English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Tettey
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 168, 169, 170  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 30.09.2006 08:01    Post subject: Reply with quote

Da finner jeg det meget forundringsverdig at du ignorerer feilpassninger på den mpten du har gjort når du setter opp en analyse, og når du innrømmer det så må jeg si det stiller resten av analysen i ett relativt dårlig lys også.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran

PostPosted: 30.09.2006 09:59    Post subject: Reply with quote

Det som ikke kommer frem i analysen er
spillernes kreative/ skapende evne i angrep (unntatt Riseth
da han har en annen rolle).

Hvor ofte bidrar Tettey til å skape "farlige" situasjoner kontra Sapara?

Jeg har en mistanke om at Tettey gjennomgående velger det enkleste i stedet for å gjøre "det lille ekstra" som fører til en målsjanse (det er dette jeg mener med å være junioraktig; man er med i kampen men våger ikke å prege kampen, på godt eller vondt. Man velger det trygge og enkle som en hver kan gjøre). Dette kan skyldes mangel på evner til å være så god at man våger, eller mangel på oversikt.

Uansett,
dette kan være en direkte årsak til Tetteys positive resultater (treff med pasninger) fra 1. omgang i kampen mot TIL...

Jeg ser ikke nødvendigvis etter ANTALL feil hos Tettey, men hva han bidrar med i det sjanseskapende spillet. I mine øyne blir han alt for tam. For ofte skaper han absolutt ingen ting. Tettey er etter mitt skjønn ingen spiller motspillerne behøver å passe på. Han er helt ufarlig!

Kritikken min mot Tettey f.eks i en ballsentral rolle går i stor grad ut på at han er "veik"/puslete i duellspillet (f.eks kontra Riseth). Han blir derfor ikke et trygt anker. Riseth vinner ikke bare mange av hodeduellene...

Last edited by TomH on 30.09.2006 13:29; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brady
Veteran

PostPosted: 30.09.2006 13:28    Post subject: Reply with quote

ballaballaballa wrote:
Da finner jeg det meget forundringsverdig at du ignorerer feilpassninger på den mpten du har gjort når du setter opp en analyse, og når du innrømmer det så må jeg si det stiller resten av analysen i ett relativt dårlig lys også.

Har satt pluss eller minustegn per involvering. Hva om man er i clinch med motspiller og begge er borti ballen en tre-fire ganger før den går videre. Skulle man da ha regnet det som tre-fire pasningsforsøk?
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 30.09.2006 13:39    Post subject: Reply with quote

Det er ikke sammenlignbart i det hele tatt Brady, Tettey gjør helt tydelig ett passningsforsøk som går rett i en motspiller, så sammenligne det med møljekamp er helt bort i natta.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 30.09.2006 13:41    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:

Jeg ser ikke nødvendigvis etter ANTALL feil hos Tettey, men hva han bidrar med i det sjanseskapende spillet. I mine øyne blir han alt for tam. For ofte skaper han absolutt ingen ting. Tettey er etter mitt skjønn ingen spiller motspillerne behøver å passe på. Han er helt ufarlig!

Så han er helt ufarlig og kan gå umarkert gjennom kampene? Jaja, TomH, syns dette begynner å ble vel lavmål. Jeg skal være med på at han per dato har mye å gå på i mange aspekter av spillet, men det som er noe av det store med Tettey er at han viser tegn på forbedring fra kamp til kamp.

Til informasjon har han hittil i år ett mål og to målgivende pasninger.
Jeg har lyst til å ta med noen kommentarer fra VGLive fra en av toppkampene i år, hjemme mot Lillestrøm. Altså en av de bedre motstanderne vi kan møte her hjemme.

Miika Koppinen kaster seg inn i en duell og vinner ballen slik at Tettey får den og kan spille gjennom til Iversen. RBK-spissen får en dårlig berøring og Müller blokkerer ballen.

Glitrende spill fra Iversen til Braaten som demper på hælen og spiller Tettey gjennom. Tettey venter bort Johansen og skyter godt. Glimrende redning fra Müller med venstrehånda avverger RBK-scoring.

Fantastisk forarbeid av Tettey. Tar med seg ballen fra egen banehalvdel og spiller etter hvert en herlig stikker til Iversen. Spissen kommer alene igjennom og vipper elegant over Müller.

Jeg vet ikke om du husker det siste målet, men pasningen til Tettey var så bra at den var Zidane verdig.

Helt ufarlig? Motstanderne trenger ikke markere?

I førsteomgangen var han et veldig offensivt aktivum bare pga sine mange og gode løp som frigjorde plass til de andre spillerne. Hadde han fått ballen oftere i de mange gode posisjonene han sprang i, ville nok den direkte involveringen med ball i offensive situasjoner vært mye større. Angående de situasjonene han passet bakover eller til siden, var det i oppbyggende spill der det var det mest fornuftige og beste pasningsalternativet.

I mine øyne virker det som om Tettey fremstår som en rød klut på enkelte, og blir vurdert på andre grunnlag enn de andre midtbanespillerne.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 30.09.2006 13:42    Post subject: Reply with quote

ballaballaballa wrote:
Det er ikke sammenlignbart i det hele tatt Brady, Tettey gjør helt tydelig ett passningsforsøk som går rett i en motspiller, så sammenligne det med møljekamp er helt bort i natta.

Som sagt gjorde jeg det samme med Sapara i en annen situasjon. Og forskjellen på en pasning fra eller til ødelegger ikke helhetsinntrykket, ballaballaballa.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 30.09.2006 13:59    Post subject: Reply with quote

Det er jo litt Drillo å ukritisk rakke ned på alle pasninger som går bakover eller sidelengs. Hvis det er når det er klare overgangssjanser er det selvfølgelig en dårlig løsning, men ofte er det hensiktsmessig for å løse opp spillet og vri det over på motsatt side. Dette har Rosenborg gjort mot etablert forsvar i alle år, og det håper jeg de fortsetter med, framfor å kælke ballen framover så høyt og langt de kan.
Maradona
Veteran

PostPosted: 30.09.2006 14:29    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Så han er helt ufarlig og kan gå umarkert gjennom kampene? Jaja, TomH, syns dette begynner å ble vel lavmål.

Enn kan ikke diskutere med idioter, de drar deg ned på deres nivå, å slår deg med sin erfaring... Cool

Hvis dere tenker dere litt om, så er Tettey den spilleren som har utviklet seg mest i år, og han utvikler seg enda, han har fått en helt annen selvtillit i spillet nå, enn hva han hadde i vår. Han spiller mye bedre nå enn hva han gjorde i vår. Han kan spille over hele midtbane (regner med at han ville ha spillt bedre i den sentrale rollen nå, enn hva han gjorde i vår) og kan bidra som midtstopper hvis det trengs. Han har fart, stor løpskraft og er meget villig til å være med fremover, hans teknikk er enda ikke på topp, men den kommer seg, han velger ofte enkle løsninger i sitt spill. Han kan bli bedre i hodedueller og i taklinger... Han kommer til å bli en av bære bjelkene i RBK og på U-21 landslaget i tiden fremover..

Synes at Brady's analyse var meget god, så jeg ser ingen grunn til å tvile på han jobb der.
attach
Forumsjef

PostPosted: 30.09.2006 14:31    Post subject: Reply with quote

Maradona wrote:
Enn kan ikke diskutere med idioter, de drar deg ned på deres nivå, å slår deg med sin erfaring... Cool

Det holder. Alle som ikke mener det samme som deg, er ikke idioter..
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 30.09.2006 14:46    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Som sagt gjorde jeg det samme med Sapara i en annen situasjon. Og forskjellen på en pasning fra eller til ødelegger ikke helhetsinntrykket, ballaballaballa.

Så det å ta vekk 50% av feilpassningene, eller 16% av de totale passningene fremover endrer ikke helhetsinntrykket? Det har da gått klart frem av mitt svar på analysen din at det endrer bildet ganske så kraftig når vi ser på det korekte antallet passninger.

Dags: Ja, det er greit at det kan slås bakover enkelte ganger, men når en så stor anndel som over 60% går bakover, og mange av de er totalt upresset så må du også se at det ikke er til det beste for laget med slike tall. Sapara f.eks. spiller stort sett bare støtte når han må.

Og Maradona: Selvfølgelig er du enig med Brady sin analysen når den stiller Tettey i ett bra lys, men når han faktisk innrømmer å ha sett bort fra en feilpassning, og du ser hvor stor forskjell det skaper så bør du innse at det er noe som ikke stemmer i analysa.

Du sier også at han kan spille over hele midtbana og også i midtforsvaret. Det er rett og slett tull. Han mangler duellstyrken for midtforsvaret, fart er ikke nok., og han mangler overblikk, duellstyrke og passningstryggheten som anker. Har sagt det før og sier det igjen, Tettey har en fremtid som en god indreløper, men ikke noe annet.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 30.09.2006 14:55    Post subject: Reply with quote

ballaballaballa wrote:

Du sier også at han kan spille over hele midtbana og også i midtforsvaret. Det er rett og slett tull. Han mangler duellstyrken for midtforsvaret, fart er ikke nok., og han mangler overblikk, duellstyrke og passningstryggheten som anker. Har sagt det før og sier det igjen, Tettey har en fremtid som en god indreløper, men ikke noe annet.

Han kan spille over hele midtbanen, og han har gjordt det, både for RBK og for U-21 landslaget i år.. Så kan det tilføyes at Roar Strand har uttalt dette i Adressa, at Tettey er en spiller som kan spille over hele midtbanen..

Han spillte midtstopper mot Spartak Moskva i fjor vinter, sammen med Erik Hoftun og imponerte både medspillere og trenere.... Han spillte noen få kamper for RBK2 i år som midtstopper....

SÃ¥ det du skriver at det er tull, er fakta. Deal with it !
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 30.09.2006 15:12    Post subject: Reply with quote

Så du mener altså at en spiller som ikke kan slå de forløsende passningene, ikke kan vinne ballen, og ikke kan vinne hodedueller kan funfere som midtbanesjef?

Eller en person som ikke vinner vinner ballen, og skyr hodedueller som pesten som midtstopper?

Tettey har ikke en eneste god kamp som anker for a-laget. Hverken når vi spillte med 2 ankre, eller med ett.

2. divisjon er ikke TL, og det er heller ikke CL. Og hva Strand sier om Tettey betyr nada, hva skulle han sagt da? "Nei Tettey kan bare spille indreløper han."

Og når skjedde den kampen mot S Moskva da? Står ikke noe om den på kampoversikta ihvertfall.

Vi hadde en treningskamp mot Lokomotiv Moskva i år:
http://www.rbkweb.no/kamper2006.php
Der var Tettey ett av to anker.

I fjor er det nermeste vi kommer en treningskamp mot Sparta Praha i januar. Der han også var på midtbana:
http://www.rbkweb.no/kamper2005.php

Om den kampen foregikk, så var det uansett en treningskamp, og en svale gjør heller ikke sommer.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 30.09.2006 15:24    Post subject: Reply with quote

ballaballaballa wrote:

Ja, det er greit at det kan slås bakover enkelte ganger, men når en så stor anndel som over 60% går bakover, og mange av de er totalt upresset så må du også se at det ikke er til det beste for laget med slike tall. Sapara f.eks. spiller stort sett bare støtte når han må.

I førsteomgangen mot TIL så jeg ikke noe forskjell på Sapara og Tettey i om de situasjonsmessig valgte å sentre bakover, til siden eller fremover.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 30.09.2006 15:26    Post subject: Reply with quote

Quote:
Så du mener altså at en spiller som ikke kan slå de forløsende passningene, ikke kan vinne ballen, og ikke kan vinne hodedueller kan funfere som midtbanesjef?

Så du mener at en spiller med gode offensive løb og bevægelser, som skaber chancer til medspillere og som generelt ikke gjorde sig bort spillede en dårlig kamp?

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Brady
Veteran

PostPosted: 30.09.2006 15:29    Post subject: Reply with quote

ballaballaballa wrote:

Eller en person som ikke vinner vinner ballen, og skyr hodedueller som pesten som midtstopper?

Tettey har ikke en eneste god kamp som anker for a-laget. Hverken når vi spillte med 2 ankre, eller med ett.

Han har kanskje ikke sine beste kamper for A-laget som anker, men hvor mange sjanser har han fått i den rollen? Han har jo nesten ikke spilt der for A-laget. Og det kritikken gikk på var at pasningene nesten aldri gikk fremover. Her greier jeg ikke helt å se forskjellen på ham og Vidar Riseth.

Du sier han ikke vinner ballen. I førsteomgangen mot TIL vant Tettey 3 av 6 taklinger han var involvert i, Riseth vant 1 av 2 og Sapara 1 av 6.

Tettey viser klare tegn på bedring i luftduellene, så det kommer, vent og se.

At han ikke kan slå de forløsende pasningene er det ikke mye sannhetsgehalt i. Se bare på den utrolige pasningen han hadde til det tredje målet mot LSK.
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 30.09.2006 15:33    Post subject: Reply with quote

Synes det er bra av ballaballaballa og Brady som bruker såpass mye tid og energi i denne diskusjonen.
Men jeg må fredeles si meg hudreprosent enig med Brady og Harald.
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 30.09.2006 15:44    Post subject: Reply with quote

Jeg syns Tettey har vært god i mange kamper, og jeg drømmer om Tettey-Sapara-Skjelbred

Men i Tromsø kampen var det stor forskjell på Skjelbred og Tettey, Skjelbred var GOD, tettey er av og til altfor pysete, og gir altfor mye støttepasninger. Skjelbred tok flotte vendinger, fikk ballen framover og hadde mange flere fine kombinasjoner.

Men hvis tettey viser det han har gjort tidligere syns jeg han skal spille fast, men mot lyn håper jeg Skjelbred skal spille..
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 30.09.2006 15:53    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Quote:

Så du mener at en spiller med gode offensive løb og bevægelser, som skaber chancer til medspillere og som generelt ikke gjorde sig bort spillede en dårlig kamp?

Om du skal sammenligne må du komme med noe som stemmer Wink

Og Brady, hvor har Tettey vist at han blir bedre i hodeduellene? Ikke i kampene mot TIL og Odd ihvertfall.

Og en passning i hans beste RBK-kamp er ikke nok.

Og skylde på for få kamper er for tåpelig. Da kan jo jeg si at Iversen og Johnsen kan bli kjempe gode midtstoppere uten at du kan si noe på det pga at de har fått for få sjanser på den posisjonen.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 30.09.2006 15:59    Post subject: Reply with quote

Quote:

Quote:

Om du skal sammenligne må du komme med noe som stemmer

Jeg tror mere det er dig som skal komme med noe som stemmer.

Medlem nr. 2477
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 30.09.2006 16:05    Post subject: Reply with quote

Alle landets aviser er enige med oss i at Tettey spilte en elendig kamp Ballaballa. Er ikke noe vits å bruke noe mer energi på denne diskusjonen, Når Brady kaller 1 omgangen til Tettey mot TIL som landslagsklasse så ser du hvor landet ligger.
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 30.09.2006 16:20    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Jeg tror mere det er dig som skal komme med noe som stemmer.

Mine påstander stemmer, og når dere støtter dere på en analyse som er bygget på usannheter foreslår jeg at dere finner på noe bedre å gjøre. Dere kan jo f.eks. bli forskere, er jo mye penger å hente på¨falsk forskning vettu Wink

Tettey er og blir indreløper, og hadde en dårlig kamp mot TIL, enkelt og greit, om dere nekter å innse dette får være opp til dere, som joko sier så er aviser som VG, DB og adressa enig med meg i at han hadde en dårlig kamp, så får dere bare leve i deres egen verden.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 30.09.2006 16:36    Post subject: Reply with quote

Lige bortset fra at alle landets aviser ser på kampen som en helhed, joko. Når man tænker på andre omgang er det vel ikke så mærkelig at han får dårligere karkter end de andre spillere. ligesom karakteren nok havde været væsentlig højere hvis han havde været med i andre omgang.

Dinne påstander stemmer overhovedet ikke og jeg tror mere du burde blive børsanalytiker for dine sammenligner med aktier har jo være formidable. Eller...
Desuden tror jeg Bradys analyse er langt mere troværdig end din.

Medlem nr. 2477
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 30.09.2006 17:03    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Dinne påstander stemmer overhovedet ikke og jeg tror mere du burde blive børsanalytiker for dine sammenligner med aktier har jo være formidable. Eller...
Desuden tror jeg Bradys analyse er langt mere troværdig end din.

Mine sammenligninger med aksjer har faktisk stemt helt og holdent. Og om som sagt om du velger å stole på en analyse der analytikeren har innrømmet triksing så skal du få lov til det.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 30.09.2006 17:12    Post subject: Reply with quote

Alle avisene trodde at bytte Tettey ut, Skjelbred var fordi Tettey spillte dårlig, men det var fordi han ikke følte seg OK etter hodeduellen.. Han spillte 1/3 av omgangen skadet, og hadde nok fortsatt 2.omg hvis han hadde følt seg OK...

Jeg mener at Tettey er et bedre valg en Riseth på sentral midtbane, og Sapara er så god offensivt, at jeg ikke vil ha han lengre bak på banen, + at Skjelbred er bedre enn Riseth..

Sapara-Tettey-Skjelbred er en bedre balansert midtbane, enn Tettey-Sapara-Skjelbred, samt at Sapara-Riseth-Tettey/Skjelbred er den dårligste løsningen...
Harald
Forumsjef

PostPosted: 30.09.2006 18:33    Post subject: Reply with quote

Quote:
Mine sammenligninger med aksjer har faktisk stemt helt og holdent. Og om som sagt om du velger å stole på en analyse der analytikeren har innrømmet triksing så skal du få lov til det.

Nej, det gjorde de ikke, noget andre også har påpeget. Trikset? Som jeg ser vurderer i situationen forskelligt. At der er blevet "trikset" med analysen er det dig der hævder, det gør det ikke mere eller mindre sandt.

Medlem nr. 2477
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 168, 169, 170  Next
Page 26 of 170

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb