English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 231, 232, 233 ... 271, 272, 273  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 25.07.2018 15:48    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
[Kåre] skal ha vært i møter med Eurosport
Vet ikke om jeg klarer å se RBK-kamper med Ingebrigtsen som kommentator på en stund - i alle fall ikke så lenge vi sliter med samme spillet vi har vist de siste par årene. Når (om) RBK-spillet er på plass igjen - kjør på!

Dette hadde jeg ønsket velkommen med åpne armer. Vi trenger flere fotballstemmer på TV fra utenfor den lille klikken i Oslo-gryta som alle mener og tenker det samme om fotball, uttaler alle utenlandske navn på inglish, og heier på Vålerenga med påtatt ironisk distanse.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende

PostPosted: 25.07.2018 15:53    Post subject: Reply with quote

Bare FYI - min kommentar var spesifikt om RBK-kamper nå umiddelbart, ikke generelt for et Eurosport-engasjement.
Back to top
Altitude
Rutinert

PostPosted: 25.07.2018 15:58    Post subject: Reply with quote

Skeptix wrote:
Det er så mye gull at det er vanskelig å sitere noe spesielt. Eggen sier han ble rådført av styret før sparkingen, og påpeker flere ting han mener var for dårlig det siste året.
- Fotballfaglig var det klart at noe måtte gjøres, RBK-stilen vasket bort.
- Treningene: for mye spill på små flater og små mål.
- De to første sesongene var vi gode til å vinne ballen høyt, men det har forsvunnet.
- uenig at det er vanskeligere å kvalifisere seg til CL nå.
- veldig positiv til Koteng, og mener journalistene som er i opprør er historieløse.
- forteller at styret har forsøkt over tid å bedre situasjonen, men til slutt gikk lei av at det ikke ble noen framgang.
- mener kravene til egen prestasjon ble alt for lav, bare bortforklaringer

Bra oppsummert. Nå vet jeg at mange her inne ser på Eggen som en slags gud, men så skal det sies at disse tingene har vært nevnt av mange forumbrukere her inne også de siste to sesongene.
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 25.07.2018 16:00    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ har adressa klippet og limt litt fra saken:
Quote:
– Jeg hadde håpet at en ny gjennomgang skulle føre oss fremover, at det ville nytte. Men da styret møttes på kampdag, faktisk bare noen timer før avspark mot Valur, kom det frem ganske fort fra alle – har jeg blitt fortalt – at de orket ikke mer. For dette er en prosess som har pågått lenge. Ivar og styret har hatt mange møter, sier trenerlegenden.

Quote:
– Prestasjonene har ikke vært gode nok, men jeg skulle av hele mitt hjerte ønske at Kåre og Erik hadde klart å bevare og forbedre prestasjonsevnen slik som det startet i de første to sesongene. Nedgangen, eller stagnasjonen, har vart i over ett år.

Quote:
Det er ikke bra når prestasjonskravene blir senket i en prestasjonsgruppe. Resultatmessig har det jo gått bra, men vi som er fotballfagfolk ser at prestasjonen har vært for dårlig, og – ikke minst – er måten å spille på, altså «Rosenborg-måten», visket ut, sier han.

Quote:
- For å si det rett ut; når vi har dem på banen, spiller vi jo med ni mann. Når Pål mister ballen nå, og det gjør han ofte, så tar han en æresrunde for å slippe å bruke krefter, før han kommer luntende etter. Som balltaper er man den nærmeste førsteforsvareren, og det er defensiv regel nummer én: Å forsøke å vinne igjen ballen med én gang. De to første sesongene til Kåre var laget fenomenalt til å vinne igjen ballen høyt, sier han.

https://www.adressa.no/10...8735b.html
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 25.07.2018 16:00    Post subject: Reply with quote

Det uvanlige er å høre en autoritetsperson faktisk si det samme som alle ser, men ingen tør å snakke om (i det offentlige rom). Deilig med pass påskrevet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
tombur
Veteran

PostPosted: 25.07.2018 16:04    Post subject: Reply with quote

Altitude wrote:
Skeptix wrote:
Det er så mye gull at det er vanskelig å sitere noe spesielt. Eggen sier han ble rådført av styret før sparkingen, og påpeker flere ting han mener var for dårlig det siste året.
- Fotballfaglig var det klart at noe måtte gjøres, RBK-stilen vasket bort.
- Treningene: for mye spill på små flater og små mål.
- De to første sesongene var vi gode til å vinne ballen høyt, men det har forsvunnet.
- uenig at det er vanskeligere å kvalifisere seg til CL nå.
- veldig positiv til Koteng, og mener journalistene som er i opprør er historieløse.
- forteller at styret har forsøkt over tid å bedre situasjonen, men til slutt gikk lei av at det ikke ble noen framgang.
- mener kravene til egen prestasjon ble alt for lav, bare bortforklaringer

Bra oppsummert. Nå vet jeg at mange her inne ser på Eggen som en slags gud, men så skal det sies at disse tingene har vært nevnt av mange forumbrukere her inne også de siste to sesongene.

Jeg er takknemlig for at noen tok affære. All ære til Kåre som kom inn og gjorde jobben når vi trengte en mann som kunne restarte kjerringa uten alt for høye krav. Men slik det utviklet seg så var dette slik det måtte gå. Vi er Rosenborg. Akkurat som at vi ikke skal defineres ut fra hestens tid i klubben, så skal vi heller ikke defineres utifra Kåres, vi skal defineres utifra vår egen sjel. Rosenborg-sjela er å konkurrere blant de beste. Målet vårt må alltid være å være tro mot egen spille-stil og sikte mot champions League. Selvfølgelig vil vi gå på trynet iblant. Men det må alltid være målet.
henrifei
Veteran

PostPosted: 25.07.2018 16:09    Post subject: Reply with quote

– Det er bare å se på prestasjonene underveis, så ser man at «selvkravet» har blitt for lavt. Man har forsøkt å dekke over at dét og dét laget er så godt, men de er jo ikke det, vet du. Ta Valur…det var en som ringte meg om kapteinen deres, og sa at han hadde prøvespilt for Alta, men ikke klart å spille seg inn på laget… sier Eggen

her har man egentlig svaret på hva som har gått galt de to siste sesongene.

hvem skal sette standaren for Rosenborg når Eggen ikke er her lengre?
skremmende å tenke på at vi kan stå igjen og ikke ha noen til å vise veien videre.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 25.07.2018 16:12    Post subject: Reply with quote

KÃ¥re og Erik er ikke ferdig med denne saken. NÃ¥ har de sendt brev til Rosenborg med krav om forhandlinger om sluttpakke, med god hjelp av trenerforeningen. Sak her.
Quote:

– De ønsker å komme i dialog med arbeidsgiveren, og å komme i mål med en avtale, sier daglig leder Teddy Moen i Norsk Fotballtrenerforening (NFT).
– Trenerne må akseptere det de tilbys, og det gjøres ikke over bordet. De vurderer saken, og innhenter råd fra advokat, sier han.

Quote:
Koteng ønsker ikke å kommentere kritikken mot hvordan sparkingen ble håndtert, men på spørsmål om han tar selvkritikk for håndteringen, svarer han:

– Det å si opp folk er ikke spesielt hyggelig, men vi mener at det vi har gjort er riktig, sier han, og antyder at trenerne i kontraktene avtalte seg bort fra eventuelle krav om drøftingsmøter før sparkingen.
Back to top
VÃ¥r Herre
Proff

PostPosted: 25.07.2018 16:13    Post subject: Reply with quote

Deilig å se Nils Arne så konkret og tydelig.
niccolai
Veteran

PostPosted: 25.07.2018 16:24    Post subject: Reply with quote

Deilig å se ting blir mer nyansert!

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
Ril
Senior

PostPosted: 25.07.2018 16:26    Post subject: Reply with quote

Forhandlinger om sluttpakke skulle ha startet den dagen Kåre fikk sparken. At det ikke er skjedd noe nesten en uke etter sparking gjør prossen rundt sparkingen, bare enda mer patetisk.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 25.07.2018 16:27    Post subject: Reply with quote

Det er vel rimelig åpenbart at Koteng mener sluttpakken er ferdigforhandlet? Den ble inngått når Kåre skrev kontrakt. Fotballtrenerforeningen hevder det er ulovlig og vil ha ny forhandling.
Back to top
Usedname
Senior

PostPosted: 25.07.2018 16:28    Post subject: Reply with quote

Var det ikke kontraktsfestet med 1 år etterlønn da?

Eller ønskes det forhandlinger for å få mer enn dette?
Back to top
tombur
Veteran

PostPosted: 25.07.2018 16:31    Post subject: Reply with quote

Prøver sikkert å feite opp bankkontoen. Isåfall er det veldig uverdig. Skulle likt å visst hva som allerede er kontraktsfestet. For å tyne mer enn du er verdt ut av en klubb du påstår å elske blir ganske sprøtt.
machiavelli
Veteran

PostPosted: 25.07.2018 16:32    Post subject: Reply with quote

Skjønner Hoftun. Han har jo ikke noe fall-back-karriere så må tyne ut så mye som mulig. Men Kåre er jo så ettertrakta at han kan finne seg en ny klubb relativt snarlig. Og utspillet fra spillerne og fans selger jo bare enda mer.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 25.07.2018 16:41    Post subject: Reply with quote

Kåre har ett års betaling og bør si takk for det og holde seg for god til dette.

Hva Erik har har jeg ikke sett noe om, så jeg håper det er hans vilkår som i så fall skal diskuteres.

1 år på å omstille økonomi/finne ny jobb må være tilstrekkelig.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 25.07.2018 16:46    Post subject: Reply with quote

Skulle tro Eggen hadde lest her inne.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 25.07.2018 16:47    Post subject: Reply with quote

Flere fagpersoner som er ute å sager hele saken fordi de tror han ble avskjediget. Siste tilfellet her.

Quote:
To og et halvt år før kontrakts slutt blir Kåre Ingebrigtsen og hjelpetrener Erik Hoftun, tilsynelatende uten forvarsel, gitt avskjed, med påbud om øyeblikkelig fratreden, i hvert fall slik jeg tolker styreleders redegjørelse i pressekonferansen. Sagt med andre ord: Ingebrigtsen og Hoftun har fått sparken og må gå på dagen.

Hvis hun hadde giddet å satt seg litt inn i saken så hadde hun oppdaget at han ble oppsagt med ett års etterlønn fritatt for arbeid.

Mye surr nå altså.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 25.07.2018 17:35    Post subject: Reply with quote

Eggen sier det som det er - og deilig er det! Føler også på at de samme tankene har vært av den gjengse opinion her på forumet i lang tid nå. Så får det heller bare være at juletrærne fra langsida arrangerer halv-corny hedersarrangement foran Lerkendal.

All respekt til Koteng for å fjerne "svulsten" før den vokste seg større og ville skadet laget ytterligere. For Kåres høyre indreløpere, defensive orientering og ja, etter hvert blekt Rosenborgsk tankegods ble tilslutt hans bane og vei ut av Brakka. Ja, jeg liker Kåre som person og han er en rosenborger through and through. Kanskje kan han lede laget igjen en gang i framtiden i virkelig god RBK-ånd, hvem vet? Han er også en trener under utvikling må vite. Men denne gang var det på sin plass å tre til side. Skulle ha hørt mer på Eggen, Kåre!

Om Koteng fortjener all mulig respekt for å ha cojones til å ta/fronte en såpass upopulær avgjørelse, fortjener han og de andre involverte ditto like mye kritikk for den særs uprofesjonelle måten sparkingen har blitt håndtert på. Å ta skittentøyvasken i riksmedia kler RBK som klubb veldig dårlig. Å anklage Kåre for løgn er bare lavmål. Her er det dessverre mye som burde blitt gjort på en helt annen måte.

Summa sumarum: tommel opp for tøff, men rett avgjørelse. Tommel ned for hele prosessen og surret rundt.
PerO
Veteran

PostPosted: 25.07.2018 17:35    Post subject: Reply with quote

Ille at hverken journalister eller advokater ser forskjell på oppsigelse uten arbeidsplikt og avskjedigelse.....
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 25.07.2018 17:44    Post subject: Reply with quote

En ting er hva man sier det er, noe annet er hva det i praksis er. Ser ut som avskjed men jeg er ingen advokat:

https://www.infotjenester...ppsigelse/
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 25.07.2018 17:51    Post subject: Reply with quote

Dette er regulert i kontrakten KÃ¥re har signert.

Det er en grunn til at Kåre er organisert som et ledd rett under styret. Det er at han kan anses som toppleder i klubben og dermed kan man kan gå til oppsigelse hvor han får lønn i en periode, men ikke møter på jobb, uten at det strider med loven.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 25.07.2018 18:01    Post subject: Reply with quote

Veldig bra og nyansert oppsummert av Jonas! Tommel'n opp!
Back to top
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 25.07.2018 18:02    Post subject: Reply with quote

SteinarG wrote:
Jeg snudde som sagt litt angående sparkingen nå, men skulle fremdeles (som Eggen) ønske at de hadde gått for alternativ 1: Først gi Kåre en siste advarsel og sjanse, og være tydelig på at det var nettopp det det var...
Slik jeg tolker det har han fått mange advarsler. Og latt være å rette seg etter dem, selv om det er åpenbart at advarslene har vært berettiget. Jeg er glad vi har et styre med cojones.

La oss håpe at det snart går an å se en RBK kamp med forventninger og ikke bare bange anelser igjen. For sånn som det nå foregikk (og har gjort i 18 mnd) var det seriøst et spørsmål om dette var verdt å bruke tiden på (og obs, jeg er bosatt på en annen kant av landet, så det dreier seg IKKE om å stille på Lerkendal og støtte laget, men kun om interesse og underholdningsverdi, og det har vært labre greier med unntak for en 6-7-8 kamper av de siste 50).
Back to top
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 25.07.2018 18:41    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
Eggen sier det som det er - og deilig er det! Føler også på at de samme tankene har vært av den gjengse opinion her på forumet i lang tid nå. Så får det heller bare være at juletrærne fra langsida arrangerer halv-corny hedersarrangement foran Lerkendal.

All respekt til Koteng for å fjerne "svulsten" før den vokste seg større og ville skadet laget ytterligere. For Kåres høyre indreløpere, defensive orientering og ja, etter hvert blekt Rosenborgsk tankegods ble tilslutt hans bane og vei ut av Brakka. Ja, jeg liker Kåre som person og han er en rosenborger through and through. Kanskje kan han lede laget igjen en gang i framtiden i virkelig god RBK-ånd, hvem vet? Han er også en trener under utvikling må vite. Men denne gang var det på sin plass å tre til side. Skulle ha hørt mer på Eggen, Kåre!

Om Koteng fortjener all mulig respekt for å ha cojones til å ta/fronte en såpass upopulær avgjørelse, fortjener han og de andre involverte ditto like mye kritikk for den særs uprofesjonelle måten sparkingen har blitt håndtert på. Å ta skittentøyvasken i riksmedia kler RBK som klubb veldig dårlig. Å anklage Kåre for løgn er bare lavmål. Her er det dessverre mye som burde blitt gjort på en helt annen måte.

Summa sumarum: tommel opp for tøff, men rett avgjørelse. Tommel ned for hele prosessen og surret rundt.

Spot on IMO!
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 231, 232, 233 ... 271, 272, 273  Next
Page 232 of 273

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb