| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
hello Veteran
|
Posted: 27.08.2018 14:30 Post subject: |
|
|
| Det er agenten til Bendtner som visstnok er i samtaler med Zurich, det betyr i såfall at han har fått signaler fra klubben at det er mulig å bli solgt om Bendtner selv ønsker det. Noe det åpenbart kan virke som det er. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 27.08.2018 14:32 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Adresseavisen har vært i kontakt med sportslig leder Stig Inge Bjørnebye, som sier at han ikke vil kommentere spekulasjoner. |
Har de ikke skjønt at de må snakke med Coolen og ikke med Bjørnebye enda? |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 27.08.2018 14:33 Post subject: |
|
|
| Hiver meg på at Søder/Matti/Botheim ikke holder som spissalternativer ut året. I så måte er det helt ok om vi avventer og lar han gå i vinter. Da er fort klubber midt i sesong og mer desperate og villige til å åpne lommeboka. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 27.08.2018 14:36 Post subject: |
|
|
Håper vi kvaller til EL, gjør en snasen høst der vi kommer oss videre til første runde playoff, får inn en ung og fremadstormende trener som tiltrekker seg flere "store" navn og at NB signerer for 3 nye år  |
|
| Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 27.08.2018 14:37 Post subject: |
|
|
Samuel og Jebali er også spiss-alternativer. Men da blir det litt tynt med ving-alternativer plutselig... _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.08.2018 14:39 Post subject: |
|
|
Spesielt siden det sikkert er ei stund til Adegbenro er 100%. _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 27.08.2018 14:39 Post subject: |
|
|
Vi må jo selge han en gang, men ikke nå da!
Vær så snill RBK.
Nå har jeg endelig begynt å få igjen troen på en god høst i EL, med et godt Rosenborglag og en god Bendtner.
Jeg orker ikke en høst med trefotmottak som spretter 2 meter unna foten og pasninger som ikke treffer medspiller.
Vær så snill RBK, la oss få oppleve et RBK som blomstrer i EL med Bendtner og Jebali og flere andre i deilige samspill.
SÃ¥ kan han selges for 30 mill i vinter.
 _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 27.08.2018 14:55 Post subject: |
|
|
Et mildt sagt merkelig tidspunkt å skulle selge Bendtner på. Han viser endelig spor til bedring og er den type spiller som laget skriker etter i EL-kamper hvor vi blir presset bakover og trenger et solid oppspillspunkt.
Hadde vi så godt som vært ute av EL kunne jeg kanskje forstått det, men det er jo nettopp i EL vi har mest bruk for Bendtner. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 27.08.2018 15:00 Post subject: |
|
|
| Nettopp derfor tror jeg det må et panikkjøp for veldig mye penger til for at vi skal vurdere å selge ham nå. Og det kan da uansett ikke bli før vi (eventuelt) har slått makedonerne, det er bare dårlig business med mindre vi snakker nisifrede beløp. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 27.08.2018 15:04 Post subject: |
|
|
| Er vel så enkelt som at om Bendtner selv vil dra så blir han solgt. Markedet og spillerne bestemmer mye i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 27.08.2018 15:04 Post subject: |
|
|
"As a rule, a player may not play in a UEFA club competition (i.e. UEFA Champions League and UEFA Europa League, but not UEFA Super Cup) for more than one club in the course of the same season. Exceptionally, however, a player who has been fielded in the first, second, third qualifying round or the play-offs of the UEFA Champions League or UEFA Europa League is entitled to play in the UEFA Champions League or UEFA Europa League for another club as from the group stage."
mao, han kan spille EL for Zürich om han skulle bytte. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 27.08.2018 15:44 Post subject: |
|
|
Om det skal være aktuelt så bør det iallefall ligge 20 mill i potten... men rart tidspunkt indeed :/ _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Knurt Rotleifsen Senior
|
Posted: 27.08.2018 15:54 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig prøver RBK å pushe Bendtner på kjøpere. Han er jo blitt et kinkig problem for klubben. Leverer for lite mål-koster for mye penger- står i veien for å spille slik klubben ønsker- Har i kontrakten at han spiller når han vil (?)-Har et elendig, negativt kroppspråk som plager/skremmer de andre spillerene.
Tipper det blir bløtkake i ledelsen når Bendtner drar. _________________ Hva var livet uten øl og potetgøll |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 27.08.2018 15:57 Post subject: |
|
|
| Antar det bare er spekulasjoner. Når Bjørnebye var såpass hard på å beholde Trondsen vil jeg tro han ikke vil selge vår desidert beste spiss i samme situasjon heller. Vi mister oppspillspunktet vårt om vi mister Bendtner, og skal vi gjøre noe annet enn å være turister i EL så trenger vi sårt det oppspillspunktet. IKKE selg. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 27.08.2018 16:12 Post subject: |
|
|
Helt feil tidspunkt å selge på, kan selges i januar. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 27.08.2018 16:32 Post subject: |
|
|
Min gjetning:
Klubbene forhandler seg i mellom, og Bendtners agent får lov til å forhandle personlige betingelser for Bendtner.
Etter kampen på torsdag tas det en avgjørelse. Hvis Rosenborg går videre i EL, så kanskje Bendtner blir i Rosenborg til i januar. Hvis Rosenborg slås ut, og sveitserne tilbyr en god kontrakt, så mulig han slår til for å spille EL i høst og i en litt bedre liga enn den norske. Han kan også forlate klubben selv om vi går videre, hvis sveitserne legger veldig mye penger på bordet, både til klubb og spiller.
Hvis Rosenborg blir slått ut av EL nå, så tror jeg klubben tenker som så at vi har en god nok stall til å kjempe om gullet, og at pengene fra et salg vil komme godt med. Hvis vi går videre i EL, så trenger vi en bred stall om vi samtidig skal kjempe om gullet, samt at vi trenger Bendtner om vi skal ta poeng i EL. Styret vil da neppe la ham gå, om han ikke har muntlig lovnad om å få gå om det riktige budet kommer.
I sum. Tipper han blir i Rosenborg til i januar om vi går videre på torsdag, om det ikke viser seg at tilbudet er for godt til å si nei til både for oss og ham. |
|
| Back to top |
|
 |
Balljenta Senior
|
Posted: 27.08.2018 16:34 Post subject: |
|
|
| Jeg frykter at klubben avslo bud på Søder fordi det var en sjanse for at Bendtner ble solgt. Men jeg håper ikke det, synes absolutt han er best av de spissene vi har. |
|
| Back to top |
|
 |
Ril Senior
|
Posted: 27.08.2018 16:37 Post subject: |
|
|
| Klarer vell oss med Botheim og Viljalmsson i Seiren, men det holder ikke europa. Ryker vi ut, Selg. Hvis det blir Europa, må Bendtner bli |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 27.08.2018 16:43 Post subject: |
|
|
| Når det var null interesse i fjor vinter for Bendtner så blir det neppe noe nå til vinteren heller. Og om Bjørnebye har planer om å få noe penger tilbake for han så begynner det å synge på siste verset, derfor tror jeg ikke han lar en mulighet for å selge Bendtner passere. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.08.2018 16:43 Post subject: |
|
|
| Bananskrue wrote: | Et mildt sagt merkelig tidspunkt å skulle selge Bendtner på. Han viser endelig spor til bedring og er den type spiller som laget skriker etter i EL-kamper hvor vi blir presset bakover og trenger et solid oppspillspunkt.
|
Hvem skulle være interessert i å kjøpe han når han er på sitt "vanlige" nivå? Om vi i det hele skal få solgt han, må det jo være mens han er i god form. Hvis vi gjør en deal der han får bli med til Makedonia og skifter klubb etter den kampen, sier jeg selg (selvsagt om det er god økonomi i det). |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 27.08.2018 16:49 Post subject: |
|
|
Til riktig pris etter at EL er sikret så bør Bendtner settes på første fly til Sveits.
Ingen andre spisser ville sluppet unna med fem mål på 2/3 sesong. Det er rett og slett krise-dårlig. Fjoråret hvor Bendtner scoret sånn noenlunde hva som forlanges av en spiss i RBK er rett og slett et unntak i Bendtners track-record. Normalen ligger nærmere årets statistikk noe som gjør at han i dag spiller i eliteserien og ikke i en god liga. Selv i eliteserien klarer han altså ikke å holde nivået.
Med Bendtner borte så er man kvitt en spiller som gjør hva han vil på et lag som er best når man klarer å skape forutsigbare relasjoner, og som skaper negativitet gjennom konstant hoftefeste og i beste fall middelmådige holdninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 27.08.2018 16:50 Post subject: |
|
|
Har ment lenge at kjøpet av Søder var tull, da jeg ikke ser helt hva han tilfører som ikke Botheim kan gjøre. Har lyst til å se Botheim mer som midtspiss slik at det blir enklere å se om vi faktisk blir nødt til å handle spiss om Bendtner selges.
Braut Håland er god nok for Molde, hvorfor skal ikke Botheim være god nok for oss? Vi vet ihvertfall ikke om vi ikke gir han sjansen. |
|
| Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 27.08.2018 16:53 Post subject: |
|
|
| Ryker vi på torsdag kan vi godt selge, men det er galskap å skulle gå inn i et gruppespill med Søderlund på topp. Ingenting tilsier at han skal finne tilbake til formen han hadde i '15. |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 27.08.2018 17:18 Post subject: |
|
|
Å avslutte sesongen med Søderlund som førstevalg ville vært selvmord for klubben denne sesongen.
Det må da virkelig være bedre å la Bendtner fortsette å briljere sammens med Jebali utover høsten og heller selge han i Januar? |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 27.08.2018 17:20 Post subject: |
|
|
| hello wrote: | | Når det var null interesse i fjor vinter for Bendtner så blir det neppe noe nå til vinteren heller. |
Sånn som jeg husker det så var det klubber som var interessert i Bendtner, men han hadde selv ikke noe interesse av å forlate klubben grunnet VM. |
|
| Back to top |
|
 |
|