| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Harald Forumsjef

|
Posted: 01.10.2006 22:44 Post subject: |
|
|
Har ingenting med det og gøre. Denne tråden bruges til at komme med konkret spillere som er aktuelle og realistiske. Begrund også hvorfor du vil have dem til klubben.
Spejding, talentudvikling mm. findes der allerede tråder om. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Kvaki Senior

|
Posted: 01.10.2006 23:34 Post subject: |
|
|
| Vidar Martinsen fra Moss kunne vært et godt alternativ på midstopper plass vet at RBK har sett på han før. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 02.10.2006 01:58 Post subject: |
|
|
Vi bør se etter kvalitet, ikke middelmodighet! _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 02.10.2006 08:49 Post subject: |
|
|
| Enig. Vidar Martinsen er vel en middelmådighet -. Når det skal hentes inn nye forsvarsspillere må det adskillig bedre spillere inn. Det er det overhodet ingen tvil om. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 02.10.2006 10:01 Post subject: |
|
|
RBKs ballfordeler problem
Om man leser mitt innlegg under tråden "Marek Sapara" (s 61)
http://www.rbkweb.no/foru...7967#97967
kommenterer jeg at RBK har et "ballfordeler problem".
Vi trenger en ballsentral som kan slåss med ball og som ikke mister den i slåsskampen, en som er kreativ (assists og skapende) - OG I TILLEGG ER PASNINGSSIKKER.
Av spillere i Norge (det eneste markedet jeg har kapasitet og interesse av å holde meg orientert om) ser jeg nå at Stabæks Tommy Stenersen er et godt alternativ. I TL holder han i hvertfall, spørsmålet er hvor god han vil være internasjonalt.
Tommy Stenersen er forøvrig den spilleren i TL pr tidspunkt med flest målgivende pasninger. Det er han som slåss på midtbanen til Stabæk og som forer Gunnarsson/Nannskog. Han er en Gravesen light.
Bent Skammelsrud ble aldri noen suksess på landslaget, det har heller ikke Stenersen vært..., men det betyr ikke at han ikke kan bli en sabla god spiller i et samordnet kollektiv.
FOR DET SER UT TIL AT RBK ER I FERD MED Ã… BLI ET KOLLEKTIV I IGJEN!
Pr tidspunkt er Tettey et alt for dårlig alternativ. Han viser ikke at han mestrer crossballer (det slår han ALDRI), veik i duellspillet og veldig lite kreativ (slår stort sett enkle pasninger til siden til medspillere 3-4 meter unna).
Det blir for puslete. _________________ Takk.
Last edited by TomH on 02.10.2006 11:39; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 02.10.2006 11:31 Post subject: |
|
|
Tommy Stenersen??
har du røyka?
Hadde respekt for synspunktene dine TomH, men det der blir for dumt, Tommy er LANGT under det nivået vi må aspirere til å anskaffe oss.. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 02.10.2006 11:36 Post subject: |
|
|
Han er ikke helt overbevist selv heller, da:
| TomH wrote: | | I TL holder han i hvertfall, spørsmålet er hvor god han vil være internasjonalt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 02.10.2006 11:47 Post subject: |
|
|
RBKSandvika,
som Attach skriver, er jeg ikke sikker på at Stenersen vil være et godt valg, men han har flere interessante kvaliteter; har evne til å stå opp og slåss, god duellspiller/ballvinner, trygg i pasningsspillet og godt overblikk. Egentlig litt lik Riseth, men langt bedre med ball og mer fremoverrettet (han minner meg også litt om Martin Andresen - som han jo har gått i lære hos). I tillegg er har jo Stenersen en skuddfot med skikkelig trøkk...
Hvis våre indreløpere f.eks skulle bli Sapara, Skjelbred og Tettey, MÅ vi ha en en som har evnen til å slåss med ballen sentralt. Ellers blir midtbanen vår alt for puslete.
For øvrig ser jeg at høyresiden vår er spekket med topp europeisk spisskompetanse; Sapara og Braaten. Sammenligner vi den med vår venstreside (Tettey, Storflor) blir den rimelig tam. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 02.10.2006 11:49 Post subject: |
|
|
Stenersen fikk jo prøve seg i Enga uten å overbevise eller kapre noen plass på laget. Selvsagt kan han lykkes i RBK, men tror kanskje dette er en spiller som er best uten konkurranse. Og selv om han fungerer bra på Stabæk, blir det annerledes å spille for RBK, fordi vi styrer kampene i en helt annen grad.
Slik jeg ser Stenersen er han en bra pasningslegger, bra arbeidsmaur og har et ok skudd, selv om han scorer for lite.
Det negative er kapasitet i hodedueller, hurtighet og teknikk. Blir kanskje litt lett å passere for hurtige spillere med bra teknikk.
Totalt sett har jeg mine tvil til at han vil forsterke det laget vi har nå. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 02.10.2006 11:52 Post subject: |
|
|
Brady,
mulig du har rett.
For meg er det dog klinkende klart at jeg vil beholde Sapara på kanten og at jeg vil ha en kriger som er trygg med ball på midten.
He he,
kunne godt tenkt meg å la Stenersen prøve seg på slutten av noen kamper for oss for å se om han har det som kreves... (kjøp med 5 kampers angrefrist).  _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 02.10.2006 11:56 Post subject: |
|
|
Er enig med deg, TomH, om at Sapara er best i en indreløperrolle slik RBK spiller nå. Han er for dårlig på taklinger og hodespill til å spille sentralt i en defensiv rolle. Det er mulig det går bra mot gjennomsnittlig gode motstandere, men på CL-nivå tror jeg ikke det blir bra nok. Offensivt vil vi dog tjene på å ha Sapara sentralt til å sende presise pasninger frem til spillere på løp.
For å utnytte nåværende lag best, tror jeg vi kunne hatt Sapara som en offensiv sentral (á la Brandy i gamle dager) og latt de to indreløperne tatt mer defensivt ansvar.
Skal vi først forsterke midtbanen med en norsk spiller, mener jeg Daniel Berg Hestad ville vært det beste valget. Tøff, innsatsfylt, pasningssikker og kjempegod på hodet. Dessuten er han en ledertype. Og jeg tror også han kunne fått et løft av et miljøskifte. Han har grodd fast i Molde for lenge nå.
Last edited by Brady on 02.10.2006 11:59; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.10.2006 11:58 Post subject: |
|
|
| Hadde vært perfekt å hente Bernier, da kunne vi kjørt han sentralt og Sapara på indreløper. Men så var det kvotereglene da. Dessuten er det ikke bra for utviklinga til Skjelbred eller Tettey siden en av de må benkes. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 02.10.2006 12:03 Post subject: |
|
|
For meg fremstår Bernier som altfor ustabil. Jeg har dessverre kun sett ham i de kampene han har vært dårlig eller på det jevne, men andre her forteller jo vandrehistorier om utrolige prestasjoner som f.eks. da TIL møtte Basil (HeiaVincent). Og TomH har vel sett ham spille flere bra kamper, og da spesielt i 2004.
Slik han fremstod på Lerkendal sist er han iallfall ingen forsterkning. Har han de rette ambisjonene, og blør han nok for laget? Han fremstår ikke akkurat som en ledestjerne i kampen om å redde TIL fra nedrykk. |
|
| Back to top |
|
 |
Kvaki Senior

|
Posted: 02.10.2006 12:13 Post subject: |
|
|
| hva med Simen Brenne fra FFK? han har gode pasninger god både defensivt og offensivt. kanskje det er denne mannen RBK trenger?? |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 02.10.2006 12:23 Post subject: |
|
|
Bernier sa i et avisintervju at han i hele vår har vært plaget med tanker om hva han skulle gjøre i fremtiden - og at han tidvis slet med motivasjonen fordi han var så langt hjemmefra.
Faktisk tror jeg at dette er grunnen til hans relativt svake sesong i år.
Henning,
Bernier er også mitt 1.valg (fra Norge) som sentral for RBK, men jeg tror dessverre det er uaktuelt pga hans hjemlengsel.
Brady,
Berg Hestad er også et veldig spennende emne. Imidlertid drar ikke han fra Molde til RBK. Jeg tror han trives for godt med sin status i Molde.
Kvaki,
Simen Brenne har jeg hørt mye bra om, men akk sett så alt for lite.
Kan han slåss? _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 02.10.2006 12:30 Post subject: |
|
|
Hva skal til for å hente:
-Seyi Olofinjana (som sentral).
Han kan slåss, slå pasninger, heade og løpe.
- Peter Kopteff (venstre ving).
Fantastiske innlegg, glimrende skudd, fart og teknikk).
Ingen av disse har vel vært noen stor suksess som Englandsproffer og jeg tror vi til neste år vil ha en spennende terminliste å tilby... _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 02.10.2006 12:46 Post subject: |
|
|
| Tror nok Peter Kopteff har slått seg til rette i FC Utrecht |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 02.10.2006 13:08 Post subject: |
|
|
Simen Brenne er en klassespiller som bare venter på å slå ut i full blomst, noe som vil skje når han kommer til et bedre lag enn FFK. Det er mulig han kan spille sentralt, men jeg ser han mer for meg som en litt mer offensiv spillertype. Uansett tror jeg kanskje det ikke er riktig timing for oss å hente han nå? I fjor derimot..
For øvrig, ved siden av oss, synes jeg Knut Thorbjørn Eggen og Fredrikstad spiller landets vakreste fotball. Klarer de unngå nedrykk nå, og ikke mister spillere foran neste sesong, tror jeg de har noe på gang. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 02.10.2006 13:31 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | For å utnytte nåværende lag best, tror jeg vi kunne hatt Sapara som en offensiv sentral (á la Brandy i gamle dager) og latt de to indreløperne tatt mer defensivt ansvar. |
Vi har prøvd det med en "omvendt" V tidligere på midten med varierende hell. Jeg har mye mere tro på en skikkelig sentral midtbane og 2 indreløpere som vi spiller nå. Det offensive fungerer mye bedre og med 2 indreløpere som tar løp hjemover så tror jeg nok vi skal fortsette med det fremover også.
Utifra det Sappara har vist hittil som indreløper så tror jeg Rosenborg kan fortsette jakten på en sentral midtbanespiller da Sappara har såpass gode offensive kvaliteter at han kanskje passer best som en indreløper. Men nå har jeg ikke sett han som sentral enda så det kan være greit å se hvordan han gjør det der før trenerne bestemmer hva han skal brukes mest som. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 02.10.2006 13:36 Post subject: |
|
|
| Quote: | - Peter Kopteff (venstre ving).
Fantastiske innlegg, glimrende skudd, fart og teknikk). |
Haha, snak om og hive gamle emner op af hatten TomH
Jeg bliver nok aldrig enig i at vi bør hente Kopteff, jeg synes ikke han er god nok, så vil jeg mye hellere have Tarik Elyounoussi.
Jeg er egentlig enig i at Sapara bør forsætte som indreløber, da det er der hans færdigheder bedst kommer til sin ret.
Af centrale midtbanespillere er Bernier, Olofinjana og Berg Hestad alle gode alternativer. Ankepunktene på Berg Hestad er vel alderen og nuværende klubbstatus og indstilling.
Både Bernier og Olofinjana havde løst opgaven godt, tror jeg.
Rasmus Würtz, som jeg har snakket om før, vil også være perfekt til den plads. Han har stort set alle de defensive egenskaber der skal til for at løse opgaven, måske med undtagelse af hovedspillet, og har i tillæg et godt skud og fine pasningsfærdigheder. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 02.10.2006 14:31 Post subject: |
|
|
| Jeg trur ikke nødvendigvis Rasmus Würtz er en så umulig signing hvis vi tar gullet. |
|
| Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 02.10.2006 14:37 Post subject: |
|
|
En spiller som vi må prøve å hente i vinter er Pa M. Kah. Det er en en gåte for meg at spillere som spiller fast og storspiller i den nederlandske ligaen ikke får en fair sjanse til å vise seg frem på landslaget (les: Kah og Nevland). Men nok om det.
Kah kan som de fleste vet spille både back, midstopper og defensiv midtbane. Og som alle vet så er det nettopp disse rollene som er viktigst å forsterke foran Champions League til neste år. Hvilken fatal feil det var av Hareide/Bratseth å hente Solli fremfor Kah. Jeg ser først og fremst på Kah som en glitrende forsvarsspiller, og da spesielt syns jeg at han har et voldsomt potensiallet som (høyre)back.
Kah er god med ballen i beina, han er rask og en god duellspiller. Enkelte vil kanskje påstå at det ville vært et steg tilbake i karrieren for ham å komme tilbake til Norge, men jeg er uenig. Et av de viktigste faktorene for å få sjansen til å spille i en større klubb/liga enn Roda i Nederland er at spilleren spiller på landslaget og i Europa/Champions League. Sjansen for å få prøve seg på landslaget vil øke betraktelig ved å spille fast på Norges beste fotballag. Det at vi kan tilby CL til neste år skader heller ikke. Det gjør heller ikke 3-4 mill i årslønn.
Om Roda er villig til å selge er svært usiikert, men et godt bud (rundt 10-15mill) kan fort bli akseptert. _________________ Veni, vidi, vici! |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 02.10.2006 14:44 Post subject: |
|
|
| Med Narvesen Seven Eleven som sponsor er vel mulighetene for at Kah blir kjøpt ganske små vil jeg tro. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.10.2006 14:45 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 02.10.2006 14:47 Post subject: |
|
|
Har han utviklet seg såpass altså?
Eller er jeg enig med herr. Harald i at Rasmus Würtz bør vuderes sterkt, hvis vi skal kjøpe en ny sentral midtbanespiller. Men som jeg har sagt i Sapi-tråden så mener jeg midtbanetrioen,
Tettey - Sapara - Skjelbred holder.
Vi gjerne høre deres meninger om det jeg skrev der.  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
|