| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 18.05.2018 09:08 Post subject: |
|
|
rbkidrammen: Aldri hatt et konkret eksempel på at det har skjedd, men det kan jo definitivt være en ting å se opp for. Jeg vet ikke hvordan dette foregår i praksis, men hvis noen har lånt bort sesongkortet sitt på denne måten hadde det vært interessant å vite detaljer.
hhem: Dette er en kilde til betydelig forvirring, og den beste indikasjonen på at vår forståelse av hva som er sesongkort ikke stemmer. Dessverre er det mye lettere å fastslå at NOE er feil enn HVA som er feil.. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 18.05.2018 10:19 Post subject: |
|
|
| Der er helt sikkert masse seter som er reservert mot enkeltbillettsalg for å selge sesongkort på de setene (man får jo fast plass igjennom hele sesongen, som man ikke vil at enkeltbillettkjøp skal blokkere), men tett opp mot kamp kan slike reservasjoner frigjøres uten at det ødelegger for sesongkortsalget. Jeg tipper STaut ikke nødvendigvis ser forskjellen der. |
|
| Back to top |
|
 |
Larris3 Junior
|
Posted: 18.05.2018 18:18 Post subject: |
|
|
| En tanke som slo meg i forhold til dette med dalende kurve på sesongkort inn mot kampen. Kan det være setene med redusert sikt som lurer telleren. Tipper de setene er reservert mot salg intill det viser seg at mye av de ordinære plassene er solgt. Dersom denne reservasjonen telles som sesongkort får vi avvik. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 18.05.2018 18:56 Post subject: |
|
|
Langt fra utenkelig - om noen vet om et sete som omfattes av dette kan vi undersøke saken.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 19.05.2018 07:53 Post subject: |
|
|
Kan bekrefte at disse setene ikke legges ut for ordinært salg, men at de teller som sesongkort tviler jeg på. Tror nok heller at de ligger under reserverte seter. Disse setene legges ikke ut før det begynner å nærme seg fullt på stadion. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 27.05.2018 08:29 Post subject: |
|
|
En liten men ikke ubetydelig bug har blitt avdekket i den gamle motoren til STAut som sørget for ihvertfall deler av det vi har sett med for lave tall de siste to sesongene.
Selvfølgelig bare min skyld, men for de som måtte være interessert; STAut har en opprinnelig klassifiseringsmotor (primitiv som bare f), og en mer moderne som jeg jobber på nå, sammen med en regelmotor som skal gjøre det mulig for flere å bli med i analysearbeidet. Dette skal resultere i en applikasjon hvor man kan vri og vende på disse kodene og teste ut teorier om antall osv. Nok om det.
Saken er at gammel motor er i drift, ny motor kjører kun hos meg når jeg kjører eksperimenter. I de tilfellene hvor jeg snubler over åpenbare sannheter, folk sender meg billettinfo e.l. så oppdaterer jeg min eksperimentelle motor med dem, som så blir mer nøyaktig. Når jeg ser over litt tid at ting henger på greip, blir de samme reglene også konvertert til gammel motor sånn at kamptråd-grafene reflekterer ny kunnskap.
Vel, det som har skjedd i dette tilfellet er at ny motor har noen ting ved seg som gammel ikke hadde - bl.a. forsøk på å klassifisere bortesvin. Dette er ikke bare lett - SB er "alltid" bortefelt så vi kan jo bare se på kodene der - men de er ikke alltid unike for bortefeltet. Plutselig dukker de samme kodene opp på øvre øst eller andre steder på stadion. Jeg har foreløpig ikke klart å finne noen sikker måte å slå fast (basert på koder) om RB også brukes til bortefans eller om det er åpnet for oss - selv om vi har masse kamper med eksempler på begge deler. Så bortesvin-detektoren er eksperimentell.
Dessverre har litt av den ved en feil lekket inn i koden til gammel motor, sånn at en del (ikke alle) bortesvin ble tatt ut av "solgt"-kolonna, og ikke brukt til noe. Dette påvirket også noen andre billetter rundt omkring på stadion.
Helt konkret eksempel: kl. 08:04 i dag rapporterte STAut om 17865 tilskuere til Brann-kampen. Uten denne feilen er tallet 18415.
Jeg har ikke så langt registrert at mengden vi bommer med henger tett sammen med antall bortesupportere, så her er det selvfølgelig fortsatt muligheter for å oppdage flere hjerneblødninger.
Uansett, jeg drar snart oppover mot Trondheim og Øvre Øst så det tar nok litt tid før dette er fikset i gammel-motoren, men da er det ihvertfall forbedringer på gang.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
DarthJohansen Proff
|
Posted: 27.05.2018 09:53 Post subject: |
|
|
| OrionPax wrote: |
Helt konkret eksempel: kl. 08:04 i dag rapporterte STAut om 17865 tilskuere til Brann-kampen. Uten denne feilen er tallet 18415.
|
Får disse om ikke er med i STAut lov til å komme på kampen eller må de vente til bugen er fikset? |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 27.05.2018 10:03 Post subject: |
|
|
I det øyeblikket STAut får makt til å si hvem som får komme inn på Lerkendal og ikke, har ting gått for langt og må legges ned.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 27.05.2018 10:05 Post subject: |
|
|
| OrionPax wrote: | | En liten men ikke ubetydelig bug har blitt avdekket i den gamle motoren til STAut |
Ja, motorer, altså. Fint når de virker, noe herk om de må byttes.
Var det vanlig serviceintervall ved 1 million telte seter eller var det EU-kontroll for telleautomater som avdekket det? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 27.05.2018 10:26 Post subject: |
|
|
Hehe, skulle ønske det var noe så spennende. Som man gjerne sier om vitenskapelige oppdagelser.. de færreste av dem er "Eureka!"-øyeblikk, de fleste starter med at noen sier "Hmmm, det var rart..."
Satt og fiklet med regel-motoren (alt er en motor, vettu, vanskelig å finne på gode navn i software) som skal gjøre alt dette mer dynamisk, sjekket innom kamptråden for å se antall solgte, sammenlignet med programmet som summerer koder her... Liten tvil om at noe var feil, så da var det bare å debugge seg gjennom det.
Tar selvfølgelig dyp selvkritikk på at dette ikke er blitt oppdaget før.
 _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.05.2018 12:39 Post subject: |
|
|
| OrionPax wrote: | | Dette er ikke bare lett - SB er "alltid" bortefelt så vi kan jo bare se på kodene der - men de er ikke alltid unike for bortefeltet. Plutselig dukker de samme kodene opp på øvre øst eller andre steder på stadion. Jeg har foreløpig ikke klart å finne noen sikker måte å slå fast (basert på koder) om RB også brukes til bortefans eller om det er åpnet for oss - selv om vi har masse kamper med eksempler på begge deler. Så bortesvin-detektoren er eksperimentell. |
Det er verdt å merke seg at bortelag kan få tilgang til billetter også på ØPM, altså øvre Pepsi Max. Det er vanlig at sponsorer og gjester til bortelaget sitter der i e-cup. Lurer også på om det var ganske mange i blått på øvre del mot Ranheim, sjøl om det tilsynelatende bare ble solgt billetter på nedre del. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 02.06.2018 01:18 Post subject: |
|
|
Takk for info, det skal jeg forsøke å følge med på!
En helt annen ting.
ØNSKES FOR FORSKNING FOR STAut
Var du på cup-kampen mot Odd? Hvis du enten kjøpte enkeltbillett ELLER har sesongkort som du brukte for å komme deg inn er jeg veldig interessert i å høre din tildelte "posisjon" på tribunen. Dette handler om vår evne til å fange opp sesongkort brukt for inngang til cupkamper, som akkurat nå er ikke-eksisterende. Send gjerne PM e.l. om du ikke vil legge det ut til hele verden. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 02.06.2018 12:26 Post subject: |
|
|
| Jeg og sidemannen har sesongkort (du har fått info om hvor tidligere). Gikk inn på ØØ rundt 17:45 (+/-5min). |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 02.06.2018 12:54 Post subject: |
|
|
Takket være larsarus er det da mer eller mindre bekreftet at på kamper i NM har vi ingen mulighet til å telle antall sesongkortinnehavere som møter opp. Det er gode grunner til å tro at pga. free seating og ekstremt små sjanser for fulle tribuner, så mater rett og slett ikke RBK denne informasjonen tilbake til TicketMaster, som er vår datakilde.
Så - cup fremover for STAut sin del vil da altså kun handle om solgte enkeltbilletter. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
kjovsarbk Junior
|
Posted: 21.06.2018 21:35 Post subject: |
|
|
| Er det noen status på kampen mot vif i helga på solgte? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.06.2018 21:48 Post subject: |
|
|
Som vanlig i første innlegg i kamptråden.  |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 23.06.2018 18:11 Post subject: |
|
|
Til info er ikke problematikken med stor andel av bortesupporterne som ikke telles rettet i tjenesten ennå. Derfor rapporteres fortsatt noe lave tall mot vif ennå.
Fikser når hjemme fra ferie! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Ciljan Rutinert
|
Posted: 23.06.2018 22:56 Post subject: |
|
|
| men nå har vel vif knapt bortesupportere lenger såå... |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 24.06.2018 20:59 Post subject: |
|
|
Hehe, ja, den lille bunten som fikk se laget sitt bli tatt fra hverandre tilsvarer kanskje sånn ca. det vi bommet med.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
MkBerg Veteran
|
Posted: 27.06.2018 11:38 Post subject: |
|
|
| Billetter til Valur-kampen. Kode 579817. Sesongkortholdere har sine faste plasser reservert. Regner med STAut snart er oppe og går. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 27.06.2018 16:05 Post subject: |
|
|
Den bør være igang innen det har gått 24 timer fra de var lagt ut til salg ja. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
MkBerg Veteran
|
Posted: 28.06.2018 12:42 Post subject: |
|
|
| vil URLen da være https://staut.troillprat.no/579817.png? |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 28.06.2018 12:52 Post subject: |
|
|
Det stemmer. Ser den ikke er oppe ennå. Skal se på det så fort jeg er innen rekkevidde av en remote desktop. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 28.06.2018 21:45 Post subject: |
|
|
Ser de - tradisjonen tro - har bøllet litt med navngivningen på ecup-kvalik-kampen. Lager en github issue så kan Vemundo se på det ved anledning. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 30.06.2018 11:51 Post subject: |
|
|
Ferie-Vemundo har pushet en fix, jeg setter denne i drift så fort jeg kommer meg hjem fra flyplassen i kveld! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
|