English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jonathan Levi
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 30, 31, 32  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 10.07.2018 16:40    Post subject: Reply with quote

iTromsø vet derimot at Galatasarays Umit Davala og Necati Ates hadde tatt turen utelukkende for å se på Espejord.

[...]

Istanbul-klubben har økonomiske problemer, til tross for rimelig hyppig Champions League-deltakelse. De ser derfor i et helt annet marked enn de tidligere har gjort når nye signeringer skal gjøres.

Derfor har de blant annet sett mot Skandinavia, der spillerne kan være billigere enn i større ligaer.

https://www.aftenposten.n...7999b.html
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 10.07.2018 20:23    Post subject: Reply with quote

Som en Helland uten skudd.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5320

PostPosted: 10.07.2018 20:35    Post subject: Reply with quote

Forhåpentligvis uten kronisk lyskestrekk også.
Back to top
View user's profile Send private message
Øyvind
Rutinert


Joined: 19 Jul 2011
Posts: 512

PostPosted: 10.07.2018 22:36    Post subject: Reply with quote

Att Levi IKKE har skuddfot er jo bare tull da.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 11.07.2018 00:12    Post subject: Reply with quote

All negativiteten rettet mot Levi her inne begynner for meg å nærme seg det komiske...

Han trenger tid, og han trenger å bli justert i riktig retning, men han kommer til å bli god for oss, det er jeg sikker på.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 11.07.2018 00:27    Post subject: Reply with quote

**** trenger å bli justert i riktig retning.

[1/2 sesong senere]
"All negativiteten rettet mot **** her inne begynner for meg å nærme seg det komiske...

Han trenger tid, og han trenger å bli justert i riktig retning"

Burde kanskje postet dette i Kåre-tråden, dog....
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 11.07.2018 07:29    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
All negativiteten rettet mot Levi her inne begynner for meg å nærme seg det komiske...

Han trenger tid, og han trenger å bli justert i riktig retning, men han kommer til å bli god for oss, det er jeg sikker på.


Opplever vel at fortumet stort sett er heftig begeistret for Levi om dagen, så negativiteten kommer vel bare fra noen ytterst få. Meg selv for eksempel. Jeg har ingen ting mot spilleren, men tenker vel at han ikke er så hysterisk god som en del vil ha det til.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 11.07.2018 07:32    Post subject: Reply with quote

Øyvind wrote:
Att Levi IKKE har skuddfot er jo bare tull da.


Om du mener at han alltid skyter istedet for å servere medspillere er jeg enig. Desverre er skuddene stort sett fryktelig tannløse. Du kan jo ta en titt på målpoeng opp mot spilletid.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 11.07.2018 11:40    Post subject: Reply with quote

Noe særlig til tellende resultater har det ikke blitt, men han har da vist at han har en god skuddfot, bl.a. i enkelte faste situasjoner.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4934

PostPosted: 11.07.2018 12:44    Post subject: Reply with quote

@hentesveis.

Hva er komisk med å begrunnet kritisere konkrete elementer i spillet til en spiller på RBK på et RBK forum?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.07.2018 10:48    Post subject: Reply with quote

hendrix wrote:
Utmerket var kanskje litt voldsomt, men var mye positivt fra Levi i går. Flere innlegg fra dødlinja som var farlig som man har savnet på høyresida. Allikevel mye å gå på i samhandlingen, men han viser progress.


Ett innlegg som var farlig, og han har absolutt alt å gå på i samhandlinga (han samhandler faktisk ikke i det hele tatt, null og niks).

Men hvis han kan omskoleres til en litt primitiv ving som dribler seg ned og slår innlegg, så kan han sikkert være veldig nyttig der. Vanskelig å stoppe med ball i beina, og en god venstrefot. Det er nok den korteste veien til å gjøre nytte av Levis ferdigheter for oss, for han er alt for dårlig som kombinasjonsspiller til å fungere som innoverkant. Det er skudd eller ingenting, og der er så langt forholdstallet 1/2467.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 19.07.2018 10:52    Post subject: Reply with quote

Enig. Levi ser ut som en spiller som kan være nyttig å ha i troppen da han åpenbart har enkelte gode individuelle ferdigheter, men kollektivt er han fryktelig langt unna. Det var urovekkende mange grove misforståelser i går mellom ham og Meling for eksempel, uten at jeg skal tillegge Levi alle disse alene. Men jevnt over er han svak i samhandlinga, og jeg tok meg selv i går i å lure på om han noen gang kommer til å fult ut forstå hvordan angrepsfotballen vår fungerer (les: skal fungere).
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59441
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.07.2018 12:26    Post subject: Reply with quote

- Jeg vet at jeg har fart og at er jeg teknisk god når jeg får utfordret én mot én. Det viste seg i 2. omgang at jeg har kvaliteter der.

- Du kom flott forbi motspillere spesielt én gang.

- Det var noen som snakket om "Maradona-raid", og jeg følte det også: "Hva skjer!? Hva skjer!?" Plutselig var det siste mann, og ballen går forbi ham. Men så er han smart og tar en takling. Man liker det ikke, men han vet hva han gjør. Jeg forstår det.

- Du føler at du vokser på tilliten?

- Ja, men det tar tid. Jeg er ikke et fenonem, som klarer det på et knips. Det går sakte, men sikkert. Det blir bedre og bedre. Selvfølgelig har man noen kamper der det ikke går som man vil. Jeg følte det litt sånn i Reykjavik og i 1. omgang nå. I 2. omgang ble det bedre. Man føler seg trygg på at man blir bedre.

Les mer: - Vi er bra i sånne kamper
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6688

PostPosted: 21.07.2018 21:56    Post subject: Reply with quote

Egentlig til tross for ujevne prestasjoner i samme kamp, et bevis på at spilletid påvirker selvtillitt og utvikling.

Håper Levi får fortsette å utvikle seg for det bor noe i ham (nei ikke en lengsel Evil ) som kan bli meget bra om han får fortsette å utvikle seg uten å være redd for å bli frosset ut om han ikke får det til i en kamp eller to.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59441
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.07.2018 23:55    Post subject: Reply with quote

- Jag tycker att det kändes bra på försäsongen och kom därefter in i säsongen med bra självförtroende och pondus. Jag kände att det kunde bli något bra, men fick inte speltid i de första matcherna och kom i stället med i U21-landslaget för första gången. Jag fick en start där och fick känna på hur det var att spela i den miljön för att sedan komma tillbaka hit igen. Då kände jag att det kanske skulle vända, men det gjorde det inte. Jag hade fem raka matcher, där jag inte fick en enda minut, vilket sänkte självförtroendet. Det gjorde att träningarna inte riktigt gick som jag ville, vilket gjorde att jag i slutändan inte förtjänade att spela så mycket, säger Levi till Fotbollskanalen.

Men till slut vände det för svensken. Han fick i mitten av maj ett inhopp mot Stabaek och kom därefter till spel i de resterande sju matcherna av vårsäsongen, där han dessutom fick spela de tre sista ligamatcherna från start.

- Jag hade någon bra prestation, när jag fick något inhopp, men gjorde även någon bra cupmatch, vilket gjorde att jag fick speltid igen. Sedan var tre av fyra kantspelare skadade, så det gjorde att jag också fick kliva fram. Nu gäller det inte att ta något förgivet, bara att fortsätta trumma på och köra på för att fortsätta att få spela. Jag tror att jag har stärkt mina chanser inför höstsäsongen, så det känns bra, säger han.

Levi gjorde dessutom i början av juli sitt första ligamål för säsongen, när han i den 83:e minuten sänkte Sandefjord till 1-0-seger på bortaplan.

- Det gjorde mig otroligt glad, men det var även roligt att alla uttryckte sådan glädje i laget och uttryckte sig om det i media, att jag förtjänade det. Det var roligt att ha hela laget bakom sig, även om det primära var att jag fixade tre poäng, så det stärks man av, samtidigt som jag gjorde en assist i matchen efter det. Det känns som att man lyft sig lite.

Läs mera: Levi het igen efter tunga starten - redo för CL-kval mot Celtic: "Coolaste hittills"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 05.08.2018 15:40    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke helt hvordan vi noen gang skal få nytte av Levi så lenge han utelukkende lykkes med situasjoner som kun involverer ham selv og ballen. Han ser jo vitterlig aldri opp fra ballen, det er direkte tåpelig.

Klassisk eksempel på en spiller som har kommet så langt som han har på individuell spisskompetanse som enmannsangrep på juniornivå, men han er for gammel til å være så begrenset i det lagmessige. Det kan fort ta flere år før han eventuelt plukker det opp, med det nivået han har inne nå.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7860

PostPosted: 05.08.2018 15:42    Post subject: Reply with quote

Synes du er streng med han, har vist klare tegn til fremgang under Coolen. I går var en bra kamp av for hans del. Brukbare innlegg, god 1v1 og gode dødballer. Han sliter fortsatt med den generelle forståelsen og smartheten, men det kommer seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Angriff
Proff


Joined: 09 Nov 2007
Posts: 432
Location: Jessheim

PostPosted: 05.08.2018 15:46    Post subject: Reply with quote

Helt enig med siste taler. Dessuten er han nå mye mer bevisst på hvilke valgmuigheter han har når han har ballen, og han velger mye oftere riktig. Dessuten er det en kjempefordel å ha en ving som kan utfordre. Når han bare enda oftere gjør det riktige valget kombinert med bedre selvtillit, har vi en uforutsigbar og meget spennende ving i Levi.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 05.08.2018 15:49    Post subject: Reply with quote

Han slår aldri ballen i riktig rom eller riktig tidspunkt, det vil gå vinter og vår før et innlegg tilfeldigvis klaffer med en bevegelse i feltet. God en mot en - ja, men det hjelper ikke når det neste som skjer er mislykket hver gang. Gode dødballer ja, fordi da vet medspillerne for en gangs skyld når han tenker å sparke ballen. Og der er det null bedring.

Uten grunnleggende fotballforståelse vil han aldri bli god nok, for han er ikke engang rå nok på styrkene sine, og han sliter jo også med manglende toppfart. Jeg gjetter på at Ceide er bedre enn ham allerede neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1065

PostPosted: 05.08.2018 15:55    Post subject: Reply with quote

For min del gleder jeg meg til flere intervju med Ceide! Han blir vår nye Tettey i TV-ruta!
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2131

PostPosted: 05.08.2018 16:24    Post subject: Reply with quote

Jeg er nok dessverre enig med zaphod her. Den kollektive forståelsen hans er på et så lavt nivå at han i utgangspunktet ikke bør være i nærheten av noen startplass for oss, men i denne spesielle skadesituasjonen er det naturligvis en ok mann å ha. Regner med han leies ut neste år og bruker det året godt, hvis ikke blir ikke karrieren hans lang her.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 05.08.2018 16:28    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Han slår aldri ballen i riktig rom eller riktig tidspunkt, det vil gå vinter og vår før et innlegg tilfeldigvis klaffer med en bevegelse i feltet.

Ordner seg sikkert med en trener som er litt mer hjelp på det feltet.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1209
Location: Trondheim

PostPosted: 05.08.2018 16:45    Post subject: Reply with quote

For å sette denne diskunsjonen på spissen så har han og Adegbenro omtrent samme ferdighetsnivå på samhandling. Samuel brukte vel heller ikke overlappen en eneste gang i hele fjor høst, og skulle drible alt og alle. Nå er riktignok de individuelle ferdighetene til Samuel flere hakk opp fra Levi’s. Tipper begge for orden på samhandlingen hvis vi bare gir dem litt tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 05.08.2018 16:50    Post subject: Reply with quote

La han spille resten av sesongen på HV, da skal vi se at samhandlingen kommer seg betraktelig. Tror faktisk ikke Helland har klippekort på laget lenger. Jeg tror Coolen fort kan ønske å bruke spillere han vet holder seg skadefrie. Det er da vi får skikkelig samhandling og gode relasjoner mellom spillerne. Gleder meg til fortsettelsen!
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 05.08.2018 17:00    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Tipper begge for orden på samhandlingen hvis vi bare gir dem litt tid.

Det må trenes og instrueres og terpes på det - hvis ikke blir det bare samhandling Jönsson-style, som ikke er bra nok.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 30, 31, 32  Next
Page 13 of 32

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb