View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 28.08.2018 13:03 Post subject: |
|
|
I det minste litt fint å høre at det var Søder selv som sa nei. Fryktet litt at det var klubben, ettersom det var konkret interesse rundt Lorden.
Men burde da være mulig å låne han ut? Det burde han vel godta. Han har jo ikke akkurat vist at han holder et høyere nivå enn Bendtner (selv om han har flere mål). _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 28.08.2018 13:25 Post subject: |
|
|
Skjønner fortsatt ikke hvorfor han får innhopp fremfor f.eks botheim...
Lån ut eller selg. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 28.08.2018 13:33 Post subject: |
|
|
Det er ikke bare Bendtner som trenger gode spillere rundt seg, Søderlund trenger gode vinger. Vanskelig for han å prestere med Levi og Bendtner på kantene, han kommer til å bli bedre med Jebali, Adegbenro og DeLanlay på banen. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 28.08.2018 13:37 Post subject: |
|
|
Ja, Søderlund er jo enda mer avhengig av det, siden han ikke bidrar med annet enn defensive løp dersom ballen ikke er innom feltet der han bor. Sist han hadde veldig gode arbeidsbetingelser og fikk mange innlegg scoret han også mye mål. |
|
Back to top |
|
 |
ricko11 Rutinert

|
Posted: 28.08.2018 15:27 Post subject: |
|
|
Har en følelse av at vi må skape dobbelt så mange sjanser for at Søderlund skal skåre målene. Effektivitet er ikke det første jeg tenker på når navnet hans nevnes. Synes også han vinner mindre dueller nå enn før. Kommer kanskje av form, selvtillit og hvor/hvordan han spilles. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 28.08.2018 15:53 Post subject: |
|
|
I år har vel problemet vært at han ikke har kommet til sjanser. Bendtner er ikke alltid så effektiv han heller, kunne jo avgjort kampen på egen hånd før pause mot Godset. |
|
Back to top |
|
 |
ricko11 Rutinert

|
Posted: 28.08.2018 16:10 Post subject: |
|
|
Var ment som en kommentar mtp. vingspill, ikke manglende mål i år.
Har ingen dokumentasjon, men føler Bendtner er en bedre avslutter enn Søderlund. Husker han bommet på mange store sist han var her. Mye dårligere avslutter med hodet enn jeg trodde før han kom. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 28.08.2018 17:31 Post subject: |
|
|
– Det stemmer at Vålerenga var på banen. Men det stemmer ikke at Rosenborg takket nei. Budet ble akseptert, men det var jeg som takket nei, sier Søderlund til Haugesunds Avis. |
|
Back to top |
|
 |
geirmykl Junior
|
Posted: 28.08.2018 17:40 Post subject: |
|
|
Her hadde altså Rosenborg en gylden mulighet til å bli kvitt Søderlund og til og med få betalt for det, og så er det Søderlund selv som saboterer overgangen.
Trist.
Søderlund må nå innse at Rosenborg har gitt et klart signal om at de ikke trenger ham lenger, og han bør snarest finne seg en annen klubb å spille for.
Han er sikkert et bra menneske, men som spiss er han ikke i nærheten av det nivået som kreves i et Rosenborg som endelig gjør alvor av gamle ambisjoner om å være en topp 30 klubb i Europa. _________________ Grimsby Town - We only sing when we are fishing! |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 28.08.2018 17:47 Post subject: |
|
|
Søren, her hadde vi mulighet til å rydde litt i stallen.
Så kommer han og klager på spilletid..... |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 28.08.2018 18:11 Post subject: |
|
|
Tjaeh, hvis Bendtner forsvinner innen rimelig tid vil jeg jo tro det blir mye mer spilletid på Søder. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 28.08.2018 18:41 Post subject: |
|
|
Absolutt. Og karen trenger en ferie, han har hatt en veldig lang sesong, og nå ser han tyngre ut enn tidligere i år. Ingen grunn til å avskrive Søderlund på en god stund ennå. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 28.08.2018 18:52 Post subject: |
|
|
Rart ikke Bendtner og Søderlund kunne rulere litt på midtspissrollen hvor Bendtner hovedsaklig spilte europa-kamper og Søder i i ES. Men er kanskje ikke helt godfot-teori.
Nå som vi har fått Jebali som avleverer anstendige innlegg så vil nok Søder kunne blomstre og.
Vålerenga ser ut til å ha fått skikk på angrepsspillet sitt jamfør Brann-kampen og Søder med sesongoppkjøring ville nok blitt en habil spiss med mange goaler neste år. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.08.2018 19:03 Post subject: |
|
|
Mer fra saken:
– Jeg er ikke fornøyd med sesongen. Det har skjedd ting rundt som har vært ødeleggende. Vi har vært uenige og jeg har gitt beskjed om hva jeg mener. Det har nok bidratt til at jeg ikke har spilt så mye som jeg ønsker, sier Rosenborg-spissen som ikke ønsker å utdype hva han og Rosenborgs sportslig ledelse har vært uenige om.
– Jeg vil ikke si noe mer, sier Søderlund som tross alt har startet tre av fire siste eliteseriekampene for Rosenborg.
– Det skyldes nok mest at vi har slitt med skader, innrømmer han.
(...)
– Jeg har god selvinnsikt i egne prestasjoner. Tidligere i sesongen følte jeg at jeg fortjente mer spilletid. Akkurat nå skjønner jeg at jeg ikke får spille så mye. Jeg har ikke prestert godt nok i det siste. Dessuten kjenner jeg på at jeg er litt sliten. Jeg har holdt på i ett og et halvt år nå uten pause, sier Søderlund som gikk rett fra sesong i Frankrike til oppkjøring i Rosenborg.
Like før det norske overgangsvinduet stengte ble det rapportert at Vålerenga hadde lagt inn et bud på 5–6 millioner kroner på 31-åringen, men at Rosenborg takket nei.
– Det stemmer at Vålerenga var på banen. Men det stemmer ikke at Rosenborg takket nei. Budet ble akseptert, men det var jeg som takket nei, sier Søderlund.
– Hvorfor sa du nei til Vålerenga?
– Jeg hadde en prat med dem, men til slutt fant jeg ut at det ikke var det jeg ønsket. Det var en helhetsvurdering, sier han.
Les mer: - Vi har vært uenige og jeg har gitt beskjed om hva jeg mener. Det har bidratt til at jeg ikke har spilt så mye |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7061 Location: South-west coast exile
|
Posted: 28.08.2018 20:23 Post subject: |
|
|
Det er jo fair nok at han ikke ville dra til Vålerenga. Han har jo etablert seg i byen, selv om ungen vel er såpass ung at det å flytte nå ikke er et problem. Jeg kan tenke meg at nå som Brann har henta Bamba er det bare Haugesund som er aktuelt for han, hvilket betyr at han enten blir her ut kontrakten, eller går ned i lønn hos Haugesund. |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 28.08.2018 21:24 Post subject: |
|
|
media wrote: | Absolutt. Og karen trenger en ferie, han har hatt en veldig lang sesong, og nå ser han tyngre ut enn tidligere i år. Ingen grunn til å avskrive Søderlund på en god stund ennå. |
Hva tilsier at han noen gang skal finne tilbake til målformen han hadde for noen år siden? Han beviste vel ikke mye før den gode sesongen, og har i hvert fall ikke visst seg som god nok for RBK etter. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.08.2018 21:58 Post subject: |
|
|
At RBK ville selge til Vålerengen betyr vel dessuten at gjenkjøpet av Søderlund først og fremst var et ønske fra Ingebrigtsen og ikke Bjørnebye? |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 28.08.2018 22:02 Post subject: |
|
|
Mulig jeg er slem mot Kåre nå, men sitter med følelsen at de "trygge og kjente" signeringene var det Kåre som stod for, mens de "usikre og ukjente" signeringene var det SIB og speiderteamet som stod for.
Men for å være litt rettferdig er det vel ikke forventet at hovedtreneren er han som trekker de ukjente talentene opp fra hatten. _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 29.08.2018 08:56 Post subject: |
|
|
Kåre var jo alltid veldig trygghetssøkende i laguttak, og ble mer og mer trygghetssøkende i spillestil, så det er ikke noen hårreisende hypotese, synes jeg.
Alt er jo helt sikkert til en viss grad teamarbeid, men det vil jo være forskjellige impulser fra de ulike medlemmene, flere forslag på bordet, og det har jo vært nevnt at det har vært noen uoverensstemmelser angående overgangspolitikk.
Det er jo noe med å holde ambisjoner og profesjonalitet på et nivå der man fortsatt føler seg kompetent nok til jobben, og det har jo vært et ankepunkt mot Hoftun også tidligere: å flytte lista slik at man er sikker på å gå over. Jeg tror vel trenerne syntes det var veldig greit med et veldig 'lokalt' lag med kjente fjes. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 29.08.2018 13:17 Post subject: |
|
|
Søderlund "truet" jo in en artikkel i Adressa den 30. Juli at han måtte ha mere spilletid for at han skulle bli i RBK. Dette viste seg jo å bare bløff og han kan iallefall aldri klage over manglende spilletid igjen nå som han hadde sjansen til å gå men selv takket nei _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Brødsmula Veteran
|
Posted: 29.08.2018 14:36 Post subject: |
|
|
Krysser fingrene for at Kåre får seg ny jobb snart, så kan han hente godgutten sin for x antall millioner.
Ellers blir det nok lusepris til FKH når den lange kontrakten går mot slutten. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 29.08.2018 14:59 Post subject: |
|
|
Alt for tidlig å avskrive Søder. Han har nå vært 1.5 år i sesong. Han behøver hvile og restart. |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 29.08.2018 19:01 Post subject: |
|
|
Hvorfor skrek han etter mer spilletid tidligere i sommer om han egentlig trenger å hvile? |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 29.08.2018 19:29 Post subject: |
|
|
Ferie / fri må ikke sammenlignes med å møte på trening og sitte på benken. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 29.08.2018 21:39 Post subject: |
|
|
PauloSilas wrote: | Søderlund "truet" jo in en artikkel i Adressa den 30. Juli at han måtte ha mere spilletid for at han skulle bli i RBK. Dette viste seg jo å bare bløff og han kan iallefall aldri klage over manglende spilletid igjen nå som han hadde sjansen til å gå men selv takket nei |
Hæ? Han kan vell både ønske seg mer spilletid og ikke ønske å spille for VIF? |
|
Back to top |
|
 |
|