2018 18:04    Post subject: Reply with quote

Jeg (og sannsynligvis alle andre) går selvsagt tilbake på kritikken om det er grunn til det. Politiet har tatt ut tiltale da det ligger en taxisjåfør på sykehuset med knekt kjeve og kamera i bilen; det virker veldig som game over for Bendtner.
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 09.09.2018 18:17    Post subject: Reply with quote

Altså, jeg syns vi kan være snille nok til å la han få være treningskompis frem til det blir avgjort om han får straff eller ikke. Han er sikta så det er ikke sånn at det er bare piss heller. Dette er ikke første gang han driter i bekken så det er ikke noen unskyldning. Veit man at man kan tilte i fylla så driter man i å drikke så man tilter. Er ikke så jævlig vanskelig. Vi snakker om en 30 år gammel man så han har ikke akkurat noen unskyldning for å gå ut å sloss. Jeg tviler liksom på at det hadde vært noen siktelse om det ikke var noe i det.

En så lenge er han ferdig på banen for oss, så tar vi det derfra. Er i hvertfall ikke noe poeng å si opp kontrakten hans før vi veit om Evian vil ha Bendtner også

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
gisp!
Legende

Trist sak.
Håper livet ordner seg for alle involverte.
Det skal også være plass for tilgivelse, men uansett må man ta sin eventuelle straff.
Kjello
Forumsjef

Zorac wrote:
Politiet har tatt ut tiltale da det ligger en taxisjåfør på sykehuset med knekt kjeve og kamera i bilen;

Det er ikke tatt ut tiltale. Så langt har vel ikke politiet en gang bekreftet at han er siktet. Selv om flere aviser sier det.

Det gikk for øvrig 11 uker fra Bille havna i trøbbel, til det han ble tiltalt. Så det kan fort bli slutten av november før vi får noen avklaring i denne saken.
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 09.09.2018 18:18    Post subject: Reply with quote

Zorac, ikke alle andre. Det er noen her 3 - 4 stk med noen veldig tvilsomme verdier og prinsipper som mener at selv om det stemmer, at det er video av hendelsen, at han blir dømt og evt. får noen mnd i fengsel så skal RBK tilgi han og gi han en ny sjanse. Ikke rart samfunnet er som det er med mennesker med slike verdier. Når man ikke er i stand til å se alvorlighetsgraden i dette dersom det er slik det er fremstilt så sier det alt om hvordan man er som menneske, en jeg ikke ønsker å ha i omgangskretsen min.
BadMongo
Junior

PostPosted: 09.09.2018 18:20    Post subject: Reply with quote

Rent juridisk er Bendtner uskyldig til det motsatte er bevist. Masse fakta som mangler.

Og med mindre RBK har vært juridiske idioter, med Bendtners historie in mente, så er det vel en del klausuler i kontrakten hans som gjør at det kan spares kraftig inn på lønnsmidlene i tiden fremover hvis fakta viser seg å stemme overens med det danske medier melder.

Uansett vil jeg anslå at rent økonomisk, og forsåvidt også sportslig, så har Bendtners RBK-karrière så langt gått solid i pluss for klubben.

Last edited by BadMongo on 09.09.2018 18:32; edited 1 time in total
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 09.09.2018 18:27    Post subject: Reply with quote

Det handler først og fremst om å gi folk en ny sjanse, som med Bille og som med Northug. Men klart det går en grense for hvor grov forseelsen er før man ikke lenger tilgir.
Back to top
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 09.09.2018 18:28    Post subject: Reply with quote

FanFraSør wrote:
Zorac, ikke alle andre. Det er noen her 3 - 4 stk med noen veldig tvilsomme verdier og prinsipper (...) en jeg ikke ønsker å ha i omgangskretsen min.

I alle dager?! Hittil er det kun media som har omtalt saken og vi har ikke sett noe video eller klare bevis. For alt vi vet er det en drosjesjåfør som lyver. Noen sier at de ikke vil forhåndsdømme noen og vil avvente til tydeligere bevis blir fremlagt... Er dette tvilsomme verdier??
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 09.09.2018 18:39    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Zorac wrote:
Politiet har tatt ut tiltale da det ligger en taxisjåfør på sykehuset med knekt kjeve og kamera i bilen;

Det er ikke tatt ut tiltale. Så langt har vel ikke politiet en gang bekreftet at han er siktet. Selv om flere aviser sier det.

Det gikk for øvrig 11 uker fra Bille havna i trøbbel, til det han ble tiltalt. Så det kan fort bli slutten av november før vi får noen avklaring i denne saken.

Interessant. Hvor kommer dette fra da?
Angriff
Proff

PostPosted: 09.09.2018 18:41    Post subject: Reply with quote

FanFraSør wrote:
Zorac, ikke alle andre. Det er noen her 3 - 4 stk med noen veldig tvilsomme verdier og prinsipper som mener at selv om det stemmer, at det er video av hendelsen, at han blir dømt og evt. får noen mnd i fengsel så skal RBK tilgi han og gi han en ny sjanse. Ikke rart samfunnet er som det er med mennesker med slike verdier. Når man ikke er i stand til å se alvorlighetsgraden i dette dersom det er slik det er fremstilt så sier det alt om hvordan man er som menneske, en jeg ikke ønsker å ha i omgangskretsen min.

Hva i alle dager? Det er ikke nødvendigvis opplagt hvordan RBK skal forholde seg til dette, men hvem er du som ikke vil ha folk i omgangskretsen din som står for verdier som tilgivelse og å gi folk en ny sjanse?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.09.2018 18:41    Post subject: Reply with quote

- Det er et resultat af rigtig dårlig dømmekraft. Det er trist karriereforløb med alle de ting omkring Nicklas Bendtner. Det har ikke altid været det sportslige, der har været i fokus, sagde Flemming Povlsen i Kanal 5's optaktsstudie på stadion i Aarhus forud for Danmarks landskamp.

Her blev også Bendtners tidligere holdkammerat Lars Jacobsen spurgt til sagen, og han var mildest talt heller ikke imponeret over den nye sag.

- Jeg er rystet over det på dansk fodbold vegne, og på Bendtners vegne. Nu skal man ikke pege fingre, for vi ved ikke helt, hvad der er sket, og han er ikke blevet dømt. Men det er selvfølgelig ikke godt, fortalte Lars Jacobsen med henvisning til, at Nicklas Bendtner naturligvis foreløbigt kun er sigtet i sagen, efter at den implicerede taxachauffør har anmeldt ham.

Læs mere: Tidligere landsholdsspillere rystede over Bendtners voldssag

Zorac wrote:
Interessant. Hvor kommer dette fra da?

Litt usikker på hva du mener. Trodde først du bare blandet siktelse og tiltale.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 09.09.2018 18:43    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Så det kan fort bli slutten av november før vi får noen avklaring i denne saken.

Hvis Bendtner bekrefter hendelsesforløpet så trenger vi ikke vente til saken kommer opp.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.09.2018 18:47    Post subject: Reply with quote

I Danmark er Hanghøj Kristensen nå spent på fortsettelsen i denne saken. Han tror at hendelsen nå er av det omfanget at det kan bety slutten for Bendtner i RBK.

– Rosenborg er en stor klubb, men samtidig en familieklubb. Den vil nok assosieres med andre verdier enn det som har skjedd i natt. Det store spørsmålet er om de vil avvente en rettsak eller et annet type utfall av saken før de konkluderer selv, eller om de vil gjøre noe nå. Klubben kommer helt sikkert til å kalle Bendtner inn til en samtale, så får vi se hva som kommer ut av det, sier han.

– Hva tror du kan bli utfallet?

– Jeg ser for meg at hans tid i RBK kan være over. Det vil ikke overraske meg, svarer BT-kommentatoren – og er sikker på at saken blir tema under pressekonferansen med Danmark-sjef Åge Hareide etter Wales-kampen søndag:

– Bendtner hadde spilt seg tilbake i de danske hjertene den siste tiden, og var en stor helt under comebacket for Danmark i fjor. Nå… Jeg tror man synes hele denne greia er forbannet ergerlig. Bendtner har vært i landslagsdiskusjonen hele våren og sommeren. Vi kommer nok til å spørre Åge om dette i kveld.

Les mer: – Tror saken kan bety slutten for Bendtner i RBK
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 09.09.2018 18:49    Post subject: Reply with quote

Som jeg skrev "pr stykker her ønsker at klubben skal tilgi han SELV OM DET VISER SEG AT ALT STEMMER OG HAN BLIR DØMT". Dere om det. Jeg ønsker ikke å støtte en klubb som ønsker å ha med spillere videre etter at de dømt for grov vold, voldtekt etc. fordi man skal gi folk en ny sjanse etter at de har tatt straffen sin. Dere om det og deres verdier, de er langt unna mine.
Matt
Proff

PostPosted: 09.09.2018 18:50    Post subject: Reply with quote

Hmm vist han er tiltalt, kan han forlate Danmark ? Vist ikke så kan han vel ikke spille for RBK
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.09.2018 19:01    Post subject: Reply with quote

Angriff wrote:

Hva i alle dager? Det er ikke nødvendigvis opplagt hvordan RBK skal forholde seg til dette, men hvem er du som ikke vil ha folk i omgangskretsen din som står for verdier som tilgivelse og å gi folk en ny sjanse?

Du snakker om ny sjanse, men det er jo akkurat det RBK ga han da vi hentet han. Ga nesten ubegrenset med tillit, både på og utenfor banen - på tross av alt han har vært borti tidligere. Når han gjør dette under kontrakt med oss, har han brutt all denne tilliten og da får det evt være opp til andre om de skal gi han enda en sjanse. Hos oss er løpet kjørt om det er kjøtt på dette beinet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SeG
Veteran

PostPosted: 09.09.2018 19:04    Post subject: Reply with quote

Det er nettopp dette. Mange her er såppass "strenge" fordi dette ikke akkurat er den første sjansen Bendtner får. Dette er nr 3-4, så det er helt klart at RBK har all, la oss kalle det moralsk, rett til å ikke behøve å gi Bendtner en "ny" sjanse her.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 09.09.2018 19:04    Post subject: Reply with quote

Vi får avvente og se hva fakta her, det kan være alt fra blind vold til å forsvare seg selv og/eller kjæreste.
Tviler på om han må holde seg i Danmark hvis han blir siktet,liten risiko for at han stikker av til en eller annen bananrepublikk.
Hvis han blir tiltalt er nok spørsmålet om vi skal gjøre som Molde og la ham spille i påvente av straffesak og evt dom eller suspendere ham.
Hvis saken ikke er åpenbar og utfallet av en evt rettssak er usikker heller jeg til å la ham spille. Hvis det ut fra bevis synes klart at det blir dom så bør han suspenderes inntil evt dom.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 09.09.2018 19:14    Post subject: Reply with quote

"Nicklas Bendtner blev anholdt i nat og atter løsladt, men er altså nu sigtet efter den såkaldte milde voldsparagraf 244, erfarer Ekstra Bladet."

Jeg vet ikke hva som ligger i "den milde voldsparagraf 244", men jeg regner med at dette kan ende med så lite som en liten bot. Det er ganske vanlig at den som får seg en kjatring ender opp på legevakta, og kanskje må sy noen sting eller ta røntgen og får konstatert et brudd el.l. Er det en slik skade, så kan saken bli litt mer alvorlig enn om et slag ikke har noen effekt. Så er det alltid et spørsmål om hva som foranlediget slaget. For eksempel at begge slo, men kun den ene traff skikkelig. Uprovosert eller provosert. Selvforsvar. Vi vet ikke annet enn at den ene ble slått og anmeldte saken. Alt annet blir spekulasjoner.

At Bendtner var sammen med kjæresten antyder vel at han neppe var helt på bærtur.

Jeg har selv opplevd uprovosert vold med personskade uten at det har resultert i noe mer enn en liten bot. Skal det reageres strengere må det være gjentatte forseelser med personskade.
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 09.09.2018 19:16    Post subject: Reply with quote

Få det bort .
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 09.09.2018 19:34    Post subject: Reply with quote

Det jeg er mest skuffet over innledningsvis er at mye tyder på at vår best betalte spiller har vært saftig på fylla midt i vår sesong. Og det er kanskje ikke første gang? Det er respektløst overfor alle som holder med Rosenborg. Dernest er det en personlig fallitt med vold.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.09.2018 19:44    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:

Jeg har selv opplevd uprovosert vold med personskade uten at det har resultert i noe mer enn en liten bot. Skal det reageres strengere må det være gjentatte forseelser med personskade.

Det må jo ikke det. Basketak på byen der to sloss og det er vanskelig å si at den ene har vært mye verre enn den andre, ender gjerne med bot for ordensforstyrrelse, men om den ene får påvist skader og den andre blir siktet for vold - så snakker vi jo fort fengsel, alt etter hendelsesforløp og alvorlighetsgrad. Denne saken lukter alvorlig, men vi har jo bare fått små fragmenter av historien så langt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 166, 167, 168 ... 297, 298, 299  Next
Page 167 of 299

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb