English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VM 2018
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 27, 28, 29  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
trundelag
Senior

PostPosted: 16.06.2018 15:22    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Interessant kamp. Men : jeg er skuffet over all driten til islendingene. Både Gunnarsson og ikke minst Bjarnason regelrett spiller skadet for å få stopp i spillet, og det hagler med professional fouls. Hadde jeg vunnet dommerjobben i fifalotteriet, så hadde jeg delt ut cirka tolv gule kort..

Synes ikke det er så ille. Alle spillerne på Argentina driver med akkurat det samme når de har muligheten
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 16.06.2018 15:24    Post subject: Reply with quote

Er det meg, eller brenner Messi påfallende mange straffer ?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 16.06.2018 15:25    Post subject: Reply with quote

En bitteliten boost for keeperens selvtillit der, altså. Den der kan man greit skryte av for lagkameratene i Randers etterpå; dårlig straffe eller ikke.
Demolith
Rutinert

PostPosted: 16.06.2018 15:40    Post subject: Reply with quote

Der skal jo Pavon og Argentina ha straffespark. Hvorfor klarer de ikke å dømme den med VAR?
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 16.06.2018 15:42    Post subject: Reply with quote

Og angående VAR : hvis Ronaldo får straffer som i går, mens Pavon ikke får her, da er det ingen vits.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 16.06.2018 15:44    Post subject: Reply with quote

trundelag wrote:
zaphod81 wrote:
Interessant kamp. Men : jeg er skuffet over all driten til islendingene. Både Gunnarsson og ikke minst Bjarnason regelrett spiller skadet for å få stopp i spillet, og det hagler med professional fouls. Hadde jeg vunnet dommerjobben i fifalotteriet, så hadde jeg delt ut cirka tolv gule kort..

Synes ikke det er så ille. Alle spillerne på Argentina driver med akkurat det samme når de har muligheten

Jeg sa ikke at Island ville fått alle, men de fleste. Og jo, det er ille. Bjarnason skulle vært utvist for lenge siden. Møkkafyr.
Back to top
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 16.06.2018 15:45    Post subject: Reply with quote

Synes ikke den straffen var 100% klar. Hadde ikke blitt overrasket om det ble blåst, men usikker på hvor stor kontakt det faktisk var. (heier på Island, så mulig jeg er noe partisk)
Og så lenge det ikke er en tydelig feil av dommeren, er det helt greit at VAR ikke bryter inn å stopper opp spillet til en hver tid.
oskisjunior
Rutinert

PostPosted: 16.06.2018 15:46    Post subject: Reply with quote

Sykt at VAR ikke brukes i straffesituasjonen til Pavon or Argentina, der. Mens Ronaldo filmer seg til straffespark og frispark i går. Blir kvalm...
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 16.06.2018 15:46    Post subject: Reply with quote

Blir jo interessant at det ikke er dommerens, men VAR-teamets avgjørelse som blir diskutert i etterkant.

oskisjunior wrote:
Ronaldo filmer seg til straffespark

Ehh ... så du noe jeg ikke så, eller snarere, så du ikke noe jeg så? Det var da repriser tydelige nok til å vise at det var ålreit å gi Portugal den straffa.

Åpenbart at jeg kan tolke feil her, men, for meg virker det som om du misliker C.Ronaldo og lar det styre hva du synes om situasjonen. Synes det er åpenbart at i diskusjonen om hvem som er best av Messi og Ronaldo står du trygt inne i Messi-heiagjengen Wink
oskisjunior
Rutinert

PostPosted: 16.06.2018 15:56    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Blir jo interessant at det ikke er dommerens, men VAR-teamets avgjørelse som blir diskutert i etterkant.

oskisjunior wrote:
Ronaldo filmer seg til straffespark

Ehh ... så du noe jeg ikke så, eller snarere, så du ikke noe jeg så? Det var da repriser tydelige nok til å vise at det var ålreit å gi Portugal den straffa.

Åpenbart at jeg kan tolke feil her, men, for meg virker det som om du misliker C.Ronaldo og lar det styre hva du synes om situasjonen.

Kan ikke nekte for at jeg ikke har mye til overs for CR7. Ja, det er kontakt på straffa, men meget lite. Og Ronaldo kaster seg helt tydelig. Frisparket som blir gåll er bare patetisk. Kaster seg slik han så ofte gjør. Tommel'n ned
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 16.06.2018 15:59    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Er det meg, eller brenner Messi påfallende mange straffer ?

Fant en statistikk nå. Har scoret på ca 76% straffene han har tatt (scoret 82 og bommet på 25).

Til sammenligning har Ronaldo ca 83% (scoret 110 og bommet på 23).
Back to top
oskisjunior
Rutinert

PostPosted: 16.06.2018 16:03    Post subject: Reply with quote

Hehehe Wink

I mitt hode er det ikke rom for diskusjon, engang. Messi er pur magi. Hva skal man si om Ronaldo? Tja, han er god på tap-ins og straffer om dagen. Og flink til å jukse seg til dem.

Messi har flest scoringer, flest assist, flest nøkkelhpasninger, flest vellykkede driblinger, flest matchavgjørende scoringer. Listen er lang. Cool
Back to top
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 16.06.2018 16:07    Post subject: Reply with quote

Og ingen mål i fotball VM 2018...Wink

For ordens skyld liker jeg hverken Messi eller C.Ronaldo
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 16.06.2018 16:12    Post subject: Reply with quote

Hva hendte med VAR i denne kampen? Soleklar straffe til Pavon. Til og med Hreidarsson i studio til NRK mente det skulle vært straffe.
Back to top
Jolern
Proff

PostPosted: 16.06.2018 16:16    Post subject: Reply with quote

Messi har blitt det man tidligere kritiserte Ronaldo for; han har sluttet å score i viktige kamper. Han har en manglende evne til å stå frem når det butter imot for laget.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 16.06.2018 16:50    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:

Der er jeg rett og slett ropende uenig. Det er kontakt, ja, men det er Ronaldo som oppsøker den, og kaster seg rett ned. Det er ikke straffe, det er ikke frispark noe sted på banen. Med litt godvilje er det ikke gult kort for filming heller, men da er jeg grei.

Det hører også med at frisparket han scoret på er en enda mer utpreget filming. Flott mål, men det er rent juks. Hvorfor plukkes ikke det opp? Vurderes ikke sånne situasjoner?

Og nei, jeg liker ikke cr7 eller noen av de andre portugisiske spillerne. Kjipt lag. VMs Molde.
Back to top
Demolith
Rutinert

PostPosted: 16.06.2018 16:56    Post subject: Reply with quote

Da får jeg være ropende uenig med deg da, og jeg liker ikke Ronaldo heller. Soleklar straffe, Ronaldo springer rett frem og Nacho kommer klønete inn fra siden og dunker borti høyrefot/kne/lår så han tryner.
Jolern
Proff

PostPosted: 16.06.2018 17:17    Post subject: Reply with quote

Argentina er VMs Molde. Portugal er mer som Tromsø eller noe, ødelegger moroa for bedre lag.

Last edited by Jolern on 16.06.2018 17:19; edited 1 time in total
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 16.06.2018 17:19    Post subject: Reply with quote

Og her ser vi hvordan VAR på ingen måte løser alle uenigheter!

Hvilket i og for seg er betryggende.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 16.06.2018 17:32    Post subject: Reply with quote

Demolith wrote:
Da får jeg være ropende uenig med deg da, og jeg liker ikke Ronaldo heller. Soleklar straffe, Ronaldo springer rett frem og Nacho kommer klønete inn fra siden og dunker borti høyrefot/kne/lår så han tryner.

Jaggu bra at Ronaldo ikke driver med utfor eller turn da, hvis det er alt som skal til før han tryner. Stakkar, han har jo slitt med selektiv balanse hele karrieren, flaks at ikke liv har gått med. Dette var den typen 'dunk' som ikke ville vekket et sovende kolikkbarn, men Ronaldo faller som om beina ble sagd av. Og ja, han løper rett frem, med kurs mot Nacho hele veien. Ingen andre hensikter enn å ramle.

Og dette er faktisk hovedgrunnen til at jeg ikke liker Ronaldo, enda mer enn personligheten hans. Ser alltid etter muligheter til filming.
Back to top
oskisjunior
Rutinert

PostPosted: 16.06.2018 17:37    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Demolith wrote:

Jaggu bra at Ronaldo ikke driver med utfor eller turn da, hvis det er alt som skal til før han tryner. Stakkar, han har jo slitt med selektiv balanse hele karrieren, flaks at ikke liv har gått med. Dette var den typen 'dunk' som ikke ville vekket et sovende kolikkbarn, men Ronaldo faller som om beina ble sagd av. Og ja, han løper rett frem, med kurs mot Nacho hele veien. Ingen andre hensikter enn å ramle.

Og dette er faktisk hovedgrunnen til at jeg ikke liker Ronaldo, enda mer enn personligheten hans. Ser alltid etter muligheter til filming.

Amen. Tiltredes. Word up. Enig. Spot on.
Trist at en kronisk jukser blir hyllet. De gutta som stemmer fram Penaldo i Balon d'Or-greia kan ikke være mye glad i dette fotballspillet.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 16.06.2018 17:37    Post subject: Reply with quote

Kvist ut ja, hvor lenge før Hareide angrer på at han ikke tok med Bendtner?
Back to top
oskisjunior
Rutinert

PostPosted: 16.06.2018 17:38    Post subject: Reply with quote

W. Kvist ut på båre. Får RBK en VM-spiller læll?
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 16.06.2018 17:38    Post subject: Reply with quote

Nei, det er vel for sent å hente inn noen nå.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 16.06.2018 18:55    Post subject: Reply with quote

Lite imponerende av Danmark egentlig. Langt fra sikkert at de går videre selv om de vant nå. Spiller de slik mot Australia så kan alt skje der.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 27, 28, 29  Next
Page 12 of 29

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb