Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene. Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
Posted: 19.07.2018 02:08 Post subject:
Jeg kan ikke fatte hva som har skjedd med Meling. Når vi kjøpte han var jeg i fyr og flamme, denne gutten var i mine øyne nesten en perfekt back, bare litt liten såklart. Rask med ballen, god teknikk, flink til å utfordre, og hadde det lille ekstra offensivt også virket det som. Husker spesielt en gang han vendte bort Selnæs i feltet i en kamp mot Stabæk, la inn og Stabæk utlignet.
Nå bidrar han mindre og mindre offensivt,. Ofte når han får ballen har han mulighet til å avanserer mange meter oppover linja. Istedenfor vender han og sentrer til Tore eller helt tilbake til Hansen. Noen andre som har lagt merke til det? Jeg blir så utrolig frustrert av det!
Han vender fordi han ikke har noen å spille til. Det er en utfordring som er mer kollektivt enn individuelt. Han har også omtrent ingen relasjonelt trening med de han har spilt med på kanten i det siste, Levi, Søderlund og Botheim har vel alle bekledd den posisjonen. Og da er det sånn at når man blir utrygg så spiller man på det som er trygt, altså holde ballen i laget ved å spille tilbake.
Hedenstad 4 - dårlig defensivt... kommer på mange løp uten å bli brukt.
Reginiussen 4 - Alt for mye poling av ball. Kan ved flere anledninger ta ned ballen på kassa og trille kula.
Hovland 3 - Upresis og ubesluttsom. Mye unødvendig langt.
Meling 3 - Fryktelig upresis. Savner at han utfordrer mer før ballen rulles videre.
Jensen 4 - Fører for mye ball i perioder. Må la ballen jobbe mer.
Lundemo 4 - ikke spilt kamp på år og dag. Går tregt, men trygt.
Trondsen 5 - Kommer til en del brukbare skuddposisjoner. Tommel opp for det.
Helland 2 - Helt fryktelig. BÃ¥de offensivt og defensivt...
Bendtner 5 - 2 mål og 1 målgivende. Ellers litt for mye på kant. Burde satt en pinne med hodet.
Levi 5 - det raidet i 2.omgangen har vi ikke sett siden Samuel herjet i en Abrakamp i vinter.
Kåre - 1. Noe er fortsatt riv ruskende galt. Uttalelser og gjennomføring. Snakker opp Valur som om de er et topplag ute i Europa. «Vanskelig å score i Europa». «Er tøft å spille fotball i Europa». «Hæppy med 0-0 borte i Europa». Som supporter er det til å få fnatt av! Null offensivitet. Blæh
det må gjøres noe med trenerene, trenger ikke være Kåre ut, men vi må ha inn mye mer kompetanse. dette RBK laget spiller bare mer og mer random fotball for hvert år som går.
Kåre er kjempe fornøyd med gårsdagens kamp. Så ikke kampen, men ser på stemningen her inne at dette var skrale greier og flaks. I tillegg er vi tilbake til gamle synder med for høye indreløpere og støttepasninger. Skal man ikke se prestasjon foran resultat? Vi skal møte Celtic som er mye bedre enn i fjor! Med den lave aggressiviteten vi viser blir det stygt mot Celtic. Vi skaper også lite sjanser med det laget vi har nå. Det holder ikke med Lundemo og Helland på laget. De er for temposvake. Gratulerer Celtic!
Vedr Meling: sitter slik at jeg ser Meling godt i første omgang. Hans manglende offensive bidrag skyldes ikke ham, men at han har null offensive spillpunkter når han går fremover. Levi gjør få og lite smarte bevegelser mens midtbanen er konsekvent uspillbare. Da er det Tore eller keeper igjen hvis han da ikke bare måker ballen oppover. Meling tar initiativ, men får ingen respons.
Posted: 19.07.2018 09:10 Post subject:
For øvrig må jeg si jeg ble veldig skuffet over Valur. Jeg hadde fått for meg at islandsk fotball var veldig ærlig og redelig uten tull og juks, men det var jo minst like mye professional fouls, etterslengere og skuespill her som lenger sør på kontinentet. Det er riktignok en del innslag i laget fra andre land, men de lokale var absolutt ikke noe bedre. Når Sævarsson being Sæavarsson bare er en i rekken, sier det sitt. _________________ Influencer™
Synd at så mange lar seg påvirke av Adresseavisens heksejakt på Kåre. De, og spesielt Petter Ramus, har hatt en agenda mot han i to sesonger nå. Trist å se at så mange supportere her inne ukritisk slenger seg på dette.
SÃ¥vidt jeg kan se er kritikken mot KÃ¥re saklig og faglig begrunnet.
Vedr. Meling: Bedre som indreløper? Er bevegelig og dyktig som boks til boks spiller. God teknikk, men ingen god avslutter.
Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
Posted: 19.07.2018 10:59 Post subject:
"Ukritisk slenger seg på", brooklynlol.
Vennligst belegg hvor disse tar feil, og hvordan de ikke har kommet fram til dette selv, men bare dilter etter adressa, er du snill, for jeg tror ikke det er bare de som er negative til KÃ¥re som kan stemples som ukritiske.
Valsers are out of play in the EuropeÂan ChampÂiÂonsÂhip qualifiers afÂter a 3: 1 loss against RosenÂborg at LerkÂenÂdal StadiÂum in TrondÂheim in a good game, which will be remÂemÂbÂered by the judge's damn evenÂing ratÂher than the heroic perÂformance of HlÃðarÂendaÂpilta.
The Icelandic champÂiÂons won a cheeky victory at the NorwegÂiÂan champÂiÂons HlÃðarÂenda last week, 1: 0, and were cryÂing close to becomÂing the first Icelandic team to beat the NorwegÂiÂan team in EuropeÂan Cup when StefÂan appostolov, the BulgariÂan refÂeree, gave the local team a penalty shoot-out.
He had previÂously giÂven anotÂher local penalty shootout to his home and, in additiÂon, ValsÂarÂar receiÂved his own penalty shootout in the second half which proved to be a bad judgment. ÓlafÂur JóÂhannÂesÂson, ValsÂar's coach, hinted by handsÂhakes at the end of the game that the BulgariÂan had accepted a briÂbe, so his perÂformance was disappoÂintÂing. She was, of courÂse, notÂhing more than just that, deriÂving, and Olaf will hopefully be angry and he will regret his behaviÂor when he looks back in the evenÂing in TrondÂheim.
This would be the second time in the sumÂmer that ÓlafÂur says that uncÂleÂan flour is in the pockets of those who come to the footÂball stadiÂum, but he recalÂled that the VikÂings great winÂger had been negotiatÂing this year. The result was that VikÂings went up to the departÂment at the expenÂse of Hauka, whom ÓlafÂur was managÂing at that time.
[...]
It's unÂfortunaÂte how ValsÂarÂar finÂisÂhed the ChampÂiÂons League comÂpeÂtitiÂon tonigÂht afÂter Bulgaria's excellÂent perÂformance Apostolov, but let's not let the fury and conÂspiracy shine on the wondÂerfÂul achievement of ValsÂara to be the leÂast poorÂer against one of ScandiÂnavia's bigÂgest teams in 180 minuÂtes of time and again great footÂball. Their EuropeÂan fairy talks are also not over, on ThursÂday they will go to Andorra and meet FC Santa Coloma in the EuropeÂan ChampÂiÂonsÂhip qualifier. Go ahead.
The NorwegÂiÂan media are unequiÂvocally criticized by StefÂan Apostolov, the BulgariÂan refÂeree who judged RosenÂborg and Vals in the EuropeÂan ChampÂiÂonsÂhips qualifier tonigÂht.
Rollers were cryÂing close to becomÂing the first Icelandic team in history to beat the NorwegÂiÂans in Europe when the locals receiÂved a spontaÂneous penalty shootout. It was not all, however, the shootÂings in the game were three and all half-absÂurd if the commÂents of the NorwegÂiÂan media could be consiÂdÂered.
Not ofÂten seen as many hopÂeless decisiÂons
"If we had used VAR technology, no one would have been sentenced, anyway, three," says the NorwegÂiÂan media VG. "It's not ofÂten that you see a judge takÂing as many hopÂeless decisiÂons in one and the same game."
"Harsh decisiÂon!" Cried ThomÂas Myhre over Eurosport when Apostolov gave his home anotÂher penalty shootout durÂing the recoÂvery seaÂson. "He knows he made mistaÂkes earlier and now he is corÂrectÂing them," added Myhre, who played 56 natiÂonal games for Norway in 1998 to 2007.
"What a circus! Worst decisiÂon of judges I've seen. If it were not a NorwegÂiÂan team to comÂpete tonigÂht, we would think it was bouncÂing the refÂeree, "said Jesper MatÂhisen on TV2.
Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
Posted: 19.07.2018 12:34 Post subject:
Quote:
This would be the second time in the sumÂmer that ÓlafÂur says that uncÂleÂan flour is in the pockets of those who come to the footÂball stadiÂum,
Posted: 20.07.2018 07:53 Post subject:
Nivå på han pipeblåseren der ja. Hadde sikkert en betydelig innsats på "more than 2,5 penalties" eller noe i den stilen. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
For øvrig må jeg si jeg ble veldig skuffet over Valur. Jeg hadde fått for meg at islandsk fotball var veldig ærlig og redelig uten tull og juks, men det var jo minst like mye professional fouls, etterslengere og skuespill her som lenger sør på kontinentet.
I den forbindelse verdt å nevne at Tobias Thomsen naturligvis helt bevisst prøvde å ødelegge for Bendtner på overtid:
- Jeg prøvede lidt at spille på de ting, man nu en gang kunne, når der kom et straffespark i sidste sekund. Han er jo en cool herre, som jeg prøvede at bringe ud af fatning, og vores keeper var da også tæt på at tage den.
- Jeg ville give den et sidste skud, og det gule kort var helt fair, for jeg overhalede ham jo næsten i sit tilløb. Han var desværre for cool, siger Thomsen.