View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 22.09.2004 09:12 Post subject: feilslått innkjøpspolitikk |
|
|
Henning Berg går ut og slakter innkjøpene til Rosenborg i sommer, og mener at man heller burde satset på en eller to dyre kvalitetsspillere. Svaret til Rune Bratseth kan tyde på at han ikke er helt uenig i kritikken. Ingen av innkjøpene kan vel sies å ha styrket første-elleveren nevneverdig? Ser tynt ut på midtbanen med Berg ute. Og for øyeblikket har vi ingen spisser som bøtter inn mål. Braathen er for ustabil enda. Håper Bratseth gjør et skikkelig forsøk på å få tilbake Iversen... |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 22.09.2004 09:53 Post subject: |
|
|
Synes vel Berg er litt for negativ. Først må vi huske at Blixt, Lund Hansen og Enerly forsvant ut. Da trengte vi ny backup på høyreback og keeper. Enerly gikk jo stort sett skadet så Braaten som erstatter for han er jo bra. Selv om han har vært ustabil så går han jo inn. Å si at Helstad passer best i 442 synes jeg er enkelt og greit dumt. Det finnes ikke mange spillere som går rett inn i RBK-stilen, og Helstad er en god spiller. Klart Iversen kunne vært et godt alternativ, men det vil være feil å sette spillere på benken for å ha med en som skal spille 10 kamper eller noe sånt. Eneste jeg vil kritisere med innkjøpene er at det blir litt for store utskiftinger på en gang. Tror enkelt og greit ikke det er første-elleveren som er for dårlig spillermessig. Det er samhandlinga som svikter. Joda vi har hatt noen defensive blundere den siste tida, men slikt får man ikke når ballen er på motstanderens banehalvdel. Men midtbanen trenger sårt en sentral mann. Ørjan er genial på bortebane i e-cup, men i Norge hvor Rbk skal styre har vi bare indreløpertyper. Før hadde vi Bent Skammelsrud der med Bent Inge Johnsen som backup.
Men for all del, kan vi få Iversen til å signere en kontrakt som innebærer hele sesonger bør Bratseth stå på. |
|
Back to top |
|
 |
jenssenc Senior
|
Posted: 22.09.2004 10:40 Post subject: Spillerkjøp |
|
|
Henning Berg har gode poeng, synes jeg. Hva er vitsen med å kjøpe en spiller som Robbie Russel? Ok, han er god, men han kan ikke utfordre Basma når han er på sitt beste. Torstein Helstad ble et panikkjøp slik jeg ser det. Sæternes gikk fløyten, RBK måtte ha en spiss, og landet på Helstad som ikke kan gå rett inn på laget. RBK må kjøpe spillere som kan gå rett inn i førsteelleveren og opprettholde standarden eller heve laget. Jeg skal ikke være for bombastisk - selvsagt kan Helstad og Russel slå til, men en klubb som RBK er, som Henning Berg sier, avhengig av kvalitet fremfor kvantitet (jeg ville selv helst foretrukket en kombinasjon av de to selvfølgelig). |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 22.09.2004 11:07 Post subject: |
|
|
Blixt ut -> Russel inn. Selv om det ble litt fortgang på at Blixt forsvant ville han uansett ha gått etter sesongen. Selvsagt er det ikke bra med 5 nye midt i sesongen, men RBK har forsåvidt to sesonger å forholde seg til. Lund Hansen er for uerfaren og måtte leies ut, så Rønningen er jo helt greit kjøp. Vi ser jo også at Blixt og Enerly ville gått etter sesongen, noe som ville ført til endringer i forhold til Royal League og evt. hvis vi henger med til CL eller UEFAcup etter jul. Dessuten har ikke Basma vært på sitt beste i år. Dorsin og Braaten har jo til tider gjort det bra, men er litt ujevne enda. Tror de vil bli bra på sikt. Helstad et panikkjøp. Vel, kanskje hvis RBK klarer å hente Iversen senere, men ellers tror jeg han blir en god rbker på sikt. Iversen ville vært et panikkjøp for et halvt år. |
|
Back to top |
|
 |
RBK4EVER Proff
|
Posted: 22.09.2004 15:48 Post subject: |
|
|
iversen er heller ikke noe kanonkjøp... skal rosenborg ha en spiss til nå så skal det være en tilnermet verdensklasse... _________________ De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt! |
|
Back to top |
|
 |
Erik87 Proff
|
Posted: 22.09.2004 16:38 Post subject: |
|
|
Tilnærmet verdensklasse var vel å ta litt hardt i! Det vi trenger er en som kan avgjøre kamper på egenhånd. Slik som jeg ser det kan Braaten bli en slik spiller.
ØNsker meg Aleksander Ødegård og en eller to midtstoppere etter sesongen. Den ene skal kunne gå rett inn på laget, den andre et talent som påsikt kan bli svært god! _________________ ----{ROSENBORG}---- |
|
Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 22.09.2004 19:59 Post subject: |
|
|
Synes midtstopper er litt viktigere før spiss. Hangeland hadde vært bra- |
|
Back to top |