| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
BalleK Veteran

|
Posted: 04.09.2018 16:00 Post subject: |
|
|
Koselige 11 minutter og 39 sekunder foran skjermen:
Alle 30 målene som Søder scoret i 2015
https://www.youtube.com/w...tKXCfXg58I _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
| Back to top |
|
 |
krist2 Rutinert
|
Posted: 04.09.2018 17:44 Post subject: |
|
|
Fin video!
Og en ting skal Søderlund ha, han hadde vel nesten flere sjanser i sist kamp enn Bendtner har hatt hele sesongen..  |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 04.09.2018 18:53 Post subject: |
|
|
| Hvorfor må de fleste av slike type videoer ha så forferdelig musikk? |
|
| Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 04.09.2018 18:55 Post subject: |
|
|
Måtte skru av rundt Haugesund-kampen. Fint at noen gjør sånne jobber, men video fantes fra før av, med like ille musikk.  |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 07.09.2018 15:58 Post subject: |
|
|
| Søderlund har bedt om å bli solgt, ønsker seg et siste utenlandseventyr. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 07.09.2018 16:02 Post subject: |
|
|
Når jeg ser hvor dette kommer fra, er jeg ikke i tvil om at det stemmer. Men ja, han må gjerne dra for min del. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 07.09.2018 17:14 Post subject: |
|
|
Dersom det stemmer at Søderlund har bedt om å bli solgt fordi han ønsker seg et siste utenlandseventyr, så er det merkelig at han ikke ba om det i vår. Sommeren på Færøyene kan være ganske trivelig, men vinteren er jævlig sur der borte... _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.09.2018 18:35 Post subject: |
|
|
I 2016 opprettet han sitt eget aksjeselskap, Søder AS, som siden den gang har kjøpt seg inn i treningssenteret Trimeriet og klesbutikken All In, begge i hjembyen Haugesund.
– Det handler om å ville lykkes med noe, sier Søderlund om investeringene sine.
Han beskriver seg selv som nysgjerrig og spontan.
– Jeg er ikke redd for å gi gass hvis jeg har tro på noe, sier Søderlund.
Det er kanskje derfor han har kastet seg ut i ukjent farvann med sitt nyeste prosjekt: Et såkalt floatingsenter i Trondheim.
– Jeg tror floating kan bli en greie, sier Søderlund, før han prøver å forklare hva det går ut på.
Floating, eller flyteterapi på godt norsk, handler om å legge seg i en lys- og lydtett tank med høykonsentrert saltvann som gjør at du flyter. På den måten kan du koble ut og slappe av.
– Jeg har bare prøvd det en gang, sier Søderlund.
Det var noen kompiser i Oslo, der det finnes flere floatingsentre, som først fikk ham interessert. Så ble den tidligere FKH-spilleren kontaktet av en trio, og nå er han medeier i Bare Flyt Trondheim.
– Vi holder på å pusse opp et lokale midt i Trondheim, sier Søderlund, som håper på åpning i begynnelsen av november.
– Hvorfor satser du på floating?
– Jeg er bekymret for folk, begynner han.
Småbarnsfaren liker ikke det han ser. Stadig flere sliter psykisk, og stress er blitt den nye folkesykdommen.
– Folk må bli flinkere til å slappe av. Vi lever i et digitalt samfunn hvor alt går i et forrykende tempo, og vi skal være tilgjengelige hele tiden. Jeg tror det kommer til å bli viktigere å få et pusterom i hverdagen, og floating er en fantastisk måte å gjøre det på, sier Søderlund.
– Har du selv opplevd stress?
– Ja, men det er mest knyttet til fotballen, det å komme tilbake fra skade og prestere godt nok. Det har bekymret meg veldig i enkelte perioder.
Han trives i rollen som «forretningsmann».
- Jeg synes det er artig. Det er kjekt å gjøre noe annet enn å spille fotball, og jeg lærer mye, sier Søderlund.
– Hvor mye tid bruker du på selskapene dine?
– Jeg har ikke så mye med den daglige driften å gjøre, men jeg er med på å ta avgjørelser, sier han.
Les mer: Søder satser på alternativ terapi |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 07.09.2018 19:19 Post subject: |
|
|
| Kilden er samboeren til Søderlund |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 07.09.2018 23:25 Post subject: |
|
|
Spesielt og overraskende..
I en slik situasjon bør det ikke være rosenborgs jobb å finne en klubb som gir et godt nok bud til klubb og spiller. Rosenborg har akseptert bud fra VIF, så det er hvertfall ikke motvilje mot salg. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.09.2018 23:55 Post subject: |
|
|
Søder har da egne agenter. Ikke Rosenborgs jobb å finne kjøpere. Når de tydeligvis sa ja til VIF, regner jeg ikke med at de har stått i veien for utenlandske klubber heller, men det er selvsagt ikke så lett å selge til utlandet om det ikke kommer (seriøse) bud fra utlandet.
"Jeg vil ikke jobbe for dere, men dere har værsågod å finne en attraktiv klubb til meg". Ikke helt slik det fungerer. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 08.09.2018 01:44 Post subject: |
|
|
| Ergo fullstendig unødvendig å "be om å bli solgt", når klubben allerede er positiv til å selge. |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 08.09.2018 10:23 Post subject: |
|
|
Høres ut som denne historien er litt endret på veien fra kilden. Det er vel vel så sannsynlig at han takket nei til Vålerenga med begrunnelsen at han ikke vil spille for noen andre i Norge, men heller vil til utlandet om det skulle komme et tilbud. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 08.09.2018 10:57 Post subject: |
|
|
| Kai88 wrote: | | Ergo fullstendig unødvendig å "be om å bli solgt", når klubben allerede er positiv til å selge. |
Det er der du tar feil, Søderlund ba om om å bli solgt før overgangsvinduet åpnet. Han takket nei Vålerenga, det var ikke RBK som sa nei.
B.t.w det er ingen ledd mellom meg og kilden. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 08.09.2018 13:29 Post subject: |
|
|
Ergo er du samboeren til Søderlund? Gratulerer til dere begge.
Spøk til side, det høres langt fra usannsynlig ut, men nå er vel overgangsvinduet stengt i hele Europa. Da må han stole på at kineserne kommer til unnsetning. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 08.09.2018 15:10 Post subject: |
|
|
| Mulig du missforsto, men det jeg mente var at var en direkte samtale mellom oss, ingen mellom person. Anbefaler å ta en kaffe på Solsiden. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.09.2018 20:30 Post subject: |
|
|
| Anbefaler å beskytte kildene dine bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 08.09.2018 21:12 Post subject: |
|
|
| Evt. Prate mindre piss. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 08.09.2018 22:53 Post subject: |
|
|
Her nærmer vi oss kilden til hele dette ryktet tror jeg!  _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 08.09.2018 23:59 Post subject: |
|
|
Bare å selge. Med det han har prestert så langt denne sesongen bør han være 3.valg bak Lorden og Botheim.
Edit: Det var jo da før Bendtner slo seg ut av kontrakten 
Last edited by Sløvsekken on 09.09.2018 16:01; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 09.09.2018 00:28 Post subject: |
|
|
 _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 11.09.2018 17:35 Post subject: |
|
|
Sitatet er fra Bendtnertråden, men det passet å ta med korrigeringen her.
| xxx wrote: | | [ ... ] rett på kne med fullt gap rundt bendtner [ ... ] |
Nuvel, det ser vel heller ut som om det er Søderlund som fryder seg mens medspillere ligger på knær og gaper?
#baregodevenner #hardetikjeften _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.09.2018 19:07 Post subject: |
|
|
Norske Bruvik Fine Timepieces har klart å skape seg en nisje i det som er et svært tøft klokkemarked, og nå utvider de ambassadørstallen med fotballspilleren Alexander Søderlund.
(...)
Å ha offisielle ambassadører for merkene har blitt et svært vanlig fenomen blant både små og store klokkemerker, og hensikten er utvilsomt å skape blest og oppmerksomhet rundt produktet. Med “signeringen” av Søderlund håper nok Bruvik å nå ut til et enda større marked, og trenden med å inngå samarbeid med sportsprofiler ser ut til å vedvare.
Les mer: Alexander Søderlund ny ambassadør for Bruvik! |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 15.09.2018 08:25 Post subject: |
|
|
Alexander Søderlund mener han ville scoret 15 mål så langt denne sesongen som RBKs førstevalg. Nå kan Rosenborg risikere å bli seriemester med en toppscorer under ti mål.
– Jeg er ikke stresset, men jeg har følt på at «dersom jeg ikke scorer nå, så spiller jeg ikke neste kamp». Og det er ikke en optimal situasjon for meg. Uansett hva jeg har gjort, så har jeg følt at jeg ikke har en sjanse til å få starte når Nicklas er skadefri.
https://www.adressa.no/10...1375b.html
Dette er jo en mental greie Søderlund nok kan takke seg selv for. Når man trenger ørtogførti sjanser for å score mål så er det ikke så rart at man blir andrevalg.
Det å påstå at man ville scoret flere mål endrer ingenting. Man må bare prestere når man får sjansen.
Lei av denne sutringa nå. |
|
| Back to top |
|
 |
|