English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Yann-Erik de Lanlay
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 35, 36, 37  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59456
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.01.2018 12:13    Post subject: Reply with quote

Utfordringa er vel at Ingebrigtsen helst vil ha innovervinger. Dermed er nok Helland ganske klart førstevalg på høyreving.

Imidlertid er Helland såpass kroppslig skjør at det fort blir ledig startplass der. Og når valget står mellom de Lanlay og Levi, er nok sjansen stor for at det blir førstnevnte.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2590

PostPosted: 27.01.2018 20:27    Post subject: Reply with quote

Med disse kjeksa i stallen i dag tror jeg ikke det blir noen problem med spilletid for de fire vingene. Helland er værst, men tror Lanley kommer greit ut av det hvis så frem til at det ikke er noe tull med menisken. Korsbåndet er alvorlig det også, men resultatet av en slik rekonstruksjon pleier i dag å blir ganske bra om spilleren gjør "jobben", om ikke enda bedre fordi utøveren har da fått tid til å trene opp både primær og sekundær muskulatur i lår og legg som supporterer kneet, samt balanse.
(noe som burde vært obligatorisk for alle som driver med "finte-idretter").
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 16.03.2018 16:32    Post subject: Reply with quote

Sies at han er skadet i intervju med KÃ¥re her:
http://www.rbk.no/nyheter...e-bra-bane

Noen som vet hva skaden gjelder?
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 16.03.2018 16:42    Post subject: Reply with quote

Strekkskadet seg på trening for noen uker siden. Er kampklar 2. April.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3956
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 16.03.2018 17:44    Post subject: Reply with quote

Dølle har vel strengt talt vært mer skadet enn frisk siden vi fikk tak i han... rekker aldri spille seg i gang før noe nytt skjer. Vært god i enkelte kamper, men om vi skal tenke utfordrer til Helland fremover håper jeg Levi får sjansen. Litt tillit og noen kamper fra start så tipper jeg han blir knall.
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59456
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.03.2018 14:17    Post subject: Reply with quote

Ingebrigtsen til RBKweb:

- Han er litt småskadet. Vi får se når han er tilbake. Det er ikke noen vits å "rushe" noe, for han var ikke klar til i morgen. Da har han heller 14 dager til neste gang.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59456
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.03.2018 21:40    Post subject: Reply with quote

De Lanlay pådro seg lyskestrekk for to uker siden. Dette skjedde på trening dagen etter treningskampen mot LSK.

(...)

– Vi håper at han er tilbake i full trening etter påske. I mai spiller vi to kamper i uka, og da håper jeg han er tilbake for fullt, sier Ingebrigtsen.

For Rosenborg ønsker ikke at de Lanlay skal se flere kamper fra tribunen med en ny skade.

– Vi kommer til å kontrollere belastningen, og da må vi kanskje ta han av noen kamper slik at han varer til desember, sier RBK-treneren.

Les mer: Skadeforfulgt RBK-spiller tilbake på treningsfeltet: – Digg å trene igjen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2604
Location: Heimdal

PostPosted: 19.04.2018 21:03    Post subject: Reply with quote

Basert på de innhoppene han har fått og det han presterte i dag, så fatter jeg ikke hva Kåre ser i denne spilleren.

Minner meg om en overivrig unggutt som var god når han vat yngrr og motstanden var dårlig og det var greit å kunne en finte. Nå virrer og snubler han rundt på banen uten teknikk og uten balanse i kroppen.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 19.04.2018 21:11    Post subject: Reply with quote

Har vært ute med skade over en lengre periode, da han kom tilbake ble han skadet på ny. Dette har vært en vond sirkel for De Lanlay, dessverre. Tror at med kamptrening og lengre perioder uten skader vil gjøre godt. Våren 2016 var han virkelig god, og forhåpentligvis innehar han det nivået enda. Gi han kamper slik at han kommer i kampform igjen.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.04.2018 00:26    Post subject: Reply with quote

Han var god i kanskje fem kamper for to år siden. Og med 'god' menes det i dette tilfellet å lykkes med et par spektakulære utslag av kombinasjonen evne til å utfordre og tungt skudd. Ellers var han, så vidt jeg husker, sitt vanlige frustrerende selv mye av kampene.

Det er altså som om Helland ikke skulle lyktes med noe på to år. Da er veien kort til benk og salg. Lanlay har ikke Hellands fotballforståelse som setter ham i avgjørende situasjoner selv på dårlige dager.

Jeg ville fortsatt vurdert å bruke ham som backup på høyre back, som eventuelt får mye spilletid mot dårlige lag, eller hvis vi stanger. Kunne vært et aktivum for stallen i den rollen.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7860

PostPosted: 20.04.2018 00:37    Post subject: Reply with quote

En grunn til at det er to år siden er jo hans alvorlige kneskade med påfølgende ettervirkninger, da. En detalj det er redelig å få med for diskusjonen sin del. Korsbåndsskaden kom på verst tenkelig tidspunkt, han hadde hatt en bra vår og sommer(vesentlig mer enn 5 gode kamper) og var i ferd med å etablere seg som et ordentlig førstevalg som kunne hatt den plassen i mange år. Men helse og stabilitet har vært hans utfordring lenge.

de Lanlay var god i kombinasjonsspillet og utfordret bakrommet på en god måte den gangen han var i form. Bra overgangsspiller med fin fart. Det er ikke uten grunn at Kåre mente han var en perfekt kantspiller i 433. Synd skader har satt en stopper for utviklingen, jeg frykter nok at toget har, eller er i ferd med å gå, fra perongen for hans del. Vi begynner å nærme oss en nå eller aldri situasjon for han når det kommer til å levere gode prestasjoner.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.04.2018 00:43    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i alt det der bortsett fra det med kombinasjonsspillet. Jeg synes han er, og alltid har vært, en tragisk dårlig kombinasjonsspiller. Han er egentlig mest av alt en fattigmanns Adegbenro, som er best når han ikke har så mange å forholde seg til, men kan bare drible og skyte. Bra fart, bra med ball når han først kontrollerer den, går begge veier. Enorm innsats. Men produserer for lite av alt.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7860

PostPosted: 20.04.2018 00:50    Post subject: Reply with quote

Når jeg tenker på kombinasjonsspill så mener jeg evnen til å bruke overlappende spiller, slippe ballen til riktig tid og gå i riktig rom selv. Han er ikke en tiki-taka spiller akkurat, men sammenlignet med Adegbenro, Levi og den gjengen der vil jeg si han er en god kombinasjonsspiller. Men kjedelig om vi skulle vært enig i alt også.

Synd den kneskaden kom må jeg si, tror det dessverre blir den store faktoren til at han ikke klarer å etablere seg i Rosenborg. Adegbenro og Helland vil spille det meste i år, og jeg tipper Zekhnini overtar som nummer tre i rekka ganske kjapt. Eneste håpet hans er at han er en favoritt hos Kåre, det er det ikke noe å legge skjul på.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 20.04.2018 01:10    Post subject: Reply with quote

Han var som mange andre spillere dårlige første tiden sin i RBK. Men da han virkelig fikk vist frem toppnivået sitt, var han på den beste RBK spilleren sammen med Mike Jensen. Utrolig god. Ifølge KI var det spillere som ikke hengte med siden han var så god.

Får håpe KI kan spille i form Lanlay og andre spillere i tillfelle det skulle oppstå skade rett før kvalikkrundene. I hvertfall nå som de aller fleste har blitt mett på gull.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.04.2018 11:56    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
evnen til å bruke overlappende spiller, slippe ballen til riktig tid og gå i riktig rom selv


Enig i definisjonen, og det er akkurat dette jeg synes han er helt meningsløst dårlig til. Jeg har sagt det før: da han og Midtsjø spilte på samme side var det til tider helt komisk - som å se en håndverker med afasi hamre en teskje inn i veggen med en levende uer. Timingen var alltid, alltid feil, og når den upresise pasningen kom sto De Lanlay enten stille, eller så hadde han startet før Midtsjø engang hadde fått ballen.

Dette er jo også hovedgrunnen til at målpoengstatsene til De Lanlay alltid har vært under pari. Han kan to ting, og det er 1. å få ballen på fot og utfordre på egen hånd mot dårlige forsvarsspillere, og 2. skyte eller slå inn hardt hvis han får mye tid på seg til å sikte. Hos oss får han lite av disse mulighetene.
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1570

PostPosted: 22.04.2018 20:03    Post subject: Reply with quote

Lurer på om det er samme pesssimisme i denne tråden om et par måneder. Jeg tviler. Et par kamper i beina og litt selvtillitt så løsner det.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 22.04.2018 20:35    Post subject: Reply with quote

Beste kampen på lenge av De Lanlay. Han får gjort de to tingene sine en god del mot en dårlig back, og skaper noen gode situasjoner. En helt grei kamp altså, til tross for noen tekniske skrell.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3255

PostPosted: 22.04.2018 20:48    Post subject: Reply with quote

God kamp av De Lanley. Får håpe han får tillit fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6771
Location: South-west coast exile

PostPosted: 22.04.2018 20:55    Post subject: Reply with quote

Positivt overraska. Var en av de bedre i dag, spesielt første omgang.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3339
Location: Sandnes

PostPosted: 17.05.2018 16:23    Post subject: Reply with quote

Hva er ståa? Noen rykter om skaden? Likte dårlig at han ble skadet nå som han begynte å få sving på spillet sitt.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 17.05.2018 16:38    Post subject: Reply with quote

- Hva skjedde med de Lanlay?

- Han sklei og kjente et eller annet. Jeg vet ikke hvor. Han var i tvil om han skulle fortsette, men vi fant ut at vi ikke orket å risikere noen verdens ting. Så vi tok ham av.

http://www.rbkweb.no/vis/13316
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59456
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.05.2018 16:38    Post subject: Reply with quote

Det er en lyskeskade. Jeg har ikke fått noen prognose.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18398
Location: Oslo

PostPosted: 20.06.2018 14:43    Post subject: Reply with quote

https://www.eurosport.no/...tory.shtml

Quote:
Skadesmell for RBK-spiller: – Det smalt i lysken


Da er han ute igjen...
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3344
Location: Trondheim

PostPosted: 20.06.2018 14:49    Post subject: Reply with quote

ny ving, takk
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.06.2018 14:50    Post subject: Reply with quote

Da må vi ha en kantspiller i sommer.

Seriøst: det går ikke an å fortsette med De Lanlay nå - han er skadet 95% av tiden, fullstendig rusten og ubrukelig 4% av tiden, og god den resterende 1%. Hvor mye er det igjen på kontrakten hans?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 35, 36, 37  Next
Page 28 of 37

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb