| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Yv89 Veteran
|
Posted: 31.07.2018 16:40 Post subject: |
|
|
Synes det er litt rart om noen innad i klubben prater med utenforstående om overgangsaker pga risikoen for nettopp dette med spredning. _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 31.07.2018 16:45 Post subject: |
|
|
Jeg tror han er klar men de på brakka vil vente til pausen imorgen med å offentliggjøre det.
Blir en laaaang tirsdag/onsdag ... |
|
| Back to top |
|
 |
Boltar Junior
|
Posted: 31.07.2018 16:45 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | Dew wrote: | | Jeg tar en råsjangs og tipper at ingen i spillergruppa snakker spansk. |
Nå er han født og oppvokst i Valencia, og der snakker de primært katalansk og ikke spansk. |
I Valencia har de et eget "språk" som heter valensiansk , og jeg tror ikke noen av Valencianerne har problemer med å snakke Spansk heller. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 31.07.2018 16:48 Post subject: |
|
|
I de autonome regionene Catalonia, Galicia og Baskerland er henholdsvis språkene katalansk, galicisk og baskisk offisielle skrift- og undervisningsspråk i tillegg til spansk. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 31.07.2018 16:52 Post subject: |
|
|
| Boltar wrote: | | puckno wrote: | | Dew wrote: | | Jeg tar en råsjangs og tipper at ingen i spillergruppa snakker spansk. |
Nå er han født og oppvokst i Valencia, og der snakker de primært katalansk og ikke spansk. |
I Valencia har de et eget "språk" som heter valensiansk , og jeg tror ikke noen av Valencianerne har problemer med å snakke Spansk heller. |
Valensiansk er en katalansk dialekt. Men valensianerne er mindre militante i forhold til identiteten sin enn katalenerne lengre nord. Kastiliansk er fortsatt det offisielle språket. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 31.07.2018 16:57 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | I de autonome regionene Catalonia, Galicia og Baskerland er henholdsvis språkene katalansk, galicisk og baskisk offisielle skrift- og undervisningsspråk i tillegg til spansk. |
Baskerland ja... sært språk, de bruker så mange Xer i språket sitt at XXX har blitt et vanlig etternavn. |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 31.07.2018 17:05 Post subject: |
|
|
| Først geografi. Nå språk. |
|
| Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 31.07.2018 17:06 Post subject: |
|
|
| ola. wrote: | | Først geografi. Nå språk. |
 _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
| Back to top |
|
 |
sunnset1 Senior

|
Posted: 31.07.2018 17:08 Post subject: |
|
|
Bra at folk har noe å gjøre mens man venter på at det skal hende noe med vår alles kjære Pedro _________________ Hvorfor? |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 31.07.2018 17:08 Post subject: |
|
|
Tilbake til saken så tenkte jeg at jeg skulle påpeke at før vi går inn i full Kenny Cooper-status, så må vi huske på at forhandlinger og medisinsk sjekk trenger ikke å skje på brakka. Bendtner gjennomførte vel begge deler på et hotell i Køben.
Så Peder Skirelvdal kan like gjerne befinne seg i London, Køben eller Oslo som i Trondheim. Nøkkelen er å spore opp hvor Stig Inge befinner seg. Det er han som må stalkes. |
|
| Back to top |
|
 |
Boltar Junior
|
Posted: 31.07.2018 17:13 Post subject: |
|
|
I Valencia regionen er Valensiansk regnet som et eget språk, selv om det er andre som sier det er en dialekt av Katalan.
Jeg snakker castellano og noe Valenciano, men forstår veldig lite av det katalanske språket
Ser forresten i de Spanske medier at de tar overgangen til Rosenborg som for gitt, Real Valladolid har blant annet gått vekk ifra å hente Pedro
Krysser fingrene på en overgang |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 31.07.2018 17:19 Post subject: |
|
|
Han blir presentert i pausen. Har det fra helt sikre kilder. Nemlig fra mitt eget hode og fantasi. Stoler 100% på meg selv.
Klarer vi 30 sider, før han blir presentert? Det sier litt om interessen for ham...
Gleder meg til dette, tror dette er den beste signeringen vi har gjort siden Carew. Det eneste negative med dette er at jeg bare kan bli skuffet. Med de forventingene jeg har, kan jeg ikke bli positivt overrasket  |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 31.07.2018 17:22 Post subject: |
|
|
| Boltar wrote: | | Jeg snakker castellano og noe Valenciano, men forstår veldig lite av det katalanske språket. |
Interessant! Wiki har en oppsummering; "It is considered different from Catalan by a slight majority of the people of the Valencian Community (including non-speakers), but this is at odds with the broad academic view, which considers it a dialect of Catalan.A standardized form exists, based on the Southern Valencian dialect. Valencian belongs to the Western group of Catalan dialects. Under the Valencian Statute of Autonomy, the Valencian Academy of the Language (Acadèmia Valenciana de la Llengua, AVL) has been established as its regulator. The AVL considers Catalan and Valencian to be simply two names for the same language."
https://en.wikipedia.org/.../Valencian |
|
| Back to top |
|
 |
Torgeir Rutinert
|
Posted: 31.07.2018 17:29 Post subject: |
|
|
Kanskje noen kan spørre Pedro om disse dialektgreiene på Instagram?  |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 31.07.2018 17:55 Post subject: |
|
|
| Uansett, spansk er ikke spansk. Det er så mye forskjellig. Drar man til Sør-Amerika så ser man feks at dobbel L uttales sj/sh istedet for j. Så Chirivella i Argentina ville blitt uttalt Tsjirivesha. På vanlig spansk derimot så er det som mange har kommet frem til Tsjiriveija som er mest korrekt, men må ikke har for sterk uttale på Ien som i ordet vei. Blir mer vei/vej som en fra Nord Norge ville sagt. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 31.07.2018 18:02 Post subject: |
|
|
Skulle han komme til RBK kan vi stole på at Jørgen Stenseth i første intervju spør hvordan han uttaler etternavnet sitt.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 31.07.2018 18:54 Post subject: |
|
|

Last edited by Macha on 31.07.2018 18:55; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 31.07.2018 18:55 Post subject: |
|
|
NÃ¥r man venter...
Herregud, for en pinebenk! _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
| Back to top |
|
 |
Tjoheisann Junior
|
Posted: 31.07.2018 19:35 Post subject: |
|
|
Rodgers som ga Chirivella debuten:
- Jeg så ryktet for noen dager siden, og tror det er en fornuftig signering for Rosenborg, og jeg ønsker ham alt godt, sier Rodgers.
https://www.vg.no/sport/i...dsignering |
|
| Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 31.07.2018 19:37 Post subject: |
|
|
| Tjoheisann wrote: | Rodgers som ga Chirivella debuten:
- Jeg så ryktet for noen dager siden, og tror det er en fornuftig signering for Rosenborg, og jeg ønsker ham alt godt, sier Rodgers.
https://www.vg.no/sport/i...dsignering |
Gode ord fra, Brendan! _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
| Back to top |
|
 |
IskaldDahls Junior

|
Posted: 31.07.2018 19:42 Post subject: |
|
|
Aldri oppdatert Twitter og nettaviser så mye som jeg gjør nå..
Håper også på en god trener snart  _________________ Oh Ah Sapara |
|
| Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 31.07.2018 19:48 Post subject: |
|
|
ha ha ha ha ha fallhøyden blir veldig stor på vår kjære Pedro. Med den prisen snakker vi at han neste sesong bør være på Sapara/Selnæs nivå, eller aller helst enda litt bedre. Håper han trives og får det til å fungere for da blir det veldig bra. Det er jo en spiller som i utganspunktet aldri burde vært i Eliteserien. Da ble det ikke noen avklaring i dag heller så får vi bare vente i spenning til i morgen.
Det fine med denne overgangen er at det virker som 95% av supporterne støtter den og er også samlende. Noe vi virkelig trenger  _________________ Når Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka) |
|
| Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1066 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 31.07.2018 19:50 Post subject: |
|
|
| IskaldDahls wrote: | Aldri oppdatert Twitter og nettaviser så mye som jeg gjør nå..
Håper også på en god trener snart  |
Slapp av... Blir sikkert Laudrup eller Buvac... Alt annet blir jo nesten en katastrofe nå.  _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
| Back to top |
|
 |
VÃ¥r Herre Proff
|
Posted: 31.07.2018 19:58 Post subject: |
|
|
Ja vi får tro det. Om ikke Ivar kommer med lurt blikk torsdag formiddag og sier: Vi har et ordtak som sier det, at alle gode ting er tre. Så styret konkluderte følgelig med: Det blir Perry ein gang te. _________________ Herre går bra? |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 31.07.2018 20:00 Post subject: |
|
|
| Pretty? Da melder jeg meg ut |
|
| Back to top |