View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
oxbailla Veteran
|
Posted: 27.08.2018 14:01 Post subject: |
|
|
Tja. De er vel tjukk i pæng nede i Zurich. Luksusby som sikkert passer til Lordens dyre vaner innen klær, klokker og annet bijouterie
Skatteregimet er nok også en del bedre enn her i Norge for folk med fantasilønn.
De skal spille gruppespill i Europa League også, men der er kanskje dansken ikke spilleberettiget? Eller er det slik nå at man kan spille for én klubb i kvalik og en annen i gruppespill?
Last edited by oxbailla on 27.08.2018 14:06; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 27.08.2018 14:01 Post subject: |
|
|
FC Zürich?! Silly season... _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 27.08.2018 14:10 Post subject: |
|
|
Tviler på at Bendtner går nå som vinduet vårt er stengt og vi trenger de vi har i stallen.
Det sagt så blir jeg litt lei av å lese folk som mener at Bendtner er uskyldig i sitt dårlige spill. Med mindre folk mener at alle rundt Bendtner har grønnsakssuppe der hvor hjernen skal være så tviler jeg på at de kan være så fotballdumme at de ikke kan spille på Bendtner. Det er to ting Bendtner må bli mye flinkere på, og det er å være spiss og å holde armene nede når noen gjør noe han ikke liker. Jeg blir grinete hver gang jeg ser vi løper i angrep og Bendtner, som er for treg, ligger sammen med de to i bakre midtbaneledded. Det koster tross alt ikke så mye at spissen holder seg over midtbanen så når vi skal angripe så må ikke spillet stoppe helt opp i 20 minutter mens spissen skal komme seg fra midtbanen til 16 meteren _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Brødsmula Veteran
|
Posted: 27.08.2018 14:14 Post subject: |
|
|
DÃ¥rlig timing.
Håper isåfall vi møter Zürich i EL. |
|
Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 27.08.2018 14:25 Post subject: |
|
|
Forsvinner nok ikke. Tror ikke Zurich kan tilby så veldig mye mer enn oss i lønn. Da drar han heller til Amerika. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 27.08.2018 14:30 Post subject: |
|
|
Om de betaler godt mener jeg vi skal cashe inn nå når det enda er mulig. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 27.08.2018 14:31 Post subject: |
|
|
Lomaxx wrote: | Det er to ting Bendtner må bli mye flinkere på, og det er å være spiss og å holde armene nede når noen gjør noe han ikke liker. |
Han er spiss, han skal være i boksen hele tida. Hvorfor er han ikke i boksen? Hvorfor ikke i boksen? Hvordan skal vi score mål når spissen ikke er i boksen? Da må vi jo bare stoppe da, for hvem skal ellers være i boksen? Det virker som enkelte tror fotball er sånn fussball, der spillerne står montert på stenger, og mener at Bendtner er montert på feil stang.
Han har SELVFØLGELIG deler av skylda sjøl for at han ikke står med femten seriemål allerede, blant annet har han brent flere sjanser nå enn tidligere. Og innsatsen hans er ikke helt på Jensen-nivå selv på gode dager, og dropper ytterligere når mismotet setter inn på en grå kunstgressbane. Men han er ikke noen Inzaghi, som kun har en funksjon inne i boksen - målproduksjonen er faktisk ikke hans hovedbidrag til laget. Han er heller ikke noen Mandzukic, som løper 18 kilometer med defensivt press i sprinthastighet per kamp. Han er en link-spiller og en targetspiss, og det er derfor vi skal ha ham på banen. De siste to kampene har han scoret to, men vært avgjørende i opptakten til tre - der er hovedfunksjonen hans! Vi må kunne forvente at han putter 15-20 mål i snitt uansett, det synes jeg, men det er ikke der han primært skal måles.
Hadde han i tillegg vært en nådeløs milsluker, et stabilt geni og en naturlig poacher i feltet, så hadde han spilt fast for Barcelona, ikke for oss.
Og ja, i forhold til Bendtner (og nå, tilsynelatende, Jebali) så har en del av Rosenborg-spillerne - vi nevner ikke navn - grønnsaksuppe der fotballhjernen skal være. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7250 Location: South-west coast exile
|
Posted: 27.08.2018 14:38 Post subject: |
|
|
Hvis vi er villige til å selge blir det vel samme opplegget som da Midtsjø dro. Bendtner spiller bortekampen mot Skandiabanken og drar etter det. Tror ikke klubben er veldig motvillige til å selge tross prestasjonene de siste kampene. Alder og lønn tilsier at det kan være greit om vi får en ok sum. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 27.08.2018 14:38 Post subject: |
|
|
Selg Søderlund til sveitserne!! |
|
Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 27.08.2018 14:43 Post subject: |
|
|
Uff... Får ikke håpe det blir salg. Ikke noe vondt ment, men det vil være en ganske stor nedtur å sitte igjen med Søderlund og Vilhjalmsson. De har sine styrker de og, for all del, men dog... |
|
Back to top |
|
 |
VÃ¥r Herre Proff
|
Posted: 27.08.2018 14:51 Post subject: |
|
|
Jepp, fiks samme sveis på Søderlund og fem cm platåsko og send han nedover i stedet. _________________ Herre går bra? |
|
Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 27.08.2018 15:07 Post subject: |
|
|
Avisene skriver at han er tilbudt klubben. Agenten som er ute etter å tjene penger, eller har Bendtner sett seg så møkk lei trd og RBK? |
|
Back to top |
|
 |
P Senior
|
Posted: 27.08.2018 15:07 Post subject: |
|
|
Interessant at Rosenborg tilsynelatende har tilbudt Bendtner til Zürich.
Trolig har interessen vært lavere enn forventet rundt Bendtner denne sommeren. Her har nok klubben kjørt en kost/nytte analyse og funnet ut at det beste vil være å selge Bendtner i dette vinduet. Dette til tross for at laget blir noe svekket resterende del av sesongen.
Søderlund vil nok bli brukt som erstatter (dersom salget går gjennom) før nytt førstevalg blir hentet på spissplass i vintervinduet.
Og da vil Rosenborg trolig hente en som passer "kollektivet" bedre enn Bendtner. Og som har høyere toppnivå enn Søderlund. |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 27.08.2018 15:17 Post subject: |
|
|
Er for å selge Bendtner, tror han har gjort det han kan for oss. Avslutt mens leken er god og det er mulig å få igjen noe cash |
|
Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 27.08.2018 15:19 Post subject: |
|
|
Skikkelig skummelt å selge Bendtner nå, men vi vet hvordan det er - til syvende og sist er det pengene som rår. Får Bendtner et godt lønnstilbud og vi en god salgssum så forsvinner han.
I angrepsrekka sitter vi i såfall igjen med Jebali (som ser bra ut), Vilhjalmson og de Lanlay (som vi må anta har langt igjen til toppformen), Søder og Levi (som sliter med å få det til), Botheim (som er litt for "junior" foreløpig) og Samuel (som jeg tror kommer fort opp på et bra nivå når han endelig blir frisk, men vi vet ikke når det blir). Noe tynt...
Men får vi masse millioner sveitserfranc så vet vi hvordan dette ender.
Edit: Helland er jo også pr. def. angrepsspiller, men jeg er redd han ikke har helse til å spille så mye mer denne sesongen. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Last edited by BalleK on 27.08.2018 15:33; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 27.08.2018 15:19 Post subject: |
|
|
Dersom det stemmer at RBK er pådriver for et salg så må det nesten handle om at de ser det som siste mulighet å tjene KR på han, |
|
Back to top |
|
 |
Oppkast Proff
|
Posted: 27.08.2018 15:20 Post subject: |
|
|
Her er det bare å cashe inn. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 27.08.2018 15:20 Post subject: |
|
|
Jeg forstår tankegangen økonomisk, men hvis vi går inn i denne høsten med Søderlund som førstevalg så begynner jeg å grine. Vi kan glemme noe som helst i EL. Fyren er langt unna der han var. Botheim er i min bok langt foran Søder for tiden _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.08.2018 15:23 Post subject: |
|
|
Jeg er ingen prinsipiell motstander av å selge Bendtner, men nå er det alternativene som er problemet. Søderlund skal opp en del hakk før han er en å satse på.
Med to rustne herrer og en unggutt som alternativer, skal vi ha en rimelig solid sum før jeg er villig til å selge. Det ser rett og slett fryktelig dårlig ut bak Bendtner.
EDIT: Slått av SeG!  _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 27.08.2018 15:26 Post subject: |
|
|
Totalt feil fra sportslig ståsted å selge Bendtner nå, med mindre vi ryker for Skhjendjdsjdsa.
Bendtner vil være veldig viktig som oppspillspunkt og med hans erfaring mot antatt bedre motstandere i EL. Samtidig er han rimelig iskald på straffer.
Men om ledelsen er fornøyd med å KOMME til EL gruppespillet, og ikke bryr seg om annet enn potten der så for all del. |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 27.08.2018 15:27 Post subject: |
|
|
Har vi budt ut Bendtner etter at vinduet vårt har stengt så lurer jeg på hva de driver med i klubben. Jeg er for at vi skal selge Bendtner, men det koster for mye å selge han når vinduet vårt er stengt. Søderlund har ikke vist en dritt siden han kom tilbake fra Frankrike og Vilhjalmson har jeg aldri ment var god nok. Fin backup, men kan ikke være førstevalget vårt. Botheim er en spiller jeg drømmer om at skal bli god nok, men pr idag er han ikke der. Han må få spilletid, men han kan ikke være førstevalget vårt ENDA. Bendtner er ganske dyr og har ikke vært god i år, det er sant og han har mye å jobbe med, men vi selger ikke den beste spissen vår når vi ikke har en sjanse i havet til å erstatte han. Tipper det er en overivrig agent som har vært ute og ikke Rosenborg i denne saken _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 27.08.2018 15:28 Post subject: |
|
|
Håper virkelig klubben innser hvor stor risiko det er å selge Bendtner nå. Middelmådigheten Søderlund er langt ifra god nok. |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 27.08.2018 15:28 Post subject: |
|
|
Ville vært fullstendig krise hvis Bendtner dro og vi satt igjen med Søderlund som førstevalg. Snakk om å svekke seg selv. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 27.08.2018 15:29 Post subject: |
|
|
Jeg tror Bjørnebye ser at dette er siste sjanse for å få litt kroner for han og at det sportslige nivået ikke vil falle voldsomt med Søderlund/Vilhjalmsson i noen måneder før de finner en erstatter i vinter. Kommer det et bud på rundt 10 mill føler jeg meg sikker på at han forsvinner. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.08.2018 15:29 Post subject: |
|
|
Jeg tror det må være misforståelser her. Jeg kan ikke med min beste vilje forstå hvorfor vi nå skal vare aktivt ute for å selge Bendtner. At bud kommer inn er jo forståelig, men at vi har representanter som ringer rundt og selger (inn) Bendtner har jeg fryktelig vondt for å se. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
|